Tartışılan İngiliz SHARP testine karşılık Alman MOTORRAD kask testi
Reklamlar
-
Motosiklet Eğitmeni
Biliyorsunuz ki; motosiklet kullanmanın birinci şartı kask takmaktır. Motosiklet üzerine bindiğimiz zaman hızımız her ne olursa olsun,herşeyimizi kaskımıza emanet ederiz. Piyasa fiyatları 25 TL olan sıkıştırılmış kağıttan imal edilen kask ile 8600 TL arasında karbon elyaftan imal edilen kasklar malum mevcut.
Yüze yakın marka, onlarca farklı model, farklı farklı renkler ve değişen fiyatları görünce insanın kafası ister istemez karışmakta... Peki nedir bunun kriteri? En pahalı olan mı en iyi korumayı sağlar? Yoksa motogp veya diğer yarışlarda yarışçıların tercih ettiği mi? Yolda herkesin taktığı kaska mı yönelmek doğrudur? Yoksa son yıllarda herkesin güvenmeye başladığı ve ingiliz hükümetinin bağımsız olarak gerçekleştirip internette yayınladığı SHARP kask testi midir? SHARP testi sonuçları da; tanıdık ve bilindik markalara düşük puan vermesinden dolayı tartışma konusu oldu ve öncelikle marka temsilcileri ve ardında da kullanıcıları tarafından tartışma konusu haline getirildi.
SHARP Testi nedir? SHARP testi neden tartışma konusu oldu? Neler yaşandı?
- SHARP testi; Birleşik krallığa bağlı, İngiltere devletinin ingiliz sürücülerin güvenliği açısından şart koştuğu bir standarttır. Biliyorsunuz ki ABD'de sürücüler için bir çok eyalette DOT standartı şart olarak aranırken, bazı eyaletler DOT'u yeterli bulmaz ve SNELL testini şart koşar. SNELL testi daha ağır bir test olmasına rağmen kask üreticilerinin bir çoğu 'gereksiz' bulmasının yanı sıra SHOEi - ARAi gibi bilindik markalar,sadece o bölgeye özel kask üretirler. Shoei'nin abd pazarındaki model isimleriyle ile diğer pazarlardaki isim farklılığın sebebi budur.Shoei XR1100 ve XR1200 aslında avrupa versiyonuyken ABD'de RF 1100 ve RF1200 olarak satılmaktadır ve ağırlık farkı mevcuttur...Özet olarak;
- Avrupa birliği ülkeleri: ECE 22.05
- ABD DOT ve SNELL
- İngiltere SHARP testi sonuçlarına göre kasklara kendi ülkelerinde satılma izni vermektedir.
Sharp testi farklı bölgelerden 6 adet kaskı ücreti mükabilinde satın alır ve kendine özgü testine sabit tutup ortalama puanını sitesinde yayınlar. Üreticinin kask göndermesi veya bir torpil söz konusu değildir. Fakat buna rağmen Arai firması;SHARP'a karşı,ticaretine zarar verdiğini gerekçe göstererek dava açmış ve kaybetmiş, Shoei ise SHARP testinin sonucundan sonra 3 yıldız alan XR1000 modelini değiştirip XR1100 ile 5 yıldız almayı başarmıştır.
Bir çok tartışma sonuca varmadan uzar giderken MOTORRAD dergisi de Almanya'da SHARP'ın dağıttığı yıldızları fazla bonkör bulmuş ve daha 'zor' bir teste tabi tutmuş.. Sonuçlar ise yeni tartışma doğuracak türden... MOTORRAD yalnızca fiber-kevlar-karbon olan kaskları teste tabii tutmuş ve plastik bazlı kaskları test etmemiştir.
