Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda cb600f hornet İlk motor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha Süper Tenere XT1200ZE & SYM Joyride 300


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    desertseek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Yolda
    Burdan motoru arabayla kıyaslayacak kadar tecrübesizsin vs vs. diyen arkadaşlara tek cavabım:Yazmak istediklerimi yanlış anlayıp kafanıza göre yorum yapmayın ben size orada 50 kere(sadece panik olamdığımı anlatmak için söylüyorum bunları demişim bir şeyi iyi okuyun).

  3. #43
    desertseek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Yolda
    Bi üstteki yorumu 1. sayfadayken yazmıstım sayfalar bittikden sonra anladığım tek şey
    1.Oraya keşke 160 bg araba kullanıyorum demeseydim çünki arkadaşlar bunu çok çok yanlış anlamış arabayla motor kıyaslanmaz falan filan en az 10 yorumda gördüm bunu bakın ben konuyu açtığımda ne demişim bir okuyun ona göre cevap verin sadece bunu panik bir insan olmadığım için anlatıyorum demişim demi ?(ee ozaman bu sacma sapan arabayla motor kıyaslanmaz yorumu nedir beni harbiden irite ettiniz) burdaki arkadaslarında yardım etmeye çalıştığını biliyorum yoksa adamlara ne ben almışım motoru biyere girmişim umrunda olmaz ama burada olay yardımlaşmak biliyorum bunuda doğru cevaplar vererek yaparsanız sevinirim.(Sizin anlatmak istediğinizide gayet açık bi şekilde anladım (lan bu 160 bg araba sürüyomus haha bide motora binsinde görelim 2 si alakasız şeyler)Ama ben bunun için yazmadım araba kullandığımı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:08 ----------

    Abi bak hala devam ediyorsunuz siz olaya ne yönlü bakıyorsunuz ben anlamadım ben öyle bişey de demedim sadece orda demek isteğim bak büyük harflerle yazıyorum:HANİ BAZILARI VARDIR TRAFİKDE ANİ BİRŞEY OLUNCA ELİ AYAĞINA DOLAŞIR,BENDE ÖYLE DEĞİL TRAFİKDE SOĞUK KANLIYIM)demek isteğim olayı bir büyütmüşsünüz devlet meselesi ettiniz.Bir şey bukadarmı yanlış anlaşılır.
    Ben panik olmam derken:(200 250 ile gidersen karşına nesne çıktığında panik olmam şak diye kontrollü dururum diyorsun.) kastetmek istemedim amacınız gır gır geçmek heralde ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:13 ----------

    Adamın yazdığı yoruma bak siz ne içip giriyosunuz bu foruma anlamıyorum arkadas sinir krizine soktunuz beni bişey anlamadan böyle saçma sapan yorumlar yazıyosunuz
    Alıntı shooter1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1)600rr düz yolda kaldırıp 1 km götürmek motosiklet tecrübesi ne yazık ki olmuyor
    2)160 hp lik arabayla 100 hp motoru sürebilirim denilemiyor mesela yaklaşık 300 hp lik traktör(masseyin büyük traktörlerindendi) kullanmış biriyim o zaman direk 1000rr alsam yeridir
    Sadık1453 bunu beğendi.

  4. #44
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul / Silivri
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Senin istediğin ne ben onu anlamadım. Bu konudaki maksadın ne?

  5. #45
    Bulent78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CB 600f Hornet
    Su an Hornet kullanan biri olarak yazıyorum. İlk motorum mondial mct de öğrendikten sonra, gv250 idi. 1 sene sonra gözüm karartıp er6 aldım, 72 beygir, iki silindir torklu bir motordu, belki 4-5 ay boyunca motorun performansının en fazla yarısını kullanmışımdır. Ondan sonra yavas yavas motorun gücünün daha fazlasını kullanmaya başladım. onu da bir sene kullandıktan sonra Hornete geçtim, yaklaşık 7 aydır da Hornet kullanıyorum.

    Öncelikle şunu söyleyeyim arada er6 gibi bir motor kullanmış olmasaydım, Hornet ile kesin ama kesin bir yerlere patlardım bu 7 ay zarfında. Kaldı ki er6 da güçsüz bir motor değil, ona da alışmam, hızlanmam, kendimi güvende hissetmem dediğim gibi 4-5 ayı buldu.

