Egitimcilerin asagidaki uyariyi dikkate aldiklarindan eminim. Almayanlar zaten kaybolup gidecektir.
http://ommriders.com/pages/post.aspx?postId=1011
Egitimcilerin asagidaki uyariyi dikkate aldiklarindan eminim. Almayanlar zaten kaybolup gidecektir.
http://ommriders.com/pages/post.aspx?postId=1011
Bronz, gümüş, altın vs seviyeleri, yeleğe takılan sürüş rozetlerini duyduktan sonra pek itibar etmediğim kurumlar bunlar.
Japon eğitmenlerin dediği biz seviyelendirmeyi karatede yapıyoruz, beyaz kuşak, siyah kuşak vs. Motosiklete gelince bu kural işlemez. Sokakta usta eğitmen de, çaylak motorcunun da şartları aynıdır. Sakın eğitim sonrası seviye atlamışsınız izlenimi vermeyin. Verilen sertifika da eğitimde geçirdiğimiz günü, anıları simgeler demişler Honda eğitmenleri Japonya'da eğitim alırken.
Sonra haberini duyuyoruz, rospa gold seviyeli, rozetli eğitmen düz yolda, yaya geçidinden geçen yayaya çarpıp ölümüne sebep oluyor. Böyle methiyeler görüşümün doğruluğunu iyice kanıtlıyor. Aşırı güven, seviye atlayarak ben oldum yanılgısı, üstünlük hissi kaçınılmaz demek ki.
barkın Bayoğlu ne zaman bu tipleri severse bende seveceğim
yol eğitimi (ömrüm trafikte geçiyor zaten trafiği hepsinden iyi okurum )adı altında insanlardan günlük 700 tl civarı istemeleri , 4 lü grup olursa 350 civarıydı en son ,içki içtikten sonra motor süren gördüm bizzat vs vs uzun uzun yazamam sebep çok işim olmaz bu tiplerle ayrı dünyaların insanlarıyız
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
Ama sen hepsini aynı kefeye koydun?
Barkın' ıda sevmeyenler var
Birde rica etsem şu alkollü kullanan konusunda bana özel mesaj atar mısın? Kimmiş bir bakalım. Merak ettim.
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------
Japonların söylediğini iddia ettiğiniz şeyi nereden okudunuz yada duydunuz bilemiyorum ama çok doğru gelmiyor bana. Kaldı ki Japon eğitmenleri yıllarca iki parmak freni yılmadan savunduktan sonra onlarda ortak karar alarak 4 parmakla fren yapılmalı diye eğitim vermeye başladılar.
Sürücüler arasında kademe olmaması mümkün değildir. Eğer bu söz gerçek olsaydı MOTO GP' de her yıl başka şampiyonlar çıkardı ve pilotların süreleri bu kadar fark etmezdi. Demek ki sürücülerin arasında tecrübe, yetenek v.s. sebeplerle mutlaka bir kademe farkı olacaktır.
Katıldığım Honda GS3 eğitimden sonra hocanın sürüşlerimizin değişip değişmediği sorusuna herkesin evet cevabı vermesi de bunu açıklıyor.
Diğer taraftan ikinci meseleye gelince sonuna kadar haklısınız. Ancak şunu unutuyoruz, bu adamlarda insan. Egoları, zaafları, duyguları var. Bu nedenle hata yapma olasılıkları her zaman mevcut. Kaza yapabilirler, ölebilirler, öldürebilirler.
Şu anda bu yorumlar bir iki tane kendini bilmez motorcu nedeni ile hepimizin karalanması olayına benzemeye başladı.
Tamam şunu kabul ediyorum bu tip eğitimleri alan adamların bir çoğu burnu havada tipler olabilir. Ama bizim aramızda da yok mu? Bu forumda yazıp sohbet edip bir araya geldiklerinde motosikletlerinin marka ve modeli ile kendilerini bir adım önde gören insanlar yok mu aramızda?
