Bu ses ne sesi? Hangi sorunun habercisi ?
Reklamlar
-
Reklamlar
-
benim tahminim ses silindir pistondan geliyor
sanırım ikisininde degişmesi gerekiyor
anlayan çıkar umarım
-
motorun km si ve geçmişte değişen parçalar ve tamiratıda yazsaydın olurdu
-
Motor şu anda 19.800 kmde daha önce de motor kısmından bi barçasi değişmedi yalnizca 2 kere subap ayari yapildi onlarda tutmadi pek
-
Yağını kontrol et ondan kaynaklanabilir,egzoz saplaması diyicem ama saçma olucak. Ama mutlaka yağına bi bak
-
Yağda da sorun yok daha yeni kontrol ettim az bisiy eksiltmis ekledim
-
motordan tıkır tıkır ses geliyor. piston silindir duvarını fazla aşındırmış silindir içindeki boşlukta sallanıyor veya pistondaki segmanlar görevini yapmıyor olabilir segman isteyebilir veya da krank yatağında sıkıntın olabilir. yağ eksiltmiş olduğuna göre krankla ilgili sıkıntın yok ancak büyük ihtimalle piston ve segmanlarında sıkıntı vardır diye düşünüyorum. bu arada usta değilim teorik bilgiye sahibim ancak pratikte sıfırım. hiçbir motoru şu zamana kadar ne açtım ne de başka bir şey yaptım. sadece kendi fikirlerimi söylüyorum. bu dediklerimin hiçbiri de olmayabilir.
-
-
eksantrık sesi bu , bu arada millet süper yazıyor çiziyor. Silindir genişlemiş piston içerde oynuyormuş piston indi in in in :D
-
mterayes26 adlı üyeden alıntı
eksantrık sesi bu , bu arada millet süper yazıyor çiziyor. Silindir genişlemiş piston içerde oynuyormuş piston indi in in in :D
peki bu sorun nasıl giderilir? Yeni egsantrik mili mi gerekiyor sadece bilyaları değişse yetermi ? Ayrıca motor üstten egsantrikli değil
-
Üstad motora tornavida tutup altını ve üstünü dinlemek lazım. Eğer ses alttan geliyorsa krank milidir, üstten geliyorsa egzantrik milidir. Sadece sese dayalı tahmin olarak diyorum egzantrik olma ihtimali yüksek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:16 ----------
kroscu14 adlı üyeden alıntı
peki bu sorun nasıl giderilir? Yeni egsantrik mili mi gerekiyor sadece bilyaları değişse yetermi ? Ayrıca motor üstten egsantrikli değil
Egzantrik tamiri yapan yerler var ama ne kadar güvenilir bilemem. Bu ses egzantriklerin aşınmasıyla meydana geliyor. Normalde bir mil üzerinde 4 tane farklı açılarda tepecik düşün. Bu tepecikler altında yay olan küçük millere denk geliyor ve egzantrik milleri döndükçe bu tepecikler küçük milleri farklı zamanlarda itiyor. Senin bu tepecikler zamanla aşındığından küçük millere sıfır sürtünerek itemiyor biraz mesafe olduğundan tak tak vurarak ittiriyor. Bu da ses yapıyor.
BKZ: egzantrik mili
Motor çalışma prensibi
Yani video da egzantriğin ittiği parçalar(ismini tam bilmiyorum) ile egzantrik üzerinde ki o tepeciklerin arasında aşınmalardan kaynaklı mesafe kalınca ses yapıyor. Egzantrik tamiri yapan yerler bu aşınan parçaları bir şekilde tekrar orjinal açıya ve boyuta çeviriyor. Nasıl yaptıklarını tam bilmiyorum kaynakla olabilir yada başka bir yöntemle. Ama ne akdar randıman verir bilmiyorum. Böyle durumlarda genelde egzantrik milini değiştirirler. Ustanıza sormanızda fayda var
-
s.ozer1991 adlı üyeden alıntı
Üstad motora tornavida tutup altını ve üstünü dinlemek lazım. Eğer ses alttan geliyorsa krank milidir, üstten geliyorsa egzantrik milidir. Sadece sese dayalı tahmin olarak diyorum egzantrik olma ihtimali yüksek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:16 ----------
Egzantrik tamiri yapan yerler var ama ne kadar güvenilir bilemem. Bu ses egzantriklerin aşınmasıyla meydana geliyor. Normalde bir mil üzerinde 4 tane farklı açılarda tepecik düşün. Bu tepecikler altında yay olan küçük millere denk geliyor ve egzantrik milleri döndükçe bu tepecikler küçük milleri farklı zamanlarda itiyor. Senin bu tepecikler zamanla aşındığından küçük millere sıfır sürtünerek itemiyor biraz mesafe olduğundan tak tak vurarak ittiriyor. Bu da ses yapıyor.
