Honda yetkili servise gitmeden olur mu ?
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar bütün motor tutkunlarına soruyorum , ve yardımlarınızı rica ediyorum..
Arkadaşlar yeni pcx125 1000 km bakım için honda servisi aradım ,tam olarak ne yapılacağını sordum sadece yağ değişeceklerini ve lastik havalarını kontrol edeceklerini ve sadece Shell yağ koyabıleceklerını soyledıler ( ben Castrol istedim , kendim getıreyım dedım olmaz garantiye ışlemem o zaman başka yerde koydur dedı ) böyle bır saçmalık var mı arkadaş , ben shellden başka yağ koymam diyor .
1. ilk bakım ve yapacakları iş olarak fiyat çok yüksek geldı 75 TL .Araştırmalarıma göre en fazla ödeyen 35 TL.
2.bulunduğum yerdeki honda servisi çok gevşek ,tek olduğu ıcın musterı memnunıyetı sıfır .. resmen tekelcilik yapıyor .buraya gelmeye mecbursun zihniyeti var .hiç oraya gıtmek ıstemıyorum ,diğer en yakın serviste 150 km .soruma gelirsek ( YER ALANYA)
Motor için garanti çok onemlı mı ? mesela ben hıc honda servisine gıtmesem butun bakımlarımı sanayıde herhangı bır motorcuda yaptırsam işi bilene tabı ( istedıgım marka yağda koyarım ) sonuçta uzun yıllar satmayıda düşünmüyorum motoru, servısle hıc muhattap olmasam ne gıbı dezavantajları olur ? hıc bu şekılde yapan arkadaş var mı , bır zararı olur mu ? İnanın honda servısıne hıc gıtmek ıstemıyorum hem fıyatları herseyde yüksek hemde ılgısızler ,ayrıca alanyada iyi bir usta önerecek olan var mı?
Mesela kendimden örnek vereyim ;
2012 model yamaha cygnus L aldım sıfır ve bakımları hep serviste yaptırdım , garantı olarak bana ne artısı oldu HİÇ motor bozuldu mu hayır ..20 gün önce sattım pcx aldım . bu seferde hiç servis kullanmadan işleri halletmek istiyorum ,yorum ve önerisi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum
Reklamlar
-
Ben daha önce bu konuyu sayfalarca yazdım, çok aşırı bir motorun yoksa, atıyorum 1000RR yada hayabusa gibi servise motor götürülmez.
Arayın Honda'yı sorun, istediğin yağı koyarsın der adamlar ancak servisler laf anlamaz. VE HONDA SERVİSLERİ ÜZERİNDE YAPTIRIM SAHİBİ DEĞİLDİR.
Honda oservise muhtaç, çünkü seninde dediğin gibi 150 km lik bir alanda tek servis, adamı telefonla arayıp niye müşteriye böyle dedin deseler DİREK TELEFONDA MÜŞTERİ HİZMETLERİNE KÜFÜR EDEN HONDA - MONDIAL - BAJAJ servisi grdüm. Hepsine faks çektim, hepsini tek tek aradım verdikleri cevap: BAŞKA SERVİSE GİT.
Senin motoruna gelirsek, ne bozulabilir ? Hadi bozuldu, hemen garanti dışı diyorlar. Zaten 125 cc Honda - Yamah hatta çinliler bile yağını değiştirdikten sonra sıkıntı çıkarmıyor.
Bu motor çıkarsa çıkarsa 25 binden sonra sıkıntı çıkarmaya başlar düşük ihtimal, o zamana kadar 750-1000 lira bakım parası verene kadar o para sende kalsın bir sıkıntı çıkarsa kimseye el açmadan direk cebinden yaptırırsın.
Bana sorarsan gitme servise, düzenli olarak yağını değiştir, aküyü kontrol et sana yeter de artar.
-
garanti işi bana göre tırt tabi servis kanuni olunca ben elimden gelenleri yapıyorum eğer sıkıntı varsa sanayide ustam var ona yaptırıyorum
-
Hiç bozulmaz ama ya bozulursa ? Böyle bir riski göze alabilirmisiniz ?
Söylenen fiyat gerçekten abartılı ve çoğu servis istek üzerine farklı marka yağ koyabiliyor yağı alır giderseniz.
Bence başka bir Honda yetkili servisine gidin.
-
Bende CBR250 varken ilk bakımlarda yetkili servise gittim. İstediğim yağı kullanmalarına rağmen hizmet kalitesini beğenmediğim için 10.000 bakımından sonraki tüm bakımları kendim yaptım. 10.000 bakımında, piyasada 35 TL'ye satılan NGK bujiyi yetkili servis 120 TL + KDV'ye satmıştı! Ondan sonra bir daha o yetkili servise uğramadım. (Bakımları 4.000 KM'de bir yapıyordum.)
