Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Bu ses ne sesi? Hangi sorunun habercisi ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    kroscu14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    BOLU- MUDURNU
    Motosikleti
    Salcano SM-200-GY 2
    Arkadaşlarım, abilerim öncelikle iyi akşamlar. Motordan farklı farklı sesler gelmeye başladı subap ayarıdır diye düşündüm yan komşumuz motor ustası beraber subap ayarını yaptık fakat ses kesilmedi ( bu videodakinden daha azdı) Bi süre sonra 1.000 km sonra ses iyice artmaya başladı bende videoya alıp size sormak istedim. Motorum 1 ay içerisinde açılacak ve segman debriyaj balatası vs. değişimi olacak , bulunduğum ilçede de imkanlar kısıtlı olduğu için ustaya götürme gibi de bir imkanım yok burda paylaşayım dedim sorun ne ona göre hazırlayayım kendimi diye...

    Mazallah büyük bi sorun çıkar kalpten giderim motorsuz kalırım

    Koskoca sitede motordan anlayan biri çıkar diyerek yardımlarınızı bekliyorum Saygılarımla...

    mehmetenis bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tekoklava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2013
    Şehir
    izmir bornova
    Motosikleti
    200ns
    benim tahminim ses silindir pistondan geliyor
    sanırım ikisininde degişmesi gerekiyor
    anlayan çıkar umarım
    kroscu14 bunu beğendi.

  3. #3
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    motorun km si ve geçmişte değişen parçalar ve tamiratıda yazsaydın olurdu
    kroscu14 bunu beğendi.

  4. #4
    kroscu14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    BOLU- MUDURNU
    Motosikleti
    Salcano SM-200-GY 2
    Motor şu anda 19.800 kmde daha önce de motor kısmından bi barçasi değişmedi yalnizca 2 kere subap ayari yapildi onlarda tutmadi pek

  5. #5
    Matasah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Balıkesir
    Yağını kontrol et ondan kaynaklanabilir,egzoz saplaması diyicem ama saçma olucak. Ama mutlaka yağına bi bak
    kroscu14 bunu beğendi.

  6. #6
    kroscu14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    BOLU- MUDURNU
    Motosikleti
    Salcano SM-200-GY 2
    Yağda da sorun yok daha yeni kontrol ettim az bisiy eksiltmis ekledim

  7. #7

    Üyelik
    04 Temmuz 2014
    motordan tıkır tıkır ses geliyor. piston silindir duvarını fazla aşındırmış silindir içindeki boşlukta sallanıyor veya pistondaki segmanlar görevini yapmıyor olabilir segman isteyebilir veya da krank yatağında sıkıntın olabilir. yağ eksiltmiş olduğuna göre krankla ilgili sıkıntın yok ancak büyük ihtimalle piston ve segmanlarında sıkıntı vardır diye düşünüyorum. bu arada usta değilim teorik bilgiye sahibim ancak pratikte sıfırım. hiçbir motoru şu zamana kadar ne açtım ne de başka bir şey yaptım. sadece kendi fikirlerimi söylüyorum. bu dediklerimin hiçbiri de olmayabilir.
    kroscu14 ve mehmetenis bunu beğendiler.

  8. #8
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    http://www.youtube.com/watch?v=YOmoyV3iHKg

    bu ses ise krank rulmanı
    kroscu14 bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    eksantrık sesi bu , bu arada millet süper yazıyor çiziyor. Silindir genişlemiş piston içerde oynuyormuş piston indi in in in :D
    Mertcan39 ve kroscu14 bunu beğendiler.

  10. #10
    kroscu14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    BOLU- MUDURNU
    Motosikleti
    Salcano SM-200-GY 2
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eksantrık sesi bu , bu arada millet süper yazıyor çiziyor. Silindir genişlemiş piston içerde oynuyormuş piston indi in in in :D
    peki bu sorun nasıl giderilir? Yeni egsantrik mili mi gerekiyor sadece bilyaları değişse yetermi ? Ayrıca motor üstten egsantrikli değil

  11. #11
    s.ozer1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2014
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Motosikleti
    2011 Hyosung GT250R EFi
    Üstad motora tornavida tutup altını ve üstünü dinlemek lazım. Eğer ses alttan geliyorsa krank milidir, üstten geliyorsa egzantrik milidir. Sadece sese dayalı tahmin olarak diyorum egzantrik olma ihtimali yüksek.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:16 ----------

