Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Dönüşlerde paranoyak oldum!!!

    REKLAM ALANI
  1. #1
    efizikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    kırklareli
    Motosikleti
    kuba xcg 100>Pulsar 200NS>xtreme max200>Dominar400
    Arkadaşlar 2.5 aydır motor tepesindeyim 1500 km yaptım yalnız kullandıkça dönüşlerde gereğinden fazla yavaşlamaya başladım hele virajlarda motoru dik sokmak için bir çabalar paranoyak mı oldum noldum bilmiyorum sanki motor kayacakmış gibi geliyor hiçte kaymadı kuru zeminde ( ıslak zeminde 20 ile dönerken frenli dönünce düştüm de o gün bu gündür tekerlere güvenim yokta ) Virajlarda hızımı ayarlayıp ileri bakarak giriyorum iyi hoşta sanki içimden bir ses yat sen yat alırım altından o motoru diyor hop arka frendeyim Size sorum şu virajlarda ve dönüşlerde limitlerimiz ne kadar yatırcağımızı ne belirler zamanla tecrübe ederek mi anlarım yoksa bir yolu var mı ? Bir de bu paranoyaklıktan nasıl kurtulurum :(


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Levent. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Cbr 125 R
    Düştükten sonra aynı şeyleri bende yaşamaya başladım maalesef.

  3. #3
    efizikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    kırklareli
    Motosikleti
    kuba xcg 100>Pulsar 200NS>xtreme max200>Dominar400
    Alıntı Levent. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düştükten sonra aynı şeyleri bende yaşamaya başladım maalesef.
    Yalnız olmamak güzel en azından :(

  4. #4
    s.ozer1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2014
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Motosikleti
    2011 Hyosung GT250R EFi
    Kardesim ayni sıkıntı bende de var. Virajda ilk dususume kadar her sey cok guzeldi. Fakat virajda dustukten sonra sanki her virajda dusecekmisim geliyor. Korkumu yenmek icinde lastikleri lastik/jant temizleyicisiyle temizliyorum. Yolculuk ettikten sonra lastik nereye kadar kirlenmis ona bakiyorum. Eger yol izleri lastigin sonuna dogru yaklasirsa limitim buraya kadar fazlasi beni dusurur diye kendimi telkin edip yatış acimi ayarlamaya calisacagim. Su an lastigin tam ortasiyla en kenar tarafinin tam ortasina kadar yatirmisim en fazla. Demek ki biraz daha yatirabilirim motoru diyorum

  5. #5

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Silivri
    Motosikleti
    CF250Nk
    İslak otopark zemininde ayni olayi bende yasadim. Ufacik virajlarda bile kayacak diye aklim cikiyor. İcinden hep aha simdi kayacak diyorum :/

  6. #6
    Sabırsız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2014
    Motosikleti
    ZXr
    Tek Yol Eğitim diye düşünüorum

  7. #7
    Pisman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2008
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    eğitim şart ilk zamanlar benzer bir süreç yaşasamda ben şimdiye kadar fazla yatmaktan hiç düşmedim ama viraj içinde fren kullanımından direkten döndüm arka teker kaydı toparladım, bu birazda psikolojik bence temiz viraj aldığımda bakıyorum ne kadar da fazla yatabiliyormuşum, ama o kadar yatmadığım halde virajda bazen sorunlar yaşayabiliyorum

  8. #8
    efizikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    kırklareli
    Motosikleti
    kuba xcg 100>Pulsar 200NS>xtreme max200>Dominar400
    Alıntı s.ozer1991 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardesim ayni sıkıntı bende de var. Virajda ilk dususume kadar her sey cok guzeldi. Fakat virajda dustukten sonra sanki her virajda dusecekmisim geliyor. Korkumu yenmek icinde lastikleri lastik/jant temizleyicisiyle temizliyorum. Yolculuk ettikten sonra lastik nereye kadar kirlenmis ona bakiyorum. Eger yol izleri lastigin sonuna dogru yaklasirsa limitim buraya kadar fazlasi beni dusurur diye kendimi telkin edip yatış acimi ayarlamaya calisacagim. Su an lastigin tam ortasiyla en kenar tarafinin tam ortasina kadar yatirmisim en fazla. Demek ki biraz daha yatirabilirim motoru diyorum
    bunu bende yapmalıyım belki de öyle anlarım ama en azından senin kadar lastiklerim kalın değil yahu diyorum bu nasıl yatçak

