Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motosikletliler dışarıdan nasıl görünüyor

    REKLAM ALANI
  1. #21
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Evet doğru. Unutmuşum. Bir de bu cep telefonu hikayesi var. Konuşanlara alıştık neredeyse de ortalama 100 tanesinden 1'i araba kullanırken mesaj yazıyor. Elemanın dünya ile ilgisi kalmıyor anlayacağın.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    600 luk ve uzerı bır makıne kullanmadıgın ıcın 3-4 maddeyı okurken onemsemedım. zira o hazzı yasamayan "1 bardak" hacımlı motor kullanıcılarının fiks muhabbetı cunku
    korunma mevzusunda ben cok daha agır konusabılırım, hafıf bıle kalmıs yazın. ben bu sekılde ölenlere hıc uzulmuyorum. zaten guzel ulkemde motor kullanmak yarı ıntıharken, bır de "god mode" acık gezdıgını zanneden gencler sadece ".ok yoluna gıttı nıyazı" oluyor benım gozumde.
    barodi, RAMİREZ ve Bozüyüksporl bunu beğendiler.

  3. #23
    07mehmet07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Şehir
    Antalya / Alanya
    Motosikleti
    Bmw s1000rr
    Alıntı AttilaXtreme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1- Gece vakti sokak ortasında bağırttıran edepsizdir ama trafikte güçlü ses çıkaran egsoz bir tür siren vazifesi görür. Ucu bir mile bağlı dört tekeri düzgün kullanamayan bir sürü insanın trafikte o şeritten bu şeride nizamsız kaidesiz atlamasını hatta onu geçtim çizilmiş iki şeridi ortalayıp gidemeyenleri ne yapacağız!
    Kar boran olmadıktan sonra allahın her günü en az 50 km yol yapıyorum ve bu 50 kilometrede her gün en az 4 kere ölümle burun buruna geliyorum.
    (Önemli not: Ne Max'ımın egsozunu deldim ne de Pulsar'da egsoz var. Zamanında sesli egsoz kullanmayı denedim ama bir müddet sonra kafa beyin bırakmıyor insanda. Hemen iptal ettim. O nedenle hiç sesli egsoz kullanmadım sayılır)
    2- Slalomdan kasıt aradan dereden zıplayıp geçmekse, ne yapmamız gerektiğini merak ediyorum doğrusu. Trafiğin akışına mı uyalım. Zaten yol müsaitse motorla ara dere yapmadan şeridinde gider insanlar.
    3- Doğru. 1 şerit kapatılmalı.
    4- Doğru. Kask takmadan gezen beyinsizdir.
    5- Motosikletten indikten sonra salına salına yürürüm arkadaş. O motor ve kıyafetlerim benim sahip olduğum en güzel şeyler.
    6- Doğru. Kaskı kafasının ucuna koyan da beyinsizdir.
    7- 90'lı yıllarda Titanla kuryelik yaptım. Zaman, kota ve süre koyuyorlardı. Hala öyleyse kurye arkadaşlara değil bu kölelik düzenini kuranlara kızmak lazım. Zaten her gün mecburiyetten 100-150 kilometre ara dere yapınca işin zevki kalmıyor. Sıkılıp trafiğe uymaya başlıyorsun.
    8- Bu yine slalom mevzusuna bağlı ama arabayı yüksek hızda geçmezsen sana dokunabilir. Araba kullanan arkadaşların çoğunun şöyle bir problemi var; Arabaya binip kapıyı kapattıktan sonra dünya umurlarında olmuyor. İstedikleri gibi istedikleri anda istedikleri yöne dönebilecekleri veya yanaşıp durabilecekleri gibi bir önkabulleri var ve kendileri dışında kime neye ne olursa olsun umurlarında değil. Gözüne kestirip yanından hızla zıplamayıp kafasına esip sağ sol yapmasına denk gelirsen sana dokunur. (Önemli not: Arabamda var -Kango-)
    9- Doğru.
    10- Doğru
    11- Yanlış. Yeni motosiklet aldım mı herkesin gözüne sokarım o motoru

    Kusura bakmayın. Amacım zıtlaşmak veya tartışma çıkarmak değil. Bunlarda benim gözümden motor ve trafik ilişkisi. Bir şeylere dikkat çekmek istedim.

    Aslında yaşadığımız sıkıntıların temelinde yasal düzenlemelerin yeterli olmaması var. Çözüm yasal düzenlemeler yapmakta. Örneğin İngilterede yayayı bisikletliye, bisikletliyi motorcuya, motorları otomobillere, otomobilleri minibüslere vs zimmetlemişler. Yani küçük büyüğe zimmetli. Bu yüzden yasa gücü ile büyük hep küçüklerini korumak zorunda kalıyor. Dolayısı ile kırmızı ışıkta bile yayanın biri adımını caddeye attı mı zınk diye duruyorlar, çünkü yasa kırmızı ışık bile tanımıyor. Kırmızı ışık bile olsa küçüğünü koruma zorunluluğu koymuş. Sonra geliyorlar bana "Abi İngiltere çok medeni memleket bik bik bik". Tamam medeni de, nasıl medenileşmiş, YASALAR ile. Kavga ettiğinde hakim karşısına çıktın mı hakim kim haklı kim haksız diye sormuyor bile. Direkt iki tarafada yaşını soruyor. Yaşı büyük olana 6 ay yaşı küçük olana 3 ay cezayı cart diye giydiriyor. Kimin haklı olduğu mahkemenin umurunda bile değil. Kavga etmeyeceksin kardeşim diyor devlet. Şiddet kullanırsan oyarım diyor kısaca. Onun için metroda kafa kafaya verip birbirlerine ana avrat sövüyorlar ama cesaret edip birisi diğerine çakıştıramıyor. Bağırıp çağırıp bolca küfrettikten sonra herkes yoluna gidiyor. Sıkıysa gitmesin.

    Kısacası canım kardeşim, bunlar buralarda birbirimizi kırıp inciterek çözebileceğimiz şeyler değil. Motorlarımızın çalınmasından trafikte ki hanzoluğa ve bunların dışında kalan tüm meselelerde asıl tartışmamız gereken kanun koyucunun eksiklikleri ve neler yapılması gerektiğidir.

    Saygılarımla.
    İşte o yazının değil bu yazının altına imza atılır ellerin dert görmesin abi, millet hala motorun bir hobi işi olduğunu anlamamakta ısrar ediyor, eğer ben bir hobiye yeni başlamışsam ve büyük bir keyifle uğraşıyorsam elbette bundan konuşurum bahsederim abi, bundan daha doğal ne olabilirki, futboldan bahsetmek gibi bişey bu, o da keyif işi bu da keyif işi,

    Trafikte zigzaklara gelince ben aralardan sıyrılıp en öne geçmeyeceksem trafiğe uyup en arkada kalacaksam motora binmemin ne anlamı kaldı, arabaya binerim hiç değilse bir taraflarım donmaz niye motora binip titreye titreye gideyim, (motorla makas atan apaçileri bunun dışında tutuyorum, onları benim bile durdurup dövesim geliyor)

    Egzostlara gelince, abart egzost doğru kullanıldığı takdirde motor için çok ciddi bir ihtiyaçtır, sizi göremeyenler sesinizi duyuyor ve ona göre şeridini ayarlıyor, bundan on gün önce 30'la giderken afedersiniz ayının biri sağa dönmek için üstüme kırdı ve resmen üstüme çıktı, frene bastım ama nafile tamponu benim lastiğe değdi, haliylede ben yerdeyim, sonrada bana geldi ben seni görmedim diyor, kaskı kafasına vurmamak için kendimi zor tuttum, bir açıdan bakarsan adam ilk bakışta haklı, araba kullanırken çoğu zaman arkamdan hızla gelen motoru bende göremiyorum ama hızla geleni 30'la geleni değil, eğer egzost olmuş olsaydı o adam beni göremese bile sesimi duyup yanında bir motor olduğunu farkedecekti, bizi araç yerine koymayanlar bilinçlenirse bizim %80'nimiz zaten bilinçli geri kalanlarıda bertaraf ederiz biz.
    AttilaXtreme ve phradrel bunu beğendiler.

