Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Dönüşlerde paranoyak oldum!!!

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Alıntı alper_becker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    istersen virajlara kafanı yere değdirerek gir istersen motorun grenajları yere sürtsün, istersen motoru öyle iyi tanıki kaç derece açıyla kaç km'de kaycağını ezbere hesapla, bir damla su bir avuc kum bir ölü hayvan seni yere yapıştırır. Paranoyak olmak en iyisidir, virajı 100 ile dönünce kimse bize madalya vermiyor. Motor dik iken frenleri kullanmak hem daha toleranslıdır, arkandan bir araba seni ezercesine gelmediği sürece trafikte paranoyak olmak iyidir. Sana bu korkunu yenmeni söyleyen arkadaşlar madalya almadığına göre, sende almayacaksın muhtemelen.
    İyí bisiklet kullansın bari


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Bu sorun bende de var tek yatıyorum ama 2 kişi ile düşerim diye yatirmiyorum
    Kesinlikle yerler ıslak ise fabrika çıkışlı lastik ile viraja yatma viraja girdiğinde gaz kesme,vites değiştirme,frene basma

  3. #23

    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Şehir
    izmir
    Alıntı Karalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyí bisiklet kullansın bari
    Bunumu anladın şimdi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:57 ----------

    "Bu arada yol bisikleti süren bazı profesyonel arkadaşlarımız var, bir ara bende uzun yol yapıyordum yol bisikletim vardı, inan senin motosiklet ile dönemeyeceğin hızda virajlara giriyorlar, bisikletleri küçümsüyorsun belki fakat senin motosikletinin 10 katı fiyatına bile bisikletler var."

  4. #24
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    bisikletleri küçümsüyorsun belki fakat senin motosikletinin 10 katı fiyatına bile bisikletler var bundan bahsediyon galiba http://parkurbisiklet.com/Bisikletle...product_id=103
    alper_becker bunu beğendi.

  5. #25
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    İyide adam 20ile viraj diyor tamam 100le girsin demiyorumda nerde kaldı bunun zevki.benim anlayışım kıttır biraz kusura bakma artı bisikleti küçümsemiyorum bende almayı düşůnüyorum.senin motorun on katı fiyatı ne demek sen tanıyomusun ki beni laf atıyosun ;)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------

    Buarada senin paten ne oldu
    alper_becker bunu beğendi.

  6. #26
    h2rx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    K.çekmece / IST
    Motosikleti
    Hyena 100 X / Spacy α
    lastik havalarını indirip düşük hızda gymkhana tarzı keskin viraj yap :D .
    sorunun üzerine gitmek iyidir.

  7. #27
    OnurTr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul-Fatih
    Bakışını düşürmeden gitmek istediğin yere bak, bas kontrayı, gazı kesmeden devam...
    ...Bir acaip Mühendis.....3 aşağı 5 yukarı yok...1 aşağı...2..3..4..5..6 yukarı

  8. #28

    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Şehir
    izmir
    Alıntı Karalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyide adam 20ile viraj diyor tamam 100le girsin demiyorumda nerde kaldı bunun zevki.benim anlayışım kıttır biraz kusura bakma artı bisikleti küçümsemiyorum bende almayı düşůnüyorum.senin motorun on katı fiyatı ne demek sen tanıyomusun ki beni laf atıyosun ;)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------

    Buarada senin paten ne oldu
    E aga ninja 250 yazıyor onu temel alarak yazdım =D yahu şimdi millet yazıyor ya hani "bu korkunu yenmelisin" diye, e bu adam korkumu yenmeliyim diye virajda yatmaya kalkar bidaha yere yapışırsa, birdaha hiçbir güç o adamı motorla viraj korkusunu yendiremez. O yüzden korkması daha iyi, bir eğitime gidince, boş alanda çalıştıkca elbet düzelecektir.

    Benim patenleri gerigönderdiğini söylüyor, pazartesi görcez, kargo takip falan verdi bir kargo geliyor fakat içerisinde patenlermi var bilmiyorum.

  9. #29
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Icinden paten cikar insallah;)

  10. #30

    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Şehir
    izmir
    Saolasın teşekkürler. Bu arada bisiklet ile ilgili bir video buldum, gerçekten inanılmaz sürüyor sanırsınki motor ile gidiyor. Konu açılmışken paylaşıyorum başka bir amacım yok. Bilmeyenler bisiklet diyip geçenlerde öğrenmiş olur çünkü ülkemizde bilinen bir spor değil.

    RAMİREZ bunu beğendi.

