20 km iş yerine mesafesi olanlar trafikten kurtuluş yolunu inceledim...
-
Uzun zamandır forumlarda ekonomi hakkında paylaşımlar yapıyoruz ve biçok bilgiye sahip oldum. 20 km mesafedeki işyerine gidenler günde 4-5 tl otobüs ücreti ödüyorlar ve ulaşımları İstanbul gibi büyük şehirlerde 1.5-2 saati bulabiliyor. Aracıyla gidenler ise belki 20 dk daha az sürede gidiyorlar. Motosiklet bu süreyi 30 dkya, bisiklet ise 45 dakikaya indirebiliyor araştırmalarım neticesinde. Benzine harcadığımız paralara bakalım:
20 km için aylık gidiş-dönüş masraflarımız:
Otobüs: 150TL
Benzinli otomobil: 540TL
LPGli veya dizel otomobil: 360TL
Motosiklet(150cc): 180TL
LPGli motosiklet: 90TL
Bisiklet: Spor
Sabah akşam trafik rezilliği çekip üstüne para vermektense Motosiklet ve Bisiklet her bakımdan avantajlı arkadaşlar. Heleki otomobilden uzaklaştığımızda LPGli bir motosiklet dahi kullansak ayda 270 TL cebimizde kalabiliyor. Yılda yaklaşık 3240TL ediyor. Ya da kışın 3 ay otomobil, kalan 6 ay motosiklet ve 3 ay bisiklet kombinasyonu yine aynı miktar parayı cebimizde bırakabilir. Asgari ücretin 800TL olduğu bir ülkede bu rakamlar büyük rakamlar gerçekten. Heleki saatlerce trafikte geçen zamanı azaltmak daha da önemli...
Reklamlar
-
Ço güzel konu ataköy 5.kısım ile beylikdüzü arası 25 km bende bunun hesabını yapıyordum.
-
Birilerinin bu topluma lüks kavramını iyice açıklaması gerekir.
İnsanlar bi arabaya 250.000 TL para veriyorlar,
Sonra saatlerce trafikte bekleyip, sinir stres sahibi oluyorlar.
Sonra da buna ''Lüks'' diyorlar
Hadi parana acımıyorsun,
Canına damı acımıyorsun be kardeşim.
Boşa giden zamanına yazık.
-
benim iş yerim 22 km(git gel 44), 2 minibüs toplam 11,50 tl yol parası tutuyor, motorla km de 26 kuruş yaksam 11.50 tl ye denk geliyor yani aynı para =) minibüsle durakta beklemesi inip yürümesi vs derken 1 saat 30 dk da gidiyorum birde dönüşü ekle 3 saat.. motorla basarsam 16 dk basmazsam 22 dk da geliyorum yani ortalama 18 dk..
yani aynı paraya günde 144 dakika bana kalıyor.. 26 iş gününde 3744 dakika yani ayda 62 saat 40 dakika!
şimdi siz söyleyin kaç para ulen bi fülüt :D yani bir yılda 32 güne yakın fazladan minibüslerde sürünmek mi yoksa motosiklete binmek mi?aradaki süreyi uyurarak yada kahvaltı - çay şeklinde değerlendirmek mi?
Alın size ince hesabın ağ babası =))
-
Bende İstanbul'da günlük 40 km. yol yapıyorum. Aylık benzin masrafı 100 tl'ye geliyor ancak köprü geçişi 75-80 tl. Toplam yine aynı hesaba çıkıyor.
-
CelalOgun adlı üyeden alıntı
Bende İstanbul'da günlük 40 km. yol yapıyorum. Aylık benzin masrafı 100 tl'ye geliyor ancak köprü geçişi 75-80 tl. Toplam yine aynı hesaba çıkıyor.
Hocam bisiklet diycem ama kopruden bisiklet gecişi yasak mı? degilse 2 motor alınır koprunun iki tarafında parkedilir. Anadolu yakasında bri, avrupa yakasında biri kullanılabilir. 3 yılda kopru parasına motosiklet parası cıkıyor masallah yani
-
plectrum adlı üyeden alıntı
Hocam bisiklet diycem ama kopruden bisiklet gecişi yasak mı? degilse 2 motor alınır koprunun iki tarafında parkedilir. Anadolu yakasında bri, avrupa yakasında biri kullanılabilir. 3 yılda kopru parasına motosiklet parası cıkıyor masallah yani
Karşı taraftaki motora ulaşmak için metrobüsemi binicen?