  4. #24
    Bozüyüksporl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Şehir
    Bozüyük
    Motosikleti
    150 Mr Vulture
    Alıntı AttilaXtreme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1- Gece vakti sokak ortasında bağırttıran edepsizdir ama trafikte güçlü ses çıkaran egsoz bir tür siren vazifesi görür. Ucu bir mile bağlı dört tekeri düzgün kullanamayan bir sürü insanın trafikte o şeritten bu şeride nizamsız kaidesiz atlamasını hatta onu geçtim çizilmiş iki şeridi ortalayıp gidemeyenleri ne yapacağız!
    Kar boran olmadıktan sonra allahın her günü en az 50 km yol yapıyorum ve bu 50 kilometrede her gün en az 4 kere ölümle burun buruna geliyorum.
    (Önemli not: Ne Max'ımın egsozunu deldim ne de Pulsar'da egsoz var. Zamanında sesli egsoz kullanmayı denedim ama bir müddet sonra kafa beyin bırakmıyor insanda. Hemen iptal ettim. O nedenle hiç sesli egsoz kullanmadım sayılır)
    2- Slalomdan kasıt aradan dereden zıplayıp geçmekse, ne yapmamız gerektiğini merak ediyorum doğrusu. Trafiğin akışına mı uyalım. Zaten yol müsaitse motorla ara dere yapmadan şeridinde gider insanlar.
    3- Doğru. 1 şerit kapatılmalı.
    4- Doğru. Kask takmadan gezen beyinsizdir.
    5- Motosikletten indikten sonra salına salına yürürüm arkadaş. O motor ve kıyafetlerim benim sahip olduğum en güzel şeyler.
    6- Doğru. Kaskı kafasının ucuna koyan da beyinsizdir.
    7- 90'lı yıllarda Titanla kuryelik yaptım. Zaman, kota ve süre koyuyorlardı. Hala öyleyse kurye arkadaşlara değil bu kölelik düzenini kuranlara kızmak lazım. Zaten her gün mecburiyetten 100-150 kilometre ara dere yapınca işin zevki kalmıyor. Sıkılıp trafiğe uymaya başlıyorsun.
    8- Bu yine slalom mevzusuna bağlı ama arabayı yüksek hızda geçmezsen sana dokunabilir. Araba kullanan arkadaşların çoğunun şöyle bir problemi var; Arabaya binip kapıyı kapattıktan sonra dünya umurlarında olmuyor. İstedikleri gibi istedikleri anda istedikleri yöne dönebilecekleri veya yanaşıp durabilecekleri gibi bir önkabulleri var ve kendileri dışında kime neye ne olursa olsun umurlarında değil. Gözüne kestirip yanından hızla zıplamayıp kafasına esip sağ sol yapmasına denk gelirsen sana dokunur. (Önemli not: Arabamda var -Kango-)
    9- Doğru.
    10- Doğru
    11- Yanlış. Yeni motosiklet aldım mı herkesin gözüne sokarım o motoru

    Kusura bakmayın. Amacım zıtlaşmak veya tartışma çıkarmak değil. Bunlarda benim gözümden motor ve trafik ilişkisi. Bir şeylere dikkat çekmek istedim.

    Aslında yaşadığımız sıkıntıların temelinde yasal düzenlemelerin yeterli olmaması var. Çözüm yasal düzenlemeler yapmakta. Örneğin İngilterede yayayı bisikletliye, bisikletliyi motorcuya, motorları otomobillere, otomobilleri minibüslere vs zimmetlemişler. Yani küçük büyüğe zimmetli. Bu yüzden yasa gücü ile büyük hep küçüklerini korumak zorunda kalıyor. Dolayısı ile kırmızı ışıkta bile yayanın biri adımını caddeye attı mı zınk diye duruyorlar, çünkü yasa kırmızı ışık bile tanımıyor. Kırmızı ışık bile olsa küçüğünü koruma zorunluluğu koymuş. Sonra geliyorlar bana "Abi İngiltere çok medeni memleket bik bik bik". Tamam medeni de, nasıl medenileşmiş, YASALAR ile. Kavga ettiğinde hakim karşısına çıktın mı hakim kim haklı kim haksız diye sormuyor bile. Direkt iki tarafada yaşını soruyor. Yaşı büyük olana 6 ay yaşı küçük olana 3 ay cezayı cart diye giydiriyor. Kimin haklı olduğu mahkemenin umurunda bile değil. Kavga etmeyeceksin kardeşim diyor devlet. Şiddet kullanırsan oyarım diyor kısaca. Onun için metroda kafa kafaya verip birbirlerine ana avrat sövüyorlar ama cesaret edip birisi diğerine çakıştıramıyor. Bağırıp çağırıp bolca küfrettikten sonra herkes yoluna gidiyor. Sıkıysa gitmesin.