  9. #9
    Espaniole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda cb650F - cb125E
    Alıntı efizikci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 2.5 aydır motor tepesindeyim 1500 km yaptım yalnız kullandıkça dönüşlerde gereğinden fazla yavaşlamaya başladım hele virajlarda motoru dik sokmak için bir çabalar paranoyak mı oldum noldum bilmiyorum sanki motor kayacakmış gibi geliyor hiçte kaymadı kuru zeminde ( ıslak zeminde 20 ile dönerken frenli dönünce düştüm de o gün bu gündür tekerlere güvenim yokta ) Virajlarda hızımı ayarlayıp ileri bakarak giriyorum iyi hoşta sanki içimden bir ses yat sen yat alırım altından o motoru diyor hop arka frendeyim Size sorum şu virajlarda ve dönüşlerde limitlerimiz ne kadar yatırcağımızı ne belirler zamanla tecrübe ederek mi anlarım yoksa bir yolu var mı ? Bir de bu paranoyaklıktan nasıl kurtulurum :(
    Korkunuzu yenmelisiniz. Güvenlik için gerekli bütün teknikleri öğrenip,hatta eğitim alıp boş bir alanda bunu yenene kadar viraj çalışmalısınız.

    Alıntı s.ozer1991 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardesim ayni sıkıntı bende de var. Virajda ilk dususume kadar her sey cok guzeldi. Fakat virajda dustukten sonra sanki her virajda dusecekmisim geliyor. Korkumu yenmek icinde lastikleri lastik/jant temizleyicisiyle temizliyorum. Yolculuk ettikten sonra lastik nereye kadar kirlenmis ona bakiyorum. Eger yol izleri lastigin sonuna dogru yaklasirsa limitim buraya kadar fazlasi beni dusurur diye kendimi telkin edip yatış acimi ayarlamaya calisacagim. Su an lastigin tam ortasiyla en kenar tarafinin tam ortasina kadar yatirmisim en fazla. Demek ki biraz daha yatirabilirim motoru diyorum
    Bu bahsettiğiniz lastik temizleyicisi silikon tarzı bir şeyse sakın ama sakın bir daha kullanmayın hocam. Bu silikonlar lastiğin yere değmeyen yan kısımları içindir, lastiğin tutuşunu öldürür.
    efizikci bunu beğendi.

  10. #10
    s.ozer1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2014
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Motosikleti
    2011 Hyosung GT250R EFi
    Yok kardesim. Bildigin tras kopugu gibi bir sey. Lastige sıkıp bezle temizliyorum pırıl pırıl oluyor

  11. #11
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Her zaman viraj çıkışında olsun gözün, dönermi dönmezmi diye panik yapma dönemezsin Sola dönen bir viraja önümdeki araç yüzünden yanlış ve hızlı girince panik yapıp, yolun kenarındaki bankete doğru giderken son anda kafayı viraj bitişine çevirip kıl payı kurtulduğumu çok iyi hatırlıyorum Unutma motor sen nereye bakarsan oraya gidecek
    AttilaXtreme bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Lastik basınçlarını kontrol et, gidonun eğik olup olmadığını kontrol et ön yargılarını zamanla yeneceksin. Yendiğibde yapabildiğini hissedeceksin

  13. #13
    efizikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    kırklareli
    Motosikleti
    kuba xcg 100>Pulsar 200NS>xtreme max200>Dominar400
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her zaman viraj çıkışında olsun gözün, dönermi dönmezmi diye panik yapma dönemezsin Sola dönen bir viraja önümdeki araç yüzünden yanlış ve hızlı girince panik yapıp, yolun kenarındaki bankete doğru giderken son anda kafayı viraj bitişine çevirip kıl payı kurtulduğumu çok iyi hatırlıyorum Unutma motor sen nereye bakarsan oraya gidecek
    bakıyorum ama eğildikçe tırsıp dikleştiriyorum

  14. #14
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Ara sıra olur öle Sakin olun zamanla geçer.