    Alıntı kroscu14 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki bu sorun nasıl giderilir? Yeni egsantrik mili mi gerekiyor sadece bilyaları değişse yetermi ? Ayrıca motor üstten egsantrikli değil
    Egzantrik tamiri yapan yerler var ama ne kadar güvenilir bilemem. Bu ses egzantriklerin aşınmasıyla meydana geliyor. Normalde bir mil üzerinde 4 tane farklı açılarda tepecik düşün. Bu tepecikler altında yay olan küçük millere denk geliyor ve egzantrik milleri döndükçe bu tepecikler küçük milleri farklı zamanlarda itiyor. Senin bu tepecikler zamanla aşındığından küçük millere sıfır sürtünerek itemiyor biraz mesafe olduğundan tak tak vurarak ittiriyor. Bu da ses yapıyor.

    BKZ: egzantrik mili




    Motor çalışma prensibi






    Yani video da egzantriğin ittiği parçalar(ismini tam bilmiyorum) ile egzantrik üzerinde ki o tepeciklerin arasında aşınmalardan kaynaklı mesafe kalınca ses yapıyor. Egzantrik tamiri yapan yerler bu aşınan parçaları bir şekilde tekrar orjinal açıya ve boyuta çeviriyor. Nasıl yaptıklarını tam bilmiyorum kaynakla olabilir yada başka bir yöntemle. Ama ne akdar randıman verir bilmiyorum. Böyle durumlarda genelde egzantrik milini değiştirirler. Ustanıza sormanızda fayda var

  12. #12
    kroscu14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    BOLU- MUDURNU
    Motosikleti
    Salcano SM-200-GY 2
    Alıntı s.ozer1991 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstad motora tornavida tutup altını ve üstünü dinlemek lazım. Eğer ses alttan geliyorsa krank milidir, üstten geliyorsa egzantrik milidir. Sadece sese dayalı tahmin olarak diyorum egzantrik olma ihtimali yüksek.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:16 ----------




    Egzantrik tamiri yapan yerler var ama ne kadar güvenilir bilemem. Bu ses egzantriklerin aşınmasıyla meydana geliyor. Normalde bir mil üzerinde 4 tane farklı açılarda tepecik düşün. Bu tepecikler altında yay olan küçük millere denk geliyor ve egzantrik milleri döndükçe bu tepecikler küçük milleri farklı zamanlarda itiyor. Senin bu tepecikler zamanla aşındığından küçük millere sıfır sürtünerek itemiyor biraz mesafe olduğundan tak tak vurarak ittiriyor. Bu da ses yapıyor.

    BKZ: egzantrik mili

    http://www.modifiyelisahin.com/galer...NTR%C4%B0K.jpg


    Motor çalışma prensibi


    http://www.youtube.com/watch?v=O9tfIfwlmz8



    Yani video da egzantriğin ittiği parçalar(ismini tam bilmiyorum) ile egzantrik üzerinde ki o tepeciklerin arasında aşınmalardan kaynaklı mesafe kalınca ses yapıyor. Egzantrik tamiri yapan yerler bu aşınan parçaları bir şekilde tekrar orjinal açıya ve boyuta çeviriyor. Nasıl yaptıklarını tam bilmiyorum kaynakla olabilir yada başka bir yöntemle. Ama ne akdar randıman verir bilmiyorum. Böyle durumlarda genelde egzantrik milini değiştirirler. Ustanıza sormanızda fayda var
    Anladım yardımınız için teşekkürler. 1 ay içerisinde motor komple açılacak zaten. Peki piston sekman değişimine gerek varmı?

  13. #13
    s.ozer1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2014
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Motosikleti
    2011 Hyosung GT250R EFi
    Alıntı kroscu14 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım yardımınız için teşekkürler. 1 ay içerisinde motor komple açılacak zaten. Peki piston sekman değişimine gerek varmı?
    Bildiğim kadarıyla onun için egzosa bakacaksınız. Mavimsi bir duman atıyorsa motor yağ yakıyor demektir.Bir de egzosun arkasına elinizi koyup hafiften gaza basın. Elinize siyah siyah yağlar atarsa rektifiye gerekebilir. Duman atma işini özellikle motor soğukken yapar bu durumda motora rektifiye gerekebilir demek olur. Bir bilene göstermeden de dumanı görüp hemen evhamlanmayın çünkü egzostan çıkan her duman motorun bitik olduğunu göstermez.