    Kısacası canım kardeşim, bunlar buralarda birbirimizi kırıp inciterek çözebileceğimiz şeyler değil. Motorlarımızın çalınmasından trafikte ki hanzoluğa ve bunların dışında kalan tüm meselelerde asıl tartışmamız gereken kanun koyucunun eksiklikleri ve neler yapılması gerektiğidir.

    Saygılarımla.
    Kstılıyorum Atilla Hocam
    AttilaXtreme bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    kask takmamak neden beyinsizliktir? hayatini riske attigin icinmi? peki motosiklet kullanmak?

    kask takmadigimdan degil kask altinda boyunluk bile takiyorum , maksat muhabbet olsun

  6. #26
    uguruyaniker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul Güngören
    Motosikleti
    Honda CBR250R Repsol 2014
    Kask takmadan köyde motor süren bir sürü arkadaşım var. Sonra siz gerizekalısınız, hayatınızın ne kadar değerli olduğundan haberiniz yok diyorum diye bana kızıyorlar. Sonra içlerinden birisi kaza yaptı da hepsi akıllandı. Ama gerek var mıydı zarar görmeye. Giysene ekipmanını. Şahsım adına kaskımı takmadan motorun yerini bile değiştirmiyorum. Dünya hali ne olacağı belli olmaz.
    Ertugyigit bunu beğendi.

  7. #27
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    Alıntı aytacaksel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kask takmamak neden beyinsizliktir? hayatini riske attigin icinmi? peki motosiklet kullanmak?

    kask takmadigimdan degil kask altinda boyunluk bile takiyorum , maksat muhabbet olsun
    5km/h ıle direk kaldırıma dusme sonucu. kask takın.


  8. #28
    serseric - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2012
    AtillaExttreme abimin ellerinden öpüyorum.Yazısının sonuna da imzamı atabileceğimi söylüyorum.


    Ayrıca bir madde çok dikkatimi çekti.Siz gerçekten motor kullandınız mı ? Yani gerçekten Ankara'daki konya yolu,İstanbul yolu gibi bir yerde 20 km mesafeli motor sürdünüz mü?(Ankara ilk aklıma gelen örnekti).Ben yazdığınız,o motorunuz,arabaların yanında küçük kalıyor,görünmüyorsunuz yazısına çok içerledim.Ne yapalım veya siz ne yapmamızı önerirsiniz? Motorun farını yakmışım,korumayı giymişim,üstüne yetmemiş birde reflektörlü yelek giymişim hatta birde sağda solda araba gördükçe kornaya başmışım ama sen beni farkedemiyorsan eğer o arabaya binipte yola çıkmamalısın.Senin(Sözüm size değil lütfen yanlış anlamayın bu kardeşinizi) arabanın koltuğuna oturupta emniyet kemerini takmak dışında yaptığınız farklı bir güvenlik önlemi varmı acaba çok merak ediyorum?Hemde biz sadece sevdiğimiz bir makineyi kullanmak için bu kadar eziyete katlanırken. Sadece kasası büyük veya küçük diye farkedilme konusuna geleceksek eğer burda o çok kızdığınız hatta beddua ettiğiniz egzoz devreye girer veya ne yapalım tır kornasımı taktıralım o küçücük dediğiniz motora?

    Yazımı kişisel algılamayın lütfen bunları babamda söylese aynılarını söylerdim.Ama yazdığınız birçok madde doğrudur.İyi forumlar.Saygılar
    AttilaXtreme bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    20 Ağustos 2014
    Öncelikle yazımı beğenen, beğenmeyen, cevap veren, vermeyen herkese teşekkürler.
    Sonuçta burası bir tartışma platformu ve herkes aynı fikirde olmak zorunda değil, hatta aynı fikirde olmaması iyidir.

