Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

100lük motor yokuşta 2 kişiyle nasıl kalkacak?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    merhaba arkadaşlar. biraz yorgun bir cub aldım 2. el olarak. 50km falan gezindim, motora alıştım vs. sonra mahallede bulabildiğim en dik yokuşa gittim. daha dik bi yokuşa çok nadir denk gelir insan hayatında. o yokuşun ortasında tek başıma durdum, 1. viteste hafif zorlanarak kalktım. biraz da ayağımla destek oldum. ama düşünüyorum da arkamda bir artçım olsa o yokuşu kalkmak çok zor. ayağımla destek olamam çünkü dengeyi korumam lazım artçıdan dolayı. arkadaşlarım da maşallah 80 kg'dan az değil hiçbiri. ben de o kadar varım. nasıl kalkar kuş kadar hacmi olan motor? ara ara mı gaz vermek lazım, yavaştan hızlıya doğru mu, yoksa köklemek mi lazım?
    mehmetenis bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    CrosseR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Ara ara gaz verirsen bir sonuç elde edemezsin,ara gazlarının birinde yığılıp ani gazı yediğinde ön lastik gezinir..
    Aniden verirsen arkandakinin ağırlığıyla motor kafanıza geçer..
    Öne yaslanarak arkandakini de bu konuda uyararak sağ sol yapmadan motor devrini alana kadar ayağını da yerden kaldırmadan yavaştan hızlıya doğru vereceksin..
    Cub motorların 1.vitesleri kısa ve seridir,kaldırmasını bildikten sonra motoru sağlıklıysa hiçbir yokuşu çıkmam demez..
    sahin08 ve cenkito bunu beğendiler.

  3. #3
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    Crosser hakli birde ağirlik fazla olduğu durumlarda eğer kavrama erken olup bayiyorsa
    Ben bostan 1. Vitese alip vitesi birakmadan gaz veriyordum yavaşça vitesi birakirken kavrama daha fazla devirle oluyordu bi kolaylik ama balatani erken bitirir vites ayağindan kaçarsa tepe Taklak olursun
    Ben 105 kg artćıda 80 kusurken başka turlu çıkmıyordu melet

  4. #4

    Üyelik
    21 Eylül 2011
    Şehir
    Karaman
    Motosikleti
    Kuba CR1
    artçı hemen atlayıp arkadan iteleyecek sonra devam edeceksiniz şaka bi yana çok dik ise kalkış yapamayabilir ve motosikleti geri kaçırırsanız sonuç hüsran olur eğer çok yokuşlu yerlerde kullanıyorsanız sürekli ön dişliyi küçültün derim motosiklet biraz daha seri kalkış yapmaya başlar fakat son hız düşebilir

  5. #5

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    zaten 70i geçmiyor daha da mı düşecek :D

  6. #6

    Üyelik
    21 Eylül 2011
    Şehir
    Karaman
    Motosikleti
    Kuba CR1
    70 i geçmiyorsa motorsikletinizde bi ayarsızlık vardır mutlaka ustaya bi gösterin derim rahatlıkla 90 yapması gerekir ibreleri biraz yanlış gösterdiği için :D

  7. #7

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    1 ve 2. viteste gayet canlı. 3'ün sonuna doğru devir artmıyor. 4'te ise hiç artmıyor neredeyse. ustaya sordum da komple sökmemiz lazım motoru bakmamız lazım dedi. zaten 70 bile yapmayacağım için şehiriçinde gerek yok şimdilik dedim.

  8. #8
    Afyonlu_Cash - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2014
    Şehir
    AfyonKarahisar Ataköy
    Motosikleti
    Lifan Tay 100 - Şahin S (95 model )
    biz motoru basmadan önce 3 kişi dağa çıkıyorduk. senin motorda bi sıkıntı var hocam :D


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)