    Şu anda Hornetten inip de er6 gibi bir motora bindiğimde aradaki farkı çok daha net anlayabiliyorum. Er6 motorun son nefesini 10bin devir civarlarında verirken, Hornet o devirlere kadar sunduğu performansı ondan sonra daha da ilerilere taşıyor, 4 silindir olmasından dolayı. Yani kesinlikle daha hızlı, daha kuvvetli, sesinin, hızının, gücünün gazına gelmem ben diyen adama da kişisel alma ama bir taraflarımla gülerim.

    Ben genelde forumda şahsen tanımadığım insanlarla muhattap olurken saygılı olmaya çalışırım, isterse karşımdaki çocuk olsun ki çoğunlukla öyle oluyor. Ancak yine de senin yazdığın tarzda o kadar çok yazılıp çizildi ki, insanlar artık yine mi 600 lükle başlama konusu diyorlar. SEn bi de konu başında arabam bilmemkaç beygir aklınızın almadığı şeyler yaptım ama çok sakinim dersen kusura bakma ama daha çok dalga geçerler.

    2,3,4 silindir farketmez, tecrübesiz, görece yeni bir motorcu 100 beygirlik bir motoru kullanmaya başlarsa, dünyanın en sakin insanı da olsa o gazı açar, sonra da buna hazır olmadığını farkeder ama o arada genelde iş işten geçmiş olur.

    600 lük ila başlayıp da hala hayatta olanlar, hiç kaza yapmamış olanlar var ise etrafında, emin ol motorlarının potansiyelinin farkında bile değildirler. Yani, hayabusa alıp da bak işte yaşıyorum diyenler var ya, düz yolda 200-300 yaptım hala hayattayım diyenler, ilk gördükleri virajda 30 a 40 a düşüp nerdeyse araba gibi dönenlerden bahsediyorum. Onlar gibi yapacaksan al hiç durma, ama virajlı yollarda sen 600 lük makinanla giderken 30-40 beygirlik makinalar yanından vızır vızır geçtiğinde boku motora atma bu alet virajlarda gitmiyor sadece düzde gidiyor diye

    Demek istediğim motorun potansiyelini zorlamak ya da sınırlarına yakın kullanmak istiyorsan, genel olarak motor kullanma becerini artırmak istiyorsan, sabret, daha ufak cc aletler ile tecrübe kazan, onlarla oyuncak gibi oynamaya başladığında bir üst cc ye geç, böylece tecrübeni çok daha etkin bir şekilde artırırsın. Ben halen 100 beygirlik motorumun hakkını, gerçekten iyi kullanan insanlar kadar veremediğimi düşünüyorum. Bun da çok çabuk cc yükseltmiş olmamın etkisi büyük. Yaş itibariyle ve de şimdiye kadar edindiğim motor tecrübesi dolayısıyla gereksiz saçma sapan gaz açmalar yapmıyorum ve genel olarak sakin kullanıyorum ama emin ol sen ilk bindiğin de böyle olamayacaksın. Bu hem yılların hem de yusufla karşılaştığın pekçok viraj, fren, gazlama denemelerinin sonunda yapabileceğin birşey.

    Sonuç olarak alma, arada 40-50 beygir civarı bişeyler kullanmak daha mantıklı olacaktır. FAzla ağır olmayan, manevra kabiliyeti yüksek birşeyler al, onu bitir, ondan sonra geç, ve unutma ki her motor değiştirdiğinde, dünyanın en iyi sürücülerinden değilsen eğer, illaki yeni motora alışma sürecin olacaktır, o süre ne kadarsa o zaman zarfında daha dikkatli ol.

    Son olarak, araba kullanırım yıllardır, motor sürmeye en ufak yardımı olmadı, ha araba sürücülerinin motorları görmemesi falan gibi şeyleri daha iyi anlıyorsun sadece o kadar. YAni ister 10 beygir ister 1000 beygir olsun, arabanın motor sürüşünle alakası yok.
    tinerci, Bugraaa, halilom ve 6 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #46

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı Bulent78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Su an Hornet kullanan biri olarak yazıyorum. İlk motorum mondial mct de öğrendikten sonra, gv250 idi. 1 sene sonra gözüm karartıp er6 aldım, 72 beygir, iki silindir torklu bir motordu, belki 4-5 ay boyunca motorun performansının en fazla yarısını kullanmışımdır. Ondan sonra yavas yavas motorun gücünün daha fazlasını kullanmaya başladım. onu da bir sene kullandıktan sonra Hornete geçtim, yaklaşık 7 aydır da Hornet kullanıyorum.

