Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

motora benzin katkısı katan varmı

    REKLAM ALANI
  1. #61
    TOP SPEED - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2008
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SYM JOYMAX 250 VESPA 125 3 V İE
    Kullanın tavsiye ederim ben daha önceki motoruma sürekli ekliyordum anlamsız rolanti bozukluklarına kesin çözüm ve motor daha randımanlı çalışıyor çekişi arttırıyor çok değil ama bunu hemen hissediyorsunuz sonuçta hepsi markalı ürünler hepsi ithal ben dew kullanıyordum shell den almıştım 12 liraya hepsi burada da çok çeşitli markalar var sadece dikkat edilmesi gereken dolu depoya koymak ve oranında eklemek 17 litreye ortalama 50 gram gibi düşünün,arabalara da aynı ürünü kullanabilirsiniz.
    İMPOSSİBLE İS NOTHİNG


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    STeReO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2007
    Şehir
    Zeytinburnu/İstanbul
    Motosikleti
    -
    Altın formülü veriyorum !!!! Bir bardağa az tekirdağ rakısı, üzerine bi tatlı kaşığı kavaklıdere şarabı, az efes extra (extra olması şart), az absolute votka, bir yemek kaşığı da JB viski kat, karıştır benzine bak nasıl uçuyo motor
    İnanın Çocuklar! Güzel Günler Göreceğiz, Güneşli Günler, Motorları maviliklere süreceğiz.

  3. #63

    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    37°54′39″K 40°14′12″D
    Motosikleti
    KAWASAKE Z250SL-ABS
    Arkadaşlar, ben Kawasaki Z250SL kullanıcısıyım. Motor henüz rodajda ancak özellikle rolantide devir stabil değil. Motor vuruntulu çalışıyor. 1. viteste kalkarken bir huzursuzluk var. Kalktıktan sonra rölantide giderken motor durup durup ileri atlıyor. Yani var bir tuhaflık. Sonra, geçenlerde aynı motoru aldığımız bir arkadaşımla watsapp'dan yazışıyoruz. Bu sorunları ne yapacağız, diye düşünürken kullandığımız yakıtın oktanı yüzünden olmasın dedik.

    Çünkü, 95 oktan (ki 95'de olmayabilir) piston tepe noktasına çıkmadan yanacak kıvama gelerek bujiyi beklemeden yanmaktadır. Bu da pistonun tepe noktasına gelmeden geriye iteklemeye çalışmakta ve düşünün bunun rölantide olduğunu, motora gaz verdiğimiz zaman silindirin neler yaşadığını. Piston kolunum nasıl aşındığını....

    Kısacası Z250SL tek silindir olmasına rağmen 1:11,3 gibi yüksek sıkıştırma oranına sahip bir motorsiklet. Bunu gaz kesince yokuş aşağı olsa bile güçlü bir şekilde kompresyona girmesinden anlıyoruz. Yani motor sıkıştırması iyi ama bizim yakıtlarda iş yok. Eskiden 100 oktan vardı, 98 oktan vardı, 97 oktan da vardı; sonunda şimdi hepsi 95 oktan ve onun katkılı versiyonu kaldı. Ki onların da ne kadar 95 oktan olduğu şüpheli.

    Bunun bir nedeni de giderek artan LPG'li araç nedeniyle benzinin sadece depoda ilk çalıştırma esnasında kullanılan bir madde haline gelmesidir. Benzin istasyonları LPG'li araçların deposuna 20'şer liralık benzin alan arabalarla dolu. Hal böyle olunca petrol istasyonları depolarına giderek daha düşük oktanlı benzin almaya başladı.

    Peki biz ne yapacağız? Kullandığımız araçların sıkıştırma oranları performanslı bir otomobilin motoru kadar mesela Porsche Cayenne 1:10,5 oranında sıkıştırma yaparak 400 Hp elde ederken Kawasaki Z250SL 1:11,3 oranında sıkıştırmaktadır. Yamaha YBR 125 ESD 1:10 oranında sıkıştırmaktadır.

    Önceki motorlarımda bu vuruntu ve düzensizliği yaşamadım. Hele ki YBR 125'de 95 oktan benzin gayet güzel yanıyordu. Bir keresinde 97 koymuştum ve motor daha bir sessizleşmişti.

    Ne yapacağız?

    Ben çözüm olarak ideal karşımı bulana kadar aldığımız düşük oktanlı benzini oktan yükselticilerle karıştıracağım. İnternette Ipone Octane Boost diye bir ürün buldum. Ondan sipariş verip motorumda oktan yükseltme çalışmaları yapacağım.

    Neden? Çünkü, dediğim gibi piston tam tepe noktasına erişmeden patlayan yakıt silindire, piston koluna zarar verecektir.

    Ki, bazı motorların piston kırması veya silindir bozulması vs bence bu şekilde olmaktadır.