Şimdi her iki testin kıyaslamaları ve kaskların kullanım/teknik özelliklerini karşılaştırılmaları bol görsel ile inceleyebileceğimiz bölüme geçelim.. Bu bölümde bol kask görselleri, her iki çarpışma testinin % bazında puanı ( SHARP 5 yıldız üzerinden dayanıklılık testine tabii tutulurken, MOTORRAD çok daha katı olan tesini 30 puan üzerinden değerlendirmiş ve tam puan alan hiç bir marka yok - bu bölümde her iki test sonucu % olarak ayrıca belirtilecek) kaskların üretildiği baz madde, kullanım özellikleri,kullanıcı yorumları ve ingiltere-almanya-Türkiye'deki satış fiyatlarının kıyaslanmasını göreceğiz.
Ters alfabetik sıra ile başlayalım.
X-Lite 802 - 801
Nolan'ın ürettiği X-lite, Plastik Nolan'ın aksine Fiber kompozitten üretilmektedir. Motogp sponsorluğu bulunan ve 15 yılı aşkın süredir Türkiye'de aynı firma ile bulunmaktadır. Ses düzeyinin biraz yüksek olması havalandırmanın etkili olmaması nadir eksikliklerinden önemli olanları. İşçilik kalitesi ve konforu için olumlu puanlar toplamış olan X-lite'un 802 modeli SHARP testinde bulunmuyor ancak bir önceki modeli olan 801 modelinin SHARP puanı : 4/5 yıldız. Alın-tepe-arka bölgeler çok iyi koruma sağlarken yanlarda zayıflık söz konusu. MOTORRAD testinde ise 13/30 yani %45 gibi bir puan elde etmiş.. MOTORRAD testinin acımasız olduğunu önceden de belirtmiştim...
Xlite X-802:SHARP:%80,MOTORRAD: %45,
İthalatçısı: MOTOTAL
FİYAT: İngiltere: 1,190 TL Avrupa: 1,290TL Türkiye: 1,350TL ve peşin alımlarda nakit iskonto.
Ağırlık:1420 GR.
Shark RACE-R PRO:
Daha önceleri Yıldız Ticaretin getirmiş olduğu Shark kasklar,şu anda Anes motor tarafından getirilmektedir.Oldukça sessiz olduğu belirtilmiş ve 2013'te yenilenen astarı sayesinde daha konforlu hale getirilmiş.Giyip-Çıkartılması esnasında hafif bir zorlanma olsa da konforu yeterli.,Ancak yine havalandırmaların etkin olmayışı eksik olan önemsiz noktalardan.Sharp puanı: 5 yıldız yani %100, Motorrad darbe testi sonucu: 18/30 yani %60. Zorlu Motorrad testinden %60 almış olsada sağlamlık konusunda ilk 3'e girebildi.
SHARK RACE-R PRO: SHARP: %100, MOTORRAD: %60,
İthalatçı: Anes Motor
Fiyat, İngiltere:1,555 TL Avrupa: 1,526TL Türkiye: 1,744TL (Ağustos 2014 kampanya fiyatı:1,221 TL)
Ağırlık: 1,550 Gr.
3 - Schuberth SR-1:
Motomax'ın Türkiye'ye getirdiği Schuberth şu anda Mototal tarafından getirilmekte,eski ağırlığından eser kalmayan yeni modeli artık en sessiz kask ünvanını taşımasa da oldukça sessiz. Konfor ve işçilik konusunda son derece başarılı olan Schuberth SR-1,yalnızca görüş alanı konusunda biraz dar kalıyor buna rağmen görüş alanı tatminkar. Sharp testinin alın-tepe ve arkası kusursuz koruma sağlasada yan tarafran alınan darbelerde biraz zayıf kalmış ve 4 yıldız almış,MOTORRAD dergisinin testinde ise en yüksek 2.puanı elde etmiş, 20/30- %67.
SCHUBERTH SR-1: SHARP %80, MOTORRAD %60
İthalatçısı: MOTOTAL
Fiyat: İngiltere: 1,800TL, Avrupa: 1,869TL , Türkiye: 1,935 TL (nakit alımda iskonto)
Ağırlık: 1450-1500gr.
