150 den 600 olur olmaz diyenlerin çogu kıskançlığından diyor bence demek isterdim sende rahatlardın ama olmaz patlarsın biryere
150 den 600 olur olmaz diyenlerin çogu kıskançlığından diyor bence demek isterdim sende rahatlardın ama olmaz patlarsın biryere
bir süredir takip ediyorum bu forumu ve bence motor yükseltmek isteyenlere yorumlar biraz abartılı kaçıyor. bahsettiğiğniz yurtdışındaki süreçler avrupa, japonya ve nadir bazı ülkelerde, amerıkası, kanadası olsun bir çok gelişmiş ülkede motor sınırlaması yok ve insanlar 500 veya 600 cc motorlarla başlıyor. ve böyle başlayan herkes ölmüyor! 20 senelik motorcuda kaza yapıp ölebiliyor artı.
yeterli bilinç düzeyi, eğitim, okuma, full koruma ve kafa yormadan sonra neden olmasın? amerikalı ölmüyorda bizmi öleceğiz? yada biz daha mı yeteneksiziz elin amerikalısından?
orada eğitim ve alıştırmalarla ve sıkı bilinç yüklemesiyle kompense ediyorlar, arkadaşta öyle kompense edebilirse hiç sorun yok.
artı armut bile olsan, motorun üzerinde 2-3 sene geçir, tecrübe katar adama.
ama bu şekilde kompense edemezse arkadaş, biftek olur yollarda elbette.
İşin ilginç yanı 600 lük alma diyenlerin %95 i alma dediği motorun üzerine bir kez bile oturmamıştır. Hatta yok efendim gazı 1mm açınca altından kaçar, yok çukura girersen imtemsiz gaz açarsın vs gibi cümleleri kuran insanların bunları nasıl uydurduğunu merak etmeye başladım. Lakin hiç de öyle vahşi bir yarış atı edası yok bu alette. Siz ne zaman gaz açmak isterseniz o zaman hızlanır. Alet kendi kendine bişey yapmıyor. İnsanların kullanmadığı hatta üzerine dahi oturmadığı motor hakkında yorum yapması hiç motosiklete binmemiş ama motosikleti ölüm aleti olarak gören insanların bakış açısı ile tamamen aynıdır. 50km çarpma hızı ölümcüldür. Bu kadar basit. Altındaki 100cc bile olsa öldürür.
bu racing sevdası asıl sıkıntı yoksa git chopper lar 1250 cc 1700 cc ama o segmentte cc nin önemi 0 kendim 883 cc le başladım öncesinde ne vitesli tecrübem vardı ne de 250 lik falan filan 125 mondial znu la 1200 km yaptım sonra 883 cc sıkıntı geçiceğin tarz bence.ha tabi eğitimini almadan binme hiç birimiz doğuştan aşırı yetenekli doğmuyoruz. o makinalara hiç binmedim ama racingin yerinin sokak olduğunu düşünmüyorum git bi naked al anlarım da racing nedir la?
4 silindir her şeyden korkcan hocam doğru diyosun çok bi fark yok krenajlarını sök beygiri biraz düşür al sana naked ama rüzgar yiyon en azından naked da hani yavaşlaman gerek sinyali veriyo biraz da olsa racingte kapandın mı aerodinamiğinden rüzgar yemek biraz zor gibi gözüküyo sürmedim tam bilmiyorum ama naked la racing arasında rüzgar yeme bakımından kesin fark vardır
...ADAMLIK, CİNSİYETLE DEĞİL ŞAHSİYETLE ALAKALIDIR...
Büyük cc racinglerin sıkıntısı ne olduğunu anlayamadan 200+ km hızlara çıkmasındandır. Tecrübesi olmayan motorcu motorla ne kadar hızlandığını ve bu hızla ne kadar mesafede durabileceğini tahmin edemez. Çok uzakta görünen bir engel, araç vs bir anda yakınlaşır daha fren yapmaya karar veremeden tehlikeli bir durum ortaya çıkabilir.
madem sakin sakin gidilecek, gaz açılmayacaksa 600rr gereksizdir. 250 cc bence yeterlidir hız yapmayacağım diyen için. Ancak yoklukla büyüdük, büyük olsun büyüyünce de kullanırız mantığını aşmak gerçekten çok zor
Arkadaşlar öyle çok bir tecrübem yok hatta bence hiç sayılır tecrübem (8000km) ama ne biliyim siz hiç viraja hızlı girmediniz mi ? karşı şeride geçmediniz mi yada duramayacağınız kadar hızlanmadınız mı yollarda ? benim böyle deneyimlerim az da olsa oldu ve bu yüzde cbf150 kullanıyorum ve beni tölere ettiğini düşünüyorum. Tamam basmassın gitmessin ama herkesin başına bu tür şeyler gelir ve motor üzerinde ikinci şans olmayabilir. Dolayısıyla şahsi görüşüm tecrübe ile birlikte ilerlemeli bu büyütme işleri.
Eğer 250 cc alıp motorcu abilerin arkadaşların yanına gidersen 6 senedir kullanıyon daha öğrenemedinmi diye dalga geçerler.
Kendimden Biliyorum...
Yavas gidersen ? Ozaman neden kenanin kullandigi motoru aliyo ki adam... gitsin 250cc alsin, ne anladik o isten
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)