  14. #14

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı s.ozer1991 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bildiğim kadarıyla onun için egzosa bakacaksınız. Mavimsi bir duman atıyorsa motor yağ yakıyor demektir.Bir de egzosun arkasına elinizi koyup hafiften gaza basın. Elinize siyah siyah yağlar atarsa rektifiye gerekebilir. Duman atma işini özellikle motor soğukken yapar bu durumda motora rektifiye gerekebilir demek olur. Bir bilene göstermeden de dumanı görüp hemen evhamlanmayın çünkü egzostan çıkan her duman motorun bitik olduğunu göstermez.
    mesela soğukta ilk çalıştırmada beyazımsı duman yani su buharı endişelenecek birşey yoktur
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  15. #15
    s.ozer1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2014
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Motosikleti
    2011 Hyosung GT250R EFi
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mesela soğukta ilk çalıştırmada beyazımsı duman yani su buharı endişelenecek birşey yoktur
    Siyah çıkan duman da yanlış hatırlamıyorsam motorda zengin karışımın yakıldığı veya motorda ki karışımın tam yakılamadığının habercisiydi
    2006 Hyosung GT250R >> 2011 Hyosung GT250R EFi

  16. #16
    kroscu14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    BOLU- MUDURNU
    Motosikleti
    Salcano SM-200-GY 2
    Siyah veya beyaz duman konusunda sıkıntı yok denedim öyle bi yağ,sıvı vs bişey atmıyor sadece egzozun dibindeki küçük delikten soğuk havalarda su damlatıyor o da su sanırsam.

  17. #17

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı s.ozer1991 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siyah çıkan duman da yanlış hatırlamıyorsam motorda zengin karışımın yakıldığı veya motorda ki karışımın tam yakılamadığının habercisiydi
    aynen motor hava alamıyorsa siyah duman atar tecrübeyle sabittir :D
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  18. #18
    s.ozer1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2014
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Motosikleti
    2011 Hyosung GT250R EFi
    Motor sağlamdır muhtemelen. Çok fazla bir masraf çıkaracağını sanmıyorum. Ama ben sizin yerinizde olsam motorunuza uygun egzantrik fiyatına ve olası krank fiyatına bir bakardım. Ustanıza motorunuzu bıraktığınızda olaya çok uzak kalmamanız açısından ve ustanızın söylediği her fiyata tamam dememe açısından iyi olacaktır. Parçalar hakkında ön bilginiz olsun.

  19. #19
    kroscu14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    BOLU- MUDURNU
    Motosikleti
    Salcano SM-200-GY 2
    Cross 200 egzantrik dişli seti 30 TL , Krank 90 TL ama parçalar ne kadar kaliteli bilmiyorum, daha önce o siteden alışveriş yapmadım

  20. #20

    Üyelik
    04 Temmuz 2014
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eksantrık sesi bu , bu arada millet süper yazıyor çiziyor. Silindir genişlemiş piston içerde oynuyormuş piston indi in in in :D
    kardeşim ben kimseye dediklerim %100 doğru hadi oradan eksantirik sesiymiş peh peh demem, demedim de. açıkçası bu tavrınızın nedenini anlayamıyorum. arkadaşa bir fikir vermesi açısından KENDİMCE fikirlerimi paylaştım. zaten belirttim de bu kesin doğru demiyorum diye.

    bir ikincisi ise silindirin yanma sonucu itildiğinde silindir duvarlarına doğru da kuvvet oluşur. buna da yan kuvvet denilir. eğer çok merakın varsa gerekli kaynakları tararsın bir çoğunda da bu dediğim kuvvetin Q ile gösterildiğini de tecrübe edersin. hatta daha fazla merak edip bakarsan da boxer motorlarda silindirin aşağı doğru kendi ağırlığı olduğu için yan kuvveti daha az oluştuğunu da anlarsın.
    ben silindir genişlemiş diye bir şey de demedim. silindir duvarında ve segmanlarda oluşan tahribatlardan bahsederek boşluk oluşacağını anlattım. boşluk dediğimiz durum da öyle santimlerle milimlerle ölçülmüyor ne yazık ki. anlamanız açısından söylüyorum makine dediğimiz aletler mikronluk hata kabul etmez.
    ha daha anlamadıysanız rektefiye nedir, nasıl oluşur google amcaya sorun o size söyler.

    üslubunuzun kişiliğinizin aynası olduğunu da hatırlatarak, size iyi günler diliyorum.
    acayüp, kroscu14 ve ahmetunuver bunu beğendiler.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)