Elektrikli bisiklet ile ilgili merak edilenler
Reklamlar
-
ARKADASLAR PAYLAŞIM TAMAMEN ALINTIDIR BİZİM FORUMDA OLUPTA ELEKTRKLİ BİSİKLET HAKKINDA SORULARI OLANLAR İÇİN BURDA PAYLAŞACAM DEDİGİM GİBİ ALINTIDIR.!!
Arkadaşlar...
Baktım ki bu elektrikli scooterlarla ilgili baya bi soru var.
Böyle bir konu açıp, kararsız kalan arkadaşlara yardımcı olmak istedim.
.................................................. .................................................. ..............................................
Ben geçen sene yazın aldım, bu yaz sattım. Tam bir sene kullandığım "biselect" elektrikli scooterle ilgili izlenimlerim, deneyimlerim, tavsiyelerim.....
İlk aldığınızda aküsünü full şarj yapıyorsunuz ve bu dolu batarya ile 50-60 km civarı yol katediyorsunuz...
Ortalama 3000-4000 km civarı bi yol yaptığınız zaman akünün ömrü azalıyor ve tam performansını sergileyemiyor. Tam dolu şarj ile ortalama 20-30 km yapıyorsunuz....
Ortalama 7000-8000 km civarı bi yol yaptığınızda akünün ömrü daha da azalıyor ve tam dolu şarj ile maxiumum 8-10 km yapabiliyor anca.
Ne Yapmak lazım? Yeni akü almak lazım. En son sorduğumda (4 ay önce) yeni akü 300 YTL idi. (ŞU ANKİ GÜNCEL AKÜ FİYATI 380 /400 TL CİVARI) (14/07/2010)
Servisinde mevcut. Elektro marketler de de bulabilirsiniz.
Elektronikçilerde daha ucuza da akü var ama performansı daha düşük olacaktır...
İstenirse ayrıca ikinci bir akü bağlanıp, araya anahtar koyularak yedek şarj konulabilir. Böylelikle 50 yerine 100 km yaparsınız.
.................................................. .................................................. ...................
Yaklaşık 1000 km ye gelince arka stop lambasının ampülü patladı ve hiçbir benzinli motorun ampülünü uyduramadık.değişik birşey yapmış elin oğlu.. Mecburen servisinden yenisini ( orjinalini) aldık (10 ytl + kdv)
Yaklaşık 3000 km ye gelince arka fren balatası eskidi. (35 YTL + KDV)
Yaklaşık 4000 km ye gelince arka lastik bitti. (30 YTL)
Yine 4000 km civarında ön maşa (çatal) dibinden kırıldı. (35 YTL + KDV)
Yaklaşık 5000 km ye gelince kontak yuvası parçalandı. Tek kontak yuvası satılmıyor.
(kontak yuvası + oturak açma kilidi + akü kilidi ) üçü bir arada satılıyor. 20 YTL + KDV (hayret bu üçlü grup nasılda bu kadar ucuz olabilir diye şaşırmıştım ama bunu ucuz yapmışlar nedense)
5000 km civarında orta ayaklık kırıldı. (yenisini almadım, yan ayaklıkla idare ettim. Fiyatıda muhtemelen 35 YTL + KDV dir.)
Bir ara birader ayaklıktan düşürmüş. Ön göğüs çatlamış.. Yenisini sordum 35 YTL + KDV dediler. Almadım
Yani elinizi attığınız parça için en az 35 YTL + KDV yi gözden çıkarın
6000-7000 km ye gelince sağında solundaki ufak tefek civataların tırnakları kırılmaya başladı ( yani artık dökülmeye başladı )
Kimlerin almasını tavsiye ederim???
Bİr kere kullanacağınız alan rampa, engebeli, bozuk satıh, stablize yol olmamalı.
Bu makine tamamen düz yol için tasarlanıp, narin kullanım için imal edilmiş. Zora hiç gelmiyor.
Evinizle işinizin arası misal veriyorum 10-15 km...
Akşam koyacan şarja.... Sabaha kadar dolacak (ortalama 5 saatte doluyor)
Sabah binecen işine gidicen. Kilitleyecen, akşama kadar yatacak makine. Akşam binecen eve gelicen. Koyacan tekrar şarja. Sabah kadar duracak...
Bu şekilde kullanırım, bu kriterler bana uyuyor diyorsanız... hiç vakit kaybetmeyin, alın derim....
Dolmuş parasından kendi kendini amorti eder ve hor bile kullanmış olsanız, en kötü ihtimalle bu şekilde Bbir sene kullanırsınız. Ondan sonra bırakın satmayı, kaldırıp çöpe bile atsanız zarar etmezsiniz
Kimlerin almamasını tavsiye ederim???
Bir kere kullanacağınız alan rampa ise, engebeli ise, bozuk satıh ise, stablize yol ise hiç almayın.
İş için kullanacak olanlar da almasın arkadaşlar....
Mesela iş icabı ortasında malzeme, yük vs .... taşıyacaksanız, hiç başınızı ağrıtmayın, 50 cc lik bir honda today veya 90 cc lik TVS scooty pep + (alın binin babalar gibi. İkisininde vergisi yok.
( TVS hindistan malıdır, çok sağlam motordur. Kesinlikle çin malı değildir. Kendim kullanıyorum. 2005 de aldım 3 yıl oldu, dördüncü seneye girecek. 30.000 km ye geldi daha yeni ce hafiften şıkırdama başladı motordan.)
Dediğim gibi iş icabı kullanacak olanlar almasın arkadaşlar.
Tamirciymiş, tüpçüymüş, sucuymuş, kırtasiyeymiş, kuryeymiş, kasapmış... vs bu makine yük taşımak için hiç de uygun değil kesinlikle.
Yük taşımaya uygun olmadığı gibi ,sürekli kullanım içinde uygun değil. Yani şarjı doldurup hiç durmadan kısa aralıklarla durarak 50 km yapıp şarjı bitirip, tekrar doldurup (yada yedek batarya ile ) yola devam edip sürekli kullanırsanız da çabucak dökülür.
İşçilik namına hiçbirşey yok. Malzeme kalitesi de ortada
Çok kibar, çok narin kullanmak gerekiyor.
Rampa yukarı çekmez. Düz yolda fena sayılmaz. İlk kalkışı çok zayıf ama kalktıktan sonra yavaş yavaş toparlıyor kendini.
Çok ufak rampaları çıkabilir ama motorun çok zorlandığını gayet rahat hissedersiniz. Motoru ne kadar zorlarsanız, hem akünün hemde motorun ömrü zayıflar.
İlk çıkanları için ( 250 KW ve altı) plaka ve ehliyet istemiyorlardı. Şimdi yeni çıkan bazı modeller (250 KW dan yukarı olanlar) için plaka zorunlu. Ama ehliyet istemiyorlar diye duydum.
İlerleyen zamanlarda ne olur bilemem. Belki ehliyet de isteyebilirler yada onun için ayrı bir ehliyet sınıfı çıkarabilirler. Burası Türkiye
Reklamlar
-
bende 1 sene mondial es-2 ye bindim, gerçekten bu akülülere para vermek aptallık insanlar ekonomik diye biniyor farkında değilllerki bi cuptan daha pahalı benim akülü ilk aldığım zaman tek şarzla 40 km flan gidiyodu sonra 15-20 düştü aküyü değiştirmeye karar verdim herbiri 300 liraymış 6 akü var 1200 lira tihooo ne anladık o zaman sattım kurtuldum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)