Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

İlk Motorum

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Ağustos 2014
    Merhaba ben bisiklet sürerdim ama pek sevmezdim çok sürmedim bisikleti ama motoru çok seviyorum ehliyet alıcam şuana kadar motor kullanmadım ilk motor olarak kawasaki ninja 300 almayı düşünüyorum çok mu gelir öyle cbr 125 lik almayı düşünmüyorum motor satın alıp satmak tekrar alma gibi bütçem yok tek bütçeyle tek motor alabilirim hemen trafiğe çıkmayı düşünmüyorum motorla gece boş yolda pratik yapmayı düşünüyorum sizce çokmu gelir motor düşüncelerinizi bekliyorum teşekkür ederim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    Ninja 300 fazla güçlü gelir bir yatırsan kaç para masraf boşu boşuna deymez benzer durumdaki başka arkadaşa yazdığım cevap
    hoş geldin ilk motor tavsiyem her zaman ki gibi sanada yazayım fix menüyü 10 -15 bg arası vitesli çinli ve ikinci el olmasında fayda var düşme si var ,yatırması var vs 2000 3000 km sür (ha bu artık işi öğrendin düşmen kazan olmayacak manasına gelmez ) sonra istediğin 250 lik ten devam

    motor alıp satmak kolay yeterki paran olsun dert etme
    İlker41 bunu beğendi.

  3. #3
    Matasah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Balıkesir
    İlk motor olarak ninja 300 mü Evet çok gelir

  4. #4
    yavuz benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha R25
    öyle cbr 125 falan deyip bizim motoru da yemişşin iki dakkada ya neyse
    ccc67 ve Panther38 bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Z250 Sl (yeşil)
    Ilk motor ninja 300 seni ağaca atar tükürür 125likle başlaman daha sağlıklı

  6. #6

    Üyelik
    21 Haziran 2014
    Şehir
    Bursa
    Ben ybr 125 ile başladın iki kere yattım birinde sürüklendim bi kaç metre korumalık demiri vardı Allahtan motora bişey olmadı arkadaşlarında dediği gibi 125 le başlaman daha mantıklı gibi bi kere yatırırsan masrafın altından çıkamazssın ninja 300 le korumalık demiriyle gezicek halindr yok heralde :D

  7. #7
    omur.38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2009
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    bajaj-boxer
    yaş kaç ??
    Aykut009 bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    19 Haziran 2014
    Şehir
    Ankara-Bartın
    Motosikleti
    150 MR Vulture
    Cbr pahalı geliyorsa TVS Apachi bak derim daha uygun göze de hitap ediyor. Tavsiye edilmiyor ara motor olmadan 250 cc ve üzeri SS larda ..
    Acemi Birliğine Yeni Üye ..
    150 MR VULTURE

  9. #9
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    40 küsür beygir o alet.

    Ayrıca demişsinizki cbr125 alıp satıcak bütçem yok.
    Şöyle söyliyim , uygun fiyatlı cbr alırsanız 1 yıl sonra hiç zararsız satarsınız. Hatta kar bile edebilirsiniz.

    Ben geçen sene cbr250r ı 10.250 den aldım yaklaşık 3 hafta öncede 11.150 den sattım. Demem o ki cbr ların piyasası gayet iyi öyle aşırı zarar etmezsiniz çok dağılmış ve yüksek fiyatlı cbr almadıkça.

  10. #10
    Machair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda VFR 800X 2018
    Benimde ilk motor için Hayalbuysa! istiyordum ama olmadı. Gittim 250 cc bir Dual purpose aldım oturdum. Walla ilk motor için Ninja 300 istiyorsan cebinde paran ve damarında kanın çok demektir.
    CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km

  11. #11

    Üyelik
    16 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    honda nc750 x
    yamaha ybr 125 aldım, dün sürdüm çok keyif aldım. hız karşıtı bir insanım ama bir süre sonra bu motor bizim taleplerimizi karşılamaz gibi..

  12. #12
    s.ozer1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2014
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Motosikleti
    2011 Hyosung GT250R EFi
    Eğer en azından 2-3 sene kadar vitesli(manuel) araba kullanmışlığınız varsa yani vites kavraması olayına devir ilişkisine alışkınsanız vitesli motordan yana pek sıkıntınız olmayacaktır. Ben 7 ay önce hyosung gt250r ile başladım. Yaşadığım zorlukları söyleyeyim;