SHOEi X-SPiRiT 2
12 yılı aşkın süredir Özen motor tarafından getirilen ve bir çok yarışçının sponsorluğunu yapan Shoei, ülkemizdeki en popüler kask markalarından biri,Gerek Kenansofuoğlu sponsorluğu gerek bol satış noktası ile Türkiye'de fenomen olan Shoei, Sharp testinin başarısız sonuçlarından sonra XR1000'i yenileyip önce XR1100 sonrasında ise XR1200'ü çıkartarak o segmentte 5 yıldızı kaptı. X-spirit ise 4 yıldız iken X-spirit 2 tekrar 5 yıldız alabilmeyi başaran kask oldu.SHARP'a göre X-Spirit II Alın-ense ve tepe çok iyi koruma sağlarken yanlarda iyi derecede koruma sağlıyor. Ancak acımasız MOTORRAD dergisinin testinde ise durum bu kadar parlak değil. 9/30 yani %30. Darbe testi dışındaki Uyum, aerodinami, gürültü, donanım tüm değerlendirmelerden arasında en iyi değerlere sahip kasklardan biri. Konfor,işçilik kalitesi ve boya/desen kalitesi en üst seviyede.
SHOEi X-SPIRIT II : SHARP: %100 , MOTORRAD: %30 ,
İthalatçı : Özen Motor
Fiyat: İngiltere: 1,820 TL - Avrupa: 2,016TL - Türkiye: 2,335TL (Nakit alımlarda iskonto %10)
Ağırlık: 1,450 Gr.
Premier Monza-Dragon:
Premier kaskları Türkiye'de yalnızca en alt seviye alanında satış gösterdiği için yalnızca test sonuçlarını belirtmekte fayda var.
Premier Dragon
SHARP: %80, MOTORRAD: %57
Yurtdışı fiyatı: 1,100 TL
Ağırlık: 1,390 Gr.
MARUSHIN 999RS
2006 yılında Türkiye pazarına giriş yapan Marushin, Tekay firması tarafından getiriliyor.Çok eski bir Japon markası olmasına rağmen son yıllarda SHARP testinden en çok modelle 5 yıldız almayı başarabilen bir kask markası olduğu için daha çok aranan bir kaska dönüştü. 999RS serisi önceki modellere nazaran daha başarılı bir işçilik ve malzeme kalitesine sahip olsada bu konuda diğer dev markaların gerisinde kalıyor,pek etkili olmayan havalandırma ve biraz gürültülü fakat inanılmaz hafifliği ve SHARP testinde kendini kanıtladığı sağlamlığından hiç ödün vermemesinin yanı sıra,fiyatı ve etkiliyeci desenleriyle akıllıca bir seçim olarak karşımıza çıkıyor. Marushin markası;SHARP testinden fiberglass olan 777 serisinin tüm modelleri 5 yıldız almıştı,aynı şekilde RS1 ve RS2 (karbon olan modeller) ise alın-tepe-arka ve yanlardan en kusursuz korumayı sağlamıştı şimdi ise 999RS Karbon+Kevlar+Fiber teknolojisi ile MOTORRAD testinden en başarılı darbe testi skoruna ulaşıyor: 24/30.. Buğu problemi yüzünden genel sıralamada kıl payı geriye düşmüş olsada 1100gramlık ağırlığı ve en başarılı darbe testi sonucuyla akılda kalıcı bir yer etti.
MARUSHIN 999RS : SHARP: %100 - MOTORRAD: %80
İthalatçı: TEKAY MOTOR
Fiyat: İngiltere: 722 TL Avrupa: 777TL Türkiye: 799TL
Ağırlık: 1080-1130gr.