  4. #64
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı coollanigy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, ben Kawasaki Z250SL kullanıcısıyım. Motor henüz rodajda ancak özellikle rolantide devir stabil değil. Motor vuruntulu çalışıyor. 1. viteste kalkarken bir huzursuzluk var. Kalktıktan sonra rölantide giderken motor durup durup ileri atlıyor. Yani var bir tuhaflık. Sonra, geçenlerde aynı motoru aldığımız bir arkadaşımla watsapp'dan yazışıyoruz. Bu sorunları ne yapacağız, diye düşünürken kullandığımız yakıtın oktanı yüzünden olmasın dedik.

    Çünkü, 95 oktan (ki 95'de olmayabilir) piston tepe noktasına çıkmadan yanacak kıvama gelerek bujiyi beklemeden yanmaktadır. Bu da pistonun tepe noktasına gelmeden geriye iteklemeye çalışmakta ve düşünün bunun rölantide olduğunu, motora gaz verdiğimiz zaman silindirin neler yaşadığını. Piston kolunum nasıl aşındığını....

    Kısacası Z250SL tek silindir olmasına rağmen 1:11,3 gibi yüksek sıkıştırma oranına sahip bir motorsiklet. Bunu gaz kesince yokuş aşağı olsa bile güçlü bir şekilde kompresyona girmesinden anlıyoruz. Yani motor sıkıştırması iyi ama bizim yakıtlarda iş yok. Eskiden 100 oktan vardı, 98 oktan vardı, 97 oktan da vardı; sonunda şimdi hepsi 95 oktan ve onun katkılı versiyonu kaldı. Ki onların da ne kadar 95 oktan olduğu şüpheli.

    Bunun bir nedeni de giderek artan LPG'li araç nedeniyle benzinin sadece depoda ilk çalıştırma esnasında kullanılan bir madde haline gelmesidir. Benzin istasyonları LPG'li araçların deposuna 20'şer liralık benzin alan arabalarla dolu. Hal böyle olunca petrol istasyonları depolarına giderek daha düşük oktanlı benzin almaya başladı.

    Peki biz ne yapacağız? Kullandığımız araçların sıkıştırma oranları performanslı bir otomobilin motoru kadar mesela Porsche Cayenne 1:10,5 oranında sıkıştırma yaparak 400 Hp elde ederken Kawasaki Z250SL 1:11,3 oranında sıkıştırmaktadır. Yamaha YBR 125 ESD 1:10 oranında sıkıştırmaktadır.

    Önceki motorlarımda bu vuruntu ve düzensizliği yaşamadım. Hele ki YBR 125'de 95 oktan benzin gayet güzel yanıyordu. Bir keresinde 97 koymuştum ve motor daha bir sessizleşmişti.

    Ne yapacağız?

    Ben çözüm olarak ideal karşımı bulana kadar aldığımız düşük oktanlı benzini oktan yükselticilerle karıştıracağım. İnternette Ipone Octane Boost diye bir ürün buldum. Ondan sipariş verip motorumda oktan yükseltme çalışmaları yapacağım.

    Neden? Çünkü, dediğim gibi piston tam tepe noktasına erişmeden patlayan yakıt silindire, piston koluna zarar verecektir.

    Ki, bazı motorların piston kırması veya silindir bozulması vs bence bu şekilde olmaktadır.
    Oktan ve benzin kalitesi için akaryakıt firmalarına güvenmek zorundayız. Son model lüks araçlarda oralardan yakıt alıyor, kaliteyi düşürüp kasko şirketleriyle başını ağrıtmayı göze alamazlar.

    Yakıt temizliği konusu da aynı şekilde, fakat istasyondan istasyona da değişebilir. O yüzden ben mutlaka pompa fişimi alırım. Yakıt nedeniyle motoru elime alırsam, teknik servis raporu ile ilk iş notere gidip ihtarı çekerim.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  5. #65

    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    37°54′39″K 40°14′12″D
    Motosikleti
    KAWASAKE Z250SL-ABS
    Motorunuzun (Duke 390)sıkıştırma oranı 1:12,6 yani sizin de gaz kesince güçlü bir motor freniniz var demektir. Kaç oktan benzin kullanıyorsunuz, merak ettim.

  6. #66
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    enjektör temizleyici kullanan varmı acaba

  7. #67
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Dizel bir araçta würth enjektör temizliyici kullandım işe yaramıştı.

  8. #68
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı MazhaRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dizel bir araçta würth enjektör temizliyici kullandım işe yaramıştı.
    peki ya motosiklette?

  9. #69
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki ya motosiklette?
    Bence işe yarar bende enjektörlü motosiklet yok denemedim hiç.

  10. #70
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı MazhaRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence işe yarar bende enjektörlü motosiklet yok denemedim hiç.
    motor 16.000 km de xmax 250 var 2015 model internette araştırdım würt için çok iyi diyolarda elimize almayalım motoru sonra birazda korkuyorum açıkcası.

    birde shell den 97 oktan benzin alsam işe yararmı böyle katkı kullanmadan


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler