Bu türden sürüşe dair önerileri forumdaki yazarlardan değil de eğitmenden almak, ondan öğrenmek gerekli bence.
...diye yazıp durmam lazım aslında. Ama kendimi tutacak iç disiplinim olmadığı için malesef devam edeyim. Yol eğitimi veren her eğitmen katıldığım eğitimlerde 4 parmağı vurguladı. MT-03'te de V-Strom'da da zaten acil durum freni yaparken maneti elciğe dayıyorsunuz. Sağdaki iki parmağınız manetle elcik arasında iken maneti o kadar çekemezsiniz zaten. Dolayısıyla ben 4 parmak kullanıyorum. Ha spor motor srüüyordur vatandaj, Bileği Bükmek 2 kitabında yer alan ön freni sıkıp aynı anda debriyaj ve ara gaz ile vites düşürme işleri yapıyordur. O durumlarda iki parmak sıkar. Veya motorunun freni, manetinin boyutları 2 parmak fren yaparken stoppie yapacak kadar uygundur, o adam da iki parmak fren yapar. Siz stoppieyi iki parmakla yapabiliyorsanız veya acil durum freni çalışırken (çalıştığınızı varsaymak istiyorum) 2 parmak ve 4 parmak ile aynı mesafede durabiliyorsanız 2 parmak yapsanız da olur.
"Ben sadece genel kullanımda 2 parmak kullanayım sonra acil durum olursa 4 parmak yaparım." düşüncesi becerilebilecek bir iş değil çünkü acil durum bir anda karşınıza çıkar ve o olayların oluş hızı ve adrenalinle birlikte beden alışkanlıkları, pratik yaptığınız onlarca kere tekrarladığınız şeyleri yapar. O yüzden genel kullanımda 2 oarmak kullanan birisi acil durum freni yaparken 4 parmağa geçemez, vücudu alışık olduğu 2 parmağa devam eder. Ama dediğim gibi 2 parmak ile de 4 parmakla durduğunuz kadar kısa mesafede durabiliyorsanız no problem.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:20 ----------
Az önce facebook'ta şunu gördüm:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...73040853_o.jpg