şimdi kafam karıştı ama olmaz ki böyle....
bu selesi farı aynası zıkkımı olmayan sadece motor gidon ve tekerden oluşan oluşum lar için cross denir
üzerine oturabilen polis abilerin ses etmediği asfaltta sıkıntı çıkamayan ve tabii stabilize yoldada ayağa kalkıp kolay yönlendirebilenlere enduro denir
diye bilirdim tabii endurolarda arabalardaki class lar gibi donanım ve cc farkları gözetilerek üst sınıf, orta sınıf, alt sınıf enduro diye bölümlenir bilirdim
ben zati stabilize yolu sevmem çok kullanmam asfaltı tercih ederim kızmayın bana touring ciyim
harbiden kafam karıştı şimdi....
Mecnun bir bilseydi motosiklet sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini ?
Süpermotoya araziye giremez uzun yola gidemez demiş ya amaci zaten onun o. Bir süper moto yarisi falan izle gör biraz. Agzi olan konusuyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:23 ----------
ah canim sende birgün aslinda endurolara cross dediğimizi anlayacaksın. Kafandaki endurolari tahmin edebiliyorum ama onlar malesefki touring. Birde bir eminsin kendinden varya
Benim bildiğim cross motor:125,150 cc 200 cc den emin değilim, olan yüksek amortörlü dişli lastikli hafif motorsikletler.örnek olarak ktm 125 sx,150 sx gibi motorlar.(tabi 450 cc ye kadar da oluyor galiba.)
Benim bildiğim enduro motor:biraz daha büyük cc olabiliyor.Ama bmw nin gs leri gibi motorların enduro ile alakası yok.
Cross yarışları benim bildiğim 2 kategori 125 cc ve 150 cc diye.
Saygılar.
Bildiğim kadarıyla kros (motocross) ve enduro arasında ki bir fark da ağırlık ve süspansyondur. Ayrıca enduro sürüşlerde 2t motorlar düşük devirlerdeki atikliğinden ötürü tercih edilmektedir. Touring söylemlerine katılıyorum. Her dişli tekeri olup yerden yüksek olan ya da arazi şartlarında yola devam edebilen motor enduro değildir. Kros olayında ki ''kross-Enduro'' ayırımı da bu motorların yarış/kullanım tarzında ki farklılıktan geldiğini düşünüyorum. Motocross'da pist sürüşü yapılırken enduro da doğal oluşum alanlarında önünüze çıkabilecek her çeşit engele karşı mücadele ediyorsunuz. Dolayısıyla, Enduro sürücüyü fiziksel anlamda daha fazla yoruyor. Bu nedenle ''dayanıklılık'' anlamından gelen Enduro ismini almış olabileceğini düşünüyorum.
Endurans kelimesinden gelir. Dayanıklılık anlamına yakındır tam olarak olmasa da.
Özellikle yüzmede endurans antrenmanları oldukça önemlidir. At yarışlarında da endurans yarışı vardır.
Enduro motorlar da buradan gelir. Daha çok dayanıklılık anlamında.
Evet ağzı olan konuşuyor.en iyi örnekte sizsiniz.
Siz sm ile araziye girilebileceğini mi sanıyorsunuz ? O asfalt lastikleri ile.
Komiksiniz.
Uzun yola çıkında o yüksek gövdeyle ve rüzgarla nereye kadar gidiceksiniz.
Daha bu sene üye olup maşallah ne çok biliyor ve yazıyorsunuz tebrik ederim.
Cidden ağzı olan konuşuyor.
Peki, CafeRacer tarzında veya alt yapısında olan Scrambler modeller hangi kategoriye girer? Enduro mu? Cross mu?
multipurpose olabilir. Burdan tibete gidene kadar girdiği her yola uyum sağlayacak şekilde dayanıklı makineler.
Six days yarışları yıllarca scrambler tipine yakın motosikletlerle yapılmış. Enduro , cross vs çoook sonradan gelip onların yerini almış tarzlar.
