Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

600 cc ve uzeri super sport motorlar daha mi tehlikeli ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150, xmax400
    arkadaslar merhaba, bugun okudugum bir uluslararasi yayinda supersport makinalarin turinglere gore 4.4 kat daha fazla olum oranina sahip oldugu ? sizin gorusleriniz nedir ? arastirma amerikada 2003-2008 yillarinda yapiliyor ve basitce olumlu kazalarin motor turune gore dagitilmasiyla hesaplanmis. ikinci dikkat ceken noktada supersport makineler ile hayatini kaybedenlerin en genc yas grubuna dahil olmasi. konu hakkinda fikirlerinizi almak isterim. simdiden tesekkurler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ahmet Abi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Motosikleti
    Subaru Xv
    Supersport şeytan icadı. Enduro ömrü uzatır.
    cenkito ve Dash_1905 bunu beğendiler.

  3. #3
    uguruyaniker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul Güngören
    Motosikleti
    Honda CBR250R Repsol 2014
    Bilincli kullan bi sey olmaz. Ulkemizde 600rr ve 1000rr fiyatlari amerikadakine gore kat kat fazla oldugunden olum oradaki kadar yuksek degil. Adam orada 2 aylik maasiyla 600luk aletlere bine biliyor. Ee yol guzel. Yapistir git. Mesele durmakta zaten. Adam tecrube olmadan da canavar gibi cihaza binince yapisiyor suluk gibi.
    zihnigonen bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    28 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150, xmax400
    yine tecrube konusuna geliyoruz degil mi ustad. forumda da henuz ehliyet almayip 600cc soranlar oluyor ya cok ilginc geliyor bana

  5. #5

    Üyelik
    05 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Sportster Iron883
    supersportun yeri pist de ondan sokakta sürünce ölmek çok normal bir şey bence. sonuçta ülkemizin asfaltının durumu belli

  6. #6

    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha Süper Tenere XT1200ZE & SYM Joyride 300
    Herkes gücü sever, önemli olan onu kontrol edebilmektedir.
    Adventure58 bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Bence sorun 600 cc super suport olmasi deyil,
    yüksek hız = (asagidaki etkenlere bagli olmak sartiyla ölüm)
    Tecrubesizlik
    Asfalt kalitesi
    Lastik kalitesi
    Bitkinlik
    yorgunluk
    sinirli
    dalgın
    ıslak yol
    micirli yol
    Magandalar
    Bayan soforler
    vs vs uzayip gider ...
    Yoksa 600 cc deyil 6000 cc olsun tehlike yaratmaz ornek verim
    Ucak yolcu ucagi veya f16 savas ucagi
    Hava yolundada trafik olur . ve haberlesme olmasa ucaklarin havada casrpismasi ihtimal.
    Ama napiyolar yillarca egitim sonra similasyon sonra yardimci pilot zamanla kaptan
    Demek istedigim hava yollarinda tecrubesiz egitimsiz ucak sureni duydudunuzmu.
    Bizde bu sekilde tum insanlar yayalar yollar bu sekilde buna benzer bir asamadan gecse tehlike olmaz
    Örnegin ucaklarin pisti normal yaris pisti gibidir rahat fren yapsin kaymasin vs..
    Ornekler cogaltilabilir anlayan anladi ne demek istedigimi...
    tinerci bunu beğendi.

  8. #8
    Bilalancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2009
    Şehir
    Samsun
    Supersport makineler niye tehlikeli olsun arkadaşım?

    Onu kullanan sürücünün bilinçli olması ve eğitimli olması önemli olan.

    Yoksa en iyi denge onlarda, en kaliteli parçalar ve mühendislik onlarda, en iyi frenler onlarda, mükemmel kalitede amortisörler onlarda her şeyin en iyisi bu makinelerde kullanılıyor.

    Sorun bu kadar iyi kalitede ki makinelerin bu kadar iyi yetişmemiş ellerde kullanılmasıdır.
    barodi bunu beğendi.

  9. #9
    ilkerakdag - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul-Avr. Yakası
    Motosikleti
    YZF 125 R MAT GRi '14
    Supersport motosikletleri görüntüsü dolayısıyla yeteri kadar eğitim ve tecrübeye sahip olmadan kullanmak isteyen kişiler yüzünden böyle oluyor. Eleman Valentino Rossi'nin altında R1 prototype görünce bende böyle sürerim diye düşünüyor. Sonra vay efendim motor şeytan işi.
    geocitys bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    28 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150, xmax400
    Alıntı Bilalancer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Supersport makineler niye tehlikeli olsun arkadaşım?

    Onu kullanan sürücünün bilinçli olması ve eğitimli olması önemli olan.

    Yoksa en iyi denge onlarda, en kaliteli parçalar ve mühendislik onlarda, en iyi frenler onlarda, mükemmel kalitede amortisörler onlarda her şeyin en iyisi bu makinelerde kullanılıyor.

