Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

125 cc motora 150 cc silinir piston atmak hakkinda sorular

    REKLAM ALANI
  1. #1
    sadocanni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    arn125,vivacity 100 2t,vento100,today50, cbr 125
    herkese merhaba 125 cc motoru günümüze herkes 150 170 200 cc filan yapıyor forumdada okudum fakat bazı seyler eksık bunların cevabını bulamadım,

    şimdi biz motora 150 cc silindir piston aldık diyelim

    hadi kranka yük biner birde krank aldık diyelim

    buraya kadar iyi

    şimdi kimisi üst kapaktan bahseiyor ama mesela merak edip bakan olmuştur internette

    malossi olsun athena olsun vs adamlar sadece silindir piston veriyor 170 , 200 cc neyse artık

    üst kapak vermiyor


    yani sonuc olarak 150 cc yapınca üst kapağın değişmesi veya orjinalinin kalması bir sorun teşkil edermi birşeyleri etkilermi acaba?

    motor su soğutmalı bu arada

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------

    bir fikri yardımcıı olucak birisi usta filan yokmu acaba?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    125 lik motor 150 lik olunca ne kadar performans farkı olacak ki? İşten anlayanın deneme veya fantezi olarak bu işlere girmesi tamam da, işlem esnasında kronik soruna sebep olacak bir hata yapılırsa ne yapacaksınız? Motor 125cc olarak dizayn edildiği için her bir parçası potansiyel sorun kaynağı olabilir.

  3. #3
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    bir parçayı 125ten 200 ccye çıkarırken tüm parçaları (hava filtresinden tut egzoza kadar) 200 cc yapmak gerekir.

    misal karbüratörü hava filtresini değiştin; üst kapağın subap deliklerini de 200 ccdekilerin çapı kadar yapmazsan giren çıkan 125 cc benzin+hava karışımı olacağından 125 ccden bile yavaş gider... ya da en son egzoz çıkışını rahatlatmazsan gene emek boşa gider.

    motor kısmını 200 cc yaptıktan sonra ciddi lastik ve fren modifiyesi yapmazsan sen de boşa gidersin...
    Zeronix bunu beğendi.

  4. #4
    sadocanni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    arn125,vivacity 100 2t,vento100,today50, cbr 125
    ben düşündüm ki cbr 125 bazı ülkelerde 150 cc olarak satılıyor gayette iyi gidiyo bende orjinal 150 cc parçalarını getiriyim dedim aslında sılındır piston krank vs kimisi üst kapak takıyor, 150 200 cc vs silinir piston atınca kimisi orjinalini kullanmaya devam ediyor o bakımdan soru olustu kafamda

  5. #5
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    25 cc eklenti niye yani sebeb ?Maceraya ne gerek var.

  6. #6
    sadocanni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    arn125,vivacity 100 2t,vento100,today50, cbr 125
    uygun fiyata getirtme şansım var o yüzden macit250 uzun sure motor değişemem zaten, soruyla ilgili hala cevap alamadım

  7. #7
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    ben merakımdan soruyorum yanlış anlama neden 25 cc için kırk dereden su getireceksin onu merak ediyorum sadece.125 cc olan blok 150 cc olunca ne olacak km saatte hız farkı ne olacak torkmu artacak ?

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    bende 125 cc Lifan scooter var,tesadüfen suzukinin 150 cc silindir ve pistonunu buldum,taktık ve şu an çekiş ciddi oranda arttı,önceden 80 ile çıkmadığı rampayı 90 la çıkıyor,henüz 200-300 km den beri kullandığım icin sıkıştırmıyorum.

