Bu sorun bende de var tek yatıyorum ama 2 kişi ile düşerim diye yatirmiyorum
Kesinlikle yerler ıslak ise fabrika çıkışlı lastik ile viraja yatma viraja girdiğinde gaz kesme,vites değiştirme,frene basma
Bunumu anladın şimdi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:57 ----------
"Bu arada yol bisikleti süren bazı profesyonel arkadaşlarımız var, bir ara bende uzun yol yapıyordum yol bisikletim vardı, inan senin motosiklet ile dönemeyeceğin hızda virajlara giriyorlar, bisikletleri küçümsüyorsun belki fakat senin motosikletinin 10 katı fiyatına bile bisikletler var."
bisikletleri küçümsüyorsun belki fakat senin motosikletinin 10 katı fiyatına bile bisikletler var bundan bahsediyon galiba http://parkurbisiklet.com/Bisikletle...product_id=103
İyide adam 20ile viraj diyor tamam 100le girsin demiyorumda nerde kaldı bunun zevki.benim anlayışım kıttır biraz kusura bakma artı bisikleti küçümsemiyorum bende almayı düşůnüyorum.senin motorun on katı fiyatı ne demek sen tanıyomusun ki beni laf atıyosun ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------
Buarada senin paten ne oldu
lastik havalarını indirip düşük hızda gymkhana tarzı keskin viraj yap :D .
sorunun üzerine gitmek iyidir.
Bakışını düşürmeden gitmek istediğin yere bak, bas kontrayı, gazı kesmeden devam...
...Bir acaip Mühendis.....3 aşağı 5 yukarı yok...1 aşağı...2..3..4..5..6 yukarı
E aga ninja 250 yazıyor onu temel alarak yazdım =D yahu şimdi millet yazıyor ya hani "bu korkunu yenmelisin" diye, e bu adam korkumu yenmeliyim diye virajda yatmaya kalkar bidaha yere yapışırsa, birdaha hiçbir güç o adamı motorla viraj korkusunu yendiremez. O yüzden korkması daha iyi, bir eğitime gidince, boş alanda çalıştıkca elbet düzelecektir.
Benim patenleri gerigönderdiğini söylüyor, pazartesi görcez, kargo takip falan verdi bir kargo geliyor fakat içerisinde patenlermi var bilmiyorum.
Saolasın teşekkürler. Bu arada bisiklet ile ilgili bir video buldum, gerçekten inanılmaz sürüyor sanırsınki motor ile gidiyor. Konu açılmışken paylaşıyorum başka bir amacım yok. Bilmeyenler bisiklet diyip geçenlerde öğrenmiş olur çünkü ülkemizde bilinen bir spor değil.
evet bunca yorumu okuduktan sonra bizde bir yorum yapalım artık öyle ahkam kesmeyeceğim virajı şöyle dön böyle dön diye çok bilgim ve tecrübem yok zaten (bilsem bile ne olurki sana cevap olarak ansiklopedi yazmam lazım )
bir kere senin motor asla viraj ve dönüşlerde asla bir yzf 125 ,cbr 125,cbr 250, duke 200 vb gibi viraj alacak bir motor değil bunu unutmayalım senin motorun viraja girdiğinde arka maşanın (beşikte derler )sağı ayrı solu ayrı haraket eder sürdüm çünkü biliyorum (onu tutan kaynaklara bakarsan nasıl olduğunu göreceksin )yüksek süratli dönüşlerde tutuşu kaybetme sebeplerinden biride arka amartisörlerinin çok yumuşak olmasıda olabilir
düşük süratli dönüşlerde ise gidon dönüş açısı böylesine fazla olan bir motorda düşündürücü olmaması lazım
anlatmışsın zaten bir kere hatan yüzünde düşmüşsün onu paranoya haline getirmemen lazım zaten km ler ve tecrübe artıkça bu tip sorunlar azalacaktır
son olarak ıslak zeminde sürüş çok daha tecrübe ister kanımca örnek olarak kuru zamanında 90 110 gittiğim yolu ıslaksa 60 70 anca gidebiliyorum kendimize biraz zaman ve km vermek lazım
Stok lastiklerden hemen kurtul. Mutlaka iyi bir takım lastik al. En önce bunu halletmelisin.