LS2 396FF CR-1
Avrupa ve Türkiye'de özellikle ekonomik modelleriyle son yılllarda oldukça popüler hale gelen Ls2 ülkemize Özen Motor tarafından getirilmekte. Ekonomik fiyatı ve tasarımları sayesinde Türkiye'nin en çok satan kasklarından biri olan Ls2'nin yüksek süratte gürültü-konfor-ve işçilik konusundaki şikayetleri Karbon olan modeli 396FF CR-1 içinde geçerli malesef. Karbon yapısı sayesinde 1350gr. gibi hafif bir ağırlığa sahip ve fiyatı bu testteki kasklar arasında en ucuz olanı. Yanak pedleri hava ile el aracılığıyla şişirilebilr ve yüzünüze en uygun şekle gelebilmesi büyük artı.SHARP testinde alın-tepe ve arka çok başarılı sonuçlar alırken yan taraflar vasat koruma sağlasa da testen 4 yıldız almayı başarmıştı,oysaki MOTORRAD testinde 10/30 ile %33'te kalıyor.
LS2 396FF CR-1 : SHARP: %80 MOTORRAD: %30
İthalatçı: ÖZEN Motor
Fiyat: İngiltere: 592TL Avrupa: 578TL Türkiye: Belli değil
Ağırlık: 1350gr.
LAZER Osprey:
Önceleri Özen motor tarafından getirilen Lazer şu anda Türkiye'de satılmıyor. Aerodinami ve konfor açısından başarılı olan osprey modeli karbon yapısı sayesinde 1350gr. ağırlığında. Sharp Testinden yanların zaafiyeti yüzünden 3 yıldız alabilen Lazer Osprey Motorrad testinde iyi değerlerden birine sahip. 18/30 yani %60...
LAZER OSPREY: SHARP : %60 MOTORRAD: %60
İthalatçı: Şu an için yok
Fiyatı: İngiltere: 687TL Avrupa: 817TL Türkiye: Bilinmiyor
Ağırlığı: 1350gr.
ARAI RX-7 Corsair
SHARP testinin en büyük tartışmalarına sebep olan, kullanıcılarının SHARP'ı 'dış mihrak' olarak nitelendirdiği, testin güvenilirliğini sorgulayan ve Sharp testini 'geçersiz' olarak yorumlayanların markası; ARAI. Dünya çapında yüzlerce yarışçının kullandığı, binlerce motosiklet kullanıcısının hayallerini süsleyen ve her biri küçük bir servet değerinde olan ARAI, SHARP'tan sonra MOTORRAD darbe testinde karşımızda. Hemen hemen sıfıra yakın müşteri şikayeti,düşük ağırlık,yüksek kaliteli işçilik ve malzeme kalitesi,sessizlik,rahatlık ve konfor konusunda en iyi değerlere sahip olan Arai RX7, en ferah ve geniş görüş alanına sahip olan model olarak karşımıza çıkıyor.Bunun yanında SHARP testinde tepe ve arka bölgede çok iyi bir koruma sağlarken,alında orta, yanlarda ise vasat bir koruma sağladığı için 3 yıldız alabilmeyi başarmıştı. Oysaki MOTORRAD testinden ise aldığı puan: 7/30.. yani %23 ile en düşük puanı alan kask oldu... Arai kullanıcıları bu sefer MOTORRAD'ı 'dış mihrak' olarak nitelendirecek olsada,diğer kullanım özelliklerinden dolayı üst sıralara çıkmış. 1,350gr ağırlığı ve geri kalan herşey muhteşem.
ARAI RX-7 Corsair: SHARP: %60 , MOTORRAD: %23
İthalatçı: MOTOTAŞ
Fiyat: İngiltere: 1,448TL , Avrupa 2,112 TL Türkiye: 2,317TL
Ağırlığı: 1,350gr.
AiROH GP-500:
Karbon+Kevlar'dan üretilen GP500 modeli bu sene Türkiye'de bulabilmek mümkün.Kaskın genel konforu,kullanım rahatlığı, ağırlık ve aerodinamik yönleri bu kaskın artıları. Buna karşılık, çene altının yeterli rüzgar koruması sağlamaması sebebiyle duyulan gürültü ise eksi yönü. Türkiye'de uzun süredir aktif olmayan Airoh yeni modelleriyle yeniden karşımızda... GP500 modeli SHARP tarafından test edilmemiş ancak bir önceki baz modeli 4 yıldız alabilmeyi başarmıştı. MOTORRAD testinden ise 11/30 alarak %37 gibi bir skor elde etmiş..