    Yazımın başında belirttiğim gibi, bu yazdıklarım motorsiklet kullanmayan biri tarafından dışardan nasıl göründüğünüz, göründüğümüz ile ilgiliydi. Bu sebeple "ne alakası var arkadaş hiç de öyle değil" diyenlere, aynı şekilde "ne alakası var hiç de öyle değil" diyebilirim.

    Sondan başa doğru teker teker( <-- bak nası da iki teker yaptım :D )cevap vermeye çalışayım.

    Ayrıca bir madde çok dikkatimi çekti.Siz gerçekten motor kullandınız mı ? Yani gerçekten Ankara'daki konya yolu,İstanbul yolu gibi bir yerde 20 km mesafeli motor sürdünüz mü?(Ankara ilk aklıma gelen örnekti).Ben yazdığınız,o motorunuz,arabaların yanında küçük kalıyor,görünmüyorsunuz yazısına çok içerledim.Ne yapalım veya siz ne yapmamızı önerirsiniz? Motorun farını yakmışım,korumayı giymişim,üstüne yetmemiş birde reflektörlü yelek giymişim hatta birde sağda solda araba gördükçe kornaya başmışım ama sen beni farkedemiyorsan eğer o arabaya binipte yola çıkmamalısın.
    20 li yaşlarda ehliyetsiz kullandığım süreçte uzun yol bolca yaptım. En uzunu Konya-Kütahya-Eskişehir-Afyon-Ankara-Konya şeklinde bir rota olmuştu. Tabi o zamanki tecrübelerimden hatırladığım tek şey, "ehliyetsiz motosiklet kullanma" dır. YBR-125 ile (hani bazılarınıza göre motosiklet bile sayılmayan çay bardağı hacimli motorumsusiklet) son 3 ayda hergün en az 50 km yol yapıyorum, bu yol İzmir-Çeşme arasındaki yol yarısı otoban yarısı şehiriçi.

    -Arabalar tarafından görünmeme konusuna gelirsek;

    Evet hala bu konuda ısrarlıyım. 100 km hızla otoyolda giden bir araç sürücüsü en fazla 30 sn de bir max 1 sn aynalarını kontrol eder. Daha sık ve daha az kontrol eden insanlar da bolca bulunmakta. Siz bu yolda 180 km hızla gelirken (ki çoğunlukla daha hızlı gelenler de oluyor) 80 km hızla aracın yanından geçmiş oluyorsunuz, yani çoğunlukla görülmeden geçip gidiyorsunuz.

    Uzaktaki bir motosikletli, aynayı kontrol eden bir sürücünün görüş alanının yaklaşık 10 da birini kaplıyordur heralde. Sesiniz duyulduğunda da zaten çoktan geçmiş gitmiş oluyorsunuz. (oluyoruz demeyi çok isterdim ama bizimkisi bardak)
    Bkz; aracın çok yakınında bir motosiklet o aynada ne kadar görünüyor,


    -Egsozu (ekzoz, egzost, egzoz) bağırtanlar.

    Bunu korna niyetine kullanmanızı otoyolda, şehirlarası yollarda anlarım, şehrin göbeğinde niye anırtıyorsunuz motoru. Gecenin köründe veya gündüz farketmez, meskenlerin bolca olduğu bölgelerde niye bağırtıyorsunuz. Kusura bakmayın benim gözümde (ve birçok insanın gözünde) havalı kamyon kornasından hiçbir farkı yok.

    Özellikle Alsancak ta motorcuların takıldığı bölgelerde bolca oluyor bu. Birasını içmiş, arkadaşlarıyla muhabbetini yapmış olan motorlu kardeşimiz, motorunun başına geçiyor, kaskını takıyor, kontağı çeviriyor ve hemen VOOĞĞRRRRR VOĞĞĞĞĞR VOĞĞĞĞĞĞĞĞĞĞĞĞĞĞĞĞĞĞĞĞĞĞRRRRR, ondan sonra yavaş yavaş kaldırımdan inip yoluna devam ediyor.