Daha sonra eğitim al.
Honda GS2 olur, Vespa Academy olur, GİS eğitim olur.
Görüceksin her şey düzelicek.
Kontra tekniğim sayesinde güvenli ve rahat virajlara giriyorum ama hep çıkarmıyım bilmiyorum.
Lastiklerinin durumu nedir ?
Eğer lastiklerini dha iyi yol tutan modellerle değiştirsen .Eğer her virajda kayma hissi duyuyorsan lastiklerin kötü olabilir cddi şekilde ..
ıslak zeminde birkeresinde 10 km ile giderken keskin virajda gaza hafifden basdım 1. vitesde arka direk kaydı ama ayağımla yere basdımğım için düşmedim nezaman ıslak zemine denk gelsem içime bir korku düşer dönerken dim dik dönerim.
Hondanın eğitimine gitmenizi tavsiye ederim. Hem yeni başlayanlar hemde yıllardır motor kullananlar için.
Geniş koruma demirleri nedeniyle motora zarar verme korkusu olmadan limitlerde motor kullanabiliyorsunuz.
Ayrıca trafik olmadığı için daha rahat kullanıyorsunuz. Hem motorunuzda zarar görmemiş olur.
Ya tamam eğitim önemli de şimdi lastik kötüyse istediğiniz kadar eğitim alın kayar ,Bunun en iyi örneği altın elbiseli adamda yaşandı
Şİmdi motosikletinizin üstündeki lastiğe bakın üzerinde Nylon diye yazı varsa hemen kurtulun
Alırkende yumuşak hamurlu lastik taktırın ayrı yollarda böyle deneyin farkı göreceksiniz
Bu gibi durumlarda sürücü suçlu değildir ya lastikler Nylondur ya lastikler incedir yada motorda bişey vardır
Dağlık alanlarda virajlar genelde zibil gibi olur çoğu virajın çıkışı virajın ortasında olsan dahi görünmez dağlar oyulup yol
açılamyacağına göre yol dağın kenarından dolaşır ( viraj tekrar dağa tepeye doğru kapanır )kaybolan nokta hep dağlık yamaç taş
kaya olduğu için viraj çıkışları görünmez böyle yollarda yavaş gitmek en iyisi virajın ortasındada gaz kesmek iyi olmaz
viraja girmeden önce hızını düşür gaz kolunu komple kapatma ne az ne çok açık kalsın motorununun dengesini bozmaman burda
önemli duruma göre ayarı ver ( virajda sakın gaz kolunu komple kapatma )
Viraj çıkışları görünüyorsa genelde gaz kesmessin zaten düşük cc li motorun
Vay ormanmış vay doğaymış vay tabiatmış diye sağla solla ilgilenme düzde belki ama virajlarda yoldan çıkabilirsin karşı şeride geçebilirsin
Lastiklerin birde ince ve nylon bununda etkisi vardır zamanla virajlara daha iyi girer çıkarsın daha acemi sayılırsın 1.500 km
bana göre traşementodur 8.000 km yi geçtim ben bile daha yeni yeni öğreniyorum daha çabuk öğrenecem diyorsan eğitim almalısın
Düz yol bile olsa nerde nereye bakacağın nerde kontra verip nerde gaz açacağını bildikden sonra virajlar çok daha zevkli olur
şimdi daha 1.500 kmdesin böyle şeyler düşünmen normal
Viraja cok iyi de girsen bir sonraki garanti degil iste...
İşte bu cevap aradığım en önemli cevaplardan biriydi sanırım motor buna elverişli değil demek ki ayrıca dediğiniz doğru virajda motorun arka taraf biraz oynak kalıyor hani popoyu bir yere bırakacak gibi
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:18 ----------
Motora binerken bakacağım ama kesinlikle nylon yazdığına eminim
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:21 ----------
Tabi daha yolun başındayız lastiklerim ince ve nylon olması nedeni ile dönüşlerde yatmamalıyım demek ki
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)