125 cc motora 150 cc silinir piston atmak hakkinda sorular
Reklamlar
-
07 Ağustos 2014, 22:46
#1
herkese merhaba 125 cc motoru günümüze herkes 150 170 200 cc filan yapıyor forumdada okudum fakat bazı seyler eksık bunların cevabını bulamadım,
şimdi biz motora 150 cc silindir piston aldık diyelim
hadi kranka yük biner birde krank aldık diyelim
buraya kadar iyi
şimdi kimisi üst kapaktan bahseiyor ama mesela merak edip bakan olmuştur internette
malossi olsun athena olsun vs adamlar sadece silindir piston veriyor 170 , 200 cc neyse artık
üst kapak vermiyor
yani sonuc olarak 150 cc yapınca üst kapağın değişmesi veya orjinalinin kalması bir sorun teşkil edermi birşeyleri etkilermi acaba?
motor su soğutmalı bu arada
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------
bir fikri yardımcıı olucak birisi usta filan yokmu acaba?
Reklamlar
-
07 Ağustos 2014, 23:44
#2
125 lik motor 150 lik olunca ne kadar performans farkı olacak ki? İşten anlayanın deneme veya fantezi olarak bu işlere girmesi tamam da, işlem esnasında kronik soruna sebep olacak bir hata yapılırsa ne yapacaksınız? Motor 125cc olarak dizayn edildiği için her bir parçası potansiyel sorun kaynağı olabilir.
-
07 Ağustos 2014, 23:55
#3
bir parçayı 125ten 200 ccye çıkarırken tüm parçaları (hava filtresinden tut egzoza kadar) 200 cc yapmak gerekir.
misal karbüratörü hava filtresini değiştin; üst kapağın subap deliklerini de 200 ccdekilerin çapı kadar yapmazsan giren çıkan 125 cc benzin+hava karışımı olacağından 125 ccden bile yavaş gider... ya da en son egzoz çıkışını rahatlatmazsan gene emek boşa gider.
motor kısmını 200 cc yaptıktan sonra ciddi lastik ve fren modifiyesi yapmazsan sen de boşa gidersin...
-
08 Ağustos 2014, 13:28
#4
ben düşündüm ki cbr 125 bazı ülkelerde 150 cc olarak satılıyor gayette iyi gidiyo bende orjinal 150 cc parçalarını getiriyim dedim aslında sılındır piston krank vs kimisi üst kapak takıyor, 150 200 cc vs silinir piston atınca kimisi orjinalini kullanmaya devam ediyor o bakımdan soru olustu kafamda
-
08 Ağustos 2014, 15:14
#5
25 cc eklenti niye yani sebeb ?Maceraya ne gerek var.
-
08 Ağustos 2014, 15:55
#6
uygun fiyata getirtme şansım var o yüzden macit250 uzun sure motor değişemem zaten, soruyla ilgili hala cevap alamadım
-
08 Ağustos 2014, 16:32
#7
ben merakımdan soruyorum yanlış anlama neden 25 cc için kırk dereden su getireceksin onu merak ediyorum sadece.125 cc olan blok 150 cc olunca ne olacak km saatte hız farkı ne olacak torkmu artacak ?
-
08 Ağustos 2014, 18:19
#8
bende 125 cc Lifan scooter var,tesadüfen suzukinin 150 cc silindir ve pistonunu buldum,taktık ve şu an çekiş ciddi oranda arttı,önceden 80 ile çıkmadığı rampayı 90 la çıkıyor,henüz 200-300 km den beri kullandığım icin sıkıştırmıyorum.