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
bakirkoy sisli arasi gidis donus toplam 30km yol yapiyorum. insan gibi kullandigimda yarim litre gidis yarim litre gelis toplam 1 litre benzin harciyorum hergun.
5 tl gidis donus diyelim kabaca. metrobus parasina, metrobuse kadar yurumeden gidip geliyorum.
-
Evimle iş yerimin arası 27 km. ayrıca 650 m. rakım farkı var. Belediye otobüsü ile gitsem günde 3+3= 6 tl, bir ayda 22 iş günü olsa 22x6=132 tl. Normal otobüsle gitsem günde 5+5=10 tl öderim, 22 iş günü 22x10=220 tl. Motosikletimle gitsem, 100 km.de ortalama 2,7 litre benzin yakarım. bir günde 1,6 litre= yaklaşık 8 tl yapar, 22 işgününde 22x8=176 tl benzin masrafım olur. Motosiklet için ödediğim mtv, bakım masrafı gibi giderleri eklersek, işe motosikletimle gitmek için ayda yaklaşık 190-200 tl harcamam lazım. Özel aracım yok o yüzden o konuya girmiyorum. Bu durumda motosiklet anlamlı bir ekonomi sağlamıyor. Ama o güzel yolun keyfini çıkarmak varken, niye otobüslerde insanlarla kucak kucağa gideyim? Niye kendimi otobüs saatlerine göre ayarlamak zorunda kalayım?
-
Beyler ayrıca motorun vergi ve sigortasınıda hesaplayınca yine kar eder miyiz?En azından zamandan ve stresten motorsiklet tercih sebebi
-
Evim ile işyerimin arası tam 25 kilometre. Gidiş geliş 50 kilometre. Ayrıca sabahları erken kalkıp motorun kafasını istediğim yöne çevirerek deniz kenarında veya kırda kahvaltı yapmanın keyfi paha biçilmez
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
-
Rahatlığın keyfi para ile ölçülmez. Ev ile iş yeri toplam 30 km, sabah balkonumda kahve sigara keyfini yapmadan hiç bir şekilde çıkmam, bunu da parayla ölçmem
-
benim iş yeri 5 km önceden bisikletle gidiyordum 50dk falan oluyor 0 masraf Ama bunun yazı var kışı var her zamanda bisiklet olmuyor ki bazı yokuşlarda harcadığım eforda ter içinde kalmakda cabası şimdi atlıyorum motora 10 dk da gidiyorum git gel 10km ayda 20 gün çalışıyorum 20*10=200 km 100km de 3litre falan yakıyor oda 15tl 15+15= 30 tl rahat sürüş kalan vakit sabahtan ekstra 30 dk uyku
-
İs yerim 31 km git gel 62 eder gitmek icin maalesef cevre yolundan baska alternatifim yok, cevre yolunda bisiklet yasak, ayrica gun icerisinde adliyeye ve benZeri yerlere cikmam gerekiyor bu surede bisiklet hic isimi gormuyor, ama sehir icinde gidecekler icin 20 km 10 km guzel rakamlar kesinlikle bisiklete binilmesi daha mantikli, keske imkanim olsada para cebime kalsa
-
arkadaşlar motosikletin vergisini vs neden hesaplıyorsunuz ki? motosiklet çoğumuzun zaten tutkusu,hobisi sevdası.. Zaten duruyor garajda. Benim kapımda dizel araba yatıyor çünkü evde 5 kişiyiz, neden haftada 6 gün iş yerimin kapısında arabayı rehin alayım ki? babam ve abimde kullanıyor sonuçta.. işte motosikletin güzelliği burda çünkü tamamen kişisel =)
Ayrıca akşam iş çıkışı istedeğim yere gidebiliyorum,istediğim dükkanda durup işimi halledebiliyorum,icabında o gün eve gitmeyip arkadaşımda kalabiliyorum.. hangi otobüse saat kaçta nerden binicem derdi olmadan..Yol yapmanın kefyini hiç söylemedim bile, güne enerjik başlıyor insan =) ee ben bukadar şeyi saymadıysam sizde 50 tl bandorlu saymayıverin
-
Arkadaşlar işin bir de vakit yönü var. Her gün işi iett ile gidip gelmek yaklaşık 3 saat. Motorla aynı yol maksimum 1 saat sürüyor. Günde 2 saat cepte. Haftada 10 saat(haftasonu çalışmayanlar için). Senede 50 haftada 500 saat yaklaşık 21 gün kardayız
-
biraz eksik bir hesaplama olmuş. Ben aklıma gelen ve hesaba dahil edilmesi gereken faktörlerden bir kaçını daha affınıza sığınarak uzunca da olsa sıraladım:
- aletin amortismanını hesaplamanız gerekir. örneğin motoru 10.000 TL'ye aldınız, enflasyonun %10 olduğu varsayılırsa, bir sene sonra o motosikleti 8.000 TL'ye satsanız kaba bir hesapla 3.000 TL zarardasınız demektir. Araba ve bi noktaya kadar bisiklet için de bu geçerli ancak otobüs için değil.
