Dönüşlerde paranoyak oldum!!!
Reklamlar
-
16 Ağustos 2014, 19:03
#1
Arkadaşlar 2.5 aydır motor tepesindeyim 1500 km yaptım yalnız kullandıkça dönüşlerde gereğinden fazla yavaşlamaya başladım hele virajlarda motoru dik sokmak için bir çabalar paranoyak mı oldum noldum bilmiyorum sanki motor kayacakmış gibi geliyor hiçte kaymadı kuru zeminde ( ıslak zeminde 20 ile dönerken frenli dönünce düştüm de o gün bu gündür tekerlere güvenim yokta ) Virajlarda hızımı ayarlayıp ileri bakarak giriyorum iyi hoşta sanki içimden bir ses yat sen yat alırım altından o motoru diyor hop arka frendeyim Size sorum şu virajlarda ve dönüşlerde limitlerimiz ne kadar yatırcağımızı ne belirler zamanla tecrübe ederek mi anlarım yoksa bir yolu var mı ? Bir de bu paranoyaklıktan nasıl kurtulurum :(
Reklamlar
-
16 Ağustos 2014, 19:09
#2
Düştükten sonra aynı şeyleri bende yaşamaya başladım maalesef.
-
16 Ağustos 2014, 19:20
#3
Levent. adlı üyeden alıntı
Düştükten sonra aynı şeyleri bende yaşamaya başladım maalesef.
Yalnız olmamak güzel en azından :(
-
16 Ağustos 2014, 20:03
#4
Kardesim ayni sıkıntı bende de var. Virajda ilk dususume kadar her sey cok guzeldi. Fakat virajda dustukten sonra sanki her virajda dusecekmisim geliyor. Korkumu yenmek icinde lastikleri lastik/jant temizleyicisiyle temizliyorum. Yolculuk ettikten sonra lastik nereye kadar kirlenmis ona bakiyorum. Eger yol izleri lastigin sonuna dogru yaklasirsa limitim buraya kadar fazlasi beni dusurur diye kendimi telkin edip yatış acimi ayarlamaya calisacagim. Su an lastigin tam ortasiyla en kenar tarafinin tam ortasina kadar yatirmisim en fazla. Demek ki biraz daha yatirabilirim motoru diyorum
-
16 Ağustos 2014, 20:03
#5
İslak otopark zemininde ayni olayi bende yasadim. Ufacik virajlarda bile kayacak diye aklim cikiyor. İcinden hep aha simdi kayacak diyorum :/
-
16 Ağustos 2014, 20:07
#6
Tek Yol Eğitim diye düşünüorum
-
16 Ağustos 2014, 20:14
#7
eğitim şart ilk zamanlar benzer bir süreç yaşasamda ben şimdiye kadar fazla yatmaktan hiç düşmedim ama viraj içinde fren kullanımından direkten döndüm arka teker kaydı toparladım, bu birazda psikolojik bence temiz viraj aldığımda bakıyorum ne kadar da fazla yatabiliyormuşum, ama o kadar yatmadığım halde virajda bazen sorunlar yaşayabiliyorum
-
16 Ağustos 2014, 20:29
#8
s.ozer1991 adlı üyeden alıntı
Kardesim ayni sıkıntı bende de var. Virajda ilk dususume kadar her sey cok guzeldi. Fakat virajda dustukten sonra sanki her virajda dusecekmisim geliyor. Korkumu yenmek icinde lastikleri lastik/jant temizleyicisiyle temizliyorum. Yolculuk ettikten sonra lastik nereye kadar kirlenmis ona bakiyorum. Eger yol izleri lastigin sonuna dogru yaklasirsa limitim buraya kadar fazlasi beni dusurur diye kendimi telkin edip yatış acimi ayarlamaya calisacagim. Su an lastigin tam ortasiyla en kenar tarafinin tam ortasina kadar yatirmisim en fazla. Demek ki biraz daha yatirabilirim motoru diyorum
bunu bende yapmalıyım belki de öyle anlarım ama en azından senin kadar lastiklerim kalın değil yahu diyorum bu nasıl yatçak
-
16 Ağustos 2014, 20:32
#9
efizikci adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar 2.5 aydır motor tepesindeyim 1500 km yaptım yalnız kullandıkça dönüşlerde gereğinden fazla yavaşlamaya başladım hele virajlarda motoru dik sokmak için bir çabalar paranoyak mı oldum noldum bilmiyorum sanki motor kayacakmış gibi geliyor hiçte kaymadı kuru zeminde ( ıslak zeminde 20 ile dönerken frenli dönünce düştüm de o gün bu gündür tekerlere güvenim yokta ) Virajlarda hızımı ayarlayıp ileri bakarak giriyorum iyi hoşta sanki içimden bir ses yat sen yat alırım altından o motoru diyor hop arka frendeyim
Size sorum şu virajlarda ve dönüşlerde limitlerimiz ne kadar yatırcağımızı ne belirler zamanla tecrübe ederek mi anlarım yoksa bir yolu var mı ? Bir de bu paranoyaklıktan nasıl kurtulurum :(
Korkunuzu yenmelisiniz. Güvenlik için gerekli bütün teknikleri öğrenip,hatta eğitim alıp boş bir alanda bunu yenene kadar viraj çalışmalısınız.
s.ozer1991 adlı üyeden alıntı
Kardesim ayni sıkıntı bende de var. Virajda ilk dususume kadar her sey cok guzeldi. Fakat virajda dustukten sonra sanki her virajda dusecekmisim geliyor. Korkumu yenmek icinde lastikleri lastik/jant temizleyicisiyle temizliyorum. Yolculuk ettikten sonra lastik nereye kadar kirlenmis ona bakiyorum. Eger yol izleri lastigin sonuna dogru yaklasirsa limitim buraya kadar fazlasi beni dusurur diye kendimi telkin edip yatış acimi ayarlamaya calisacagim. Su an lastigin tam ortasiyla en kenar tarafinin tam ortasina kadar yatirmisim en fazla. Demek ki biraz daha yatirabilirim motoru diyorum
Bu bahsettiğiniz lastik temizleyicisi silikon tarzı bir şeyse sakın ama sakın bir daha kullanmayın hocam. Bu silikonlar lastiğin yere değmeyen yan kısımları içindir, lastiğin tutuşunu öldürür.
