Yamaha MT-125 Türkiye’ye Geldi Fiyatı Belli Oldu!
Reklamlar
-
12 Ağustos 2014, 11:22
#1
http://www.motoetkinlik.com/karanlik...yamaha-mt-125/
Yamaha MT-125 bu hafta (11.08.2014-16.08.2014) Yamaha bayiilerinde 9.950 tl fiyat etiketiyle satışa çıkıyor.
Yamaha MT-125: Bu ufaklık pek de “ufak” değil!
Japon motosiklet devi Yamaha MT serisi ile muazzam bir başarı yakaladı. An itibariyle Mt-07 ve MT-09 modelleri tüm dünyada yok satıyor. Yamaha kuşkusuz MT serisinin bu başarısını motosiklete başlangıç seviyesindeki modellerle de yakalayarak yeni müşteriler edinmek hedefinde. Bu hedef doğrultusunda ortaya çıkan ilk model 125 cc kategorisinin en yeni üyesi Yamaha MT-125 oldu. MotoEtkinlik.com olarak İspanya’nın Barcelona şehrinde gerçekleştirilen Yamaha MT-125 dünya lansmanına katıldık. Prezantasyonda Mt-125’in üzerindeki örtü kaldırıldığında edindiğimiz ilk izlenim şu oldu: bu ufaklık pek de ufak değil!
Karanlık Tarafa İlk Adım
Yamaha, Karanlık Taraf (Dark Side) olarak tanıttığı MT serisinin en küçük üyesi olan MT-125 modelini serinin abileri MT-07 ve MT-09 ebatlarında tasarlamış. Fakat bahsettiğim şey şişirilmiş balon bir tasarım değil. Tam tersine MT-125 büyük motosiklet özelliklerinde 125 cc motorlu bir model olmuş. Üstelik sadece 138 kg ıslak ağırlığı sayesinde motosikletin performansı da beklenenin üzerinde.
Yamaha_MT_125_test
Karanlık Tarafa İlk Adım
MT-125’in görünümünde en dikkat çekici özellikleri Street fighter çizgilerindeki naked tasarımın Yamaha patentli deltabox şasiye, arkaya doğru uzanan iki demir çubuk yerine kafa patlatılmış ve Yamaha’nın GP motosikleti YZF-M1’inkine benzer arka maşa tasarımına ve 41 mm çapındaki Upside-down (USD) ters çatallara sahip olması. Kaslı deposu ve alt taraftaki motor kapaklarının yanı sıra Y şekilli 6 kollu alaşım jantlarla MT-125 oldukça şık bir görünüme sahip. Ön lastik 100/80‐17 arka lastik ise 130/70‐17 ebatlarında. Önde 292 mm’lik tek disk, arkada ise 230 mm’lik tek disk fren uygun görülmüş. Stop farı LED ışıklandırmalı ve ön far çerçevesinde de yine LED gündüz ışıklandırmaları mevcut. MT-125’in birçok büyük abisine kök söktürecek LCD göstergesinde vites atma zamanını işaret eden ışıklı devir göstergesinin yanı sıra saat, motor sıcaklığı, hız, ortalama hız, yakıt durumu, anlık yakıt sarfiyatı, ortalama yakıt sarfiyatı gibi birçok bilgiye erişebiliyorsunuz.
Yeni Daha Güçlü Daha Ekonomik Motor!
810 mm’lik sele yüksekliği ve daha dik oturuş pozisyonu haricinde MT-125, Yamaha YZF-R125 ile aynı teknik özellikleri paylaşıyor. 124.7 cc hacmindeki tek silindirli sıvı soğutmalı 4-zamanlı SOHC (Single overhead camshaft – Üstten tek eksantrikli) 4-valf motor 15 bg gücünde. Yamaha’nın bir önceki 125 cc motorundan 70 farklı parçayla ayrılan yeni motorun alt ve orta devirleri selefine nazaran daha torklu. Motorun maksimum tork değeri ise 12.4 Nm. Tamamen yenilenen parçaların arasında olan yeni enjeksiyon sistemi sayesinde Yamaha MT-125 100 km’de sadece 2.2 litre benzin harcıyor. Bu 11.5 litrelik depoyla 500 km civarı bir menzil anlamına geliyor. Performansıyla karşılaştırıldığında şaka gibi bu hesap bile aslında MT-125 sahibi olmak için yeterli bir neden. Hazır Performans demişken şu Barcelona testine geçelim…
spanyol Asfaltı Ve Yamaha-MT125
MT-125’in selesine oturunca 500-600 cc’lik bir motosikletin üzerindeymiş gibi hissediyorsunuz. Motor göz doldururken tüm yükünüzü seleye verdiğinizde amortisörler yığılıp çökmüyor. Dar alan manevralarında hafif oluşu sayesinde benzer boyutlardaki ağır emsallerinden çok daha kolay manevra yapabiliyor motosikleti istediğiniz gibi yönlendirebiliyorsunuz. MT-125’te benim en çok hoşuma giden özelliklerden biri bu oldu. Şehir içi sürüşlerde 25 derecelik kaster açısı sayesinde araçların arasından rahatça manevra yaparak en önlere sıyrıldık. Dik oturuşu ve geniş gidonu ile şehir içinde MT-125’i kullanmak çok kolay. Biraz da alıştıktan sonra bu rahat ve keyifli sürüş oyun oynama haline dönüştü.