    Öncelikle şunu söyleyeyim arada er6 gibi bir motor kullanmış olmasaydım, Hornet ile kesin ama kesin bir yerlere patlardım bu 7 ay zarfında. Kaldı ki er6 da güçsüz bir motor değil, ona da alışmam, hızlanmam, kendimi güvende hissetmem dediğim gibi 4-5 ayı buldu.

    Şu anda Hornetten inip de er6 gibi bir motora bindiğimde aradaki farkı çok daha net anlayabiliyorum. Er6 motorun son nefesini 10bin devir civarlarında verirken, Hornet o devirlere kadar sunduğu performansı ondan sonra daha da ilerilere taşıyor, 4 silindir olmasından dolayı. Yani kesinlikle daha hızlı, daha kuvvetli, sesinin, hızının, gücünün gazına gelmem ben diyen adama da kişisel alma ama bir taraflarımla gülerim.

    Ben genelde forumda şahsen tanımadığım insanlarla muhattap olurken saygılı olmaya çalışırım, isterse karşımdaki çocuk olsun ki çoğunlukla öyle oluyor. Ancak yine de senin yazdığın tarzda o kadar çok yazılıp çizildi ki, insanlar artık yine mi 600 lükle başlama konusu diyorlar. SEn bi de konu başında arabam bilmemkaç beygir aklınızın almadığı şeyler yaptım ama çok sakinim dersen kusura bakma ama daha çok dalga geçerler.

    2,3,4 silindir farketmez, tecrübesiz, görece yeni bir motorcu 100 beygirlik bir motoru kullanmaya başlarsa, dünyanın en sakin insanı da olsa o gazı açar, sonra da buna hazır olmadığını farkeder ama o arada genelde iş işten geçmiş olur.

    600 lük ila başlayıp da hala hayatta olanlar, hiç kaza yapmamış olanlar var ise etrafında, emin ol motorlarının potansiyelinin farkında bile değildirler. Yani, hayabusa alıp da bak işte yaşıyorum diyenler var ya, düz yolda 200-300 yaptım hala hayattayım diyenler, ilk gördükleri virajda 30 a 40 a düşüp nerdeyse araba gibi dönenlerden bahsediyorum. Onlar gibi yapacaksan al hiç durma, ama virajlı yollarda sen 600 lük makinanla giderken 30-40 beygirlik makinalar yanından vızır vızır geçtiğinde boku motora atma bu alet virajlarda gitmiyor sadece düzde gidiyor diye

    Demek istediğim motorun potansiyelini zorlamak ya da sınırlarına yakın kullanmak istiyorsan, genel olarak motor kullanma becerini artırmak istiyorsan, sabret, daha ufak cc aletler ile tecrübe kazan, onlarla oyuncak gibi oynamaya başladığında bir üst cc ye geç, böylece tecrübeni çok daha etkin bir şekilde artırırsın. Ben halen 100 beygirlik motorumun hakkını, gerçekten iyi kullanan insanlar kadar veremediğimi düşünüyorum. Bun da çok çabuk cc yükseltmiş olmamın etkisi büyük. Yaş itibariyle ve de şimdiye kadar edindiğim motor tecrübesi dolayısıyla gereksiz saçma sapan gaz açmalar yapmıyorum ve genel olarak sakin kullanıyorum ama emin ol sen ilk bindiğin de böyle olamayacaksın. Bu hem yılların hem de yusufla karşılaştığın pekçok viraj, fren, gazlama denemelerinin sonunda yapabileceğin birşey.

    Sonuç olarak alma, arada 40-50 beygir civarı bişeyler kullanmak daha mantıklı olacaktır. FAzla ağır olmayan, manevra kabiliyeti yüksek birşeyler al, onu bitir, ondan sonra geç, ve unutma ki her motor değiştirdiğinde, dünyanın en iyi sürücülerinden değilsen eğer, illaki yeni motora alışma sürecin olacaktır, o süre ne kadarsa o zaman zarfında daha dikkatli ol.