- bakım masrafları, sigorta, kasko ve vergi farklı var. Bu ücretler otobüse dahil değil araba/motosiklet için dahil.
- Ayrıca, motosiklet ekipmanlarına verilen paralar az değil bunların da örneğin 3 senelik bir kullanım ömrü varsayılarak hesaba dahil edilmesi gerekir. misal 1.500 TL koruma ekipmanına verdiğiniz düşünülürse yıllık 500 TL gibi bir maliyeti olabilir o işin.
- Bunlar dışında bir de karda buzda motosikletin kullanılamaması faktörünün de arabaya kıyasla mali olarak ölçülebilecek bir sorun olduğunu düşünüyorum. Tabi hangi iklimde yaşadığınıza ve motosikleti yılda kaç ay kullandığınıza göre değişir.
- Motosiklette arabaya kıyasla yaralanma/ölüm riski daha yüksek. Bu da maddi bedele çevrilebilecek (ve de tabi ki çevrilmeyecek ciddi manevi) zararları da maliyete sokuyor.
Dolayısıyla asıl para farkı, örneğin araba 50.000 TL iken motosikletin 15.000 TL olmasından kaynaklanıyor. örneğin biri yılda sahibine 5.000 TL kaybettirir diğeri 1.500-2.000 TL.
Eğer hesap kitap yapılacaksa bu kriterlere göre yapmalı. sadece yaktıkları yakıt bazlı bir inceleme olmaz.
misal ben X-Max 250 ile yılda 5.000 km yaptığım düşünülürse, arabam (Corsa 1.3 Dizel) ile yakıt farkı yıllık 200 TL'yi geçmez. Vergi ve sigorta/kasko da motosiklet lehine bir 400 TL eder. Bakım, tamir masrafları da sanıyorum arabaya göre az olacaktır buna da ortalama yılda 400 TL fark dersek bu halde yılda 1.000 TL eder.
diğer yandan her aldığım motosiklet ekipmanını 5 yıl kullanacağım varsayımı ile hareket edersek, arabaya göre yıllık +400 TL gibi bir ekipman masrafım olacaktır. Buna kışın motoru kullanamayıp taksi ile işe gittiğim zamanlar da dahil edilirse, araba ile motorun arasında pek fark kalmıyor demektir.
Ancak yukarıda belirttiğim gibi amortisman nedeniyle kaybedilen farkından dolayı avantajlı hale geliyor motosiklet. Bu sene 70.000 TL'ye araba alıp 5 yıl sonra reel değeri %50 düşerse ben yılda 5.000 TL kaybediyorum demektir, aynı senaryoda 20.000 TL'ye motosiklet alsam yıllık zararım 2.000 TL olur. Aralarındaki asıl maliyet farkı da yakıt vb değil burdan kaynaklanıyor.
-
mithrelios adlı üyeden alıntı
biraz eksik bir hesaplama olmuş. Ben aklıma gelen ve hesaba dahil edilmesi gereken faktörlerden bir kaçını daha affınıza sığınarak uzunca da olsa sıraladım:
- aletin amortismanını hesaplamanız gerekir. örneğin motoru 10.000 TL'ye aldınız, enflasyonun %10 olduğu varsayılırsa, bir sene sonra o motosikleti 8.000 TL'ye satsanız kaba bir hesapla 3.000 TL zarardasınız demektir. Araba ve bi noktaya kadar bisiklet için de bu geçerli ancak otobüs için değil.
- bakım masrafları, sigorta, kasko ve vergi farklı var. Bu ücretler otobüse dahil değil araba/motosiklet için dahil.
- Ayrıca, motosiklet ekipmanlarına verilen paralar az değil bunların da örneğin 3 senelik bir kullanım ömrü varsayılarak hesaba dahil edilmesi gerekir. misal 1.500 TL koruma ekipmanına verdiğiniz düşünülürse yıllık 500 TL gibi bir maliyeti olabilir o işin.
