Ne olacak bu motisiklet sektorumuzun hali...
Reklamlar
-
02 Ağustos 2014, 02:34
#1
İlk 6 aylik motosiklet satis verilerini okuyunca ve yaklasik %7 lik bir dusus gorunce Bir motosiklet sever olarak belki sektor yetkililerine de ulasir diye birseyler paylasmak istedim.
Motosiklet sektorunu hep birlikte yok ediyorsunuz maalesef..Bununla bir girizgah yapayim nedenlerini acacagim..
Turkiye de motosiklet almak zaten guctur insanlar ekseriyetle hoslanmaz seytan isi guvenli degil vb.ifadelerle alacak olan yakinini da siddetle vazgecirmeye calisir..Hal boyleyken motosiklet aski ile yanip tutusan er yada hatun kisi gidip kendine uygun bir motosiklet bakinmaya baslar..
İste tam burada bir urun alirken yasanabilecek en kaotik ,problemli ve rahatsiz edici surec baslamus olur..Asagida birkac neden siralanmistir.
1) Potansiyel alici hosuna giden motosiklet markalarinin fiyatlarina bakar ancak fiyatlar ucmustur ( cin mali motorlar haric ) burada alici bir yuh yani koca araba aliyoruz sanki yorumu yaparak yinede motosiklet sevdama feda olsun alirim yinede diyerek devam eder.
2) İlgili motorun fiyatini odeyip almak ister alici ama oda ne markanin bayii sinde o motor yoktur sorar ne zaman gelir derlerki 1 ay falan sonra .Tam burada bi grup alici bu ne katdesim diyerek vazgecer digerleri kaparo veya baska bir motosiklete yonlenerek surece devam eder.
3) Siparis gecilir motosiklet heyecanla beklenir bazilari gelmez yine gecikir bazilari gelir ve motor alinir ancak o kadar para verilen motosikletlerin genelinde montaj kalitesi cok dusuktur.Buda can sikar.
4) Bakim servis sureci baslar ki burasi motosiklet dunyasinin en berbat platformudur.Ne adam gibi bakim ,nede adam gibi hizmeti cogu kimse alamaz.Koca camiada 2yada 3 usta adi sahsen gecer sadece kurumsal bir guvenilirlik hak getire..
5) Yedek parca lazim olur basit dusmelerde veya arizalarda basit parcalar icin bile 15 gun 1 ay belki daha fazla beklenir .Aslinda ebayden siparis versen 3 gunde gelir....
Yukaridaki sebepler yillardir markalarin hicbiri tarafindan iyilestirilmemis olup halen otv ye kdv ye takilmaktadirlar..
Sayin motosiklet distributorleri ,
Yukarida bahsi gecen sebeplerin bir veya birkaci yuzunden zaten sosyal cevresini ailesini zar zor ikna edip motosiklet alacak olan her potansiyel ali i pisman olup vazgecmektedir.
Asil mesrle otv falan degildir.Her gecen gun kebapci,lokantaci,sucu vb isyerinin katlanarak acildigi bu ulkede servis motosikletleri dahil satis adetlerinin dusmesi nufusu 70 milyonu asan bir ulkede gercekten tuhaf ve anlasilmazdir.
Bu kafayla giderseniz 2 yada 3 yil icinde otomotiv srktorunde Chevroletin aldigi kaear gibi Turkiye pazarindan cekilmek zorunda kalacaksiniz.
Bir an once servis kalitenizi ,formasyonunuzu ve kalite alginizi lutfen iyilestiriniz aksi takdirde satis adetlerinin bukadar sig oldugu bu pazarda bu fiyatlarla kendinize uzun soluklu bir yer acamayacaksiniz.
Bosverin OTV yi falan.Onemli olan 250 cc ve uzerinde dogru fiyatlarla kemiklesmis bir motosiklet kullanici kitlesi olusturulmali.Burasi digerlerine referans olacak.3 bin tl ye cinmali motor alip kasksiz kullanan ve ilk dustugunde bi tarafi kirilan adami referans aldiran sizin yanlus satis politikaniz.
Dogus oto VW non dist aldiginda Turkiyede pazar payi %3 bile degildi simdi Turkiyenin en cok satilan arabasi VW.Once pazara nasil yerlesecekleklerini cozduler uzun vadeli planlamayla suan liderler.
Bu ulkenin kaliteli motora binen kaliteli servis hizmeti alacak bir kitleye ihtitaci var o potansiyelde var ancak 250 cc motorun uzerine 13 bin Tl yi yalisturip gecnis yilin satis rasyolarina gore bir projeksiyon cizen distributorw cok vizyonsuzsunuz diyorum.
Mujde..El birligiyle srktoru patlatmak uzeresiniz.
Hayirli ugurlu olsun..
Reklamlar
-
02 Ağustos 2014, 02:52
#2
olmadı ama kafa yormak, biz ne güzel işi ÖTV'ye hükümete yıkıyorduk.
-
02 Ağustos 2014, 03:42
#3
Başarılı güzel bir yazı olmuş, inşallah bahsi geçen Kaamiller okur da bir ders çıkarır. Çinlileri sevmesemde , onlar olmasaydı bu millet , motosiklet de dahil bir çok şeyi zor alırdı maalesef. Pahalıdan biraz daha ucuz işte( kaliteye göre)
-
02 Ağustos 2014, 05:39
#4
Aynen katiliyorum bak senin dediğini cinli firmalar yaptı maşallah ipi gogusluyorlar ha bende sevmem cinliyi ama napican ucuz sakat makat servis bulunuyor peki japonlar büyük şehirler dişinda ne var nebir yetkili servis ne parcaci EE ÖTV zaten malum bizde istemesekte iki teker askina cin min ayagimi yerden kessin yapiyoruz. Kim istemez ki her ilde bir yetkili satici, servis
-
02 Ağustos 2014, 10:21
#5
-
02 Ağustos 2014, 10:46
#6
Sağlıklı bir analiz yapabilmek için daha fazla veri lazım. %7 lik düşüşte aslan payını alan hangi segment acaba? En üst fiyat diliminde satışların arttığını tahmin ediyorum. Gelir dağılımının bozulmakta olduğu ülkelerde böyle olur. Fakat verilerin elde olması gerekir. Düşüş sadece satış politikalarıyla ilgili olmayabilir. Ekonomideki yavaşlama da etkiler. Bence en çok revizyon gerektiren satış sonrası.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)