    Son olarak, araba kullanırım yıllardır, motor sürmeye en ufak yardımı olmadı, ha araba sürücülerinin motorları görmemesi falan gibi şeyleri daha iyi anlıyorsun sadece o kadar. YAni ister 10 beygir ister 1000 beygir olsun, arabanın motor sürüşünle alakası yok.
    Hornet 600'ün 0-100'ü 3,4sn Şaka değil...benim diyen 600cc SS'leri gülünç duruma sokabilir(102 bg-63,5nm tork)...Forumda REŞİT kardeşim bilir-şahittir...
    Hakanbingol bunu beğendi.
    The Power of The Dreams.

  7. #47
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    Yazılanlardan "irritate" olmuş arkadaş. İyi olmuş, bi farkındalık yaratmayı başarmışız demekki.
    Bu arada hakikaten amacın ne? Tamam git ne istersen al bize ne? Bide gelmiş fırça atıyosun...Yok irite ettiniz, yok bu kadar mı yanlış anlaşılır...
    Kardeşim; Ölürsün diyoruz ÖLÜRSÜN. Daha nasıl bir tepki bekliyorsun ki?
    Bu arada ölmek ciddi bişeydir he. Oyun gibi ikinci bir hak falan yok yani. Gazı açınca, arka teker yanına gelince yola fırlayan kamyona patlayınca "olmadı be, ben bi daha deneyim" diyemezsin. Bunu açıklıyorum çünkü "irritate" gibi gereksiz bir kelimeyi kullanmaya gerek duyacak kadar Türkçe kelime bilgin yoksa belki "ölmek" fiilini de duymamışsındır...
    Git ne istersen al. Kafana göre de kullan...Ve bil ki kimsenin şu saatten sonra umrunda olmaz...
    Furkan Cetin ve Hakanbingol bunu beğendiler.

  8. #48
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    bunu demeyecektim fakat ağzının payını istiyorsun git ne b*k yersen ye bize de bir şey sorma
    tecrübesiz 1000rr sonucu Allah rahmet eylesin
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...kunc-sonu.html

  9. #49
    halilom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2013
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Kuba XR 125
    @Bulent78 abimiz çok güzel anlatmış bende bir iki bişey söyleyeyim. Kadına etek erkeğe vtec jargonunu kullanan hızlı bi kardeşimizsin anladığım kadarıyla topiği komple okudum herkesin eleştirerek de olsa demeye çalıştığı şey ALMA'dır. Hani bir sene kadar cbr 250 kullandın ya kaç km sürdün bilmiyorum ama aktif bir şekilde kullanmadıysan civic'inin yanına cbr 250 al ve en az 10 bin km kadar piş.

  10. #50
    desertseek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Yolda
    Nasıl bir ortam yarattım bende anlayamadım bukadar insan boyle konustuğuna göre kesin bende sorun var belki cahilliğimdendir bağlışlayın yaş:20
    Ben şimdilik hornetten vazgeçtim.
    Konuyu tamamen değiştirerekden:
    Sizinde tavsiyelerinizle 250cc bir motor almak istiyorum,250cc olarak ne önerirsiniz
    Benim kafamda cbr250 var.
    Kullanmakda sıkıntı yaşamayacağım manevraları daha iyi olan bir motor varsa tavsiyelerinizi bekliyorum.
    Not:Bu arada beni düşündüğünüz için bunları söylediğinizi biliyorum gençlik işte bişeye heves edeince can ille onu çekiyor istemeyerekdende olsa kalbini kırdığım abilerim veya kardeşlerim varsa özür diliyorum kusuruma bakmayın sonuçta biz bir aileyiz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:40 ----------

    Abi zaten civic i satıp alacaktım hornetide vazgeçtim 250cc alacam abileriminde tavsiyesiyle ozaman arabayı satmama gerek kalmicak inş.
    Alıntı halilom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Bulent78 abimiz çok güzel anlatmış bende bir iki bişey söyleyeyim. Kadına etek erkeğe vtec jargonunu kullanan hızlı bi kardeşimizsin anladığım kadarıyla topiği komple okudum herkesin eleştirerek de olsa demeye çalıştığı şey ALMA'dır. Hani bir sene kadar cbr 250 kullandın ya kaç km sürdün bilmiyorum ama aktif bir şekilde kullanmadıysan civic'inin yanına cbr 250 al ve en az 10 bin km kadar piş.
    barodi bunu beğendi.

