bugün şehirdışı 50 km bi yere gittim çevreyolunda 110 geçince kafa sallamaya başladı motoru kontrol ettiğimde arka tekerde yalpa vardı ama yüksek süraatlerde anlaşılıyor şehir içinde sorun yok ne yapmak lazım ?
bugün şehirdışı 50 km bi yere gittim çevreyolunda 110 geçince kafa sallamaya başladı motoru kontrol ettiğimde arka tekerde yalpa vardı ama yüksek süraatlerde anlaşılıyor şehir içinde sorun yok ne yapmak lazım ?
Eger şasisinde ya da gidonunda bir egiklik yoksa motor icin yapabilecegin pek bir sey yok. Sadece lastik basinclarini kontrol edebilirsin, kitapciginda onerilen degerlerde olmalarini kontrol et malum hava bir isiniyor bir soguyor hava basinci değerleri de buna bagli olarak değişiyor.
Motordan cok kendinde duzeltebilecegin seyler oldugunu dusunuyorum. Motorun zaman zaman ruzgara, zeminin yapisina vs.. gibi etkenlere tepki vererek senin tabirinle kafa sallamasi bir baska deyisle yolu aramasi normal ve aslina bakarsan olmasi gereken de bir sey. Motor bu sayede kendi kendini duzeltiyor bir bakima.
Fakat bahsettigin once kafa sallamasi sonra da arka tekerin yalpalamaya baslamasi tamamen senin davranisinla alakali. Motorun onu sallanmaya başladığında sen ona musade etmez, korku ve panikle hakim olmak icin gidonu daha fazla sikarsan bu sallama sen farkinda olmadan kollarindan vucuduna, oradan sele ve şasiye ve son olarak da arka tekere aktarilir.
Böyle bir kafa sallama hissettiginde yapman gereken sey gidonu olabildigince yumusak tutup motora kendini duzeltmesi icin firsat tanimandir. Isin ustalari "gidonu zarif bir kiz bilegi tutar gibi tutman gerekir" der.
Bir daha boyle bir durum yasadiginda motoru kontrol altina almaya calismak yerine, panik yapmadan tutusunu gevseterek kendini duzeltmesine firsat tanimayi dene. Faydasini gorecegini dusunuyorum...
tekerin bi tarafının öyle 8 çizecek kadar yenmesi pek mümkün değil. çelik jant demenden anlayamadım yamulmuş olabilir yine de. Motosiklet lastikçisine götürmen iyi olur. Balans ayarları da çırpmaya sebep olur. bir baktır söküldüğünde yatak rulmanlar jant maşaya komple baksınlar direkt farkedilir zaten.
benimde başıma gelmişti hatta azaltmayı başarmıtım arka dişli kaplinlerden dolayı yalpa yapıyordu zincir bi gerilip bi gevşiyordu
düzelttim (dişliyi değiştirdim) azaldı fakat sonradan anladım ki jant yamulmuş döküm jant düzelmiyorda hatta lastik değiştirmiştim oyle kaldı motor
bu arada lastikçiler jant a motorsiklet tamircileri lastiğe bahane buluyor eğer jant sa teker rulmanlarının dışı dökümü yemeye başlıyor dikkat etmek lazım..
bilyelerle alakalı olamaz mı
kafa sallama arkada çanta bagaj v.s varsa hava sirkülasyonundanda yapabilir. Çantalarını sök tekrar dene değişecektir. Değilse mekanik ön düzen sorunları için en kısa zamanda motorunu göstermelisin.
çantam yok boş zamanımda olmuyorki göstereyim
sende ona salla dostum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)