  9. #9
    sadocanni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    arn125,vivacity 100 2t,vento100,today50, cbr 125
    Alıntı Macit250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben merakımdan soruyorum yanlış anlama neden 25 cc için kırk dereden su getireceksin onu merak ediyorum sadece.125 cc olan blok 150 cc olunca ne olacak km saatte hız farkı ne olacak torkmu artacak ?
    bence cbr 125 ve 150 nın özellikleriine bir bak derim yanlıs anlama bişey kanıtlamak için değil bilgin olması amaçlı veya gördüğü hız ne biliyim bakmalısın yani

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:04 ----------

    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende 125 cc Lifan scooter var,tesadüfen suzukinin 150 cc silindir ve pistonunu buldum,taktık ve şu an çekiş ciddi oranda arttı,önceden 80 ile çıkmadığı rampayı 90 la çıkıyor,henüz 200-300 km den beri kullandığım icin sıkıştırmıyorum.
    üst kapağı değiştirinizmi peki?

  10. #10
    arslan26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Honda NC700XA
    Kit olarak satılıpta üst kapak verilmiyorsa pek sorun teşkil etmez, ama bu sorunun kesin cevabını forumda verebilecek kişi sayılıdır

  11. #11
    sadocanni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    arn125,vivacity 100 2t,vento100,today50, cbr 125
    Alıntı arslan26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kit olarak satılıpta üst kapak verilmiyorsa pek sorun teşkil etmez, ama bu sorunun kesin cevabını forumda verebilecek kişi sayılıdır
    yok hocam hondanın 150 cc silindir piston ve krankı getirticem, ama üst kapağa ihtiyacı olurmu acaba işte ? problem olur mu? çünki yurtdısındaki 150r lar 4 subaplı 125r lar 2 subaplı hatırladığım kadarıyla

  12. #12
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Su soğutmalı motorlar cc büyütmek biraz sıkıntılıydı galiba.Aldığınız yada alacağınız silindirin su ceketleri olduğundan eminmisiniz?

  13. #13
    sadocanni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    arn125,vivacity 100 2t,vento100,today50, cbr 125
    Alıntı babaduru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Su soğutmalı motorlar cc büyütmek biraz sıkıntılıydı galiba.Aldığınız yada alacağınız silindirin su ceketleri olduğundan eminmisiniz?
    tabiki , orjinal honda parçası silindir piston krank farklı bır durum yok aslında

  14. #14
    arslan26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Honda NC700XA
    Alıntı sadocanni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok hocam hondanın 150 cc silindir piston ve krankı getirticem, ama üst kapağa ihtiyacı olurmu acaba işte ? problem olur mu? çünki yurtdısındaki 150r lar 4 subaplı 125r lar 2 subaplı hatırladığım kadarıyla
    İyi ingilizce varsa yabancı forumlara bak yada bu değişimi cbr da denemiş birini bul 3. Seçenek hiç bulaşma o na vereceğin parayı bir kenarda sakla elbet motoru değiştirirken lazım olur

  15. #15
    sadocanni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    arn125,vivacity 100 2t,vento100,today50, cbr 125
    Alıntı arslan26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi ingilizce varsa yabancı forumlara bak yada bu değişimi cbr da denemiş birini bul 3. Seçenek hiç bulaşma o na vereceğin parayı bir kenarda sakla elbet motoru değiştirirken lazım olur
    hocam o kadar abartılcak bir fıyat tutmuyor ki fazla tutsa bulaşmam bile inanın öğrenci adamım ben

  16. #16
    arslan26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Honda NC700XA
    Alıntı sadocanni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam o kadar abartılcak bir fıyat tutmuyor ki fazla tutsa bulaşmam bile inanın öğrenci adamım ben
    Peki o zaman 4 subaplı ise kapağı değiştireceksin büyük ihtimal 4 subap, o zaman üst kapak uyumlu olmaz

  17. #17
    sadocanni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    arn125,vivacity 100 2t,vento100,today50, cbr 125
    ama düşündüğün zaman sadece pistonu büyütmüş oluyoruz ha orjınal 150ccı almısız ha sanayıde buyutmusuz 150cc olarak ( teorik olarak konusuyorum parça kalıtesı tabıkı honda olcak), sadece taşlama yapsak yetmezmi acaba?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)