-
08 Ağustos 2014, 19:07
#9
Macit250 adlı üyeden alıntı
ben merakımdan soruyorum yanlış anlama neden 25 cc için kırk dereden su getireceksin onu merak ediyorum sadece.125 cc olan blok 150 cc olunca ne olacak km saatte hız farkı ne olacak torkmu artacak ?
bence cbr 125 ve 150 nın özellikleriine bir bak derim yanlıs anlama bişey kanıtlamak için değil bilgin olması amaçlı veya gördüğü hız ne biliyim bakmalısın yani
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:04 ----------
savaskayan adlı üyeden alıntı
bende 125 cc Lifan scooter var,tesadüfen suzukinin 150 cc silindir ve pistonunu buldum,taktık ve şu an çekiş ciddi oranda arttı,önceden 80 ile çıkmadığı rampayı 90 la çıkıyor,henüz 200-300 km den beri kullandığım icin sıkıştırmıyorum.
üst kapağı değiştirinizmi peki?
-
08 Ağustos 2014, 21:11
#10
Kit olarak satılıpta üst kapak verilmiyorsa pek sorun teşkil etmez, ama bu sorunun kesin cevabını forumda verebilecek kişi sayılıdır
-
08 Ağustos 2014, 22:06
#11
arslan26 adlı üyeden alıntı
Kit olarak satılıpta üst kapak verilmiyorsa pek sorun teşkil etmez, ama bu sorunun kesin cevabını forumda verebilecek kişi sayılıdır
yok hocam hondanın 150 cc silindir piston ve krankı getirticem, ama üst kapağa ihtiyacı olurmu acaba işte ? problem olur mu? çünki yurtdısındaki 150r lar 4 subaplı 125r lar 2 subaplı hatırladığım kadarıyla
-
08 Ağustos 2014, 22:14
#12
Su soğutmalı motorlar cc büyütmek biraz sıkıntılıydı galiba.Aldığınız yada alacağınız silindirin su ceketleri olduğundan eminmisiniz?
-
08 Ağustos 2014, 22:19
#13
babaduru adlı üyeden alıntı
Su soğutmalı motorlar cc büyütmek biraz sıkıntılıydı galiba.Aldığınız yada alacağınız silindirin su ceketleri olduğundan eminmisiniz?
tabiki , orjinal honda parçası silindir piston krank farklı bır durum yok aslında
-
08 Ağustos 2014, 22:19
#14
sadocanni adlı üyeden alıntı
yok hocam hondanın 150 cc silindir piston ve krankı getirticem, ama üst kapağa ihtiyacı olurmu acaba işte ? problem olur mu? çünki yurtdısındaki 150r lar 4 subaplı 125r lar 2 subaplı hatırladığım kadarıyla
İyi ingilizce varsa yabancı forumlara bak yada bu değişimi cbr da denemiş birini bul 3. Seçenek hiç bulaşma o na vereceğin parayı bir kenarda sakla elbet motoru değiştirirken lazım olur
-
08 Ağustos 2014, 22:23
#15
arslan26 adlı üyeden alıntı
İyi ingilizce varsa yabancı forumlara bak yada bu değişimi cbr da denemiş birini bul 3. Seçenek hiç bulaşma o na vereceğin parayı bir kenarda sakla elbet motoru değiştirirken lazım olur
hocam o kadar abartılcak bir fıyat tutmuyor ki fazla tutsa bulaşmam bile inanın öğrenci adamım ben
-
08 Ağustos 2014, 22:26
#16
sadocanni adlı üyeden alıntı
hocam o kadar abartılcak bir fıyat tutmuyor ki fazla tutsa bulaşmam bile inanın öğrenci adamım ben
Peki o zaman 4 subaplı ise kapağı değiştireceksin büyük ihtimal 4 subap, o zaman üst kapak uyumlu olmaz
-
08 Ağustos 2014, 22:36
#17
ama düşündüğün zaman sadece pistonu büyütmüş oluyoruz ha orjınal 150ccı almısız ha sanayıde buyutmusuz 150cc olarak ( teorik olarak konusuyorum parça kalıtesı tabıkı honda olcak), sadece taşlama yapsak yetmezmi acaba?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)