Performans Egsoz motora zararlı mıdır ?
Reklamlar
-
Sorum forumdaki ustalara arkadaşlar. Aldığım yeni motora ( VFR 800 ) G.P.R egzos takmak istiyorum. Sağda solda konuşulanlar markası ne olursa olsun orjinal harici egzosların motora zarar verdiği yönünde. Bilgi sahibi olan var mıdır ? Şu bahsedilen yakıt hava ayarı İstanbul'da nerelerde yapılmaktadır. ?
Reklamlar
-
Zararı olmaz faydası olur, egzoz cıkısı oem e göre rahatlar.
Ha çevreye zararı olur co2 den dolayı o ayrı..
-
Fatih arkadaşın dediği doğrudur, bende ekleme yapayım motorunuzun harareti yani normal ısısı düşük çalışır yeni çıkan kutulu bazıları katalizörlü büyük tüplü susturuculara oranla.Kendim bizzat gördüm test ettim.
-
"Ara hızlanmalarda çekiş düşer, yakıt sarfiyatı artar" diye biliyorum. son hızda etkisi olmuyor diyorlar.
-
Sadece egzoz değiştirirsen performans adına pek bir şey kazanamazsın. Aynı zamanda egzoza uygun bir hava filtresi ve beyine yazılım atılması gerekir ki performans elde edebilesin. Yoksa zengin karşım fakir karışım durumları ortaya çıkıyor.
-
Araba ile motosiklet motorunun prensiplerinin aynı olduğunu düşürsek,
HErhangi bir aşırı besleme olmaması durumunda perf egzostlar çıkışı rahatlatır bu da üst devirlerde az da olsa bir rahatlama yaratır. Çok çok prof bir uygulama yapılmadığı takdirde bu ufacık artışı hissetmeniz mümkün olmaz. Ama egzost dan çıkan ses sizi psikolojik olarak güç artmış gibi hissettirir.
Dezavantajı ise geri basınç kaybı dolayısıyla alt devirlerde bir güç kaybı yaşatır.
Bunların yanında, motorunuza göre yapılmamış egzostların kesinlikle kayıp yaşatacağı aşikardır.
-
Motora göre yapılmayan egzoz ekstra olarak neden kayıp yaşatsın. Atıyorum 600rr egzozu diye geçen bir egzoz, r6 ya takıldığında r6nın performansı mı düşüyor yoksa ben dediğinizi mi anlamadım.
-
Performans veya açık egsozun çevreye verdiği zararları bir yana bırakırsak belli başlı dezavantaj ve avantajlara sahiptir. Açık veya performans egsozu motorun geç ısınmasına ve bundan dolayı çok hatrı sayılır bir miktar olmasa da motor ömründen ve yakıttan çalar. Yakıtın daha verimli yanmasının önleyerek her daim, her devirde fazladan tüketime sebep olur. Bu, devirle doğru orantılı olarak artar. Bunun yanında sadece katalizatör kısmının değişmesinin performansa çok cüzi bir katkısı olur bu motosikletten motosiklete değişir tabi fakat asla hatrı sayılır değişimler elde edemezsiniz. Performansa yönelik bir hedef varsa; hava filtresi, komple egsoz(headers-manifolt) ve yazılım değişikliğiyle sağlıklı bir sonuç elde edilebilir. Bu değişimlerle beraber yakıtta ciddi bir artış olacaktır, ne kadar ekmek o kadar köfte...
Performans egsozları seviyorum, illa değiştirilecekse kaliteli bir markanın ürünlerinin kullanılması taraftarıyım. Mümkünse hava filtresi ve yazılımla desteklenmeli. Egsoz açtırmanın ses dışında neredeyse hiçbir faydası olmayacaktır.
Bu arada çok merak edilir, yazılımsız egsoz değişimi veya egsoz açtırma alt devirlerde performanstan çalar. Üst devirlerde ve devirlenmede rahatlama gözlemlemek mümkün.
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Motora göre yapılmayan egzoz ekstra olarak neden kayıp yaşatsın. Atıyorum 600rr egzozu diye geçen bir egzoz, r6 ya takıldığında r6nın performansı mı düşüyor yoksa ben dediğinizi mi anlamadım.
Hemen hemen bu şekilde evet.
Burada önemli olan boruların çapı ve uzunluğu aslında. Atıyorum R6 egzos çapı 40mm olsun. 600rr ise 55mm. Bu durumda siz R6 ya 600rr egzosu takarsanız artan çap nedeniyle geri basınç daha da düşecek ve alt devirlerdeki kayıp artacaktır.
-
11 Ağustos 2017, 02:47
#10
Selam, Bende Honda 600rr var. Tup akrepovic egzoz takmak istiyorum. Kimi sorduysam yakıt haritasini ve performans hava filtresi takmam gerektiğini söylüyorlar. Bu işlemler yapılmadan tup ekzoz takılsa bile motor ömrüne zarar vereceği ve yakıt sarfiyatina sebep olacağı söyleniyor.
Sizce; Tüm egzozu değiştirmeden tup ekzoz takip kullansam bir zarar olur mu..? Bilgisine inandığım güvendiğim kimse Yok çevremde. Sızın bu konuda fikrinize ihtiyacım var. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
-
11 Ağustos 2017, 07:09
#11
Yanlis:
Fatih adlı üyeden alıntı
Zararı olmaz faydası olur, egzoz cıkısı oem e göre rahatlar.
Ha çevreye zararı olur co2 den dolayı o ayrı..
bassturbin adlı üyeden alıntı
Fatih arkadaşın dediği doğrudur, bende ekleme yapayım motorunuzun harareti yani normal ısısı düşük çalışır yeni çıkan kutulu bazıları katalizörlü büyük tüplü susturuculara oranla.Kendim bizzat gördüm test ettim.
