Ya bende şu çin malı muhabbetine sinir oluyorum artık.
Ya parçanın kalitesi iyi olduktan sonra Çinde üretilse ne olacak Amerikada üretilse ne olacak.
Ya bende şu çin malı muhabbetine sinir oluyorum artık.
Ya parçanın kalitesi iyi olduktan sonra Çinde üretilse ne olacak Amerikada üretilse ne olacak.
şahsen ben
mühendislik japon, üretim japon o maldan korkmam.
mühendislik japon, üretim montaj çin oldumu kafamda ufak tefek sorular olur haliyle. aldığım malın sağına soluna iyice bi bakar öyle alırım.
mühendislik çin, üretim çin hiç bulaşmamak en hayırlısı.
Ben bu markaların orta üst modelleri dedim zaten. Saydıkların commuter denilen giriş seviyesi notorlardır. Zaten Ybr, Cbf, CB avrupada satılmıyor.
Avrupa pazarına farklı küçükler getiriyorlar ve emin olmasamda onlar brezilya üretimi.
Cbr ben tayland diye biliyorum ama hindistan da olabilir ve belki her ikisinden de ithalat yapılıyor olabilir.
Kawa japonya dışına yeni açılıyor sayılır. Tayland hindistan ve Filipinler'de üretiyor modellerini.
Yukarıda saydıklarım dışında Brezilya pek cok marka için büyük bir üretim ussudur. Hem brezilya yasalarının çok yüksek ithalat vergileri koymasından dolayı hem de kendi başına büyük bir pazar olmasından dolayı hemen bütün firmalar en çok da honda brezılyada yoğun üretim yapar.
Sadece o pazara yönelik nefis motorlar vardır, mesela xre300 é ben bayılırım. Efsane nx4 e de.
Yamaha global satışta motosiklet olarak Hondanın gerisinde. Bu onların satış stratejileri ile alakali. Ama birkaç yıldır sayı arttırma peşine düştüler. Hindistan satışları geçen yıla göre yarı yarıya arttı. Şimdilik yamahanın en büyük pazarı endonezya.
Ne Çinliye bok atarım, ne Japon'u överim. Tasarıma bakarım, işçiliğe bakarım, kaliteye bakarım, fiyata bakarım. Kaliteli Çin üretim mallarında fiyatı yüksek Avrupa kadar olmasa da. Ucuz Avrupa malı da Çinli kadar kalitesiz.
Bir de oturur kendi ülkeme bakarım. Ne üretim var ne yatırım. Ne kalite ne de Ar-ge.
Beni tanımak isteyen olursa Klemsan Elektrik Elektronik firması, Ar-Ge departmanında ürün tasarımcısı olarak çalışıyorum. Birkaç kişi ve birkaç firma dışında çalışan çabalayan yok. Çinli bizden kat kat iyi. Sen ne almak istediğini ve ne aldığını bildiğin sürece.
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
şu çin fobisi' ne birtürlü anlam veremiyorum. 3 senedir aktif olarak motor kullanıyorum. hepside lifandı. 3 senede bana sadece eski motorumun 300 tl bakım masrafı çıkardı. onun haricinde basit problemler 5-10 tl ye halledilecek cinsten. iyi yzf nin jantında chına yazıyormuş. yamahayı boykot edelim ozaman beyefendi çin malı jantı kullanmak istemiyor.
yazdıklarımi yüzeysel okuduğunuz için anlamadığınız ortada. ben jant çin mali yazıyor diye almam deniyorum. tekrar izah edeyim sizin için.
eski kasada bi çok parçada ıtalyan yazarken yzf nin yeni kasasinda brembo freni göremiyoruz ve üstelik janttada çin yazısını görüyoruz. bu parçalarda eskisine nazaran az ya da çok bilemicem bi kalite olarak düşüş var. ben de diyorum bi bunlar çok sorun değil bizim için önemli olan motor bloğu ve iyi bir kullanım ile motor ömrüdür. ben de söyle bir soru sordum. yamaha o parçalarda kaliteyi biraz düşürmüşse bunu motor bloğunda da (silindir, krank, piston, şanzuman ) gibi parçalarda da yapılmış midir acaba? bu şekilde motorun ömrü biraz daha az olabilir. bizler burada düşünüyoruz, kafa yorup çıkarımlarda bulunuyoruz. bildiklerimizi paylaşıyoruz. yoksa ne çin, ne de hint vs üretim motorlara lafimiz yok. maksat bir şeyler paylaşmak, düşünmek, bilgilenmek.
Mesela sony televizyon alıyon ama japonyada üretilmiyoki. Çinde malezyada vs gibi ülkelerde üretiliyor. E ama sony kötümü diyoz çinde üretiliyo diye. Aynen bu örnekteki gibi düşün.
Üzerinde kullanılan frenlerin ve diğer aksamların ucuz olanlarıyla değiştirilmesi firma stratejisi ile ilgili bir şeydir. Adam daha çok para kazanmak için yeni modelde Brembo fren yerine, o motosiklette kendi standartarına uyan daha ucuz bir marka kullanımına gidebilir. Ama sonuçta motor hala Yamaha kriterlerine uygundur. Bu tip şeyleri kafaya takmayın, firmaya güvenin.
Arkadaşlar BMW bile X3 modelini çinde üretiyor...
cinli ucuz motor gelmeyeydi Turkiyeye insanlar bu zevktem bayagi bir mahrum kalacakti...iyiki cinli motorlar var... motor askina...
Beyler 2 sayfa boyunca çindeki ürününde kaliteli olabileceğini yazıp durmuşsunuz zaten burada arkadaş çinden çıkan her ürün kötü dememiş. Aynı ürününün parçalarında avrupa yapımı ibaresi görürken diğer sene çin yapımı görmesi arkadaşı doğal olarak meraka düşürmüş.
aynen öyle kardeşim. ben çin motoru ile japon kıyaslamasina gitmedim ki. sadece yamaha da olan bu fark düşündürdü o kadar. kafaya taktigimda yok kim ne derse desin ben kararımi verdim ki yaten. bir aksilik olmadığı sürece alacağım motor yzf dir. ama sağolsun bazı arkadaşlar tam okuyup idrak etmeden yorum yapmışlar konu farklı yöne kaydı. beni anladigin için teşekkürler kardeşim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)