- Bunlar dışında bir de karda buzda motosikletin kullanılamaması faktörünün de arabaya kıyasla mali olarak ölçülebilecek bir sorun olduğunu düşünüyorum. Tabi hangi iklimde yaşadığınıza ve motosikleti yılda kaç ay kullandığınıza göre değişir.
- Motosiklette arabaya kıyasla yaralanma/ölüm riski daha yüksek. Bu da maddi bedele çevrilebilecek (ve de tabi ki çevrilmeyecek ciddi manevi) zararları da maliyete sokuyor.
Dolayısıyla asıl para farkı, örneğin araba 50.000 TL iken motosikletin 15.000 TL olmasından kaynaklanıyor. örneğin biri yılda sahibine 5.000 TL kaybettirir diğeri 1.500-2.000 TL.
Eğer hesap kitap yapılacaksa bu kriterlere göre yapmalı. sadece yaktıkları yakıt bazlı bir inceleme olmaz.
misal ben X-Max 250 ile yılda 5.000 km yaptığım düşünülürse, arabam (Corsa 1.3 Dizel) ile yakıt farkı yıllık 200 TL'yi geçmez. Vergi ve sigorta/kasko da motosiklet lehine bir 400 TL eder. Bakım, tamir masrafları da sanıyorum arabaya göre az olacaktır buna da ortalama yılda 400 TL fark dersek bu halde yılda 1.000 TL eder.
diğer yandan her aldığım motosiklet ekipmanını 5 yıl kullanacağım varsayımı ile hareket edersek, arabaya göre yıllık +400 TL gibi bir ekipman masrafım olacaktır. Buna kışın motoru kullanamayıp taksi ile işe gittiğim zamanlar da dahil edilirse, araba ile motorun arasında pek fark kalmıyor demektir.
Ancak yukarıda belirttiğim gibi amortisman nedeniyle kaybedilen farkından dolayı avantajlı hale geliyor motosiklet. Bu sene 70.000 TL'ye araba alıp 5 yıl sonra reel değeri %50 düşerse ben yılda 5.000 TL kaybediyorum demektir, aynı senaryoda 20.000 TL'ye motosiklet alsam yıllık zararım 2.000 TL olur. Aralarındaki asıl maliyet farkı da yakıt vb değil burdan kaynaklanıyor.
senin hesap baştan kaybetti, sıfır cbr250r ı 9900 tl ye alanlar kullanıp haşatını çıkarıp sağını solunu allayıp pullayıp 11,500-12.000 tl lere sattılar. bizim memlekette neyin fiyatı düşüyor ki? sym wolflerin hatırlıyomusun kaç paradan çıktıgını? sonra kaça fırladıgını? peki inazuma? hepsi üzerine kar koydular. ben bile cb125e sıfır 3600 tl ye aldım ikinci elde 3550tl ye sattım.. insaflı oldugumdan fazlasına satmadım =) ama benle aynı anda 3300 tl ye alanları da biliyorum ikinci elini 4200 e satanları da.. ben alırken kazıklanmıştım..
Herneyse, ben daha etrafımda da aldığı 90 model motoru bile aldıgından ucuza satan görmedim, 8 e alan 9 a, 9 a alan 10 a satıyor en kötü, zaten araba olsun motosiklet olsun kullananların hepsi galerici oldu mübarek..
Bir başka yönü de biz zaten motora biniyoruz,kaskımız montumuz zaten var,zaten vergisini sigortasını ödüyoruz. Hem benimde dizel aracım var 2012 model astra J 1.3 dizel, sadece kaskosu 1400 tl, 537 tl bandrolu var,340 tl sigortası var, bi oto yıkamaya veriyosun iç dış 30 tl istiyorlar,park ettiğin heryerde sağ olsun yasal deynekçiler 5 lira yapıştırıveriyor.. daha neleri var... motorum 2013 model bandrol 102tl sigorta 240 tl..yıkama 5 tl,park bedava bu kadar..
Ayrıca arabadaki yakıt hesabı hep yanlış,adam normal şartlarda yakıtını hesaplıyor ama sabah iş trafiğinde 2 katını yakıyor dur kalk ile,ben motorla yandan fıtı fıtı gidiyorum..
-
zamanı maddi olarak nasıl hesaplıyorsunuz onu çok merak ediyorum.
burada bence en değerli değişken zaman. para geri gelir de zaman ve çektiğiniz stres karşılığı giden sağlık geri gelir mi bilmem. üçün beşin hesabını yapmayın motosiklet kullanın.
Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
https://www.facebook.com/BoutiqueMoto
-
Konu ciddileşmeye başladı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)