  11. #31
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    evet bunca yorumu okuduktan sonra bizde bir yorum yapalım artık öyle ahkam kesmeyeceğim virajı şöyle dön böyle dön diye çok bilgim ve tecrübem yok zaten (bilsem bile ne olurki sana cevap olarak ansiklopedi yazmam lazım )

    bir kere senin motor asla viraj ve dönüşlerde asla bir yzf 125 ,cbr 125,cbr 250, duke 200 vb gibi viraj alacak bir motor değil bunu unutmayalım senin motorun viraja girdiğinde arka maşanın (beşikte derler )sağı ayrı solu ayrı haraket eder sürdüm çünkü biliyorum (onu tutan kaynaklara bakarsan nasıl olduğunu göreceksin )yüksek süratli dönüşlerde tutuşu kaybetme sebeplerinden biride arka amartisörlerinin çok yumuşak olmasıda olabilir

    düşük süratli dönüşlerde ise gidon dönüş açısı böylesine fazla olan bir motorda düşündürücü olmaması lazım

    anlatmışsın zaten bir kere hatan yüzünde düşmüşsün onu paranoya haline getirmemen lazım zaten km ler ve tecrübe artıkça bu tip sorunlar azalacaktır

    son olarak ıslak zeminde sürüş çok daha tecrübe ister kanımca örnek olarak kuru zamanında 90 110 gittiğim yolu ıslaksa 60 70 anca gidebiliyorum kendimize biraz zaman ve km vermek lazım
    efizikci bunu beğendi.

  12. #32
    RmMuR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul Ataşehir
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Stok lastiklerden hemen kurtul. Mutlaka iyi bir takım lastik al. En önce bunu halletmelisin.
    Daha sonra eğitim al.
    Honda GS2 olur, Vespa Academy olur, GİS eğitim olur.
    Görüceksin her şey düzelicek.

  13. #33

    Üyelik
    03 Eylül 2010
    Şehir
    İSTANBUL-TRABZON
    Motosikleti
    MONDİAL 150 ZC (Alayına Gider)
    Kontra tekniğim sayesinde güvenli ve rahat virajlara giriyorum ama hep çıkarmıyım bilmiyorum.

  14. #34
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Lastiklerinin durumu nedir ?
    Eğer lastiklerini dha iyi yol tutan modellerle değiştirsen .Eğer her virajda kayma hissi duyuyorsan lastiklerin kötü olabilir cddi şekilde ..

  15. #35

    Üyelik
    16 Nisan 2013
    Motosikleti
    mondial mg125, mondial 150 mc
    ıslak zeminde birkeresinde 10 km ile giderken keskin virajda gaza hafifden basdım 1. vitesde arka direk kaydı ama ayağımla yere basdımğım için düşmedim nezaman ıslak zemine denk gelsem içime bir korku düşer dönerken dim dik dönerim.

  16. #36

    Üyelik
    21 Eylül 2013
    Şehir
    Tekirdağ Çorlu
    Motosikleti
    MT-07
    Hondanın eğitimine gitmenizi tavsiye ederim. Hem yeni başlayanlar hemde yıllardır motor kullananlar için.

    Geniş koruma demirleri nedeniyle motora zarar verme korkusu olmadan limitlerde motor kullanabiliyorsunuz.

    Ayrıca trafik olmadığı için daha rahat kullanıyorsunuz. Hem motorunuzda zarar görmemiş olur.

  17. #37
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Ya tamam eğitim önemli de şimdi lastik kötüyse istediğiniz kadar eğitim alın kayar ,Bunun en iyi örneği altın elbiseli adamda yaşandı

    Şİmdi motosikletinizin üstündeki lastiğe bakın üzerinde Nylon diye yazı varsa hemen kurtulun
    Alırkende yumuşak hamurlu lastik taktırın ayrı yollarda böyle deneyin farkı göreceksiniz

  18. #38
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Bu gibi durumlarda sürücü suçlu değildir ya lastikler Nylondur ya lastikler incedir yada motorda bişey vardır

    Dağlık alanlarda virajlar genelde zibil gibi olur çoğu virajın çıkışı virajın ortasında olsan dahi görünmez dağlar oyulup yol

    açılamyacağına göre yol dağın kenarından dolaşır ( viraj tekrar dağa tepeye doğru kapanır )kaybolan nokta hep dağlık yamaç taş

    kaya olduğu için viraj çıkışları görünmez böyle yollarda yavaş gitmek en iyisi virajın ortasındada gaz kesmek iyi olmaz

    viraja girmeden önce hızını düşür gaz kolunu komple kapatma ne az ne çok açık kalsın motorununun dengesini bozmaman burda

    önemli duruma göre ayarı ver ( virajda sakın gaz kolunu komple kapatma )

    Viraj çıkışları görünüyorsa genelde gaz kesmessin zaten düşük cc li motorun

    Vay ormanmış vay doğaymış vay tabiatmış diye sağla solla ilgilenme düzde belki ama virajlarda yoldan çıkabilirsin karşı şeride geçebilirsin

    Lastiklerin birde ince ve nylon bununda etkisi vardır zamanla virajlara daha iyi girer çıkarsın daha acemi sayılırsın 1.500 km

    bana göre traşementodur 8.000 km yi geçtim ben bile daha yeni yeni öğreniyorum daha çabuk öğrenecem diyorsan eğitim almalısın

    Düz yol bile olsa nerde nereye bakacağın nerde kontra verip nerde gaz açacağını bildikden sonra virajlar çok daha zevkli olur

    şimdi daha 1.500 kmdesin böyle şeyler düşünmen normal
    efizikci bunu beğendi.