AIROH GP500 : SHARP %80 , MOTORRAD %37
İthalatçı: ?
Fiyatı: İngiltere:? Avrupa: 1,559TL Türkiye: 1,882TL
Ağırlık:1,260 TL
MOTORRAD dergisinin testi de kafa karıştıracak cinsten.. Hassas olan güvenlik konusundaki boşlukları aydınlatması gerekirken daha da kafa karıştıracak cinsten sonuçlar döküldü ortaya..
Sharp Testine göre 5 yıldız alan SHOEI X-SPIRIT 2 testteki hemen hemen en düşük puana sahip.Arai ise sonuncu olmuş olsada MOTORRAD dergisinin testinde diğer kriterlerden yüksek puan alarak karizmasının çizilmemesi sağlamış..
Tüm kriterleri hesaba katarsak MOTORRAD dergisinin testinde ki sonuçlar şu şekilde;
Sonuç her ne olursa olsun,en iyi korumayı sağlayan kaska sahip olsanız dahi,yanlış beden veya yanlış bağlama şekli sonucunda korumasız kalmanız an meselesi. Ayrıca en kısa mesafeler de dahi kask takmak, can güvenliğinizi için daima şarttır. Emin olunuz ki; motosiklet kazalarının büyük bir kısmı çok yüksek otoban süratlerinin aksine genelde kısa mesafede ve şehir içlerinde olmaktadır.
Keza yapılan bir araştırmaya göre;10 yılı aşkın süredir motosiklete binen deneyimli sürücülerin yaptığı kazalar genellikle evinin 6mil - 10km çapında gerçekleşmiştir. Siz siz olun dikkatinizi yoldan ve kaskınızı başınızda asla eksik etmeyin..
KAYNAK:
- MOTORRAD ONLINE Produkttest: Sporthelme der Oberklasse im Vergleich - Motorradhelme - MOTORRAD
- SHARP SHARP Helmets - THE HELMET SAFETY SCHEME
- SNELL Snell Foundation - home
Alınmış,
Alıngan
Alıntı
Reklamlar
-
İşte bu tip konuları görmek istiyoruz.
Kendi adıma teşekkür ediyorum size.
-
-
Bunları gördükten sonra ls2 nin 600 liralık kaskının daha iyi koruduğunu aklım kabul edemiyor bir türlü..
-
diyorlar ki ls2, arai rx-7'den darbe emişi açısından daha güvenli he mi? vay anasını
bell neden incelenmemiş?
ezioyu "ben olsam bell alırdım" demek üzere konuya bekliyoruz
-
redlion999 adlı üyeden alıntı
2.video çok fena ya bi kötü oldum :( iyi kask almalı her zaman ben bunlara güvenirim ne olduğu belirsiz ucuz kasklara değil
-
Motosiklet Eğitmeni
Kaskin islevi ve kafamizi nasil korudugu hakkinda yillar önce dilim döndügünce birseyler paylasmistim.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...edilenler.html
Zaman ayirip okursaniz
kaskin nasil korudugunu ve neyi korudugunu daha detayli olarak anlamlandirabilirsiniz.
Bu da kafanizdaki soru isaretlerini dagitir diye umuyorum.
-
-
Kolpa ls2 korumada Arai'yi geçecek ve ben ona inanacağım ? Ha ayrıca ls2 kullanıcısıyım maalesef.
-
Öncelikle böyle faydalı bi konuyu alıntı dahi olsa bizleri düşünüp bu foruma taşıyan COQ' a teşekkürler.