Bu yüzden bir gurubu karalamak kolaydır, o gruba ait olanların çoğunluğu yanlış yapsa bile, bu diğerlerini yaftalamamalı. Bu durumda gördüğümüz her kurye, her pizzacı aralara giren çıkan kaldırımlarda gezen adamlar olarak göze batıyor. Ama kimse o anda pizzacı çocuğun son 3 dakikası kaldığını eğer yetiştiremezse azar işitip belki de maaşından kesileceğini düşünmüyor kimse. Bu nedenle ön yargılı biri olmama rağmen anlık veriler ile değerlendirmemeye çalışırım insanları.
Öyle yada böyle bu eğitimler sayesinde bir çok sürücü kendini geliştirdi ve o tayfada kaza olasılığı yüksek insanların sayısını en aza indirdi. Bu eğitim grupları ile ilgili gönlümdeki şey sürücü kursları ile ortak bir platformda buluşup yeni sürücü adaylarına eğitim verilmesi konusunda destek olmaları.
Ama sanıyorum ki şimdilik mevcut sistemde bu imkansız, ama bir gün bu söylediğimi yapan bir kurum olursa ellerinden ilk ben öperim.
Bu arada bu kurumların avukatı değilim yılmaz savunucularından da değilim. Sadece tarafsız bakmaya çalışıp eğrisine eğri doğrusuna doğru demeye çalışan garip bir ademoğluyum o kadar.
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
Honda GS4 sonunda Tayfun hoca söylemişti. Hatta çok daha güzel ifade etmişti, ben yazarken hakkını veremedim şimdi . Sertifikaları yırtıp atabilirsiniz, sonuçta kağıt parçası gibisinden eklemişti hatta .
Karalama amacında değilim, Motosiklet Yol Sanatı kitabını kendim birden fazla kez okudum, tanıdığım birçok kişiye de önerdim ama seviyelendirme sistemi, rozetler falan benim kafama yatmıyor. Nasıl ki cruiser, chopper grupların başkan, sekreter, yol kaptanı vs. olaylar var, bana onu çağrıştırıyor. Buradaki makale de tam olarak o yapıda olduklarını göstermiş, yüce efendimiz demeler vs.
Haklısın.
Ama şahsi fikrim takılmayın bunlara. Zaten bir süre sonra karakter ve sürüş olarak birbirinize yakın insanları bulup onlarla sürüş ve geziler yapacaksınız. Ömrünüzün tamamında tanımadığınız ve kalabalık gruplar ile sürmeyeceksiniz.
Bu eğitim gruplarına şöyle bakıyorum ben. Onlardan işime yarayacak her türlü bilgiyi alıyorum. Ve sınıflandırmalarına takılmıyorum. İstedikleri sınıfı yazabilirler altın, gümüş, bronz. Toplum içindeki sınıflandırmaların tamamı insanın egosu kaynaklı ortaya çıktığından bütün insan gruplarının yönetilmesi ve hiyerarşi kanunları gereği sınıflar oluşturulmuştur. Birileri talimat verirken birilerinin de çöpleri toplaması gerekmektedir sonuçta.
İhtiyacım olanı alırım (bilgi ve tecrübe anlamında) gerisine karışmam.
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
Yazı edebi açıdan vasat, itici. OMM için methiyelerle dolu ama okuyucuda antipatik bir etki bıraktığını düşündüm ilk okuyuşumda.
Beyler OMM yi baya yanlış anlamışsınız. İlk eğitimimi 1.500 TL lik Jinlun marka 150CC Cruiser'ımla almıştım. O gün tanışmıştım Erol Abi ile. Aynı gün Kontrol eğitimi almıştık Sonrasında o eğitmen olma yolunda vakit ve emek harcadı. Şu anda eğitmen ve IAM. Ben işten güçten pek uğraşamadım. Yılda en az bir kez eğitimlerine katılırım. Bu arada bir çok motosiklet ve tarz değiştirdim. Her aldığım motor ile değişik bir tecrübem oldu RoadCraft günlerinde. Bu arada bu eğitimlerin tümü ücretsizdi. 150-200 km öğrencileri takip edip hatalarını, iyi yanlarını molalarda paylaşan bu adamlar hiç bir ücret almıyordu bu doğru. Her grup için bir güvenlik bir de hoca çıkıyordu. Tüm pazar gününü bize ayıran hocaların tek beklentisi günün sonunda sürüşü ilerlemiş öğrenciler görmekti. Zaten ne kadar para toplayıp verebilirsin ki o adamı orada tutmak için. Benim tanıdığım bir kaç adamın geliri 10 motosiklet hocasının kazancından çoktur. Bu adama gel hafta sonu sana 200 Lira veriyim ders ver demek küfür etmekten beter olur. Arada yapılan bağışlar, yol eğitimlerinden kalan üç beş lira onların ancak yakıtını karşılamaya yeter. O da alırlarsa. Gönüllü bir oluşum. Gönül ise çabuk kırılır. Tanıdık tanımadık adamların atıp tutmaları ile şevkleri kırılıp bu işi bırakırlarsa yüzlerce, binlerce öğrenci bu eğitimleri alamayacaklar. Bence cümleleri seçerken biraz daha dikkat edelim.