    Bana motor binme hakkında akıl soranlara söylediğim bir şey var. Lütfen kimse alınganlık göstermesin.
    "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın"
    Motor üzerinde korkak olmak kötü bir şey değildir. Rahat olun
    srknbdm, Bekozade, efizikci ve 2 diğerleri bunu beğendiler..
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  15. #15
    srknbdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2009
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    kawasaki kle 500
    kontra tekniği üzerinde biraz çalışmanız lazım. internette anlatım ve video olarak bolca bilgi bulabilirsiniz
    efizikci bunu beğendi.

  16. #16
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı efizikci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bakıyorum ama eğildikçe tırsıp dikleştiriyorum
    Güzel memleketimin malesef güzel olmayan asfaltında motoru fazla yatırmamak lazım, A.E.A viraj videolarını izlemenizi tavsiye ederim
    alper_becker bunu beğendi.

  17. #17
    murad13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul\Hatay
    Motosikleti
    DERBİ GPR 125
    abi lastiğin markasına hamuruna güvenilir diyorsan kendine güven yok pek kaliteli değil diyorsan değiştir bence sonra da nereye bakarsan oraya gider mantığını kullan çünkü arkadaşların dediği gibi motosikleti ilk kullanmamda bunu yaptım ve çok rahat 8 9 artık ne olursa çizebiliyordum gören arkadaşımı ilk kullanmam olduğuna inandıramamıştım. kazasız belasız sürüşler inşallah
    DÜŞERSEN ÖLÜRSÜN DEMEDİMMİ !!!

  18. #18
    efizikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    kırklareli
    Motosikleti
    kuba xcg 100>Pulsar 200NS>xtreme max200>Dominar400
    Alıntı AttilaXtreme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ara sıra olur öle Sakin olun zamanla geçer.

    Bana motor binme hakkında akıl soranlara söylediğim bir şey var. Lütfen kimse alınganlık göstermesin.
    "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın"
    Motor üzerinde korkak olmak kötü bir şey değildir. Rahat olun
    Çok harika sözmüş bunu hep yapıyorum sanırım binerken müthiş özgüven gazlarken müthiş endişe

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------

    Alıntı acmimurt31 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi lastiğin markasına hamuruna güvenilir diyorsan kendine güven yok pek kaliteli değil diyorsan değiştir bence sonra da nereye bakarsan oraya gider mantığını kullan çünkü arkadaşların dediği gibi motosikleti ilk kullanmamda bunu yaptım ve çok rahat 8 9 artık ne olursa çizebiliyordum gören arkadaşımı ilk kullanmam olduğuna inandıramamıştım. kazasız belasız sürüşler inşallah
    Lastiğe güvenim sıfır zaten galiba tüm mesele de bu en yakın zamanda değiştirmeyi düşünüyorum değiştirip durumu bildiririm
    AttilaXtreme bunu beğendi.

  19. #19
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Motosiklet kullanirken özellik'le virajda ve dönüşler'de kararlı olmak ve ne yapacağını bilmen gerekir.sana tavsiyem honda gs2 ye gitmen
    Şafak Tan bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Şehir
    izmir
    istersen virajlara kafanı yere değdirerek gir istersen motorun grenajları yere sürtsün, istersen motoru öyle iyi tanıki kaç derece açıyla kaç km'de kaycağını ezbere hesapla, bir damla su bir avuc kum bir ölü hayvan seni yere yapıştırır. Paranoyak olmak en iyisidir, virajı 100 ile dönünce kimse bize madalya vermiyor. Motor dik iken frenleri kullanmak hem daha toleranslıdır, arkandan bir araba seni ezercesine gelmediği sürece trafikte paranoyak olmak iyidir. Sana bu korkunu yenmeni söyleyen arkadaşlar madalya almadığına göre, sende almayacaksın muhtemelen.
    efizikci bunu beğendi.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)