Dogru:
Burak Süyün adlı üyeden alıntı
Sadece egzoz değiştirirsen performans adına pek bir şey kazanamazsın. Aynı zamanda egzoza uygun bir hava filtresi ve beyine yazılım atılması gerekir ki performans elde edebilesin. Yoksa zengin karşım fakir karışım durumları ortaya çıkıyor.
Eksoz artik boru degil, sistemin onemli bir parcasi ve ECU yazilimi ona gore optimize ediliyor.
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Motora göre yapılmayan egzoz ekstra olarak neden kayıp yaşatsın. Atıyorum 600rr egzozu diye geçen bir egzoz, r6 ya takıldığında r6nın performansı mı düşüyor yoksa ben dediğinizi mi anlamadım.
Aynen oyle. Degil baska, orijinalden iyi eksoz bile taksaniz, egsoza ozel optimize yazilim koymazsaniz zarari oluyor. SDR'a ozel ful titanyum Akrapovic eksoz var, KTM ile birlikte gelistirilen, $2300 civari. Direk takinca beygir gucu azaliyor, yakit sarfiyati artiyor. Ama ona ozel KTM tarafindan gelistirilmis yazilim konulunca guc 10 beygir artiyor. Zaten eksoz ta yazilimla birlikte geliyor.
-
11 Ağustos 2017, 09:19
#12
Yazılımda yeni egzoza göre düzenlemeler yapılmazsa, işitsel zevk dışında külliyen negatif etkiler. Çıkış rahatlar diyorsunuz da, motor o rahatlığı beklemiyor ki, "oo abim donatmışsın sofrayı iki tek de ben atayım" diye bir yazılım yok. Egzoz sonrası remap yapılırsa performans artışı olabilir.
Ha külliyen negatif dediğim de motor yandı bitti öldü falan diye çok büyütülecek şeyler değiller. Bu da bizi tek sonuca götürüyor.
Egzoz sesten başka bişeye yaramaz.
-
11 Ağustos 2017, 12:18
#13
1000 cc üzeri bir motosiklette 180 beygirde 5-10 beygir oynuyor, ki bunu yazılımla hava filtresiyle vs destekleyince oluyor, bu da %5 beygir artışı demek. Dyno'da görülen performans artışı tamam ama pratikte gözle görülür bir artış olur mu, tartışılır.
Bahsettiğimiz motosikletlerde durum böyle ise 1000 cc altı motosiklete taktığın 5000-10000 ₺'lik egzoz yalnızca milletin başını şişirmeye yarıyor. Fark edilme bahanesiyle insanları rahatsız etmeye kimsenin hakkı yok. Aynı Şahin'ine soba borusu takan apaçi gibi dolaşıyorsunuz etrafta, 1 gram farkınız yok.
İlber Ortaylı'nın bir lafı geldi aklıma Türk milletinin lakayıt olduğundan bahsediyordu "Aman canım!" diyenlerden bahsediyordu, tam o hesap. Sen o egzozu taksan da kimse seni farketmeyecek burası Türkiye, eğitim olmadıktan sonra sen egzoz takmışsın ama davul zurna saz. Aracına egzoz takan, krom kaplatan, çakma xenon takan, dikkat çekmek için dikkat dağıtan ne kadar apaçi varsa hepiniz aynısınız.
Yazık gerçekten bu kadar ilgi meraklısı olmayın, Kezban olmayın.
-
11 Ağustos 2017, 12:29
#14
Her egzoz için geçerli olmamakla birlikte MT-07 için üretilen Akrapovic Titanium gibi egzozlar için yazılıma ihtiyaç olmadığı akrapovic in kendi sitesinde belirtiliyor.
https://www.akrapovic.com/#!/motorcy...41&yearId=4447
Bunun dışında soba borusundan hallice, çok ses çıkarmak için üretilen egzozların motora faydadan çok zarar getireceğini düşünüyorum. İyi araştırmak lazım.
Not: Egzoz değişimi için bağışlar kabul edilir Iban: 7428 6000 3823 Asdasdasd :D :D
-
11 Ağustos 2017, 16:55
#15
Konu daha önceden tartışılmış.
Tartışma burada.
-
11 Ağustos 2017, 17:33
#16
Metilen adlı üyeden alıntı
Her egzoz için geçerli olmamakla birlikte MT-07 için üretilen Akrapovic Titanium gibi egzozlar için yazılıma ihtiyaç olmadığı akrapovic in kendi sitesinde belirtiliyor.
https://www.akrapovic.com/#!/motorcy...41&yearId=4447
Bunun dışında soba borusundan hallice, çok ses çıkarmak için üretilen egzozların motora faydadan çok zarar getireceğini düşünüyorum. İyi araştırmak lazım.
Not: Egzoz değişimi için bağışlar kabul edilir Iban: 7428 6000 3823 Asdasdasd :D :D
Ben bu iddiayı da çok gerçekçi bulamıyorum açıkçası, daha geçen gün arkadaşlarla mangal üstü konuştuk hatta.
Akrapovic'in ürettiği egzozun backpressure'ı değiştireceği aşikar, bu durumda farklı yazılım olmak zorunda?
Ya da daha kötü ihtimal, Yamaha motoru hazırlarken bu şekilde aftermarkett egzozlara göre bir tolerans payı bırakıyor, bu da aslında verimsiz bir şekilde fabrikadan çıktığı anlamına gelir. Bu daha da kötü ve pek de mantıklı gelmiyor.
-
11 Ağustos 2017, 18:04
#17
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)