Grupta cins tipler yok mudur? Yahu bu forumda cins tipler yok mu? Uzaktan kimse kimseyi yargılayamaz. Gelin bi gün Şile Gözlemecilere tanışın. İyi adamlar.
OMM eğitimlerinde bir kaç kesit kendi çekmiş olduğum fikir vermesi açısından;
http://www.youtube.com/watch?v=Qo8fo...lyieURCdAYaHdQ
bence gidip görmeden tanışmadan kulaktan dolma bilgilerle ön yargı oluşturmayalım..
benim gittiğim gün sabah 8 de başladı ve akşam 4de sonu erdi 250 TL gibi bir rakm ödedik..
ordakilerin hepsi kasıntı hepsi gs bunları geçin arkadaşlar..tama gs'ci kendini kasan arkadaşlarımız yok değil..barkın omm neden sevmez kuralcı oldukları için ben bu arada barkını hafta hafta takip eden sıkı bir takipcisi hayranıyım bu arada ;)
OMM ortamında kimse tamamiyle kasıntı felan değil..ben eğitimi oktay hocadan aldım çokda güzel bir gün geçirdik bir birimizin motorlarını denedik kendi isteiğimizle muhabbet sohbet ettik hatta oktay hoca benden rica edip motorumu test etmek istediğini söyledi seve seve verdim...bana nelermi kattı tabularımı yıktım diye bilirim. olmaz karşıma çıkmaz dediğim durumları orda test ederek olduğu gerçekleştiği zaman neler yapa bilceğimi gördüm..
eğitime gidin arkadaşlar ne eğitimi olursa olsun hiç bir eğitimi kaçırmayın tüm eğitimlere gidinki süzme değerlendirme tartma şansınız olsun...hiç eğitime gitmeyen adam kalkmış onlar böyle şunlar şöyle diyor..kardeşim bi git gör ortamı gitim gördüm ettim diye konuş kulaktan dolma bilgilerle konuşma.. iyi günler dilerim ;)
Ne kadar çok şekile takılmış kişi var.Şaşırdım yazılanlara.Eğitime giden biri kendi fikrini kendince yazmış.
Gidip İntercom'a laf söylemeler motorlara laf söylemeler.Çok komik ya.Herkes parasına göre yaşar bu hayatı.Ne bu sürekli fakir edebiyatı.
Şekili boşverip içeriğe bakmalı.Bu bir eğitim oluşumu.Yani eğitimli motorcu sayısını arttırıyor.Bu beraber sürdüğümüz yollar için faydalı.Zaferce arkadaşı da destekliyorum.Yok Bmw yok bilmem ne.Saçmasınız.
Oooo... 250 tl uygunmuş bak. Bi gs birde interkom aldımmıydı hooop doğru orayaaaa...
Şaka şaka tamam saldırmayın. İnterkom lafını ben ettiğim için üzerime alındım, ondan yazıyorum.
Tayfunbora kardeşim. Haklısın sonuna kadar. Herkes parasına göre yaşar. Daha önceki mesajımda da söylediğim gibi yazı; "her motorcu eğitim almalı" fikrini aşılamaktan çok "yüce efendi" ye methiye olmuş. Okudum,okudum interkom lafını da duyunca tabir-i caizse çüşş dedim. Görgüsüzlüğün bu kadarı. Yoksa bende de bmw, bende de interkom, bende de eğitim. Tamam, bizimkiler biraz gariban tarafı kabul ediyorum. Ama fakir edebiyatı da asla yapmam.