  19. #39
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X


    Viraja cok iyi de girsen bir sonraki garanti degil iste...
    efizikci bunu beğendi.

  20. #40
    efizikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    kırklareli
    Motosikleti
    kuba xcg 100>Pulsar 200NS>xtreme max200>Dominar400
    Alıntı biyeybaraküs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet bunca yorumu okuduktan sonra bizde bir yorum yapalım artık öyle ahkam kesmeyeceğim virajı şöyle dön böyle dön diye çok bilgim ve tecrübem yok zaten (bilsem bile ne olurki sana cevap olarak ansiklopedi yazmam lazım )

    bir kere senin motor asla viraj ve dönüşlerde asla bir yzf 125 ,cbr 125,cbr 250, duke 200 vb gibi viraj alacak bir motor değil bunu unutmayalım senin motorun viraja girdiğinde arka maşanın (beşikte derler )sağı ayrı solu ayrı haraket eder sürdüm çünkü biliyorum (onu tutan kaynaklara bakarsan nasıl olduğunu göreceksin )yüksek süratli dönüşlerde tutuşu kaybetme sebeplerinden biride arka amartisörlerinin çok yumuşak olmasıda olabilir

    düşük süratli dönüşlerde ise gidon dönüş açısı böylesine fazla olan bir motorda düşündürücü olmaması lazım

    anlatmışsın zaten bir kere hatan yüzünde düşmüşsün onu paranoya haline getirmemen lazım zaten km ler ve tecrübe artıkça bu tip sorunlar azalacaktır

    son olarak ıslak zeminde sürüş çok daha tecrübe ister kanımca örnek olarak kuru zamanında 90 110 gittiğim yolu ıslaksa 60 70 anca gidebiliyorum kendimize biraz zaman ve km vermek lazım
    İşte bu cevap aradığım en önemli cevaplardan biriydi sanırım motor buna elverişli değil demek ki ayrıca dediğiniz doğru virajda motorun arka taraf biraz oynak kalıyor hani popoyu bir yere bırakacak gibi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:18 ----------

    Alıntı PIERzig adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya tamam eğitim önemli de şimdi lastik kötüyse istediğiniz kadar eğitim alın kayar ,Bunun en iyi örneği altın elbiseli adamda yaşandı

    Şİmdi motosikletinizin üstündeki lastiğe bakın üzerinde Nylon diye yazı varsa hemen kurtulun
    Alırkende yumuşak hamurlu lastik taktırın ayrı yollarda böyle deneyin farkı göreceksiniz
    Motora binerken bakacağım ama kesinlikle nylon yazdığına eminim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:21 ----------

    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu gibi durumlarda sürücü suçlu değildir ya lastikler Nylondur ya lastikler incedir yada motorda bişey vardır

    Dağlık alanlarda virajlar genelde zibil gibi olur çoğu virajın çıkışı virajın ortasında olsan dahi görünmez dağlar oyulup yol

    açılamyacağına göre yol dağın kenarından dolaşır ( viraj tekrar dağa tepeye doğru kapanır )kaybolan nokta hep dağlık yamaç taş

    kaya olduğu için viraj çıkışları görünmez böyle yollarda yavaş gitmek en iyisi virajın ortasındada gaz kesmek iyi olmaz

    viraja girmeden önce hızını düşür gaz kolunu komple kapatma ne az ne çok açık kalsın motorununun dengesini bozmaman burda

    önemli duruma göre ayarı ver ( virajda sakın gaz kolunu komple kapatma )

    Viraj çıkışları görünüyorsa genelde gaz kesmessin zaten düşük cc li motorun

    Vay ormanmış vay doğaymış vay tabiatmış diye sağla solla ilgilenme düzde belki ama virajlarda yoldan çıkabilirsin karşı şeride geçebilirsin

    Lastiklerin birde ince ve nylon bununda etkisi vardır zamanla virajlara daha iyi girer çıkarsın daha acemi sayılırsın 1.500 km

    bana göre traşementodur 8.000 km yi geçtim ben bile daha yeni yeni öğreniyorum daha çabuk öğrenecem diyorsan eğitim almalısın

    Düz yol bile olsa nerde nereye bakacağın nerde kontra verip nerde gaz açacağını bildikden sonra virajlar çok daha zevkli olur

    şimdi daha 1.500 kmdesin böyle şeyler düşünmen normal
    Tabi daha yolun başındayız lastiklerim ince ve nylon olması nedeni ile dönüşlerde yatmamalıyım demek ki


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)