  11. #51
    eraksoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Henüz yok.
    Yeni motora başlayacak birisi olarak tüm yazilanlari okudum. Doğru bir karar verdigini dusunuyorum. Yas 34 Ben senin kadar da cesaretli degilim, 125 lik bi motor alacağım. Yanlış anlama 17 yaşından beri araba kullanırım. Arabanin soğuk kanliligi ile motorunki bir olmaz diye dusunuyorum. Arabada dış faktörlerin % 80 i farkedilmez, camina kuş carpsa aha kuş öldü dersin, birde o kuşun kaskina çarptığı ni düşün. Hayirlisi olsun. Guzel gunlerde kullan.

  12. #52
    desertseek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Yolda
    1 hafta içerisinde cbr 250 almayı düşünüyorum haftada 1 veya 2 kere sizlere video atarak yanlış yaptıklarımı düzeltmeme yardımcı olursanız ve bu süre zarfı içerisinde hem benim hornete hazır olduğumu hemde sizin hazır olduğumu düşündüğünüz zamana kadar bana eşlik ederseniz beni çok mutlu etmiş olursunuz.
    mustbe bunu beğendi.

  13. #53
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    Süper fikir. Kararından dolayı tebrik ederim. Emin ol ilerde horneti de aslan gibi kullanacaksın.
    Kardeşim, bize zıpkın gibi, gidişide, duruşuda, virajıda aslan gibi gençler lazım. O cbr yi hakkını vererek kullanmayı öğren, zaten yollarda ilk motor olarak 600 lük alıpta virajlarda ağlayanları görünce güleceksin hallerine...
    Aferim kardeşim. Dikkatli sür...

  14. #54
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Alıntı dyavol-77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hornet 600'ün 0-100'ü 3,4sn Şaka değil...benim diyen 600cc SS'leri gülünç duruma sokabilir(102 bg-63,5nm tork)...Forumda REŞİT kardeşim bilir-şahittir...
    Bu bir drag teklifi mi
    dyavol-77 bunu beğendi.

  15. #55
    Pekbipicadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 600 Hornet ( Geçmiş : Piaggio X9 250 ,)
    250 cc maxi scooterdan hornete geçen biri olarak yorum yapim , ilk iki haftam çok korkunçtu, hem ilk vitesli motorumdu hemde çok güçlüydü, anlaşmamız biraz sıkıntılı oldu ama hiç bir zaman şansımı zorlamadım, ben ona kibar davrandım oda bana kibar davrandı , mayıs 2014 ten beri 25 bin km yi devirdik ufak tefek sıkıntılar haricinde ikimizde sapasağlamız demek istediğim hangi motoru kullanırsan kullan sonuçta onu kontrol edecek adam sensin, kim nederse desin her koyun kendi bacağından asılır, ne alırsan al şimdiden hayırlı olsun kazasız belasız kullanırsın umarım.

  16. #56
    mustbe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Motosikleti
    cbf 150
    Alıntı zihnigonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunu görmemiştim çok üzücü

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:48 ----------

    Alıntı eraksoy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni motora başlayacak birisi olarak tüm yazilanlari okudum. Doğru bir karar verdigini dusunuyorum. Yas 34 Ben senin kadar da cesaretli degilim, 125 lik bi motor alacağım. Yanlış anlama 17 yaşından beri araba kullanırım. Arabanin soğuk kanliligi ile motorunki bir olmaz diye dusunuyorum. Arabada dış faktörlerin % 80 i farkedilmez, camina kuş carpsa aha kuş öldü dersin, birde o kuşun kaskina çarptığı ni düşün. Hayirlisi olsun. Guzel gunlerde kullan.
    kuş değil vizörden sinek girdiğinde durup sağa çekene kadar ömürden ömür gidiyor

  17. #57
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    Video çekmene gerek felan yok. Git eğitim al. Ekipmanını al trafiği okuma tecrüben vardır arabadan dolayı sonra dikkatli şekilde sür.

  18. #58

    Üyelik
    28 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150, xmax400
    üstad merak ettim kusurumu bağışla, araba kullanmanın faydasını görmedim demişsin ama ben araba ile trafik tecrübesi olanın olmayana karşı bayaa bir önde olduğunu düşünüyorum. Hani trafiği okumak gibisinden, senin yaklaşımın mı farklı hani fayda derken başka bir şey mi kastediyorsun ?

    Teşekkürler.

    ''Su an Hornet kullanan biri olarak yazıyorum. İlk motorum mondial mct de öğrendikten sonra, gv250 idi. 1 sene sonra gözüm karartıp er6 aldım, 72 beygir, iki silindir torklu bir motordu, belki 4-5 ay boyunca motorun performansının en fazla yarısını kullanmışımdır. Ondan sonra yavas yavas motorun gücünün daha fazlasını kullanmaya başladım. onu da bir sene kullandıktan sonra Hornete geçtim, yaklaşık 7 aydır da Hornet kullanıyorum.

    Öncelikle şunu söyleyeyim arada er6 gibi bir motor kullanmış olmasaydım, Hornet ile kesin ama kesin bir yerlere patlardım bu 7 ay zarfında. Kaldı ki er6 da güçsüz bir motor değil, ona da alışmam, hızlanmam, kendimi güvende hissetmem dediğim gibi 4-5 ayı buldu.

    Şu anda Hornetten inip de er6 gibi bir motora bindiğimde aradaki farkı çok daha net anlayabiliyorum. Er6 motorun son nefesini 10bin devir civarlarında verirken, Hornet o devirlere kadar sunduğu performansı ondan sonra daha da ilerilere taşıyor, 4 silindir olmasından dolayı. Yani kesinlikle daha hızlı, daha kuvvetli, sesinin, hızının, gücünün gazına gelmem ben diyen adama da kişisel alma ama bir taraflarımla gülerim.

    Ben genelde forumda şahsen tanımadığım insanlarla muhattap olurken saygılı olmaya çalışırım, isterse karşımdaki çocuk olsun ki çoğunlukla öyle oluyor. Ancak yine de senin yazdığın tarzda o kadar çok yazılıp çizildi ki, insanlar artık yine mi 600 lükle başlama konusu diyorlar. SEn bi de konu başında arabam bilmemkaç beygir aklınızın almadığı şeyler yaptım ama çok sakinim dersen kusura bakma ama daha çok dalga geçerler.

    2,3,4 silindir farketmez, tecrübesiz, görece yeni bir motorcu 100 beygirlik bir motoru kullanmaya başlarsa, dünyanın en sakin insanı da olsa o gazı açar, sonra da buna hazır olmadığını farkeder ama o arada genelde iş işten geçmiş olur.

    600 lük ila başlayıp da hala hayatta olanlar, hiç kaza yapmamış olanlar var ise etrafında, emin ol motorlarının potansiyelinin farkında bile değildirler. Yani, hayabusa alıp da bak işte yaşıyorum diyenler var ya, düz yolda 200-300 yaptım hala hayattayım diyenler, ilk gördükleri virajda 30 a 40 a düşüp nerdeyse araba gibi dönenlerden bahsediyorum. Onlar gibi yapacaksan al hiç durma, ama virajlı yollarda sen 600 lük makinanla giderken 30-40 beygirlik makinalar yanından vızır vızır geçtiğinde boku motora atma bu alet virajlarda gitmiyor sadece düzde gidiyor diye

    Demek istediğim motorun potansiyelini zorlamak ya da sınırlarına yakın kullanmak istiyorsan, genel olarak motor kullanma becerini artırmak istiyorsan, sabret, daha ufak cc aletler ile tecrübe kazan, onlarla oyuncak gibi oynamaya başladığında bir üst cc ye geç, böylece tecrübeni çok daha etkin bir şekilde artırırsın. Ben halen 100 beygirlik motorumun hakkını, gerçekten iyi kullanan insanlar kadar veremediğimi düşünüyorum. Bun da çok çabuk cc yükseltmiş olmamın etkisi büyük. Yaş itibariyle ve de şimdiye kadar edindiğim motor tecrübesi dolayısıyla gereksiz saçma sapan gaz açmalar yapmıyorum ve genel olarak sakin kullanıyorum ama emin ol sen ilk bindiğin de böyle olamayacaksın. Bu hem yılların hem de yusufla karşılaştığın pekçok viraj, fren, gazlama denemelerinin sonunda yapabileceğin birşey.

    Sonuç olarak alma, arada 40-50 beygir civarı bişeyler kullanmak daha mantıklı olacaktır. FAzla ağır olmayan, manevra kabiliyeti yüksek birşeyler al, onu bitir, ondan sonra geç, ve unutma ki her motor değiştirdiğinde, dünyanın en iyi sürücülerinden değilsen eğer, illaki yeni motora alışma sürecin olacaktır, o süre ne kadarsa o zaman zarfında daha dikkatli ol.