Gerçi bahsettiğim zamanlar 2 bilemedin 3 tip motosiklet olan ve onlarada herhangi bir isim bile takılmamış olan yıllar. Enduroların gelişim birazda teknoloji ile orantılı. Ve artık eldeki ağır ve alçak motorların ihtiyacı karşılayamaması.
Bu arada bu konuyu daha iyi anlayabilmek için 6days yarışlarının tarihini okumak ve kronolojik sıra ile yarışları seyretmek çok faydalı olur. Hemde çok keyifli
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------
benzer görüntüleri facebook ve bazı caferacer sitelerinde görmüştüm ve gerçekten eğlenceli ayrıca motosiklet tarihinde önemli bir yere sahip. Sınıfsız motosikletler mi diyelim peki bunlara? Caferacer Scrambler Bobber veya Chopper tarzlarına?
scrambler e çok amaçlı derim çekilirim . Gerisine karışmam neme lazım çok bilmişlikle felan suçlarlar sonra .
"What is caferacer" ve "how make a cafe racer" diye iki dergim vardır. Etrafı kurcalayıp bulabilirsem gönderirim size. İng. sorunuda yoksa okursunuz faydalı şeyler vardı. AMa nerden çıkar , çıkarmı bilemiyorum. Bakıcam ama .
Yada şırayıda okuyabilirsiniz.
http://rideapart.com/2013/12/cafe-racers-history/
Tamamdır, bulursanız bakar inceleriz birlikte. Yurtdışında çok güzel proje yapan kişiler veya firmalar var hatta kılık-kıyafette bile retro yapan markalar var.
AEA'da görükten sonra benim de kafam karışmıştı araştırma yaptım şu sonuçlara ulaştım:
hem arazi hem yol kabiliyeti olan motosikletler hemen her firma tarafından üretiliyor. bunlar dual purpose, dual sport, on/off, adventure, travel, enduro gibi kategoriler altında firmalar tarafından tüketicilere sunulmakta.
bu tanımlar üzerinde anlaşılmış herkesin fikir birliğine vardığı hususlar değiller. Örneğin KTM'nin ürünlerini incelerseniz, enduro olarak tanımlanan sınıfın neredeyse hepsinin motoru/dişli oranları biraz değiştirilmiş ve yolda da gidebilir hale getirilmiş motocrosslar olduğunu görebilirsiniz. ayrıca KTM'nin travel kategorisinde de 1190 Adventure modeli durmakta. Bunun yanında BMW'nin hiç arazi motoru olmamasına rağmen, büyük hacimli ve araziye kesinlikle uygun olmatan ancak bozuk yola uygun denebilecek motosikletlerini enduro olarak sınıflandırdığı görülebilir.
Honda/Kawasaki/Yamaha'nın ise, ülkemizde pek bilinmeyen birer "arazi" serileri mevcut. Bunların enduro veya motocross'a uygun modelleri var. bunlar aslında spor için üretilen aletler. bunların zaman zaman çok büyük değişikliklere uğratılmış ve fiyatı da yarıya indirilmiş versiyonları ise burada da satılıyor ve bunlar aslen "on-off", "dual purpose" ve "dual sport" gibi kategorilerde yer alan asıl amaçları arazi değil, yol ve bozuk yol olan motorlar. Aynı cbr 250 r'ın supersport bir pist motosikleti olmadığı gibi.
Yani kısacası, üzerinde herkesin anlaştığı bu budur dediği bir tanım olmamakla birlikte şöyle bir durum var:
1) arazi odaklı (spor için) motosikletler.
2) yol odaklı (pratik kullanım için) üretilen ve kötü yol/hafif arazi şartlarına da uygun motosikletler.
şimdi asıl fark burdan kaynaklanıyor, bir ekol, spor odaklı motocrossların istendiğinde yolda da gidebilsin diye modifiye edilmiş haline enduro diyor, diğerleri de ancak toprak yolda rahat gidebilecek ve asıl amacı pratik kullanım olan (ör. uzun seyahat) motosikletlere enduro diyor.
neyin ne dendiğinin önemi de pek yok aslında, amacınız AEA gibi arazi sürüşü öğrenmek, yol olmayan yerlerde takılmaksa ne alacağınız yok hindistana gitmekse ne alacağınız belli zaten
Bu arada OFF ROAD denince bu da birkaç bölüme ayrılması gerekmiyor mu?
