Motor "İçerisine" WD40 Sıkmak veya Gazyağı Koymak
-
18 Ağustos 2014, 01:46
#1
Merhabalar,
Bir konuda okumuştum bir arkadaş motor yağını değiştirirken yağı boşalttıktan sonra gazyağı koyup motoru biraz olduğu yerde çalıştırdığını ve simsiyah yağ aktığını söylemişti. Sonrasında da gayet memnun kaldım diyordu.
Sorum da işte tam bu. Motosiklete bu uygulamayı yapsak ne olur? Yararı olur mu, zararı olur mu? riski olur mu?
Ya da
Gazyağı yerine yağ bölmesine WD40'ın çubuğu ile içerisine WD40 sıksam bir yararı olur mu?
Reklamlar
-
18 Ağustos 2014, 02:00
#2
3 ay önce motor yağını değiştirdim yağı boşalttıktan sonra karter iyice temizlensin diye yağ yerine mazot koyup motor çalışmasın diye acil stop butonunu kapalı konuma getirip marşa bastım 3 4 defa bastım içindeki mazotu iyice boşalttım içinden simsiyah bir mazot çıktı 3 ayda motorla 1030 km yaptım şuan için hiçbir sıkıntı yaşatmadı
-
18 Ağustos 2014, 03:17
#3
bu işi buji kablosunu çıkarıp mazotla yapan birkaç kişi gördüm fakat sadece yağın gezdiği ve basınç- sıcaklık direnci bulunan motorun içine aşındırıcı özelliği olan mazotun conta keçe vs ye nasıl geleceğini çözemedim. Ayrıca ne yaparsan yap blok içinde mutlaka yağ kalıyor dolayısı ile MAZOT yada gaz yağıda kalacaktır, bu da yeni koydugun yagı bozmaz mı?
Bide motosikletler ıslak debriyaj, şimdi WD40 debriyaj balatana bulaşacak ve debriyajı değiştirmen gerekecek, gaz yagı da öye.. schooter da ne olur bilemem.
Ben bu konuda icat çıkarmaktan kaçınırım arkadaş,ille birşey yapacaksan yağı yağ ile yıka. Git petrolden açık yağ al koy motora bas marşa çalıştır 3-5 dakika sonra sök boşalt yeni yağını koy temizlensin.
-
18 Ağustos 2014, 03:28
#4
Serk21 adlı üyeden alıntı
bu işi buji kablosunu çıkarıp mazotla yapan birkaç kişi gördüm fakat sadece yağın gezdiği ve basınç- sıcaklık direnci bulunan motorun içine aşındırıcı özelliği olan mazotun conta keçe vs ye nasıl geleceğini çözemedim. Ayrıca ne yaparsan yap blok içinde mutlaka yağ kalıyor dolayısı ile MAZOT yada gaz yağıda kalacaktır, bu da yeni koydugun yagı bozmaz mı?
Bide motosikletler ıslak debriyaj, şimdi WD40 debriyaj balatana bulaşacak ve debriyajı değiştirmen gerekecek, gaz yagı da öye.. schooter da ne olur bilemem.
Ben bu konuda icat çıkarmaktan kaçınırım arkadaş,ille birşey yapacaksan yağı yağ ile yıka. Git petrolden açık yağ al koy motora bas marşa çalıştır 3-5 dakika sonra sök boşalt yeni yağını koy temizlensin.
+ 1 de benden olsun ha illa bir şey yapacaksan üfle yeter konu burada http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...bosaltmak.html
-
18 Ağustos 2014, 08:43
#5
İçinde dakikada 5000 kez patlama, yanma olan bir metal silindiri mazotla cifle gaz yağıyla ya da sülfirik asitle temizlesen ne olacak? O simsiyah akan mazottan sonra koy yağı 10 km kullan. Aynı işlemi bir daha yap. Mazot ya da gazyağı yine simsiyah akacaktır. Çıkan kurumdur ve her çalıştırmanda tekrar oluşacaktır. İçten yanmalı motorlar bu kurumları avantajlarına kompresyonu arttırmak için kullanmak üzere dizayn edilirler.
Motoru temiz kullanayım ömrünü uzatayım, performansı da düşmesin diyosan yağını zamanında değiştirmen yeterli. Yağın görevlerinden biri de motoru temizlemek.
Kurumu değilde mikroskopik metal tozunu uzaklaştırman en önemlisi bunu da temizleyen motor yağı.
Bunun haricinde kullanacağın her çözüm pahallı arızalara gebedir.
-
18 Ağustos 2014, 09:57
#6
Arkadaşın memnun kalmıştır da motor pek kalmamıştır. Kirli yağ boşaldıktan sonra motor çeperlerinde kalacak olan mazot artıkları, yeni koyulacak olan yağın özelliğini bozacaktır ve bu da motorun aşınmasına neden olabilir. Bu iş için özel temizleme ürünlerini boşuna üretmiyorlar.
-
18 Ağustos 2014, 12:56
#7
Cevaplar için teşekkürler, maceraya gerek yokmuş
-
18 Ağustos 2014, 12:59
#8
Seksenler dizisini izliyorsanız bilirsiniz.
"İcat çıkarma yaavv, icat çıkarma."
Yani kısacası hiç gerek yok.
Yeni yağla değiştirince o temizlenir merak etmeyin.
-
18 Ağustos 2014, 13:07
#9
Sİyah çıkan mazot rengi solan contalardan geliyor olmasın.Contaları mazot ile yıkayınca rengi kreçlenmiş çaydanlık gibi bi renk alıyor boyası çıkıyor.
-
18 Ağustos 2014, 14:18
#10
Ipone yağlarda deterjan özelliği de var. Bence mazot vs. ile temizlemeye çalışıp riske gireceğine kaliteli yağ kullan, sık sık değiştir daha iyi.
-
18 Ağustos 2014, 15:36
#11
içini göremediğin bir yere bu söylediğin şeyleri koymak zaten mantık olarakda sakıncalı,nerelere giriyor,boşaltınca iyice temizleniyormu yoksa içerde kalıyormu,bunları görmeden işlem yaparsan daha büyük sorun olma ihtimali yüksek...
-
18 Ağustos 2014, 18:06
#12
wd 40 filan sıkım deme arkadasım motorun balata taraflarına sıkmıstım :D balataları komple değiştirdim.başına iş açma
-
19 Ağustos 2014, 05:07
#13
uzun vadede büyük sorunlar olur bence, her yağ değişiminde karterde zaten 200-300ml yağ kalıyor siz yağı koyun üstüne zararı olmaz merak etmeyin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)