-
16 Ağustos 2014, 20:34
#10
Yok kardesim. Bildigin tras kopugu gibi bir sey. Lastige sıkıp bezle temizliyorum pırıl pırıl oluyor
-
16 Ağustos 2014, 20:36
#11
-
16 Ağustos 2014, 20:52
#12
Lastik basınçlarını kontrol et, gidonun eğik olup olmadığını kontrol et ön yargılarını zamanla yeneceksin. Yendiğibde yapabildiğini hissedeceksin
-
16 Ağustos 2014, 20:56
#13
54RR adlı üyeden alıntı
Her zaman viraj çıkışında olsun gözün, dönermi dönmezmi diye panik yapma dönemezsin
Sola dönen bir viraja önümdeki araç yüzünden yanlış ve hızlı girince panik yapıp, yolun kenarındaki bankete doğru giderken son anda kafayı viraj bitişine çevirip kıl payı kurtulduğumu çok iyi hatırlıyorum
Unutma motor sen nereye bakarsan oraya gidecek
bakıyorum ama eğildikçe tırsıp dikleştiriyorum
-
16 Ağustos 2014, 21:06
#14
Ara sıra olur öle Sakin olun zamanla geçer.
Bana motor binme hakkında akıl soranlara söylediğim bir şey var. Lütfen kimse alınganlık göstermesin.
"Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın"
Motor üzerinde korkak olmak kötü bir şey değildir. Rahat olun
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
-
16 Ağustos 2014, 21:10
#15
kontra tekniği üzerinde biraz çalışmanız lazım. internette anlatım ve video olarak bolca bilgi bulabilirsiniz
-
16 Ağustos 2014, 21:44
#16
efizikci adlı üyeden alıntı
bakıyorum ama eğildikçe tırsıp dikleştiriyorum
Güzel memleketimin malesef güzel olmayan asfaltında motoru fazla yatırmamak lazım, A.E.A viraj videolarını izlemenizi tavsiye ederim
-
16 Ağustos 2014, 22:01
#17
abi lastiğin markasına hamuruna güvenilir diyorsan kendine güven yok pek kaliteli değil diyorsan değiştir bence sonra da nereye bakarsan oraya gider mantığını kullan çünkü arkadaşların dediği gibi motosikleti ilk kullanmamda bunu yaptım ve çok rahat 8 9 artık ne olursa çizebiliyordum gören arkadaşımı ilk kullanmam olduğuna inandıramamıştım. kazasız belasız sürüşler inşallah
DÜŞERSEN ÖLÜRSÜN DEMEDİMMİ !!!
-
16 Ağustos 2014, 23:17
#18
AttilaXtreme adlı üyeden alıntı
Ara sıra olur öle
Sakin olun zamanla geçer.
Bana motor binme hakkında akıl soranlara söylediğim bir şey var. Lütfen kimse alınganlık göstermesin.
"Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın"
Motor üzerinde korkak olmak kötü bir şey değildir. Rahat olun
Çok harika sözmüş bunu hep yapıyorum sanırım binerken müthiş özgüven gazlarken müthiş endişe
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------
acmimurt31 adlı üyeden alıntı
abi lastiğin markasına hamuruna güvenilir diyorsan kendine güven yok pek kaliteli değil diyorsan değiştir bence sonra da nereye bakarsan oraya gider mantığını kullan çünkü arkadaşların dediği gibi motosikleti ilk kullanmamda bunu yaptım ve çok rahat 8 9 artık ne olursa çizebiliyordum gören arkadaşımı ilk kullanmam olduğuna inandıramamıştım. kazasız belasız sürüşler inşallah
Lastiğe güvenim sıfır zaten galiba tüm mesele de bu en yakın zamanda değiştirmeyi düşünüyorum değiştirip durumu bildiririm
-
16 Ağustos 2014, 23:23
#19
Motosiklet kullanirken özellik'le virajda ve dönüşler'de kararlı olmak ve ne yapacağını bilmen gerekir.sana tavsiyem honda gs2 ye gitmen
-
16 Ağustos 2014, 23:35
#20
istersen virajlara kafanı yere değdirerek gir istersen motorun grenajları yere sürtsün, istersen motoru öyle iyi tanıki kaç derece açıyla kaç km'de kaycağını ezbere hesapla, bir damla su bir avuc kum bir ölü hayvan seni yere yapıştırır. Paranoyak olmak en iyisidir, virajı 100 ile dönünce kimse bize madalya vermiyor. Motor dik iken frenleri kullanmak hem daha toleranslıdır, arkandan bir araba seni ezercesine gelmediği sürece trafikte paranoyak olmak iyidir. Sana bu korkunu yenmeni söyleyen arkadaşlar madalya almadığına göre, sende almayacaksın muhtemelen.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)