Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Performans Beyin Ne işe yarar?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Fabre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Hayırlısı :)
    İyi akşamlar, arkadaşlar aklıma takılan şöyle birşey var iyi güzel bizim motor 145de kesiciye giriyor.

    Malossi performans beyini var, bunu takınca kesici meselesi iptal oluyor bunu biliyorum.

    lakin bu parça sadece devirimi etkiliyor ? HP veya Tork konusundan artış veya ivmelenmede başka bişeyde artış olmuyor mu ? Bilen birisi yardımcı olursa çok güzel olur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı Fabre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi akşamlar, arkadaşlar aklıma takılan şöyle birşey var iyi güzel bizim motor 145de kesiciye giriyor.

    Malossi performans beyini var, bunu takınca kesici meselesi iptal oluyor bunu biliyorum.

    lakin bu parça sadece devirimi etkiliyor ? HP veya Tork konusundan artış veya ivmelenmede başka bişeyde artış olmuyor mu ? Bilen birisi yardımcı olursa çok güzel olur.
    devir limitini ortadan kaldırır, TPS sensörü dedikleri şeyde kısıtlama varsa yani gaz açma kısmında limitleme veya ivmelenme sınırlaması varsa onu kaldırır.

    Ama HP veya . tork mekanik birşey, aynı devirde sana daha fazla beygir veremez, devir arttığı için beygiri artırabilir ancak.
    cenkito ve Beto87 bunu beğendiler.

  3. #3
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    devir limitini ortadan kaldırır, TPS sensörü dedikleri şeyde kısıtlama varsa yani gaz açma kısmında limitleme veya ivmelenme sınırlaması varsa onu kaldırır.

    Ama HP veya . tork mekanik birşey, aynı devirde sana daha fazla beygir veremez, devir arttığı için beygiri artırabilir ancak.
    ama artı olarak bir o kadarda mekanik aksam erken yaslanır, eskir
    Zuzuuw bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  4. #4
    fastturkish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2012
    Motorunla yarışa falan katılmayacaksan bu tarz değişiklikler motorun ömrünü kısaltır haberin olsun. Sonuçta o kesiciyi oraya süs olsun diye koymuyor mühendisler

  5. #5
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama artı olarak bir o kadarda mekanik aksam erken yaslanır, eskir
    Zaten bu sebeple YBR 10 beygirken Drift gibi çin malı motorlar 13-14 beygir olup aynı cc ile daha fazla güç verirler ama motor ömürleri onlar kadar uzun olamaz.

  6. #6
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Hava yakıt karışımını karbon salınımını düşünmeksizin zenginleştirir, ideal oranda karışmasını sağlar diye biliyorum

  7. #7
    İ.kazan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2023
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen ZS 200
    Bu gün 200 CC motosikletime bağladım ateşleme anlaşılır derece belli oldu el marşı bastığım da çok hızlı devir oldu marş geriye tepti ayak marşı yaptığım da yarım pedalda motor çalıştı hatta ayağımı geri tepti km saati ne baktığımda rolantide iken devir i 6 bin gösteriyor ) CDI beyin üzerinde küçük tuş var ayar için min 1 ila Max 8 söylemek istediğim performans arttı kademe

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------


  8. #8

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Performans beyin denilen şeyin ne olduğuna bağlı bu.

    Yazılımsal müdahalelerle güç artışının veya güç artışı hissinin türlü türlü yolları var.

    Devir kesici ileri taşınır - son hız dışında pek bir etkisi olmaz, tek başına. Devir arttı diye güç de artmak zorunda değil, torkun ne kadar düştüğüne bağlı.
    TPS yanıltılabilir, sen 10% gaz açarsın o 15% iletir.
    Aynı zamanda motorun ana haritasında oynamalar yapılarak doğrudan o devirde ürettiği tork dolayısıyla güç de artırılabilir. Ama bu hangi motorda ne kadar mümkündür bambaşka bir hikaye.
    zihnigonen ve İ.kazan bunu beğendiler.

  9. #9
    İ.kazan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2023
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen ZS 200
    Haklısın motordan motora galiba fark oluyor bana sorarsanız ben biraz tereddüt ediyorum geri orjinal haline döndürmek gibi düşüncem var bir yerleri yakar korkusu var olabilirmi böyle bir şey çünkü ateşleme artış oldu gibi hissi var

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Ateşleme artışı ne demek onu anlayamadım ama, hiç bir arabamda ve motorumda yazılımla oynama ihtiyacı hissetmedim.

    Üreten mühendisten iyi mi biliyorsun kafasında değilim, hatta Tuareg'de katı iptal edip yazılımı da değiştirmek kafamda var. Lakin gerekçe ne orası önemli. Yanlış anlama nolur dediğim, ama 150cc motorun performansını artırmak için yazılımla uğraşmak çok sonuç vermeyecektir. Saçma sapan pedal box gibi şeylerdir muhtmelen o motorlar için üretilen şeyler, onların da nereye ne yaptığı belli değil.
    İ.kazan bunu beğendi.

  11. #11
    İ.kazan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2023
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen ZS 200
    Haklısın böyle şeyler risk taşıyor oynamamak gerekiyor mühendislerden iyi bilemem tabi fakat ben meraklıyım böyle işlere biraz ondandır ayrıca ateşleme Buji kablosu nu televizyon anten kablosu ile değiştim kablo içinde ince metal ince bakır sac tabaka var belki bu nedenle olabilir

  12. #12
    Yobaaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2023
    Motosikleti
    TRK 502X
    performans krem


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)