    -Ön freni kullanırken çok dikkat etmelisiniz. Acemiliğin vermiş olduğu düşünceyle ön freni çok sıkarım en fazla arka kalkar sonra bırakırım iner düşüncesiyle, bir kez 20-25 km/h hızlarda ön frene fazla bastım. Ön teker kitledi ve yana attı kolumda küçükte olsa onun izini taşırım. O gün bu gün ön frene çok dikkat ederim.
    -Motora bindiğim ilk gün motor freni ile yavaşlamak için 2. vitesten 1. vitese çektim arka teker kitledi; arka frene asılmışım gibi oldu.
    -Aradan 1 hafta kadar geçmişti ki arkadaşla yarış halindeydik. Işıklardan kalkışa geçtik virajlı bir yolda vitesi 1 den 2 ye çektim elimi hızlı bırakmışım arka attı. Allah'a şükür toplayabildim.
    -2 şeritli yolda solda yeşil ışık yanmasını bekleyen 7-8 araç varken ben sağ şeritten 30-40 km/h hızla ışıklara doğru gidiyordum. Ve arabanın birisi aniden sağa kırınca arkadan vurdum takla attım. Olay yerine gelen polisler tüm kusuru karşı tarafa verse de, bir şey ifade etmiyor. Neyse ki bana bir şey olmadı.

    Bunları niçin söylüyorum; Ben motorun en azından iyi kötü gidişini kötü tecrübeler ile ödeyerek öğrendim. Siz 300 cc bir makina ile başlamak istiyorsunuz, başlarsınız da. Ama ekipmanlarınızın tam olması lazım. Benim gibi ön freni sıkıp düştükten sonra montun değerini anlamanız bir şey ifade etmiyor. Ekipmanlarınız tam olsun. Ve ilk 1 hafta trafiğe çıkmayın boş alanda dur kalkları öğrenin, trafiğe çıktığınızda da sizi gaza getirmeye çalışan,kapışmaya çalışanlar olacak aldırış etmeyin. Ve unutmayın ki motoru öğrendim dediğinizde düşmeye başlıyorsunuz. Her zaman tedbirli ve güvende olun...
    efizikci bunu beğendi.

  13. #13
    efizikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    kırklareli
    Motosikleti
    kuba xcg 100>Pulsar 200NS>xtreme max200>Dominar400
    Ben de başlamadan önce bu foruma üye değildim ama çoğu motor yorumlarını okudum ve 100 lük vitesli bir motor aldım. Yaşadıklarımı yazayım;
    - Motoru bayiden aldım 3 km giderken yokuş geldi her ne kadar araba kullanmayı bilsem de rampada araba da yaşanan olay motorda oldu çıkamadım sonra kaptırıp çıktım tam rampa sonunda dönmem gerekiyordu gazı kesemedim hızlanınca on fren ve yerdeyim (Dönüşlerde ön fren olmayacağını böyle öğrendim)
    - Bir gün sol şeritte giderken yola bir kadın atladı çocuklarıyla kendimi sağa attım minibüs lap diye durmuştu artık ee ön fren tehlikeli algısı koydum ya kafama yapıştım arka frene kızaklamaya başladı zaten minibüse yaklaşıyorum yapıştım ön frene hadi bakalım yerdeyim. ( Anladım ki ön frene sert dokunmayacağım )
    - Yağmur başladı korunayım diye benzinciye girerken ön fren arka fren yapınca motor anında gitti yine yerdeyim ( Yerler ıslakken dönmeden fren işini çoktan halletmek gerekiyormuş)
    Bu yazdıklarımı eğitim alarak çok rahat öğrenirsin tabi ki ama yaşayarak ta öğrenebilirsin ve bu sana ninja 300 ile çok pahalıya patlayabilir. En önemlisi de 100 lük ile yaşarken motor zaten 50 yi geçmiyorken yaptığın şeyleri 80-90 ile yaparsan sonuç gerçekten kötü olabilir. Tabi bu yazdıklarımın hepsini korumalarımın tam olmasından dolayı en az zararla kurtardım.
    s.ozer1991 ve ronnytechno bunu beğendiler.

  14. #14
    s.ozer1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2014
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Motosikleti
    2011 Hyosung GT250R EFi
    efizikci arkadaşın dediklerine ilaveten şunları da ekleyeyim, her düşüşünde sana bir şey olmasa bile motorun zarar görecek. Aynalar kırılacak,boyası çizilecek, grenajlar kırılacak, fren veya vites çubuğu yamulacak, sinyallerin kırılacak. Ve kendine almış olduğun güzelim motor heba olacak. En güzeli paradan kaçmadan eğitime gitmek. Sonra korumalarını tamamlayıp motoru öyle almak.