    Son olarak, araba kullanırım yıllardır, motor sürmeye en ufak yardımı olmadı, ha araba sürücülerinin motorları görmemesi falan gibi şeyleri daha iyi anlıyorsun sadece o kadar. YAni ister 10 beygir ister 1000 beygir olsun, arabanın motor sürüşünle alakası yok.''

  19. #59
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı desertseek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    HANİ BAZILARI VARDIR TRAFİKDE ANİ BİRŞEY OLUNCA ELİ AYAĞINA DOLAŞIR,BENDE ÖYLE DEĞİL TRAFİKDE SOĞUK KANLIYIM
    Gel bu konuda sana bir kaç şey anlatalım. Buradaki insanları ikna çabalarının boşa gitmemiş olmasına da sevindim tebrik ederim seni.

    Bu soğukkanlılık meselesi bir noktaya kadar elindedir. Ama o çizgi o kadar incedir ki istesen de kontrol edemezsin.

    Nasıl yani?

    Şöyle ki, motosiklet yarışlarındaki kaza videolarını ve sürücülerin düşüşlerini seyretmeni tavsiye ederim.

    Motosiklet kullanıcılarına yada yarışçılara düşüş ile ilgili bir sürü eğitimler v.s.ler verilir. Şöyle yapın böyle yapın cenin pozisyonları falan. Bunlarla kafanı karıştırmayalım.

    Ama hiç bir yarışçı kaza sırasında bunları uygulayamaz. Eli, kolu, bacağı ayrı yerlere oynar düşerken neredeyse tamamen kontrolsüzdür.

    Bunun sebebi ise, yaradılışı sırasında insan beynine yerleştirilen kodlar. Beynin, gözlerin ve kulak içindeki bir takım enstrümanlar ile özellikle düşüş ve denge kaybı oluşmaya başladığında, veya bir kaza anında dükkanı kapatır. Her şeyi senin kontrolünden alır ve yönetimi devralır. Sebebi ise, herhangi bir kaza durumu söz konusu ise, beyin vücuttaki tüm kanı göğüs kafesinin içine yani yaşamsal organlara pompalar. Daha dışarıda ve zarar görme ihtimali çok olan uzuvlarda kan bulundurmaz ki kaza sırasında herhangi bir yaralanma olursa en az kan kaybını yaşatmak için. Ve o sürede kana daha fazla ihtiyacı olan yaşamsal (iç) organlarda tutar kanı.

    Bu durumda elinin ayağının kesilmesi, kuvvetinin kaybolmasına neden olur. Uyuşukluk gibi düşünebilirsin. İşte bu sebeple hayatlarını bu yolla kazanan ve sürekli eğitim, antrenman yapan sporcular bile bu kontrolü yapmakta çok zorlanırlar. Veya yapamazlar.

    Şimdi sen istediğin kadar soğuk kanlıyım de. Nereye kadar?

    Belki başına gelmiştir, son anda yırttığın bir araba kazası veya sinirlenip kavga edecek durumu geldiğinde adrenalin yükselir ve genellikle ayaklarda, ellerde bir titreme olur. Bazen bunun korku kaynaklı olduğu düşünülür. Aksine tam olarak yukarıda anlattığım sebeplerledir.

    Bu nedenledir ki kardeşim. Soğuk kanlı oluşuna falan güvenme.

    Gönlündeki en iyi motoru alırsın İNŞALLAH bir gün ama o gün henüz bu gün değil erken. Daha yirmi yaşındasın çok gençsin. Bu işleri olması gerektiği gibi yaparsan, (ve mutlaka eğitim almalısın-hepimiz almalıyız) motosiklet üzerinde daha keyifli vakit geçirir ve daha uzun seneler binersin İNŞALLAH.

    Bir abin olarak söyleyeceklerim bunlardır. Karar tabiki senindir. Aklına takılan sorulanı da dilimiz ve aklımız yettiğince her zaman cevap vermeye çalışırız.

    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Furkan Cetin ve desertseek bunu beğendiler.
    GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
    HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...

  20. #60

    Üyelik
    18 Temmuz 2014
    hayırlı olsun. allah kazasız belasız bindirmek indirmek nasip etsin. Darısı Başıma


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)