1.kopru ve mecidiyekoy koprusu ustunde aralardan en sag koridora tehlikeli girisler
Reklamlar
-
Arkadaslar Kopru ustlerinde ve ozellikle mecidiye koy koprusu ustunde (zincirlikuyu istikametine) aralardan en sag koridora (emniyet seridi tarafina) cok tehlikeli girisler yapiliyor.
Ben kendim en az 4 veya 5 kez cok buyuk tehlike atlattim.
Benim onumde gidenlerin atlattiklari kaza ve rizikolu durumlar cabasi.
Bugun kolumu kaptiriyodum nerdeyse.
Herkese kazasiz belasiz surusler,
Tekeriniz duz bassin.
Reklamlar
-
e5 gibi ana yola girişlerde ve çıkışlarda çok dikkatli olmak lazım
-
Bugun 1.kopru ustunde cok tehlikeli bir kaza atlattim.
1. Kopruden avrupa yakasina geciyordum. Yine guclu ruzgar vardi
Kopru ortasini gecmistim. En sagda refuj dibindeki koridordan gidiyordum.
Trafik o sirada durdu. Bende bir otobusun arkasina geldim. Otobuste durdu.
Arkadas o anda otobusun onunden bir motorun on tekeri gorunmezmi. Bizim koridora girmek uzere...
Abi on frenle on yukleme felan, zaman cok kisitli, on frende ABS de devreye girdi.
Ama gordugum teker yavas yavas yola girmeye calisiyor. Bize dogru bakmiyor.
Arkadas o an butun bi hayatim film seridi gibi gozumun onunden gecti.
Dedim buraya kadarmis. Cunki bi ara nerey ucarim ki duye dusundum. Herhalde refuje cok yaklasip oradanda
refuj ustunden koprunun sagindan belkide asagi bile ucarim diye dusundum.
Baktim motoru durdurmak mumkun degil biraktif freni, araya girmeye calisan motorun tekeri ile refuj arasindaki
Bosluga odaklandim ve aradan siyirdim. Ancak sol kolum girmeye calisan motorun aynasina mi yosa gidonuna mi carpti bilmiyorum bir temas oldu. Ben gecince kolumu kontrol ettim cunki hareket halindeyim. Kolumda bir sorun yok.
Aynadan arkayi kontrol ettim, arka biraz karisik. Cunki benim arkamdan gelenlerle de bir durum olusmus.
Sonra durmadim ben devam ettim.
Simdi beni allah korudu. Aradan cikmaya calisan atkadasimi da allah korudu.
Hizim o anda 60 km/saat civarindaydi, bu da sn. de 16,7 mt yapar.
Otobusun uzunlugu 18 mt. olsa, ben tekerlegi gorup fren refleksi verene ve ilk fren hamlemi yapana kadar 0,5 sn
Gecse 5 mt ilerlemis olurum. Otobusun 1/4 undem fazlasini gectim yani.
1,5 sn de frenli ilerlesem, 1.5 sn de sert frenle hiz kaca dusebilirki...
Hadi dussun dussun 20 km/h te dussun.
Demekki 1.5 sn.yavaslama surecinde de 7 mt ilerlemis olurum.
5 mt. refleks verene kadar + 7 mt. yavaslarken = 12. mt. Otobusun yarisindan fazlasi bitti. Onune gelmek uzereyim.
Yani onume cikmak uzere olan motorsikletle bulusmak uzereyim. O an bu durmaz dedim. Son kalan 5 mt. yi ise frensiz 1 sn. de boslugu denk getirerek gectim. Cunki 20 km/h e inmis olsam 1.sn. de 5.6 mt yol almak demek.
Yani hersey 3 sn.de oldu ve bitti.
O 3 sn. o anda ne uzun geldi biliyomusunuz?
O yuzden trafik durmaya basladiginda tarfik hizinda bizde yavaslayalim.
Burda benim hatam hemen yavaslamam lazimdi, ben ise tedricen yavaslamayi sectim.
Cunki o otobusin onunden bir motorsillet cikma ihtimali koprunun yarisimdan fazlasini gectigim icin benim
dusunceme gore yoktu. Ama cikti.
Bu sekilde belki ruzgardan korunmak ocon aralardan gidipte sagdaki koridora girme dusuncesinde olan arkadaslarimda
Otobus gibi kendilerini tamamen gizleyen degilde otomobil gibi kendilerini gosteren araclarin onunden katilsinlar.
Birbirimize yardimci olalim.
Butun arkadaslarima tekrar kazasiz belasiz surusler.
-
Büyük geçmiş olsun gerçekten de çok müşkül bir durumda kalmışsınız.yazınızı okurken belgesel gibi gözümde canlardımdım,siz 1.5 sn falan yazmışsınız ya sanki belgesel izlerken olayları tekrardan anlatırken ekranın altındaki sayaç gibi zihnimde canlandırdım çok büyük geçmiş olsun tekrardan.
Vaziyete gelince Siz zaten hatalarınızı tespit etmişsiniz ama en önemlisi araçların hızlarına paralel gitmektir aralardan geçerken böyle riskler devamlı olabilir.Mesela motorunuz o esnada stop da edebilirdi buda size 2 sn kayıp ettirirdi bindiğimiz makinaların insan yapısı olduğunu unutmamak lazım.bu arada abs için fikrimin doğru olduğunu sizin mevzunuzda da doğrulunu bir kez daha kanıtladı eğer abs niz olmasaydı o noktada çakılır kalırdınız ve tehlikeyi savuştururdunuz.
Ben bu ve bunun gibi riskli durumlar için abs karşıyım ama yalnızca motorda ,araçlarda çok daha fayda sağlıyor.
Abs olmasaydı ön ve arka freni eş zamanlı sıcağınız için ayak alışkanlığından dolayı o noktada o şeride geçmeyecektiniz.
Ben abs li motorları yalnızca ıslak zeminde fayda sağladını düşünüyorum diğer yol seneryalarında(mıcır,toprak,kum vb..) gibi abs nin faydasından çok zararının olduğu görüşündeyim.Islak zemin performansı abs siz motorlarda ise herhangi kaliteli bir lastik ile aşılabilir.
Siz bugün gerçekten büyük bir kaza atlatmışsınız ben bu tip şeylere çok inanırım bir ihtiyaç sahibine sadaka vermeyi ihmâl etmeyin.
-
RmMuR adlı üyeden alıntı
Bugun 1.kopru ustunde cok tehlikeli bir kaza atlattim.
1. Kopruden avrupa yakasina geciyordum. Yine guclu ruzgar vardi
Kopru ortasini gecmistim. En sagda refuj dibindeki koridordan gidiyordum.
Trafik o sirada durdu. Bende bir otobusun arkasina geldim. Otobuste durdu.
Arkadas o anda otobusun onunden bir motorun on tekeri gorunmezmi. Bizim koridora girmek uzere...
Abi on frenle on yukleme felan, zaman cok kisitli, on frende ABS de devreye girdi.
Ama gordugum teker yavas yavas yola girmeye calisiyor. Bize dogru bakmiyor.
Arkadas o an butun bi hayatim film seridi gibi gozumun onunden gecti.
Dedim buraya kadarmis. Cunki bi ara nerey ucarim ki duye dusundum. Herhalde refuje cok yaklasip oradanda
refuj ustunden koprunun sagindan belkide asagi bile ucarim diye dusundum.
Baktim motoru durdurmak mumkun degil biraktif freni, araya girmeye calisan motorun tekeri ile refuj arasindaki
Bosluga odaklandim ve aradan siyirdim. Ancak sol kolum girmeye calisan motorun aynasina mi yosa gidonuna mi carpti bilmiyorum bir temas oldu. Ben gecince kolumu kontrol ettim cunki hareket halindeyim. Kolumda bir sorun yok.
Aynadan arkayi kontrol ettim, arka biraz karisik. Cunki benim arkamdan gelenlerle de bir durum olusmus.
Sonra durmadim ben devam ettim.
Simdi beni allah korudu. Aradan cikmaya calisan atkadasimi da allah korudu.
Hizim o anda 60 km/saat civarindaydi, bu da sn. de 16,7 mt yapar.
Otobusun uzunlugu 18 mt. olsa, ben tekerlegi gorup fren refleksi verene ve ilk fren hamlemi yapana kadar 0,5 sn
Gecse 5 mt ilerlemis olurum. Otobusun 1/4 undem fazlasini gectim yani.
1,5 sn de frenli ilerlesem, 1.5 sn de sert frenle hiz kaca dusebilirki...
Hadi dussun dussun 20 km/h te dussun.
Demekki 1.5 sn.yavaslama surecinde de 7 mt ilerlemis olurum.
5 mt. refleks verene kadar + 7 mt. yavaslarken = 12. mt. Otobusun yarisindan fazlasi bitti. Onune gelmek uzereyim.
Yani onume cikmak uzere olan motorsikletle bulusmak uzereyim. O an bu durmaz dedim. Son kalan 5 mt. yi ise frensiz 1 sn. de boslugu denk getirerek gectim. Cunki 20 km/h e inmis olsam 1.sn. de 5.6 mt yol almak demek.
Yani hersey 3 sn.de oldu ve bitti.
O 3 sn. o anda ne uzun geldi biliyomusunuz?
O yuzden trafik durmaya basladiginda tarfik hizinda bizde yavaslayalim.
Burda benim hatam hemen yavaslamam lazimdi, ben ise tedricen yavaslamayi sectim.
Cunki o otobusin onunden bir motorsillet cikma ihtimali koprunun yarisimdan fazlasini gectigim icin benim
dusunceme gore yoktu. Ama cikti.
Bu sekilde belki ruzgardan korunmak ocon aralardan gidipte sagdaki koridora girme dusuncesinde olan arkadaslarimda
Otobus gibi kendilerini tamamen gizleyen degilde otomobil gibi kendilerini gosteren araclarin onunden katilsinlar.
Birbirimize yardimci olalim.
Butun arkadaslarima tekrar kazasiz belasiz surusler.
Geçmiş olsun. Allah korumuş. Belkide rüzgar faktöründen dolayıdır ama yinede 60 km/h köprü üzerindeki en sağ bölüm için biraz yüksek. Ben tercihen pek kullanmam orayı ama dedikleriniz doğru. Özellikle kurye arkadaşlar çok ani girişler yapıyor o kısıma.
...ADAMLIK, CİNSİYETLE DEĞİL ŞAHSİYETLE ALAKALIDIR...
-
@Trasabaglar, haklisin.
@mehmetenis,haklisin. Sadaka sermayesini sanirim tukettik, hemen tedbir almak lazim.
@RAMİREZ eyvallah. Bende dikkat cekmek icin yazdim zaten. Yeniden hatirlatmak istedim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)