BKZ: egzantrik mili
http://www.modifiyelisahin.com/galer...NTR%C4%B0K.jpg
Motor çalışma prensibi
http://www.youtube.com/watch?v=O9tfIfwlmz8
Yani video da egzantriğin ittiği parçalar(ismini tam bilmiyorum) ile egzantrik üzerinde ki o tepeciklerin arasında aşınmalardan kaynaklı mesafe kalınca ses yapıyor. Egzantrik tamiri yapan yerler bu aşınan parçaları bir şekilde tekrar orjinal açıya ve boyuta çeviriyor. Nasıl yaptıklarını tam bilmiyorum kaynakla olabilir yada başka bir yöntemle. Ama ne akdar randıman verir bilmiyorum. Böyle durumlarda genelde egzantrik milini değiştirirler. Ustanıza sormanızda fayda var
Anladım yardımınız için teşekkürler. 1 ay içerisinde motor komple açılacak zaten. Peki piston sekman değişimine gerek varmı?
-
kroscu14 adlı üyeden alıntı
Anladım yardımınız için teşekkürler. 1 ay içerisinde motor komple açılacak zaten. Peki piston sekman değişimine gerek varmı?
Bildiğim kadarıyla onun için egzosa bakacaksınız. Mavimsi bir duman atıyorsa motor yağ yakıyor demektir.Bir de egzosun arkasına elinizi koyup hafiften gaza basın. Elinize siyah siyah yağlar atarsa rektifiye gerekebilir. Duman atma işini özellikle motor soğukken yapar bu durumda motora rektifiye gerekebilir demek olur. Bir bilene göstermeden de dumanı görüp hemen evhamlanmayın çünkü egzostan çıkan her duman motorun bitik olduğunu göstermez.
-
s.ozer1991 adlı üyeden alıntı
Bildiğim kadarıyla onun için egzosa bakacaksınız. Mavimsi bir duman atıyorsa motor yağ yakıyor demektir.Bir de egzosun arkasına elinizi koyup hafiften gaza basın. Elinize siyah siyah yağlar atarsa rektifiye gerekebilir. Duman atma işini özellikle motor soğukken yapar bu durumda motora rektifiye gerekebilir demek olur. Bir bilene göstermeden de dumanı görüp hemen evhamlanmayın çünkü egzostan çıkan her duman motorun bitik olduğunu göstermez.
mesela soğukta ilk çalıştırmada beyazımsı duman yani su buharı endişelenecek birşey yoktur
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
mesela soğukta ilk çalıştırmada beyazımsı duman yani su buharı endişelenecek birşey yoktur
Siyah çıkan duman da yanlış hatırlamıyorsam motorda zengin karışımın yakıldığı veya motorda ki karışımın tam yakılamadığının habercisiydi
2006 Hyosung GT250R >> 2011 Hyosung GT250R EFi
-
Siyah veya beyaz duman konusunda sıkıntı yok denedim öyle bi yağ,sıvı vs bişey atmıyor sadece egzozun dibindeki küçük delikten soğuk havalarda su damlatıyor o da su sanırsam.
-
s.ozer1991 adlı üyeden alıntı
Siyah çıkan duman da yanlış hatırlamıyorsam motorda zengin karışımın yakıldığı veya motorda ki karışımın tam yakılamadığının habercisiydi
aynen motor hava alamıyorsa siyah duman atar tecrübeyle sabittir :D
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
Motor sağlamdır muhtemelen. Çok fazla bir masraf çıkaracağını sanmıyorum. Ama ben sizin yerinizde olsam motorunuza uygun egzantrik fiyatına ve olası krank fiyatına bir bakardım. Ustanıza motorunuzu bıraktığınızda olaya çok uzak kalmamanız açısından ve ustanızın söylediği her fiyata tamam dememe açısından iyi olacaktır. Parçalar hakkında ön bilginiz olsun.
-
Cross 200 egzantrik dişli seti 30 TL , Krank 90 TL ama parçalar ne kadar kaliteli bilmiyorum, daha önce o siteden alışveriş yapmadım
-
mterayes26 adlı üyeden alıntı
eksantrık sesi bu , bu arada millet süper yazıyor çiziyor. Silindir genişlemiş piston içerde oynuyormuş piston indi in in in :D
kardeşim ben kimseye dediklerim %100 doğru hadi oradan eksantirik sesiymiş peh peh demem, demedim de. açıkçası bu tavrınızın nedenini anlayamıyorum. arkadaşa bir fikir vermesi açısından KENDİMCE fikirlerimi paylaştım. zaten belirttim de bu kesin doğru demiyorum diye.
bir ikincisi ise silindirin yanma sonucu itildiğinde silindir duvarlarına doğru da kuvvet oluşur. buna da yan kuvvet denilir. eğer çok merakın varsa gerekli kaynakları tararsın bir çoğunda da bu dediğim kuvvetin Q ile gösterildiğini de tecrübe edersin. hatta daha fazla merak edip bakarsan da boxer motorlarda silindirin aşağı doğru kendi ağırlığı olduğu için yan kuvveti daha az oluştuğunu da anlarsın.
ben silindir genişlemiş diye bir şey de demedim. silindir duvarında ve segmanlarda oluşan tahribatlardan bahsederek boşluk oluşacağını anlattım. boşluk dediğimiz durum da öyle santimlerle milimlerle ölçülmüyor ne yazık ki. anlamanız açısından söylüyorum makine dediğimiz aletler mikronluk hata kabul etmez.
ha daha anlamadıysanız rektefiye nedir, nasıl oluşur google amcaya sorun o size söyler.
üslubunuzun kişiliğinizin aynası olduğunu da hatırlatarak, size iyi günler diliyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)