Rodaj mı; Gazla Gitsin!
Barselona şehir merkezinde bol keseden serpilmiş trafik ışıkları nedeniyle fazlaca dur-kalk sonrasında çevre yolu bağlantılarındaki tepelerde değişken dereceli hızlı ve keskin virajlarda MT-125’in kabiliyetlerini test etme imkânımız oldu. Çevre yoluna çıkınca İtalyan meslektaşlarımla yarışırcasına MT-125’in gaz kolunu sonuna kadar çevirip vitesleri birer birer yükselttik (bunu bir ara detaylıca paylaşabilirim ). O km olarak çalıştırdığım ve henüz rodajı yeni başlayan MT-125’in km göstergesi henüz çift haneli rakamlara gelmişti ki 12.4 Nm tork ve 15 bg gücündeki motor çevre yolunda hız sınırlarının üzerine rahatça çıkarak 6. viteste saatte 132 km hıza kadar ulaşmamızı sağladı.
Yamaha_MT_125_test
Sizce fotoğraftaki motosiklet 125′lik mi?
Peş peşe virajlar nedeniyle sonuna dek zorlamak mümkün olmadı ancak iyi bir rodaj sonrasında biraz daha üst hızların görülmesi mümkün olabilir. Virajlarda 1-2 vites aşağı düşürüp debriyajı hızlıca bırakarak defalarca redline ışıklarının yanmasına sebep oldum. Evet, rodajdaki motorun canını almaya çalışmış gibi oldum ama ucuz emsallerinde motor kapaklarını fırlatan bu durumun (tecrübeyle sabit) Japon motosikletlerinde problem yaratmadığını biliyorum. Nitekim arka lastikteki küçük kitlenmeler haricinde bir sıkıntı olmadı. MT-125’in deltabox şasisi ve güçlü amortisörleri viraj girişlerindeki bu gerilimle rahatça başa çıktı. Amortisörler hızlı virajlarda gayet iyi çalışıyor, motosikletin çizgisini istediğiniz gibi değiştirebiliyorsunuz. Dik ve öne yakın oturuş pozisyonu ön lastiğe daha fazla yük bindirerek sportif sürüşü kolaylaştırıyor. Bu arada 125 cc’llik bir motosikletten bahsettiğimizi unutmayalım. Birçok kullanıcı yalpalamadan 110 km/s hızı görebilen bir başlangıç motoruna razı. MT-125 ise bu kategoride mücadeleyi kesinlikle bir üst basamağa taşıyor.
MT-125’in vites kutusu pürüzsüz ve bir o kadar yumuşak; hani vitesler şıkır şıkır geçiyor denir ya hah işte ta kendisi. Şehir içinde onca dur kalka rağmen boş ışığı bu kategorideki diğer modellerde olduğu gibi bir kez bile yanlış yanmadı.
MT-125’te çok beğendiğim şeylerden biri de frenleri. Benim şimdiye dek bir 125 cc’de test ettiğim en iyi frenler MT-125 in 4 piston kaliperli 292 mm’lik frenleri oldu. Bu kadar iyi çalışan tek disk fren gerçekten çok iyi bir özellik. Belki ilerleyen yıllarda ABS fren sistemi de MT-125’e dahil olabilir ancak bu haliyle MT-125 ile stopi yapmak o kadar kolay ki! Tek teker için ise 1. viteste debriyajı hafifçe tokatlamak gerekiyor (kıh kıh kıhhh)…
Özetle
Yamaha MT-125 tarzı, büyük görünümü ve en önemlisi kullanım kolaylığı ile vitesli motosiklete başlamak için doğru bir model. Ben gerçekten çok beğendim. Üstün teknik özellikleri ve kalitesi sayesinde başlangıç motosikleti olmanın dışında ekonomik ulaşım aracı olarak da rahatlıkla kullanılabilir. “125 cc alma nasıl olsa bir sene sonra büyüteceksin” anlayışını da değiştirecek karakterde bir tasarım. 10.100 TL civarında beklenen fiyat etiketi daha ucuz muadillerine nazaran biraz pahalıca gibi görünse de teknik özelliklerini, Yamaha’nın ikinci elde değerinin güçlü olduğunu ve satarken fiyatının rakiplerindeki gibi düşmeyip zarar ettirmeyeceğini hesaba katınca mantıklı bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. Unutmadan, üstelik bu hınzır 5 lirayla tam 42 km yol gidiyor! (5.08 TL olmuş hıaa…)
Reklamlar
-
12 Ağustos 2014, 11:51
#2
İlk "oha"yı ben demek istiyorum
-
12 Ağustos 2014, 11:56
#3
132 km/h a cıkmıs, vay anasını..
