Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor "İçerisine" WD40 Sıkmak veya Gazyağı Koymak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    m3hm3tozc4n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2010
    Şehir
    Afyon Dazkırı
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 (2006)
    Merhabalar,

    Bir konuda okumuştum bir arkadaş motor yağını değiştirirken yağı boşalttıktan sonra gazyağı koyup motoru biraz olduğu yerde çalıştırdığını ve simsiyah yağ aktığını söylemişti. Sonrasında da gayet memnun kaldım diyordu.

    Sorum da işte tam bu. Motosiklete bu uygulamayı yapsak ne olur? Yararı olur mu, zararı olur mu? riski olur mu?

    Ya da

    Gazyağı yerine yağ bölmesine WD40'ın çubuğu ile içerisine WD40 sıksam bir yararı olur mu?
    mehmetenis bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    3 ay önce motor yağını değiştirdim yağı boşalttıktan sonra karter iyice temizlensin diye yağ yerine mazot koyup motor çalışmasın diye acil stop butonunu kapalı konuma getirip marşa bastım 3 4 defa bastım içindeki mazotu iyice boşalttım içinden simsiyah bir mazot çıktı 3 ayda motorla 1030 km yaptım şuan için hiçbir sıkıntı yaşatmadı

  3. #3
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    bu işi buji kablosunu çıkarıp mazotla yapan birkaç kişi gördüm fakat sadece yağın gezdiği ve basınç- sıcaklık direnci bulunan motorun içine aşındırıcı özelliği olan mazotun conta keçe vs ye nasıl geleceğini çözemedim. Ayrıca ne yaparsan yap blok içinde mutlaka yağ kalıyor dolayısı ile MAZOT yada gaz yağıda kalacaktır, bu da yeni koydugun yagı bozmaz mı?

    Bide motosikletler ıslak debriyaj, şimdi WD40 debriyaj balatana bulaşacak ve debriyajı değiştirmen gerekecek, gaz yagı da öye.. schooter da ne olur bilemem.

    Ben bu konuda icat çıkarmaktan kaçınırım arkadaş,ille birşey yapacaksan yağı yağ ile yıka. Git petrolden açık yağ al koy motora bas marşa çalıştır 3-5 dakika sonra sök boşalt yeni yağını koy temizlensin.
    zerzura, Sadık1453 ve Lev3562 bunu beğendiler.

  4. #4
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    Alıntı Serk21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu işi buji kablosunu çıkarıp mazotla yapan birkaç kişi gördüm fakat sadece yağın gezdiği ve basınç- sıcaklık direnci bulunan motorun içine aşındırıcı özelliği olan mazotun conta keçe vs ye nasıl geleceğini çözemedim. Ayrıca ne yaparsan yap blok içinde mutlaka yağ kalıyor dolayısı ile MAZOT yada gaz yağıda kalacaktır, bu da yeni koydugun yagı bozmaz mı?

    Bide motosikletler ıslak debriyaj, şimdi WD40 debriyaj balatana bulaşacak ve debriyajı değiştirmen gerekecek, gaz yagı da öye.. schooter da ne olur bilemem.

    Ben bu konuda icat çıkarmaktan kaçınırım arkadaş,ille birşey yapacaksan yağı yağ ile yıka. Git petrolden açık yağ al koy motora bas marşa çalıştır 3-5 dakika sonra sök boşalt yeni yağını koy temizlensin.
    + 1 de benden olsun ha illa bir şey yapacaksan üfle yeter konu burada http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...bosaltmak.html

  5. #5
    Şafak Tan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul, Erenköy
    Motosikleti
    Mondial MCX 150
    İçinde dakikada 5000 kez patlama, yanma olan bir metal silindiri mazotla cifle gaz yağıyla ya da sülfirik asitle temizlesen ne olacak? O simsiyah akan mazottan sonra koy yağı 10 km kullan. Aynı işlemi bir daha yap. Mazot ya da gazyağı yine simsiyah akacaktır. Çıkan kurumdur ve her çalıştırmanda tekrar oluşacaktır. İçten yanmalı motorlar bu kurumları avantajlarına kompresyonu arttırmak için kullanmak üzere dizayn edilirler.

    Motoru temiz kullanayım ömrünü uzatayım, performansı da düşmesin diyosan yağını zamanında değiştirmen yeterli. Yağın görevlerinden biri de motoru temizlemek.
    Kurumu değilde mikroskopik metal tozunu uzaklaştırman en önemlisi bunu da temizleyen motor yağı.
    Bunun haricinde kullanacağın her çözüm pahallı arızalara gebedir.
    metinkilic, Lev3562 ve yamtareroglu bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Arkadaşın memnun kalmıştır da motor pek kalmamıştır. Kirli yağ boşaldıktan sonra motor çeperlerinde kalacak olan mazot artıkları, yeni koyulacak olan yağın özelliğini bozacaktır ve bu da motorun aşınmasına neden olabilir. Bu iş için özel temizleme ürünlerini boşuna üretmiyorlar.

  7. #7
    m3hm3tozc4n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2010
    Şehir
    Afyon Dazkırı
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 (2006)
    Cevaplar için teşekkürler, maceraya gerek yokmuş

  8. #8
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Seksenler dizisini izliyorsanız bilirsiniz.

    "İcat çıkarma yaavv, icat çıkarma."

    Yani kısacası hiç gerek yok.
    Yeni yağla değiştirince o temizlenir merak etmeyin.

  9. #9
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Sİyah çıkan mazot rengi solan contalardan geliyor olmasın.Contaları mazot ile yıkayınca rengi kreçlenmiş çaydanlık gibi bi renk alıyor boyası çıkıyor.

  10. #10
    xismailaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Voge 525 DSX
    Ipone yağlarda deterjan özelliği de var. Bence mazot vs. ile temizlemeye çalışıp riske gireceğine kaliteli yağ kullan, sık sık değiştir daha iyi.

  11. #11
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    içini göremediğin bir yere bu söylediğin şeyleri koymak zaten mantık olarakda sakıncalı,nerelere giriyor,boşaltınca iyice temizleniyormu yoksa içerde kalıyormu,bunları görmeden işlem yaparsan daha büyük sorun olma ihtimali yüksek...
    acayüp bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    27 Ağustos 2010
    Motosikleti
    Honda
    wd 40 filan sıkım deme arkadasım motorun balata taraflarına sıkmıstım :D balataları komple değiştirdim.başına iş açma

  13. #13
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    uzun vadede büyük sorunlar olur bence, her yağ değişiminde karterde zaten 200-300ml yağ kalıyor siz yağı koyun üstüne zararı olmaz merak etmeyin


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)