    Daha fazla konuların üzerine düşmek istemiyorum, çünkü konunun sert bir tartışma ortamına dönmesini istemiyorum.

    Ekstradan bir konuya değinmek istiyorum;

    Aslında bunu yapan arkadaşların buraları okuduğunu düşünmüyorum, hatta herhangi bir şey okuduklarını da düşünmüyorum;

    Bisikletlilerin yanından geçerken motosikletinizle sıkıştırıyorsunuz, bazen tekmeliyorsunuz, veya bağırarak(bağırtarak) korkutup düşürmeye çalışıyorsunuz veya nefes nefese yokuş çıkan bisikletlinin yanında ara gazı verip hızlanarak bak ben nasıl çıkıyorum sen sürün yokuşlarda ezik fakir diyorsunuz ya.

    O bisikletliler kendi kas güçleriyle o yollarda giderken, siz altınızdaki makinenin gücüyle havalara giriyorsunuz.

    Dediğim gibi bunları yapanlar burada değillerdir ama yine de belirteyim dedim, belki kınayt onlayn dan vakit bulup buralara da bakıyorlardır arada.


    Bu arada bir tane drag aracı alıp trafik ışığından hızla kalkıp diğer trafik ışığında paraşütle durmayı düşünüyorum...

    Saygılarımla...

  10. #30
    sebzelicorba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 250r / Yamaha R-25
    Bu yazının muhatabı burdaki insanlar değil. Sen motoru gösteriş olsun diye kullananlara yazmışsın bunu. Buradaki insanlar "genel" olarak motosikleti "araç" olarak kullanır. Ben mesela 3 yerde çalıştığım için aldım. Hem motoru arabadan daha çok sevdiğim için hem de trafiğe takılmamak için motosiklet seçtim.
    Kask takmayanlar, bağırttıranlar, gereksiz slalom yapanlar... bu konularda kısmen haklısın. fakat bazı durumlarda geçip gitmen gerekiyor, bağırtman gerekiyor...

    Gel gelelim motordan inip salına salına yürümeyin lafına. Buna diyeceğim tek şey "SANANE?"
    Sana fiziksel bir taciz var mı. Yok. sanane insanların nasıl yürüdüğünden. Montunu sergilemesinden. Ben motorumu kafeye çektikten sonra kusura bakma da ceketimi sergilerim. Salına salına da yürürüm. Bağırttıranlar seni rahatsız ediyor beni olduğu gibi. Kask takmayanlar ölüme davetiye çıkartıyor eyvallah. Slalom yapanlar trafikte bizi "canavar" gibi gösteriyor doğru.
    E yürüyenler? Bakma kardeşim. Bugün yine salına salına yürüyeceğim valla.
    Bir de kız olayına geleyim. Açık ve net söylüyorum eşit şartlarda 2 adam varsa, motoru olan o kızı götürür.
    He motoru bu yüzden kullanmaktan bahsetmiyorum. Konuyu açtığın için söylüyorum.

    Bu kadar ayrıntıya takılma. Kafanı böyle şeylere yorma. Her alanda böyle insanlar var. Ergenlik çağında elinde bagetlerle yürürken davul çalar gibi hareketler yapan yeni yetme bateristler. Spor salonlarında vücut şov yapan tipitipler. Seni etkileyen konuları yazıp geri kalanını düşünme derim.

  11. #31
    restherock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2013
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    BMW F700 GS
    11. madde hariç hepsinde mutabakat sağlayabiliriz 11. madde değiştirilemez değiştirilmesi bile teklif edilecemez
    AttilaXtreme bunu beğendi.
    Bas Gitar tınılayan bir felsefedir dedi Yaşlı Kurt, Motosiklet ise homurdayan bir felsefedir dedi Yavru Kurt...