Kayalık arazi, çamurlu-toprak arazi, karlı bölgeler vs. Bunlara göre lastik modelleri üretiliyor (arazi araçlarından yola çıkarak)
mtr-atr lastikler... Motosikletlerde de aynı mantıkla gidersek, kayalık bir yerde hafif kiloda, düşük cc'li, dişleri olan lastikler tercih edilirse, 200 küsür kiloluk 1200cc'lik bir enduro kullanılamaz.
Enduro, offroad maksatlı sürüşe verilen bir isimdir sadece. Ne kadar bir alan kapsadığını çok fazla tartışmaya lüzum yok. Offroad sürüş yapmış kişiler bilir ki, bu tarz sürüşler yapacak makinelerde olması gereken en önemli husus hafiflik, sonra da dayanıklılıktır. Dünyanın en büyük enduro yarışı Dakar'a bakarak enduro denen şeyin hangi yönde ilerliyor olduğunu görebilirsiniz. Dakar'da 2000'lerin başından bu yana kazanan makineler KTM 690 ile KTM 450'dir. 2000 öncesinde hep daha 'ağır' bilinen modeller kazanıyorken, KTM bu işi değiştirmiştir. Ki zaten olması gereken de buydu zira tekrar diyeyim, arazide en önemli şey hafifliktir. Yukarda BMW 1200'leri enduro olarak tanımlayanlar olmuş. 1200 GS toprak zeminde gidebilir evet (Yamaha R1 de gidebilir. Zaten R1 ile dünya turu yapmış, çöller geçmiş kişiler var), ancak 1200 GS 250 kilo ağırlığında bir motosiklet. Bir kez yere düştü mü geçmiş olsun. Bunun çamuru var, aşırı bozuk zemini var.. var oğlu var.. Bu tarz yüksek hacimli makineleri 'enduro' diye tanımlıyorlar ancak bunların 'gerçek' birer enduro olması mümkün değil ne yazık ki. Siz KTM 1190'ı, Yamaha Super Tenere 1200'ü veya BMW 1200 GS'yi alıp 'gerçek' bir enduro gibi kullanamazsınız. Yukarda bir KTM 1190 videosu var, hani "bakın kullanılabiliyor işte" diye çekilmiş. Yani işi bilen kişiler için o video sadece bir show ve bu kadar. O videonun aynısını R1 ile de çekebilirsiniz, çekmek istedikten sonra.
Dakar'da yıllarca yarışmış bir adam vardı şimdi linki paylaşamayacağım, evde değilim. Bu kişi pek çok hacimde 'araziye girebilir' motoru kullanmış ve sonuç olarak KTM 690'ın 'enduro' sınıfı ıçın bir üst limit olduğuna karar vermiş. Tüm makaledeki asıl değindiği kriter ise 'ağırlık'tı (KTM 690 ıslak 150 kilo civarında).
Enduro ile motocrossu ayırmak gerek. Motocross olarak bilinen disiplin farklı. Genelde 2 zamanlı 250cc ile pistine/parkuruna göre 4 zamanlı 450cc arasında dönüyor iş MX'de. Enduroda önemli olan genelde tork iken, motocrossda saf güç daha önem teşkil etmekte. Ayrıca motocross makineleri genelde yarışma amacıyla kullanıldığından yakıt tankları falan daha da küçük oluyor. Parçaları daha da hafif imal ediliyor, ağırlık iyice düşük olsun diye.
'Bence', enduro denen şeyi şu video güzel tanımlıyor: http://www.youtube.com/watch?v=8xfpU0yIpG4 (2 zamanlı, 300cclik KTM EXC300). Sizin endurodan beklentiniz farklı olabilir. 1200 GS ile araziye girmek ve ona uygun sürüşler yapmak size keyif veriyorsa o şekilde yaparsınız. Ancak 250 kiloluk bir makinenin bu videodaki gibi sürüş yapmasının imkansız olduğu unutulmamalı.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)