Hee param gs ye yetermi? eehh orta halli bir 1200 alabilirim. Ama bu işi "gs aldık, montta bmw olsun, eğitim yol ekolünden olsun..." haline getirirsem o zaman bana da yuh olsun.
☺ ne diyim hocam sen yazmissin zaten.Vay orta halli bmw alabiliyorsun demek.Tuzu kuru seni diyeyim o zaman
Puan meselesiyle ilgili olarak daha önce yukarıdakileri söylemiştim bir başka başlıkta. Bu puan olayı sonuçta bir ölçme aracı o kadar. Aşık Dertli'nin dediği gibi şeytan bunun neresinde?Bu eğitim sisteminin bir de puanlama hadisesi var (GiS hariç). 20 maddeden oluşan bir dereceleme ölçeği var. Her bir maddeye 1 ile 4 arasında puan veriliyor. Bir maddedeki beceriyi çok iyi yerine getiriyorsanız 1, hiç beceremiyorsanız 4 puan alıyorsunuz. Böylece 20 ile 80 arasında puanlar almak mümkün. 20 en iyi, 80 en kötü puan oluyor. 20 madde ise aşağıdaki gibi.
1. Güvenlik ve sabır
Sürücünün güvenli kullanımı ve sürüşündeki sabrı. (örnek: kendisine tehlike oluşturabilecek koşullar karşısındaki kararları ve tepkilerinde aceleci olmaması.)
2. Sistem bilgisi ve uygulama düzeyi
Yol sanatı sistemi hakkındaki genel bilgisi ve sürüşünde bunu gösterebilmesi. (Sistemli kullanıyor mu?)
3. Gözlem
Yolu, etrafı (360 derece- arkası dâhil) doğru tarayıp, gözlemleyebiliyor mu? Sürüşü sırasında her tarafa hâkim mi, her şeyin farkında mı?
4. Aynalar ve cankurtaran bakış
Aynalarını gerektiği şekilde kullanıyor mu? (Motosikletin hızını ve/veya yönünü değiştirmeden önce mutlaka ayna kontrolü yapılmalıdır.) Omuz üstü bakışı ve kullanımını biliyor mu? Ve doğru uyguluyor mu?
5. Konumlanma
Sürücünün sürüşü sırasında, güvenliğini, motorunun stabilitesini ve kendi ileri görüşünü maksimize edecek şekilde, motorunun pozisyonunu yol üzerinde hatasız konumlandırma beceri ve hassasiyeti.
6. Tehlike analizi ve idaresi
Sürücünün sürüşü sırasında, potansiyel tehlikeleri fark edebilme, gördüklerini görmedikleri ile ilişkilendirme ve öncesinden önlem alabilme becerisi?
7. Planlama ve öngörme (yolu okuma ve üzerine verilen kararlar)
Sürücünün, sürüşünü planlayabilme becerisi (yolu okuması, öngörüleri, gördükleri ve görmediklerine göre kararlarının doğruluğu.) sürüşü sırasında gördüklerine ve görmediklerine göre; yoldaki pozisyonlarına, bir sonraki ve hatta daha sonrakiler dâhil, önceden karar verebilmiş olması ve bunları yumuşak (smooth) bir şekilde bağlayabilme becerisi.
8. Vites ve debriyaj kullanımı
Vites ve debriyajın yumuşak ve doğru kullanımı (her zaman koşullara ve hızına göre doğru viteste mi? pozisyon-hız vites sıralamasına uygun, sistemsel mi kullanıyor?)
9. Gaz hassasiyeti
Gaz kolu kullanımındaki beceri ve hassasiyeti, yumuşaklığı. ( örnek: ileri bakıp, hep öncesinden, hızını yumuşak bir şekilde, gaz kolunu aç-kapa yapmasına gerek kalmadan, ayarlayabiliyor mu?)
10. Frenlerin kullanımı
Sürüşü sırasında frenleri kullanım becerisi, yumuşaklığı? Yavaş hızlarda, manevralarda arka fren kullanımı. Yavaşlamalarda, ilk olarak motor freni ile başlayıp başlamadığı.
