Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

tek-çift silindir farkı ne oluyor ? :/

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    lucifer1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2014
    kafama takıldıda tek-çift silindir farkı ne oluyor? birde en fazla kaça kadar var bu silindir sayısı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    en fazla kaç silindir diyorsak rolls royce un bi motoru v 24 tür mesela 24 silindir v şeklinde dizilmiştir

  3. #3
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    (motosikletlerde ) bugüne kadar seri üretimi yapmış en fazla 6 silindirli motor var fakat el yapımı veya deney amaçlı sanırım 48 silindirdi. ahangi bakımdan fark soruyosun ? misal tek silindirli makinalar daha az masraflı olur titreşimi biraz daha fazla olur.
    cenkito bunu beğendi.

  4. #4
    lucifer1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2014
    şöyle diyim mesela hız bakımından filan performans olarak yani örneğin cbr250 ve kawasaki 300 gibi biri tek diğeri çift silindir ya o anlamda yani

  5. #5

    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha Süper Tenere XT1200ZE & SYM Joyride 300
    Bilimsel açıklaması uzundur ama kısaca aynı cc tek silindirli olanı daha torklu ama titreşimli, çok silindirli olanı ise maksimum hızı daha yüksek ama yakıt olarak daha fazla yakar.

  6. #6
    lucifer1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2014
    yani kısaca rahat bir sürüş ve daha çok hız sağlıyor ama daha fazla yakıyor demek

  7. #7
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    (motosikletlerde ) bugüne kadar seri üretimi yapmış en fazla 6 silindirli motor var fakat el yapımı veya deney amaçlı sanırım 48 silindirdi. ahangi bakımdan fark soruyosun ? misal tek silindirli makinalar daha az masraflı olur titreşimi biraz daha fazla olur.
    arabalarda da seri üretim bugatti de veyron 16 silindirli
    halilom bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  8. #8

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arabalarda da seri üretim bugatti de veyron 16 silindirli
    kamyoncuklardada seri üretim cat 797 f v-20 797 b ler 2x v 12 cik 4000 bin beygircikler :D
    cenkito bunu beğendi.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  9. #9
    MotojeN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Motosikleti
    KTM 125 Duke
    Suzuki inazuma vs KTM Duke 200 e çevirek konuyu biri çift biri tek aradaki fark nedir?
    Kaliteyi vs bir yana bırakıp sadece motorları inceleyecek olursak?
    Bende merak ettim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:28 ----------

    suzuki 24 beygir ktm 25 yani fazla silindir fazla beygir degil demek.
    Ne ise yarar ozaman?
    Hem daha fazla yakıyor.

  10. #10

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Z250 Sl (yeşil)
    İnazuma 250 cc yalnız duke 200 cc

  11. #11

    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Şehir
    izmir
    600cc tek silindir, bir silindirin hacmi 600cc olur.
    600cc iki silindir, her silindirin hacmi 300cc olur.
    600 cc 4 silindir'de aynı oranda her silindir hacmi 150cc olur.
    Motogp'de 1000cc 4 silindir, veya 1300cc 2silindir gibi bi kural vardır, Ducati 2silindir, 1300 cc ile yarışır. Tabi orası uzay teknolojisi, fakat bu mantıkla bakarsak, 600cc tek silindir bir makine (mesela yamaha xt660) , 300 cc çift silindir bir makineye (mesela ninja300) eşit gibi birşey. Yani basit anlatmaya çalıştım, tabiki çok detay var benim bile bilmediğim.

    "Arkadaslar
    1- Tork'da tum olay teknoloji ve silindir geometrisine baglidir. Tum 4 zamanli motorlarda tork'un ust limiti lt basina 100 NM yada 10 KGM'dir (100 Newtonmetre yada 10 kilogrammetre) . Bugun dunyanin en teknolojik ustun makinesinde de tork lt basina 100 NM'yi gecemez. En berbat makine de de lt basina 80 NM'nin altina dusemez. Silindir geometrisi demisken uzun strok'lu motorlarda tork daha fazla olabilir. Ayni hacimde cift silindir demek daha az strok demektir. Bu sebeple tek silindirli motorlar genelde geometri olarak daha yuksek tork vermeye musaittir. Ancak cift silindirli bir motor tork acisindan geometrik olarak daha dezavantajli iken teknolojisi ile tek silindirliye gore ustunluk de saglayabilir. O zaman soyle diyelim ayni teknolojiye sahip ayni hacimdeki tek silindirli cift yada 4 silindirli motordan daha yuksek tork verir. Bu sebeple tek silindirli enduro motorlarda tork'u cok rahat hissedersiniz. XT600 ve ozellikle DR800'umde adami kopartan manyak bir tork hissederdim ama ayni hacimda 4 silindirli olan Fazer'imda tork'u o kadar hissedemezdim.
    2- Guc olarak tek silindir 2 silindir 4 silindir arasinda farklar olabilir. Bunun sebebi tek silindirli motorlarda olu bolge diye adlandirilan ve pistonun ust ve alt noktalardaki gecislerinde olusan guc kayiplari cok silindirlilerde (ozellikle de 3 ve 5 silindirli motorlarda) daha azdir.
    3- Cok silindirli motorlarda titresim daha az olur denilir. Bu bir yere kadar dogrudur. Ama titresimin esas kaynagi izolasyonun az yapilmasidir. Tek silindirli bir motor cok iyi sonumlenirse cok silindirli bir motordan daha titresimsiz olabilir. Ama ayni sonumleme ayni teknoloji ile cok silindirli motorlar kesinlikle daha az titresimlidir.