    Sorun bu kadar iyi kalitede ki makinelerin bu kadar iyi yetişmemiş ellerde kullanılmasıdır.
    .

    ustad makinenin kndisi niye tehlikeli olsun tabiki surucusuyle degerlendirilmeli ama sence bu iki tur makina surucusu arasinda neden bu kdr fark var ? turinglerde cok rahat oldurebilecek hizlara ulasabiliyorlar dolayisiyla pilotaj farki var bunun sebebi ne ? neden en tecrubesizler en cok tecrube isteyen makineye merak sarar ? yoksa cok guzel yavrular ss ler

  11. #11
    puyol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2014
    enduro al.enduro süren ölmüyor ama yeşil yelek ve çenesi her daim açık kask takman lazım yoksa ölümsüz olmazsın.Bu nasıl bi mantık lan supersport neymiş şeytan icadıymış.tehlikeli motor yoktur tehlikeli ve bilinçsiz sürücü vardır
    yamtar81 bunu beğendi.

  12. #12
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Kendi kendine kaza yapan motosiklet hiç görmedim. Kullanamayan veya risk alan kişilerin elinde motosiklet mermi ağızda tabanca oluyor. Patlar mı patlamaz mı, kendini mi başkasını mu vurur belli değil

  13. #13

    Üyelik
    28 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150, xmax400
    Alıntı puyol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    enduro al.enduro süren ölmüyor ama yeşil yelek ve çenesi her daim açık kask takman lazım yoksa ölümsüz olmazsın.Bu nasıl bi mantık lan supersport neymiş şeytan icadıymış.tehlikeli motor yoktur tehlikeli ve bilinçsiz sürücü vardır
    hocam lan li lun lu seylere gerek yok, burda fikir paylasiyoruz. o zaman senin yorumundan sonra su soru sorulabilir neden bu tehlikeli ve bilincsiz suruculer ss lere daha cok biniyor ?

  14. #14
    puyol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2014
    Alıntı knbyz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam lan li lun lu seylere gerek yok, burda fikir paylasiyoruz. o zaman senin yorumundan sonra su soru sorulabilir neden bu tehlikeli ve bilincsiz suruculer ss lere daha cok biniyor ?
    bilinçsiz adam motora niye biner karıya kıza hava atmak için biner.adam gidipte şekilsiz bi scooter almaz gidip ss alıcak ben gelip te onları savunmuyorum zaten kızdığım nokta ss ler tehlikeli endurolar tank mantığındaki şahıslar.

  15. #15

    Üyelik
    28 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150, xmax400
    Alıntı puyol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilinçsiz adam motora niye biner karıya kıza hava atmak için biner.adam gidipte şekilsiz bi scooter almaz gidip ss alıcak ben gelip te onları savunmuyorum zaten kızdığım nokta ss ler tehlikeli endurolar tank mantığındaki şahıslar.
    bencede kesinlikle her makinede sans esit fark surucuden kaynakli

  16. #16
    Adventure58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2014
    Şehir
    Zeytinburnu
    Motosikleti
    haojue 135S
    Beyler merhaba ben bi süredir 150 cc x marka motor kullanıyorum bütçem el veriyor 600 650 cc ye geçmek istiyorum.

    Diyenlerin ve dinlemeyenlerin yüzünden genç yaş oranı yüksek.
    geocitys bunu beğendi.

  17. #17
    reclusive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2014
    Motosikleti
    AT1000Dct+Xmax250
    supersportlar pitbull gibidir kötü ellerdeyse vay halimize iyi ellerdeyse otur sev elini ağzına sok falan

  18. #18

    Üyelik
    08 Eylül 2014
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Henüz yok
    Alıntı knbyz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yine tecrube konusuna geliyoruz degil mi ustad. forumda da henuz ehliyet almayip 600cc soranlar oluyor ya cok ilginc geliyor bana
    Mesele ehliyet almaktan ibaret değil almadan önce bir takım araştırmalar yapmak. Neden alıntı yaptım çünkü bam telime bastın ondan Bende ehliyetim yok ama en azından bir yerlerden başlamak ve ona görede araştırma yapmak lazımdır diye düşünüyorum..
    Saygılarımla...

  19. #19
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bu arastirma Türkiye'de yapilmis olsa yapilan bütün yorumlara hak verirdim.
    Hatta eskiden ben de ayni seyleri yaziyordum.
    Ama Türkiye'den disari çikinca durum farklilasiyor.
    Olayin tecrübe ile bir alakasi kalmiyor.
    Gelismis ülkelerde bu motosikletlere sifir tecrübe ile sahip olamiyorsunuz.
    Ne ehliyet,
    ne de sigorta sistemi buna izin vermiyor.
    Yani istatistiklere konu olan kazazedelerinin büyük çogunlugu
    gayet tecrübeli ve altlarindaki motosikletleri hakkiyla kullanan insanlar.
    Bir daha düsünün!!!!

  20. #20
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Yurt dışındaki (yabancı forumlardan gördüğüm kadarıyla) çoğu türkiye deki sürücülerden daha iyi kullanıyor. Çoğu 'track day' lerde bilgi ve tecrübesini arttırıyor.
    Biz de durum ; r1 avcısı, 1000 rr zaten gitmiyor, 299 kilit gittim. Roll de şansı yok. En iyisi gsxr...
    tinerci bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)