11. Yönlendirme
Motorunu yönlendirme durumlarında (örneğin virajlarda) gidonu kullanım şekli ve stili. yumuşak mı? Ani yatırmalar yapmadan, smooth bir şekilde yönlendirmeler yapabiliyor mu?
12. Sinyallerin kullanımı
Sinyallerini diğer araçlara bilgi vermesi gereken durumlarda doğru şekilde mi kullanıyor? yoksa sadece alışkanlık olarak mı kullanıyor?
13. Viraj alma
Virajı güvenli dönme prensiplerini uygulayabilme becerisi? (doğru pozisyon ve giriş hızı- doğru vites- içeride dönüş sırasında hızı koruma ve çıkışta ivmelenme.)
14. Sollama
Sollama tekniklerini doğru kullanımı, bilgisi ve becerisi (2 aşama ve 3 aşamalı sollama teknikleri).
15. Fırsatları değerlendirme (progress)
Sürüşü sırasında temposunu arttırabileceği (100 de 110 güvenli durumlarda) her fırsatı doğru şekilde değerlendirebiliyor mu? Sürüşü genel olarak güvenli çabuklukta mı? Sollama fırsatlarını (güvenli durumlarda) kaçırıyor mu?
16. Akıcılık (smoothness)
Sürüşünün genel yumuşaklığı (dönüşlerde, gidişte, yavaşlamalarda, hızlanmalarda, yönlendirmelerde) ve bu yumuşaklığın getirisi olan akıcılığı.
17. Odaklanma ve konsantrasyon
Sürüşüne odaklanması ve sürüşü sırasındaki konsantrasyonu.
18. Trafikteki tavır ve davranışlar
Yoldaki diğer sürücülere sabrı, hoşgörüsü ve iyi ilişkisi. (örnek: yol veren bir araba sürücüsüne teşekkür ediyor mu?)
19. Öğrenme yeteneği ve tavrı
Eğitim sırasındaki ilgisi, konsantrasyonu.
20. Yavaş sürüş ve manevra
Motosiklet genel hâkimiyeti. Sürüş sırasındaki u dönüşler. Dar dönüşler vb.
Bu puanlama sistemi bir şekilde ego yarışına döndürüldüğü için eleştiriliyor. Ancak ben kendi sürüşümde neleri iyileştirmem gerektiğini bana net olarak gösteren nispeten objektif bir değerlendirme aracı olduğu için bu sistemi beğeniyorum. Örneğin kendi sürüşümde 20. maddeden iyi puan aldım ama 7, 8, 9 ve 14. maddelerden kötü puan aldım. Dolayısıyla sürerken artık neleri daha iyi yapmaya özelikle gayret edip, neleri pratik yapmam gerektiğini biliyor ve ona göre sürüyorum.
Nasıl ki Honda eğitiminin tepe noktası GS4 ise bu sistemdeki eğitimin tepe noktası da IAM ve RoSPA testleri. Eğer yol eğitimleri sonucunda 20-24 arasında puan alırsanız OMM’nin yaptığı IAM veya ART’ın yaptığı RoSPA testlerine hak kazanıyorsunuz. (GiS Akademi isteyen herkesi RoSPA testine alıyor.) Bu testlerden başarı ile geçerseniz becerikli bir sürücü olduğunuzu, güvenli bir çabuklukla sürebildiğinizi, motosikletinizin yol üzerindeki konumuna ve hızına büyük bir hassasiyetle ve yumuşaklıkla hakim olduğunuzu kendinize ve arkadaşlarınıza göstermiş oluyorsunuz. Kaskolarda indirim imkânı da sağlanıyor zira apaçilik yapmadan sürmeyi mentaliteniz haline getirirseniz yollardaki en güvenli motosiklet sürücülerinden birisi oluyorsunuz. Bunlar tabii ki sizi ölümsüz de yapmıyor, kazadan münezzeh de. Ciddi kazalar yapan, hayatını kaybeden IAM ve RoSPA sertifikalı sürücüler mevcut.
eğitim konusunda herkes hemfikir olduğuna göre konuyu güncel tutarak yeni modellere bakmak için gelenlerin gözüne takılsın bari
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)