Kapitalizm nedir insanları nasıl sömürür diye sorarsa ufak bir çocuk alın bu başlığa sokun arkadaşlar insanların nasıl marka bağımlısı bir hale getirildiğini ve hala gözüne gözüne test sonuçları verildiğinde dahi "yok canım o *** marka o kesinlike daha iyidir olmaz öyle şey sizin testiniz yanlış" diyebilmesinin nedenidir kapitalizm.
Bütün dünya dört bir yandan testleri gözünüze sokuyor daha nedir bu arai aşkı? Kolpa işte yaptıkları bu model 2+2=4 bunu kabul edin artık... Starbucks' a gidip bildiğimiz 1 liralık hazır kahvenin adını süsleyip 15 liraya itelemenin diğer mantığı da bu işte. Yazık şu Arai' ye sırf adı arai diye servet ödeyenlere....
-
Altın elbiseli abeey de okadar övdüyydüüü tüü sana araiiii
-
COQ adlı üyeden alıntı
Kaskin islevi ve kafamizi nasil korudugu hakkinda yillar önce dilim döndügünce birseyler paylasmistim.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...edilenler.html
Zaman ayirip okursaniz
kaskin nasil korudugunu ve neyi korudugunu daha detayli olarak anlamlandirabilirsiniz.
Bu da kafanizdaki soru isaretlerini dagitir diye umuyorum.
Çok önceden okumuştum zaten
Ancak arainin üretim teknolojisi açıkcası hoşuma gidiyor.. Dış kabuktaki iki katmanın arasına ekstradan ağ tarzı bir yapı koyuyorlar ki kask dağılmasın.. İç taraftaki köpük farklı yoğunluklarda(hatırladığım kadarıyla 3 katmandı) kısımlardan oluşuyor.. Arai 5 farklı dış kabuk boyutu kullanıyor.. Ls2 de bu 2.. İçerisinden biraz köpük çıkar oldu S beden sana M..
Testin nasıl yapıldığını arıyorum ama almanca olduğundan pek anlamadım.. 50 km gibi hızdan düşme testi yapıyorlarsa ls2 içindeki kabuk darbeyi araiden iyi emer sonuçta tek katman homojen dağıtır.. Ancak o hızı 100 km ye çıkardığımızda ls2 nin emme kapasitesi bitmişken arai hala darbe emebilir konumda kalıyordur.. Tamamen varsayım tabi bunlar ancak f1 in ve motogp nin yarısının arai kaskları kullanıyor olmasının bir sebebi vardır diye düşünüyorum..
-
vaayy marushine bak. altın elbiseli bir programında duymadım öyle bir kask demişti.
fiyat performansla gözüme girdi.
-
Emeğine sağlık bilgilendirici ve yararlı bir konu gerçekten teşekkürler güvenli sürüşler..
-
redlion999 adlı üyeden alıntı
Çok önceden okumuştum zaten
Tamamen varsayım tabi bunlar ancak f1 in ve motogp nin yarısının arai kaskları kullanıyor olmasının bir sebebi vardır diye düşünüyorum..
Acaba sponsor olarak para sağlaması olmaz mı dostum? Ben şahsen zamanında araştırmış biri olarak SHARP'a güveniyorum ve kasklarımı elimden geldiğince SHARP'ın 5 yıldız alabilmiş olan modellerinden tercih ediyorum.
-
redlion999 adlı üyeden alıntı
Testin nasıl yapıldığını arıyorum ama almanca olduğundan pek anlamadım.. 50 km gibi hızdan düşme testi yapıyorlarsa ls2 içindeki kabuk darbeyi araiden iyi emer sonuçta tek katman homojen dağıtır.. Ancak o hızı 100 km ye çıkardığımızda ls2 nin emme kapasitesi bitmişken arai hala darbe emebilir konumda kalıyordur.. Tamamen varsayım tabi bunlar ancak f1 in ve motogp nin yarısının arai kaskları kullanıyor olmasının bir sebebi vardır diye düşünüyorum..