  12. #32
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    Bisikletlilerin yanından geçerken motosikletinizle sıkıştırıyorsunuz, bazen tekmeliyorsunuz""

    Hunharca güldüm ))

  13. #33
    kemboo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova-Muğla/Dalaman
    Motosikleti
    ybr>wolf>mt-07>xmax>inazuma>tenere660
    motorsikletle trafiğe çıktıntan sonrada bir yorumlamanızı beklerim

  14. #34
    Jedaykin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2007
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma GW250
    Bir düzeltme yapmak gerek. İki kişi motosiklete binilmek zorundaysa ve elde tek kask varsa bunu sürücü takmalıdır. KAskı kız arakdaşıma verdim ben kasksız sürdüm olayında kask verdiğin kişiyi daha çok tehlikeye atıyorsun. açıkta 50-60km hızla gittiğini düşün, gözlerin rüzgardan etkilenir sulanır sağlıkllı göremezsiz. Uçuşan birşey, sinek, arı, böcek suratına çarpabilir, ısırabilir. Öndeki araba camını yıkamak için cam silli suyu gözüma sıkabilir. Bunların hepsi kaza sebebi. Sen adam gibi süremedikten sonra artçında kask olsa ne yazar. Kaskı sen tak, kaza yapma, artçı kaskın korumasına ihtiyaç duymasın.

    Tekrar belirtiyorum bu sadece iki kişi mutlaka motora binmek durmundasınız ve elinizde tek kask varsa geçerli. Yoksa evden çıkıyoruz ama tek kaskımız var durumunda bırakın motoru, dolmuşa, taksiye atlayın gidin gideceğiniz yere.

  15. #35
    Pekbipicadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 600 Hornet ( Geçmiş : Piaggio X9 250 ,)
    Yazında ki bir çok noktaya burada ki hemen herkes, bende dahil katılır heralde, ama sen başından ehliyetin olmadan motor kullanmış sonra gelip burada atıp tutmuşun benim gözümde, madem bizlere dışarıdan bakıp bu kadar hassassın sende en başta hassas olup ehliyetsiz kullanmayacaktın.
    Yanlış anlaşılmasın bende motorumu aldığımda ehliyetim yoktu 2 ay İstanbul trafiğinde ehliyetsiz motor kullandım ama kimseye atıp tutmuyorum şöyle yapma böyle yapma diye. Bu söylediğin şeylerin hepsini bir an geliyor ve yapıyorsun sonra ulan ne kadar aptalca bir haraketti diyorsun ama bir anlık bile olsa yapıyorsun, bu aleti kullanıp bu söylediklerini dürüstçe hiç yapmadığını söyleyen adam varsa ellerinden öperim ama herkes kendine dürüst olsun yapılmamasını bildiğiniz, bildiğimiz halde elbet yapmışızdır. Bu yüzden kim olursa olsun kim yazarsa yazsın bu tarzda ki yazılar bana gereksiz geliyor.

  16. #36
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    Hiç endura motosiklet sürmedim, bu yüzden bana enduro motor tipi bana saçma geliyor.

    Hiç cross motosiklet sürmedim, bu yüzden bana dağda taşta motor sürmek saçma geliyor.

    Hiç kurye motoru sürmedim, bu yüzden ben aralardan zırt zırt geçip, hızlı gitmelerine anlam veremiyorum.

    Hiç pizzacıda çalışmadım, bu yüzden bana acele etmeleri, kaldırımdan sürmeleri saçma geliyor.

    Her gün işe motorla gelip gitmek zorunda değilim, bu yüzden bana her gün işe motorla gelip gitmek saçma geliyor.

    ....
    ....
    devamı getirilebilir...


    Yazıyı yazan arkadaşın içinde bir motosiklet sevdası kalmış, bu yüzden içinde kalanları yazıya dökmüş. Güçlü bir motora sahip olmanın ne demek olduğunu bilememiş, bu hissi tadamamış birisi muhtemelen. Yada yukarıda yazdıklarımdan birisi.

    Kimse egsozumun sesine hayran kalsın diye gaza basmıyorum, çünkü kafamda kask var, plaka kapalı. O kızın beni motorsuz gördüğünde tanıma ihtimali SIFIR. Niye o kızı tavlamak için hunharca ses çıkarayım ki?