    4- Ilk calisma rahatligi : Cok silindirliler bariz sekilde daha rahat calisir."

    tırnak içerisindeki yazı motordelisi.com'dan alıntıdır
    halilom, tinerci ve ellaksakir bunu beğendiler.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Google'a sırasıyla;

    Motorda silindir hacmi,
    Motorlarda silindir sayıları, V motor, Sıralı motor
    Strok,
    ve en önemlisi "Çap Strok Oranı" yazıp aradıktan sonra motorlar hakkında bir miktar fikir sahibi olunabilir. Yararlı yazılar bulunmakta.
    mustbe bunu beğendi.

  13. #13
    ertoros - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2013
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    Kawasaki KLX150L
    Tek silindir titreşimli ise bu cbf150'ler ne ayak..
    Silindir artıkça devir artar..
    1300 CC Hayabusa kendini yırtarken..1300cc Harley onla beraber kır-kır-kır gider.

  14. #14

    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Şehir
    izmir
    etkileyen tekşey silindir sayısı değil. 125cc 2 zamanlı tek silindir motor 2 silindir 600cc makineyi yeri gelir döver. Pistonun daha basık olması mesela. Cbr600rr lara yapılan piston modifiyesi gibi. Karbüratörün büyümesi?.. Arka dişli ön dişli muabbeti var hız faktörünü etkileyen. Hava filtresi benzin hava karışımı, Elektronik sistemler devir kesiciler beyinler ohoooooo sadece silindir olsaymış ozaman neden ducatilere 100binlerce tl veriyor insanlar 2 silindir için?
    mustbe bunu beğendi.

  15. #15
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Sen ciddimisin
    Sinan Aksu bunu beğendi.

  16. #16
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    yerimizi alalım

  17. #17
    lucifer1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2014
    alper çok iyi açıklamışsın teşekkürler

  18. #18

    Üyelik
    02 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR 125r
    Ben mühendis değilim fakat motorun çalışma prensipleri üzerinde düşünülürse, nacizane fikrim; tek piston yanma sonucu aşağı itilirse tekrar yukarı çıkarken kendi hızıyla gücüyle çıkar. aşağı inmesi ile yukarı çıkması arasında zaman oluşur bu yanma zaman aralıkları titreşim olarak hissedilir. Çift silindirli de ise 1. piston aşağıda iken 2. piston yanarak aşağı itilir 2 biri yukarı iter krank sayesinde. 2 yanar 1i iter aynen bisikletin pedalı gibi ve yanma aralıkları tek pistona göre daha kısa olduğu için daha az titreşim hissedilir. Piston hareketinin birbirini tektiklemesinden dolayı daha fazla tork ortaya çıkar ama yanma olayı daha fazla olduğu için yakıt artar. 3 yada 5 silindir tercih edilmemesinin sebebide budur. 2 yada 4 olursa zamanlama birbirini tetikler; 1-3 2-4 şeklinde çalışır hareket üretir üretir. Birde çok silindir daha uzun ömürlü olur daha çok km yol yapar diye bir ön yargım var...tek başına testere ile odun kesmenin zor olduğu gibi yada tek pedal bisiklet sürmenin zor olduğu gibi çift silindirli motor herzaman daha iyidir...

  19. #19
    Machair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda VFR 800X 2018
    Alıntı ertoros adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek silindir titreşimli ise bu cbf150'ler ne ayak..
    Silindir artıkça devir artar..
    1300 CC Hayabusa kendini yırtarken..1300cc Harley onla beraber kır-kır-kır gider.
    Tek silindir hali ile en titreşimli motordur. Titreşimi engellemek için balansör (dengeleyici) bulunur. Yani bir nevi 2. silindir.
    CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km

  20. #20
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı MotojeN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suzuki inazuma vs KTM Duke 200 e çevirek konuyu biri çift biri tek aradaki fark nedir?
    Kaliteyi vs bir yana bırakıp sadece motorları inceleyecek olursak?
    Bende merak ettim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:28 ----------

    suzuki 24 beygir ktm 25 yani fazla silindir fazla beygir degil demek.
    Ne ise yarar ozaman?
    Hem daha fazla yakıyor.
    beygir gücünü arttıran etken sadece silindir sayısı değildir.

    piston kolunun uzunluğu da önemli. kısa kollu (kullandığım terim ne kadar doğru bilmiyorum) piston daha seri çalışıp daha çok beygir gücü üretir, daha çok devir çevirebilir ama torku zayıf olur, uzun kollu bir piston daha yüksek tork üretir, beygir gücü biraz daha düşük olur ve daha az devir çevirir.

    Suzuki 24bg ile elektronik olarak sınırlandırılmış bir motor.
    silindir ve güç olarak kıyaslama yapmak istiyorsan KTM200 ve 33bg ile sınırlandırılmış ninja250'yi de kıyaslayabiliriz.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)