Tahminimce bu testler bahsettiğiniz kadar (100km/h) hızlı yapıldığını hiiç sanmıyorum. Euroncap test mantığı gibi sürücü kaza anından kısa süre önce frenleme yapıp hızının düştüğü miktarı hesaplayıp-ki bununda 64km hız olarak ortalama bir hız belirleyip test yaptıkları gibi bunda da yüksek hız olduğunu sanmıyorum. Testler genellikle yasal hız sınırları göz önünde bulundurularak yapılıyor. Şahsen hangi kask olursa olsun 100 km/h gibi bi hızla kaska dikey gelecek bi hızı yeteri kadar absorve edeceğini hiç sanmıyorum.o hızlarda sürüklenmede faydası olur ama dikey kuvvetde ciddi yaralanmaya neden olur bana göre...
ayrıca f1 ve moto gp de emin olmamakla birlikte sponsorluğun önemli olduğunu düşünüyorum. Dünyanın en pahalı sporu geçen F1 de markanının görünmesi çok ciddi miktarlar gerektirdiği gibi her firma bunu kaldıramayabilir..Ama arai nin yıllardır bilinen ve prensipleri olan bi firma olmasıda başarsının nedenlerinden bence...
-
F1 ve MotoGP örneği veren arkadşalar bizim raflardaki kasklarla o adamların taktığı kaskların aynı olduğunu düşünüyor olamazlar değil mi? Özellikle F1 yarışçılarının kaskları en fazla 3 yarışta kullanılabiliyor ve en basit olanının fiyatı 18.000 tl' den başlıyor. Google' da "f1 racing helmet cost" yazarsanız bir çok sonuca ulaşabilirsiniz. Ayrıca normal kaskların aksine bunların yapımı günlerce sürüyormuş.
-
Kocaeli İl Temsilcisi
umurcan adlı üyeden alıntı
diyorlar ki ls2, arai rx-7'den darbe emişi açısından daha güvenli he mi? vay anasını
bell neden incelenmemiş?
ezioyu "ben olsam bell alırdım" demek üzere konuya bekliyoruz
Bell markası herhalde bende sembol oldu. Ezio41 denilince akılda o şekilde kalıyorum sanırım ehehe O değilde sonuçta bütün bu testler belirli bir hızda yapılmakta . 100 km ile giderken kafamızı sert bir cisime çarpsak , kafamızda isterse 10 bin tl'lik kask olsada sonuç yine ölümle sonuçlanır . Bence kendi fikrim olarak , alacağımız kaskın sağlam materyallerden olması en önemli etken olması lazım . Thermoplastik kask veya polikarbonat kasklar yerine , carbon fiber , fiberglass , composite fiber kabuklu bir kask almak diğer plastik materyallerden oluşan kasklara göre daha güvenli olur diye düşünüyorum .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
Bune adlı üyeden alıntı
F1 ve MotoGP örneği veren arkadşalar bizim raflardaki kasklarla o adamların taktığı kaskların aynı olduğunu düşünüyor olamazlar değil mi? Özellikle F1 yarışçılarının kaskları en fazla 3 yarışta kullanılabiliyor ve en basit olanının fiyatı 18.000 tl' den başlıyor. Google' da "f1 racing helmet cost" yazarsanız bir çok sonuca ulaşabilirsiniz. Ayrıca normal kaskların aksine bunların yapımı günlerce sürüyormuş.
olabilir ama 18 binde abartı olmuş gümüşten mi imal ediyorlar
Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir...
-
lickup adlı üyeden alıntı
olabilir ama 18 binde abartı olmuş gümüşten mi imal ediyorlar
Bilmem linkler burada bi oku sen karar ver gümüş mü değerli yoksa kafa mı diye.
http://www.jamesallenonf1.com/2009/0...-crash-helmet/
https://uk.eurosport.yahoo.com/blogs...131709778.html
http://www.araihelmet-europe.com/sit...cingVISITS.pdf
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)