-
12 Ağustos 2014, 11:56
#4
Arkasından ben demek istiyorum "oha"
-
12 Ağustos 2014, 11:58
#5
üçüncü "oha" da benden. Şaka mı lan?
125'lik motor 10 bine yuh.
Motosiklet üstünde itlik yapmak çok zevklidir, fakat bu itliğin bütün motosiklet camiasına zarar vereceğini aklınızın köşesinde tutun.
-
12 Ağustos 2014, 11:58
#6
bir ohannes'te benden gelsin
-
12 Ağustos 2014, 12:10
#7
Araba alırım daha iyi bu ne arkadaş utanmasalar 100 bin isticekler 125 lik motora bu ne anlamadım
-
12 Ağustos 2014, 12:12
#8
İlk gördüğümde motorumu satıp üstüne para koyar alırım ben bunu demiştim. Fiyatı görünce şok oldum, adamlar şimdi fiyatları da oturttu, bizim sevgili Devlet büyüklerimiz bizi düşünüp( ), ötv de indirim yapsa, firmalar indirmez fiyatı.
-
12 Ağustos 2014, 12:12
#9
şeş-beşinci "oha" da benden olsun o zaman.
-
12 Ağustos 2014, 12:24
#10
Yamaha ufak cclerde bu kadar abartmasa fiyatları r25 e bu kafayla isterler 15 18bin tl. Ötv düşse firmalar zam yapıp ötvyi tamamlıyor çok kurnazlar.
-
12 Ağustos 2014, 12:35
#11
Fiyat beklenen düzeyde. yzf 125 ten azıcık ucuz wr125x ten azıcık pahalı olacak deniliyordu.
mt-25 de gelse sym wolf 250 11bin olduğu yerde 14 ten aşağı olmaz diye tahmin ediyorum.
Gelsin de fiyat gözüm görmüyor şu anda.
-
12 Ağustos 2014, 12:36
#12
R25 Türkiye'ye gelmesi çok düşük bir ihtimal ilgili yurtdışı basınında yapılan açıklamalara göre..şayet gelse bile; Mt serisinin (ki naked motor ucuz olması çok normal diğer modellere göre) fiyatına aldanıp Yamaha'nın "Bedavadan biraz pahalı" motor satacağını düşünme gafletinde bulunmamak gerekir..ki en somut örneği de bu model oldu.Velhasıl ne zaman satışına başlanıcak? Ne zaman gelecek...gidecek? ikinci eli oluşacak mı? vs..Satış sonrası da cabası...
...Bir acaip Mühendis...
..3 aşağı 5 yukarı yok...1 aşağı...2..3..4..5..6 yukarı
-
12 Ağustos 2014, 12:37
#13
Arkadaşlar evet fiyatlar yüksek ama bir de şöyle düşünün, 125-250 cc Japon ya da avrupalı motorların son zamanlarda hangisine "oha" demedik? Demek ki piyasa değişiyor.
Kabullenin artık. Memleket ne hale geldi allah aşkına sanki domates çok ucuz da motosiklet pahalı.
-
12 Ağustos 2014, 13:04
#14
-
12 Ağustos 2014, 13:28
#15
Param olsa ben alırım arkadaş. Ama fiyatı oha.
-
12 Ağustos 2014, 13:28
#16
Yeni bir akim başlatıyorum: yuh be
-
12 Ağustos 2014, 13:35
#17
Motork08 adlı üyeden alıntı
Yeni bir akim başlatıyorum: yuh be
bende ekliyeyim Mt-125 e ithafen : Şekilsin ya...hıa..na.
...Bir acaip Mühendis...
..3 aşağı 5 yukarı yok...1 aşağı...2..3..4..5..6 yukarı
-
12 Ağustos 2014, 13:36
#18
Benden de bir çüşünüz gelsin.
Bu ne len 125 cc motorlar 10.000 den aşağı satılmıyor şaka gibi.
Sözüm ona mt serisi ucuza satılacaktı.Lafta kaldı.
7-8 daha ekle adam gibi mt 7 al bundan bin kat iyi
-
12 Ağustos 2014, 14:05
#19
R25 in CBR 250 den ucuz olacağını düşünenler için ön uyarı olmuş
-
12 Ağustos 2014, 14:29
#20
bunlar ya dayak yememiş yada saymayı bilmiyor
10 bin ne ulem
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)