  15. #15

    Üyelik
    14 Ağustos 2014
    Şimdi zaten iri yarı birşeyim yani 92 kilo 1.85 boyum var yani motor aldıktan sonra eğer dediğiniz gibi cbr alayım zarar etmeyeceksem çünkü bütçem kısıtlı gittim 10 bin lira ona verdim 6 ya fln satarsam ozaman ne anladım o işten yerimde sayar dururum tavsiyeleriniz için teşekkürler bide bisiklet sürmeyi sevmezdim pek sürerdim ama sevmezdim babam pek benimle ilgilenmemişti çocukluğumda pek bisiklet süremedim yani bunun sıkıntısını yaşarmıyım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------

    Birde ben üniversiteye gidip gelicem zaten motor ehliyetine yazılıcam motor eğitimini çok alsamda başlayamazmıyım kawasakiye yani kawasakiyi aldığım zaman gece boş yolda kullanıcam ilk 1 ay yani öğrenmem amaçlı okulla benim evimin arası 25 km gidiş geliş 50 yani ehliyeti geçsem 1-2 ay boş yolda kullansam gene olmazmı kawa yani hani çok şehir içi kullanmıcam kampüs şehir dışı gibi çevre yolundan bastırıp gidecem okuldan sonrada gezme desek 5 km uzağa anca gider gelirim pek gezmeyi sevmem.Ozmaan benim boy ve kiloma göre başlangıç motoru önerecek varmı eğer bu şartlarda hayır kullanamazsın derseniz 1.85 boyum 92 kilom var buna göre motor öneriniz nedir tabiki ilerde ekipman öneriside alacağım

  16. #16

    Üyelik
    27 Eylül 2013
    Alıntı Reaper66 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi zaten iri yarı birşeyim yani 92 kilo 1.85 boyum var yani motor aldıktan sonra eğer dediğiniz gibi cbr alayım zarar etmeyeceksem çünkü bütçem kısıtlı gittim 10 bin lira ona verdim 6 ya fln satarsam ozaman ne anladım o işten yerimde sayar dururum tavsiyeleriniz için teşekkürler bide bisiklet sürmeyi sevmezdim pek sürerdim ama sevmezdim babam pek benimle ilgilenmemişti çocukluğumda pek bisiklet süremedim yani bunun sıkıntısını yaşarmıyım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------

    Birde ben üniversiteye gidip gelicem zaten motor ehliyetine yazılıcam motor eğitimini çok alsamda başlayamazmıyım kawasakiye yani kawasakiyi aldığım zaman gece boş yolda kullanıcam ilk 1 ay yani öğrenmem amaçlı okulla benim evimin arası 25 km gidiş geliş 50 yani ehliyeti geçsem 1-2 ay boş yolda kullansam gene olmazmı kawa yani hani çok şehir içi kullanmıcam kampüs şehir dışı gibi çevre yolundan bastırıp gidecem okuldan sonrada gezme desek 5 km uzağa anca gider gelirim pek gezmeyi sevmem.Ozmaan benim boy ve kiloma göre başlangıç motoru önerecek varmı eğer bu şartlarda hayır kullanamazsın derseniz 1.85 boyum 92 kilom var buna göre motor öneriniz nedir tabiki ilerde ekipman öneriside alacağım
    kanka nerde bulcan 6 ya 250r i ya :D savaş çıksa anca okadar eder.. bir malın ederi diye birşey var yani.. ama tabi motoru kaza yapıp parçalarsan o ayrı

  17. #17

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Z250 Sl (yeşil)
    boya takılma boyun her motora gayet güzel olur sağlıklı yoldan gitmeye çalış cbr 125 ile başla yok illa büyük cc istiyosan eğitim + cbr 250 olabilir ama ninja 300 ilk motor olarak çok fazla birazcık sağduyu lütfen

  18. #18
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Şuadna serviste 2 tane ninja 250 var . İkiside kazalı ve ikiside ilk motor. ,Ve ikiside 125 lik alıp sonra satıp tekrar almamak amacı ile almışlar.

    Son durumları : birisine 7 bin tl , diğerine 11 bin tl masraf çıktı. Görüntüde sadece far ve kafa grenajı kırık.

    Umarım bundan kendine bir pay çıkarırsın.
    Ertugyigit ve Panther38 bunu beğendiler.

  19. #19
    GB79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy
    Motosikleti
    Honda NC750X
    Kırılma ama yazdıklarına bakarsan hayatta kalma ihtimalinin %50'nin altında olduğunu düşünüyorum. Ölmesen bile senin ve motorunun başına bir şeyler gelmesi çok olası, çok çabuk gaza gelmiş ve heyecanlı görünüyorsun. Öncelikle Altın Elbiseli Adam'ın şu videosunu izlemeni öneririm: http://dai.ly/x1cln6l
    Ertugyigit bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    14 Ağustos 2014
    Peki sizlere hak verdim ustamsınız ben daha birşey bilmiyorum emeklemeden koşmamak lazım ozaman başlangıç motoru olarak bana ne önerebilirsiniz çömez olduğumdan dolayı bu heyecan ozaman ilk iş ehliyeti almak sonra koruyucuları ve sonrada başlangıç motorunu almak lazımmış

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:36 ----------

    KTM DUKE 200 nasıl ilk başlama için çok mu fazladır


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)