  17. #37
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı enxdesign adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kimse egsozumun sesine hayran kalsın diye gaza basmıyorum, çünkü kafamda kask var, plaka kapalı. O kızın beni motorsuz gördüğünde tanıma ihtimali SIFIR. Niye o kızı tavlamak için hunharca ses çıkarayım ki?
    Budur Ellerine sağlık.
    Ben de niye bu kadınlar hiç yüzüme bakmıyor diye hayıflanıp duruyordum. Tabi yaa! Kask yüzünden
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  18. #38
    Levent. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Cbr 125 R
    Motosikletliler dışarıdan nasıl görünüyor

    Konu başlığında geçen soruya, benim cevabım;
    Bence çok güzel görünüyor

    not: İki tip insan vardır saygılı ve saygısız, istediğiniz kadar yazın, uyarın, söyleyin farketmez saygısız olan için.
    Ertugyigit bunu beğendi.

  19. #39
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    ilk mesajda belirtilenlerin bir kısmına katılmamak elde değil; ancak bir kısmı da tipik "araba sürücüsü cehaleti". egzos, aralardan gitme, motor sevdası gibi konularda fikirlerin değişecektir.

    motosiklet kullanımını ileriye taşıdıkça kimi zaman sinyal kullanmanın da nasıl tehliekli olabileceğini falan öğreneceksin. şaşırdın mı ben de geçen hafta öğrendim ve şaşırdım. ama haklıydılar.

    "araba sürücüsü cehaleti" ni de yanlış anlamayın. neredeyse hiç bir 4 teker kullanıcısı güvenli nasıl motosikelt kullanılır bilmiyor. sen öndeki arabanın sol teker çizgisini takip ediyorsun sağından şerit boş diye seni geçmeye çalışıyor. ya da şerit değiştirirken sinyal veren o kadar az insan var ki.

    bu yüzden fikirlerini henüz yeniyken paylaşman güzel. 2-3 sene sonra yine gel bak bu yazdıklarına.


    peki ya araba sürücüleri kaskın içinden nasıl görünüyor onu da öğrenmeye hazır mısın???

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------

    Bisikletlilerin yanından geçerken motosikletinizle sıkıştırıyorsunuz, bazen tekmeliyorsunuz, veya bağırarak(bağırtarak) korkutup düşürmeye çalışıyorsunuz veya nefes nefese yokuş çıkan bisikletlinin yanında ara gazı verip hızlanarak bak ben nasıl çıkıyorum sen sürün yokuşlarda ezik fakir diyorsunuz ya.

    O bisikletliler kendi kas güçleriyle o yollarda giderken, siz altınızdaki makinenin gücüyle havalara giriyorsunuz.
    ah işte bunu yapma
    otopsici bunu beğendi.

  20. #40

    Üyelik
    20 Ağustos 2014
    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------

    Bisikletlilerin yanından geçerken motosikletinizle sıkıştırıyorsunuz, bazen tekmeliyorsunuz, veya bağırarak(bağırtarak) korkutup düşürmeye çalışıyorsunuz veya nefes nefese yokuş çıkan bisikletlinin yanında ara gazı verip hızlanarak bak ben nasıl çıkıyorum sen sürün yokuşlarda ezik fakir diyorsunuz ya.

    O bisikletliler kendi kas güçleriyle o yollarda giderken, siz altınızdaki makinenin gücüyle havalara giriyorsunuz.
    ah işte bunu yapma
    @phadrel

    Bunda takıldığınız nokta nedir tam olarak anlayamadım?

    Bisikletle yokuş çıkarken serseri motosikletliler tarafından biri Konyada sille yokuşunda, diğeri ise İzmir Karagöl tırmanışında iki defa bacağıma tekme yemiş biri olarak bunu söylemek hakkım değil mi? Yakınamaz mıyım?

    İlk yazımda yazdıklarıma birkaç kişi "yaaa sen motoru anlamamışsın" veya "güçlü motora binememişsin onun ezikliğiyle yazmışsın." tarzında şeyler yazmışlar.

    Eğer yazımı düzgün okusaydınız veya anlamaya çalışsaydınız, yazının amacının tamamen, "motosiklete binmeyen birinin motosikletlileri dışardan nasıl gördükleri" üzerine olduğunu anlamalıydı.

    Arkadaşlar lütfen bundan sonra cevap verirken bu söylediğimi dikkate alırsanız sevinirim.
    Konunun amacı;

    Motosiklete binmeyen (bilmeyen) birinin motosikletlileri dışardan nasıl gördüğü"


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler