Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Eskimiş motor yağıyla kullandım..

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Merhaba. 4-5 yıl önce aldığım 70cc Yuki ATV'min motor yağı şuana kadar hiç değişmedi-bilmiyoduk tabi ozamanlar . Henüz 200 küsür kilometrede ve her yıl yaklaşık 15 gün kullanılıp geri kalan bütün sene yattı. Şimdi motor yağını değiştiricem ama acaba motora bir zarar gelmiş midir diye endişem var. Kilometreden değil de zamandan kesinlikle kaybediyorum.. Sizce motorda büyük bir sorun oluşmuş mudur?
    ----
    Bu arada makine 2 yıldır hiç çalışmadı ve komple bir bakım yapmayı düşünüyorum. Motor dağ başında olduğu için tamirciye götürüp getirme imkanım yok. Artık elimden ne gelirse bakımını yapmaya çalışıcam. Bazı yapılacakları aşağıya not ettim siz de tavsiyelerde bulunursanız sevinirim.

    1.Motor yağı değişimi
    2.Buji değişimi
    3.Akü değişimi
    4.Komple zincir bakımı
    5....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Alıntı yiwotxxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.Motor yağı değişimi
    2.Buji değişimi
    3.Akü değişimi
    4.Komple zincir bakımı
    5...
    5.Depo içi,musluk ve hortum kontrolleri (pas pislik..)
    6.Karbüratör Temizliği

    Yatan bir motorun karbüratör tasından mumyalanmış örümcek çıkmıştı bir keresinde
    ESGEL bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    7. Elektrik tesisatı / Kablo sıhhati, kemirilme, plastik aksam fare/haşere kemiriği , buda önemlidir.
    ESGEL bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    06 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı hayat2teker adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Yatan bir motorun karbüratör tasından mumyalanmış örümcek çıkmıştı bir keresinde
    Abi böcek-örümcek ikilisi en tiksindiğim şey. Demeseydin keşke bi garip oldum motorun durduğu yer de hep örümcek böcek. :( Kim bilir neler çıkcak grenaj aralarından :(

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:44 ----------

    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    7. Elektrik tesisatı / Kablo sıhhati, kemirilme, plastik aksam fare/haşere kemiriği , buda önemlidir.
    Teşkkür ederim cevabınız için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:46 ----------

    Up. Buyrun başka yorum yapacak..

  5. #5
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    bujileri değiştirmene gerek yok
    yağ ve varsa yağ filtresi beraber değiştir
    akü değiştikten sonra çalıştırıp bakarsınız tesisatın durumuna
    fare kemirmediği sürece hiç bir sorun olmaz ondada

  6. #6

    Üyelik
    06 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bujileri değiştirmene gerek yok
    yağ ve varsa yağ filtresi beraber değiştir
    akü değiştikten sonra çalıştırıp bakarsınız tesisatın durumuna
    fare kemirmediği sürece hiç bir sorun olmaz ondada
    Hocam bujileri değiştirme sebebim marş almada sıkıntı yapıyordu o yüzden. Daha önce bi ustaya götürdüğümde fazlaca jikleyi çekmekten bujiyi yağladığımı söyleyip değiştirmişti. Ben de bütün böyle parçalarını değiştirip yenilemeyi düşünüyorum. Bu arada daha önceleri 1-2 yıl beklemiş benzin kullandım. Benzin filtresini de değiştirmem gerekir mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:42 ----------

    CEvaplarınız için teşekkür ederim. Yeni konu açmayayım dedim bir sorum daha var. Hani yazmıştım ya o zamanlar bilmiyorduk diye. ATV'yi yaklaşık 2 sene (1 ay kullanıma tekabül ediyor yaklaşık) hava filtresi olmadan kullandım. Oralar hep toz toprak ve çamur. Yine çokça 1-2 yıllık beklemiş benzinle kullandım vs. Bunu başka yerde anlattığımda karbüratörün memelerinde sorun olabileceğini söylediler. Merak ettiğim acaba bu karbüratör temizlenirse eski haline doner mi yani iş görür mü yine. Olmazsa Yukiden sipariş vericem ertesi güne kapıya geliyormuş kargo.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:12 ----------

    Karbüratör manifoltu diye de birşey varmış. Bunu da yenilemek gerekir mi?

  7. #7
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Alıntı yiwotxxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi böcek-örümcek ikilisi en tiksindiğim şey. Demeseydin keşke bi garip oldum motorun durduğu yer de hep örümcek böcek. :( Kim bilir neler çıkcak grenaj aralarından :([COLOR="Silver"]
    Neler çıkabilir?? Hmm. bi bakalım:

    * tüm boşluklarda "belki bir sinek yakalarız" umuduyla ağ kurmuş irili ufaklı örümcek cesetleri
    * böceklerin bizzat kendileri veya kozaları
    * hatta belki de eşek arılarının ikametgahı olan petek(ler) (ciddiyim olabilir, özellikle etrafta arılar uçuşuyorsa aman diyim dikkat, böyle bir durum varsa motorun bulunduğu ortama sinek ilacını bas, kapıyı kapat ve en az 1 saat o ortama girme)

  8. #8

    Üyelik
    06 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Wd40 alıcam abi böceklere karşı çok etkiliymiş. Heryere sıkıcam valla hem motora bakım olur hem haşereden korunurum Pencere kenarlarına sıkıcam, yatağımın etrafına sıkıcam kapı girişine falan. Tabi öldürmekle bitmez bunlar ama bi nebze olsun azaltabilirim

  9. #9

    Üyelik
    16 Ağustos 2014
    Frenler disk fren ise yani hidrolik o zaman hidrolik sıvısını değiştirin 2 kişinin yapacağı zor bir iş eğer değiştirmezseniz zamanla hidrolik sıvısı nem kapıyor ve frene bastığınızda freniniz tutmaz allah korusun


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler