Ayrıntılı yazayım okunur belki.
Belli ki bu işe bulaşacaksın unutma bu hastalığa bulaştın mı bırakması imkansız gibi bir şeydir. Baştan söyleyelim de ona göre hani.
Neyse, gelgelelim işin diğer kısımlarına. Motosiklet kullanması çok zevkli bir alet olmasına karşın içinde bir çok tehlikeyi de barındıran bir alet.
Zira iki teker adı üstünde. Sen onu dengede tutamazsan o da sana karşı hoyrat davranır.
Bu yüzden belli başlı kurallarına uymalısın. Yoksa çok büyük sıkıntılar yaşatabilir.
Baştan hevesini kırmayalım şimdi.
Bilmen gereken bir diğer konu motosiklette güvenlik.
Bunun çeşitleri var.
Birincisi güvenli sürüş
İkincisi güvenlik ekipmanlarıdır.
Güvensürüş meselesine gelirsek bir çok eğitmen, kurs, kitaplar vs bu konu üzerinde uzmanlaşmışlar.
Bu eğitimleri alıp yoluna devam edersen daha bilinçli hareket edebilirsin.
Mesela yolu nasıl takip etmelisin, trafiği nasıl okurusun, bakışların önemi vs vs vs...
Bir diğer güvenlik önlemi vücudumuzu kaza sırasında ağır darbelerden korumamıza yarayan korumalar.
Bunları da sıralarsak kask, mont veya ceket,pantolon, bot, eldiven ve ekstra korumalar diye sayabiliriz. Bunlar Allah göstermesin olası bir kaza durumunda seni bir miktar koruyacaktır. Ama bilesin ki ölümsüz yapmayacak. Sen gene güvenli sürmeye devam edeceksin yani
Ha bu arada ekipman seçerken üstüne tam oturmasına dikkat et yoksa olası kötü bir durumda işlevini yerine getiremez.
Ki zaten forumlarda dolaştıkça sen de anlarsın ne demek istediğimi.
Devam edelim ama bu sefer motosiklerden gidelim.
Motosikletlerde temel olarak üç tip oturma tarzı vardır.
ayaklar geride öne yatık birincisi; süper sport motosiklet tarzı diyebiliriz bunlara
ayaklar oturduğun yerin altında dik oturuş ikincisi; touring, sport touring diyebiliriz bunlara
ayaklar önde olanlar da üçüncü grup; chopper tarzı motosikletler diyebiliriz.
ha arttırmak isteyen çıkarsa bu kategorileri arttırsın (Enduro ve Cross'a girmiyorum) ben uğraşmayacam fazla. Neyse.
Şimdi abicim sen ihtiyacına ve beğenilerine göre bu tarz motosikletlerden birini seçersin.
Ona göre tur mu yapmak istiyorsun yaparsın.
Ama başlangıçta motosiklet hakimiyetin, dengen, el ayak koordinasyonun, hız algın frenleme mesafen vs bir miktar acemice olacağı için hata affeden motosikletler ile başlaman senin bundan sonraki yaşamın için daha uygun olur.
Özetle yüksek silindirli makineler yerine 250cc ve altı motosikletler diğerlerine göre daha yavaş hızlanır, üst hızlara daha yavaş çıkarlar bu yüzden ilk kullanıcıların hatalarını daha kolay kapatırlar.
Bu yol üzerinden gidersen daha sağlıklı olabilir senin için.
Motosiklet tavsiyelerine gelince.
Öncelikle bütçen varsa uğraşma abi japon markaları yamaha, suzuki, honda, kawasaki modellerinden gidebilirsin.
Paramb.k gibi sokağa da dökebilirim diyorsan avrupa markalar var ktm, bmw, ducati falan onların başlangıç modellerine yönelebilirsin.
Yok baba ben parayı zor buluyorum dersen hintli ve çinli markalara yönelebilirsin.
Benim kişisel tavsiyem yamaha ybr 125 veya honda cbf 150 commuter tarzlarında olurdu. Madem gezmek istiyorsun işlerini görür bunlar.
Yok şekil olsun diyorsan da honda cbf 250 modelleri benim hşuma gidiyor. Seni bilemem
Bakarsın beğenirsen artık.