Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kurs Motoru Hakkında. (Vites geçişi, gaz verme)

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Arkadaşlar selam,

    Bugün ehliyet kursunun ilk eğitimine katıldım. İlk isim okundu ve kendimi motosikletin üstünde 1. viteste buldum gösterge tablosunda Ace yazıyordu. Herhalde Cb125 Ace'e binmişim. İlk gün slalom falan yapmadan kurs alanını bayağı bi tavaf ettim. Kalkışlarda motoru bayağı stop ettirdim ama ilerleyen dersler nu aşarız diye düşünüyorum.

    Şimdi sormak istediğim bir iki şey olacak. O anda hocalar ders verirken soramadım.

    -Genelde Mondial başlıklarında vites boşa geçmiyor der kullanıcılar. Sanırım kurs motorunda bunu yaşadım. Ne kadar uğraşsam da N harfini yaktıramadım motorda. Bu motorun hırpalanmış olmasından mıdır yoksa Çin markası olsun olmasın oradan çıkan tüm motorlarda böyle bir sorun mu var? (YBR, CBE, Drift vs.)

    -Turları 2. viteste 20-25km hızla döndüm. Tur sırasında gazı çok az açınca motor ileri atılır gibi, az kapayınca da durur gibi(motor freni herhalde) oluyordu. 2. vitese göre düşük bir hızda mıydım diye oldu acaba? Yoksa yine motorun ortalık malı olması ile mi ilgiliydi.

    -Son olarak ise eve doğru dönerken boyun ağrısı hissettim. Oldukça hamım. Orası kesin. Kesin etkisi vardır. Ama rüzgar almanın da etkisi olur deniliyor forum aramalarıma göre. Bi dahakine bulabilirsem boyuna sarılacak bir şeyle gitmeyi düşünüyorum. Bakalım bi' etkisi olacak mı?
    mehmetenis bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Furkan Cetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2012
    Şehir
    İzmir/Bursa
    İlk iki konuda yorum yapacak bilgim yok ancak boyun tutulması konusunda rüzgar etkilidir. Şöyle tasavvur edin 20-25 km ile dönerken karşıdan da 10 km hızla rüzgar eserse 30-35 km rüzgar hızına denk gelir ki bu havalarda feribot seferleri iptal ediliyor. Bir de kaska alışık değilseniz onun ağırlığı da etkilemiş olabilir. Rüzgar hızından dolayı olduysa boyun tutulması bir buff işinizi görür. Başarılı eğitimler.
    mehmetenis ve noob bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    31 Temmuz 2014
    Cb125ace'nin şanzımanını bilemiyorum yorum yapamayacağım.
    2. viteste motorda çekiş fazla hız az olur gaz tepkisi daha sert olur normaldir. 3. Viteste daha rahat surersin trafikte. Parkurda 2. Vites iyidir. Debriyaj kontrolunu 2-3 gunde kavrarsin sikinti yok
    mehmetenis ve noob bunu beğendiler.

  4. #4
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Şimdi size kurs motorlarını anlatsam sayfalar sürer, Düşürenler mi duvara çıkanlar mı o kaldırım senin bu kaldırım benim diyenler mi yani vitesin boşa geçmemesi gayet normal kendini o motora göre ayarla çünkü sınavda da o motorla gireceksin.
    Kurs motorları stop etmesin diye ayarlanır gaz açınca fırlaması ve boynun ağrıması normal.
    noob bunu beğendi.

  5. #5
    linkinpark20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha XJ6
    Sizin yine iyiymis bizim berbat bir 100mg prince idi.

  6. #6

    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.

    @linkinpark20, Bi tane CG tipi Asya Motor da görmedim değil. Umarım denk gelmez.

  7. #7

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Z250 Sl (yeşil)
    Boşa geçmek çok hafif bişey istiyor yani çok azıcık bi yarım dokunma gibi bişey

  8. #8
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Kurs motorundan sonra kendi motoruna binince brodwayden bmw ye gecmis gibi oluyor. Benim sinava girdigim motor saga cekiyordubmesela.gaz da hat hut diye veriliyordu , hassasiyet yoktu.
    Ama alisacaksin mecbur , sinava onla girceksin..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler