tek-çift silindir farkı ne oluyor ? :/
Reklamlar
-
26 Ağustos 2014, 10:42
#21
medir adlı üyeden alıntı
Ben mühendis değilim fakat motorun çalışma prensipleri üzerinde düşünülürse, nacizane fikrim; tek piston yanma sonucu aşağı itilirse tekrar yukarı çıkarken kendi hızıyla gücüyle çıkar. aşağı inmesi ile yukarı çıkması arasında zaman oluşur bu yanma zaman aralıkları titreşim olarak hissedilir. Çift silindirli de ise 1. piston aşağıda iken 2. piston yanarak aşağı itilir 2 biri yukarı iter krank sayesinde. 2 yanar 1i iter aynen bisikletin pedalı gibi ve yanma aralıkları tek pistona göre daha kısa olduğu için daha az titreşim hissedilir. Piston hareketinin birbirini tektiklemesinden dolayı daha fazla tork ortaya çıkar ama yanma olayı daha fazla olduğu için yakıt artar. 3 yada 5 silindir tercih edilmemesinin sebebide budur. 2 yada 4 olursa zamanlama birbirini tetikler; 1-3 2-4 şeklinde çalışır hareket üretir üretir. Birde çok silindir daha uzun ömürlü olur daha çok km yol yapar diye bir ön yargım var...tek başına testere ile odun kesmenin zor olduğu gibi yada tek pedal bisiklet sürmenin zor olduğu gibi çift silindirli motor herzaman daha iyidir...
Senin fikrin pistonlar krank miline hep 180 derece ile bağlandığında geçerli olur. Ama ben alır da 3 silindiri mile 120 derecelik açı ile bağlarsam çok daha az titreşimli olur. 4 silindirde ise 90 derece açı ile bağlamıyorlar. Yine 180 derece açı ile bağlanıyor. Ama 1-4 aynı yönde 2-3 aynı yönlerde çalışırken birbirlerine karşı 180 derece yani zıt yönde çalışıyorlar. Ayrıca krank üzerindeki karşı ağırlıkta bile hata yapsanız motor öyle bir titrer ki daha çalışır çalışmaz motoru elinize alırsınız. Çook detay var çoook.
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
Reklamlar
-
26 Ağustos 2014, 11:22
#22
-
26 Ağustos 2014, 11:56
#23
ertoros adlı üyeden alıntı
Tek silindir titreşimli ise bu cbf150'ler ne ayak..
Silindir artıkça devir artar..
1300 CC Hayabusa kendini yırtarken..1300cc Harley onla beraber kır-kır-kır gider.
cbf 150 de titresimi azaltmak için torktan feragat edilerek segmanlar yuvada rahat çalışacak şekilde yapılmış, motor aynı zamanda bundan dolayı diğer 150 cclerden fazla yağ yakıyor.
-
26 Ağustos 2014, 12:39
#24
Herles bişeyler biliyor fakat hiç kimse bildiğini açıklayamamış
-
26 Ağustos 2014, 13:00
#25
Ahmetd20 adlı üyeden alıntı
Herles bişeyler biliyor fakat hiç kimse bildiğini açıklayamamış
Anlatabildiğin karşındakinin anlayabildiği kadardır. Demek ki en az sen anlıyorsun.
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
-
26 Ağustos 2014, 13:26
#26
tek silindir motor 250 cc diyelim, birde çift silindir motor buda 250 cc olsun
tek silindir motorda piston çapı 90 mm olsun, atıyorum çift silindirde de 70 mm olsun
tek silindirde pistonun alt nokta ile üst nokta arasındaki mesafe 120 mm olsun
bu 120 mm lik mesafe ne kadar büyür ise (yani krank milinin çevirme çapı)tork o kadar artar
çift silindirde de alt üst nokta arasındaki mesafe 80 mm olsun
bu 80 mm lik mesafe ne kadar azalırsa tork o kadar düşer fakat devir mesafesi azalır
tek silindirde 120 mm de bir devir dönerken çift silindirde 80mm de bir devir döner
250cc tek silindirde ki pistonun bir patlamayla ne kadar yol alıyorsa biyel kolu uzunluğu o kadar olur
250 cc çift silindir motorda bir silindir 125 cc olduğu için 125 lik bir pistonda patlamayla ne kadar yol alıyorsa biyel kolu uzunluğunu o belirler
tek silindirde 1 patlamayla piston aşağı iner ve yukarı çıkar
çift silindirde 1 patlamayla aşağı iner ve diğer pistonun patlamasıyla yukarı çıkar kardeş dayanışmasıyla yüksek devirli çalışırlar
tek silindir pat pat pat, sıralı çift silindir vov vov voooovvvv, V 2 silindir pata pat pata pat pata pat
-
26 Ağustos 2014, 13:37
#27
silindir piston nedir? önce bunu öğrenin.
-
Machair adlı üyeden alıntı
Anlatabildiğin karşındakinin anlayabildiği kadardır. Demek ki en az sen anlıyorsun.
Bildiğin anlatabildiğin kadardır.
-
Sütsüz bir nescafe alabilir miyim?
Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim
-
-
tamamen tasarıma bağlı beygir-tork-soğutma türü v.s. gerisi hikaye. beygirden çok daha fazla tork veren motorlar var. 3000devirde tork peak yapan motorlar var. tamamen tasarım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:12 ----------
bu iki motora bakın. ikiside çift silindir. birinde tork, birinde beygir önde.
http://www.yamaha-motor.eu/tr/products/motorcycles/sport-heritage/xv950.aspx?view=featurestechspecs
http://www.yamaha-motor.eu/tr/products/motorcycles/mt/mt-07.aspx?view=featurestechspecs
-
klasik sekersiz sutsuz bol telveli bir kahve lutfen. yok baska turlu olmayacak bu
-
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
harley ile hayabusa nereye gidiyor bu forum
-
piston çapı ve kol uzunluğu dışında sıkıştırma kuvvetide vardır bu işin içinde.
Şehir içi dışı 2 silindir gayet güzeldir .. 4 silindir yüksek devirlerde iyi ama alt devirler sıkıntı çoğu motorda olmayanlarda en az 800 cc..
Ayrıca 4 silinirli motorlarla aheste aheste gidersen hararet yapar aşşadan yukarı kötü kokular duyarsın biyerler kavrulur çünkü ısı çok.
+ silindirli bir blog büyük olur haliyle çok yağ alır 4 lt yağa 100 küsür lira :D
4 tane iridyum buji 200 lira..
2 slindir candır .. gerisi kısa süreli heyecan ..
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Bu söylediğinize inanıyor musunuz?
Hayabusa dediğiniz (Celikat damlar birazdan) 350 km/h gibi saçma hızlara ulaşabiliyor.
Harley dediğin marka çok farklı bir olgu. Bir kere aerodinamisi bile öyle süratlere çıkmasına müsade etmez.
O yüzden kendini yırtan bir hayabusanın yanında gidemez harley. Arkasından seyreder ve "ne gidiyor be" der.
Ben son sürat yada yarıştan bahsetmedim,sadece basit bir örnek vermek istedim.
Peki 120kmh. sabit hız ile gitsinler diyeyim..[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:10 ----------
Hayabusa altdevir sıkıntı
Harley alt devir .......
doğum yeri kainattır memleketi ise dünya
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)