KM 25.000 civarına geldiğinde, şehir değiştirdiğim için bir de bu şehirdeki Honda yetkili servise götüreyim dedim. Sadece yağ ve yağ filtresi değiştirildi ve 2 saat işçilik ücreti yazıldı! Hatta yağ karter contasını değiştirmediklerini de sonradan öğrendim. Sağlam bir ücret ödedikten sonra motosiklete koydukları Motul'un performansını beğenmediğim için, yetkili servisteki bakımdan 1000 KM sonra yine kendim yağ değiştirdim. Yağ karter contasını değiştirmediklerini de parça alırken contanın yedek parça olarak hiç alınmadığını söylediklerinde öğrendim.
Bu yüzden yetkili servisleri pek sevmiyorum. İstediğimi yapmayan yetkili servislere de uğramayı düşünmem.
-
1000 bakimini 35 tl ye honda bora da yaptirdim eger yetkileide yaptirmazsan kayitlarda gorunmez ve garanti disi kalir, bunu direk sorarak ogrendim ayrica 3 e 5 e bakmayacaksin boru degilki bu honda ise ilk bakima baska yeri dusunmen hata arkadasim olmadi baska yetkiliye git..
-
Zuzuuw adlı üyeden alıntı
Ben daha önce bu konuyu sayfalarca yazdım, çok aşırı bir motorun yoksa, atıyorum 1000RR yada hayabusa gibi servise motor götürülmez.
Arayın Honda'yı sorun, istediğin yağı koyarsın der adamlar ancak servisler laf anlamaz. VE HONDA SERVİSLERİ ÜZERİNDE YAPTIRIM SAHİBİ DEĞİLDİR.
Honda oservise muhtaç, çünkü seninde dediğin gibi 150 km lik bir alanda tek servis, adamı telefonla arayıp niye müşteriye böyle dedin deseler DİREK TELEFONDA MÜŞTERİ HİZMETLERİNE KÜFÜR EDEN HONDA - MONDIAL - BAJAJ servisi grdüm. Hepsine faks çektim, hepsini tek tek aradım verdikleri cevap: BAŞKA SERVİSE GİT.
Senin motoruna gelirsek, ne bozulabilir ? Hadi bozuldu, hemen garanti dışı diyorlar. Zaten 125 cc Honda - Yamah hatta çinliler bile yağını değiştirdikten sonra sıkıntı çıkarmıyor.
Bu motor çıkarsa çıkarsa 25 binden sonra sıkıntı çıkarmaya başlar düşük ihtimal, o zamana kadar 750-1000 lira bakım parası verene kadar o para sende kalsın bir sıkıntı çıkarsa kimseye el açmadan direk cebinden yaptırırsın.
Bana sorarsan gitme servise, düzenli olarak yağını değiştir, aküyü kontrol et sana yeter de artar.
Tamamen aynı fikirdeyim.
-
Satacağın zaman yetkili serviste kaydı çıkması alıcı açısından büyük bir artı. Ekstra olarak bunu da düşünmek gerekiyor.
-
Merhaba,
motorumun 1000km bakımına 40 tl ödedim,yag değişimi oldu,teker hava kontrolu ve zincirim yağlandı . Garanti kapsamında bakımını başka yere yaptırırsan garanti kapsamından çıkıyor.
yunuserturk adlı üyeden alıntı
Satacağın zaman yetkili serviste kaydı çıkması alıcı açısından büyük bir artı. Ekstra olarak bunu da düşünmek gerekiyor.
Kesinlikle katılıyorum , sonucta kayıt altına alınıyor ve satışta motorunun hangi parçalarının değiştiği,bakımlarının ne zaman yapıldığı,düzenli yaptırılıp yaptırılmadığı da önemli..
-
oluroyle adlı üyeden alıntı
Merhaba,
motorumun 1000km bakımına 40 tl ödedim,yag değişimi oldu,teker hava kontrolu ve zincirim yağlandı . Garanti kapsamında bakımını başka yere yaptırırsan garanti kapsamından çıkıyor.
Kesinlikle katılıyorum , sonucta kayıt altına alınıyor ve satışta motorunun hangi parçalarının değiştiği,bakımlarının ne zaman yapıldığı,düzenli yaptırılıp yaptırılmadığı da önemli..
Adam zuun süre satmayacağım demiş
-
Zuzuuw adlı üyeden alıntı
Adam zuun süre satmayacağım demiş
Bende uzun süre motorumu satmayı düşünmüyorum, bakımlarını hondaya yaptırmaya devam ediyorum garantisinin bozulmaması için. Sadece alttaki üyedaşın yorumuna katıldığımı dile getirdim ve alttaki üyedaş gibi düşünen bir kaç üye daha var yukarılarda.
Bana göre uzun süre moturu satmayacak oluşu, moturun garantisinin bozulmasına sebep işlemler yaptırmaya neden değil.Bunu dile getirdim.
yunuserturk adlı üyeden alıntı
Satacağın zaman yetkili serviste kaydı çıkması alıcı açısından büyük bir artı. Ekstra olarak bunu da düşünmek gerekiyor.
-
forumda bir nc700x sahibinin motor alt kısmı yolda düşüyor. kaza atlattığına mı üzülsün böyle bir motorun bunu yaptığına mı...
honda incelemeden sonra arkadaşa 0 nc750x veriyor. risk sizin. ben olsam 20 lira için o riske girmezdim.
-
phradrel adlı üyeden alıntı
forumda bir nc700x sahibinin motor alt kısmı yolda düşüyor. kaza atlattığına mı üzülsün böyle bir motorun bunu yaptığına mı...
honda incelemeden sonra arkadaşa 0 nc750x veriyor. risk sizin. ben olsam 20 lira için o riske girmezdim.
kesinlikle katılıyorum.
-
Arabamdan ornek vereyim 4 yil yasinda 2 yil servisten sonra servise devam ettim , ampulu patlasa servise goturdum hem servisdekileri tanimis oldum hem parca ve iscilikte iyi niyet garantisi altinda sanayide yaptiracagin fiyatlada indirim aldim...garanti bittikten sonra sanzuman kavramasi gitti DSG sisteminin 1000 tl ye degisti, megatronik gitti 3. Sene 1000 tl ye degisti bu ikisi enaz 7-8 bin tl idi... Eger aracinizi servis disina gorururseniz artik o araba o markadan uzaklasir baska birsey olur her yani yan sanayi olur servis sayesinde ilk gunku gibi kalabilir..
-
honda resmi olarak castrol önerir buda onlara kapak niteliğinde cevap böyle saçma iş mi olur
-
yapacağın km ye baglı ikiyılda on kere bakım olacaksa gitme ama 3 bakım için garantiden olursan ve arıza çıkarırsa oda şansına bence denemeye değmez
ayrıca rodaj bakımında işçilik yok hondada bildigim kadarıyla
kendi motorum için konuşayım yılda yapacağım km maksimum 6000 olur tahminen 200 300 tl için 4 yıl garantiden olmam
-
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
Arabamdan ornek vereyim 4 yil yasinda 2 yil servisten sonra servise devam ettim , ampulu patlasa servise goturdum hem servisdekileri tanimis oldum hem parca ve iscilikte iyi niyet garantisi altinda sanayide yaptiracagin fiyatlada indirim aldim...garanti bittikten sonra sanzuman kavramasi gitti DSG sisteminin 1000 tl ye degisti, megatronik gitti 3. Sene 1000 tl ye degisti bu ikisi enaz 7-8 bin tl idi... Eger aracinizi servis disina gorururseniz artik o araba o markadan uzaklasir baska birsey olur her yani yan sanayi olur servis sayesinde ilk gunku gibi kalabilir..
İşte benim anlatmaya çalıştığım bu.
Senın araban SEAT, SKODA yada Volkwagen.
kendi ağzınla 3 yaşındaki arabanın DSG sisteminin bozulduğunu söylüyorsun k etrafımızdan bu olay başına gelmeyen kalmadı resmen.
55 - 75 bin lira arasına araba alıyorsun ama 3 yılda DSG bozuluyor. Hangi tofaş 3 yıl içerisinde şanzuman problemi çıkardı?
Yani sizin demeniz param var beni sağsınlar olur.
Bak düşün, 60 bin lira verdiğini farzedelim arabaya, 30 bin dolar eder. Bu paraya EU dışındaki herhangi bir ülkede sıfır km CAMARO SS, yada 2. el PORCHE 911 GT 3 alabilirsin. türkiyede 275 bin dolar olan LEXUS LX 570'in 2 . elini alabılırsın.
Eğer 7 yıl içerisine mekanık bir problemın olursa bu arabaları götürür servise bırakır paranı alırsın. ( mekanık arızadan kasıt seninki gibi şanzumanın komple nanay olduğu durumlar yada arabanın 4 çeker sisteminin bozulduğu, EC dferansiyelin bozulduğu gibi onarımı yüksek maalıyet gerektıren ciddi hasarlar )
20 binde şanzuman dağıtan ford explorer cipi olan tanıdığım dubaide arabayı verdi, parasını anında aldı.
Ama sen Türkiyede full servis bakımlı arabanda 3 yıl içinde ağır kusurlu hasar çıkıyor, üste 1000 lira verdim yaptırdım diyorsan bu bziim ülkemizdeki yaşam seviyesiziliğinin kanıtıdır. Olması gereken bu değildir.
2. nokta adamın derdi 20 lra değil, yaklaşık 55 lira her servis gidişi
3. nokta adamın motoru PCX
-
ben serviste ilk bakımı 20 tl ye yaptırdım
bu yıl da 30 tl olmuş
sonuçta 1 lt yağ
marka ise honda bence yaşadığın il de motora lüsk ün de lüsk sü olarak bakıyorlar
-
Açıkçası 0 aldığım motorları hep yetkili servisne götürdüm.
Sonuçta başka bir yerede yaptırsam yine yağ vs alacağım.
Ha biri 100 tl ister diğeri 80 tl.
Ben o riske girmedim. Aklımda acaba bozulurmu , bozulursa ne yaparım korkuyyla gezmeyi tercih etmedim.
-
al işte :/ aslında benim de 1000 km bakımı yaklaştı gelin görün ki bende de honda var ilk moturum ve motor hakkında pek bilgim yok nasıl yağ konmalı bakımda neler yapılmalı bilmiyorum yapılırken nelere dikkat edilmeli
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)