Performans Beyin Ne işe yarar?
Reklamlar
-
02 Ağustos 2014, 00:43
#1
İyi akşamlar, arkadaşlar aklıma takılan şöyle birşey var iyi güzel bizim motor 145de kesiciye giriyor.
Malossi performans beyini var, bunu takınca kesici meselesi iptal oluyor bunu biliyorum.
lakin bu parça sadece devirimi etkiliyor ? HP veya Tork konusundan artış veya ivmelenmede başka bişeyde artış olmuyor mu ? Bilen birisi yardımcı olursa çok güzel olur.
Reklamlar
-
02 Ağustos 2014, 00:58
#2
Fabre adlı üyeden alıntı
İyi akşamlar, arkadaşlar aklıma takılan şöyle birşey var iyi güzel bizim motor 145de kesiciye giriyor.
Malossi performans beyini var, bunu takınca kesici meselesi iptal oluyor bunu biliyorum.
lakin bu parça sadece devirimi etkiliyor ? HP veya Tork konusundan artış veya ivmelenmede başka bişeyde artış olmuyor mu ? Bilen birisi yardımcı olursa çok güzel olur.
devir limitini ortadan kaldırır, TPS sensörü dedikleri şeyde kısıtlama varsa yani gaz açma kısmında limitleme veya ivmelenme sınırlaması varsa onu kaldırır.
Ama HP veya . tork mekanik birşey, aynı devirde sana daha fazla beygir veremez, devir arttığı için beygiri artırabilir ancak.
-
02 Ağustos 2014, 01:03
#3
Zuzuuw adlı üyeden alıntı
devir limitini ortadan kaldırır, TPS sensörü dedikleri şeyde kısıtlama varsa yani gaz açma kısmında limitleme veya ivmelenme sınırlaması varsa onu kaldırır.
Ama HP veya . tork mekanik birşey, aynı devirde sana daha fazla beygir veremez, devir arttığı için beygiri artırabilir ancak.
ama artı olarak bir o kadarda mekanik aksam erken yaslanır, eskir
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
02 Ağustos 2014, 01:07
#4
Motorunla yarışa falan katılmayacaksan bu tarz değişiklikler motorun ömrünü kısaltır haberin olsun. Sonuçta o kesiciyi oraya süs olsun diye koymuyor mühendisler
-
02 Ağustos 2014, 01:08
#5
cenkito adlı üyeden alıntı
ama artı olarak bir o kadarda mekanik aksam erken yaslanır, eskir
Zaten bu sebeple YBR 10 beygirken Drift gibi çin malı motorlar 13-14 beygir olup aynı cc ile daha fazla güç verirler ama motor ömürleri onlar kadar uzun olamaz.
-
02 Ağustos 2014, 01:37
#6
Hava yakıt karışımını karbon salınımını düşünmeksizin zenginleştirir, ideal oranda karışmasını sağlar diye biliyorum
-
30 Haziran 2024, 23:19
#7
-
Performans beyin denilen şeyin ne olduğuna bağlı bu.
Yazılımsal müdahalelerle güç artışının veya güç artışı hissinin türlü türlü yolları var.
Devir kesici ileri taşınır - son hız dışında pek bir etkisi olmaz, tek başına. Devir arttı diye güç de artmak zorunda değil, torkun ne kadar düştüğüne bağlı.
TPS yanıltılabilir, sen 10% gaz açarsın o 15% iletir.
Aynı zamanda motorun ana haritasında oynamalar yapılarak doğrudan o devirde ürettiği tork dolayısıyla güç de artırılabilir. Ama bu hangi motorda ne kadar mümkündür bambaşka bir hikaye.
-
Haklısın motordan motora galiba fark oluyor bana sorarsanız ben biraz tereddüt ediyorum geri orjinal haline döndürmek gibi düşüncem var bir yerleri yakar korkusu var olabilirmi böyle bir şey çünkü ateşleme artış oldu gibi hissi var
-
01 Temmuz 2024, 12:43
#10
Ateşleme artışı ne demek onu anlayamadım ama, hiç bir arabamda ve motorumda yazılımla oynama ihtiyacı hissetmedim.
Üreten mühendisten iyi mi biliyorsun kafasında değilim, hatta Tuareg'de katı iptal edip yazılımı da değiştirmek kafamda var. Lakin gerekçe ne orası önemli. Yanlış anlama nolur dediğim, ama 150cc motorun performansını artırmak için yazılımla uğraşmak çok sonuç vermeyecektir. Saçma sapan pedal box gibi şeylerdir muhtmelen o motorlar için üretilen şeyler, onların da nereye ne yaptığı belli değil.
-
01 Temmuz 2024, 12:58
#11
Haklısın böyle şeyler risk taşıyor oynamamak gerekiyor mühendislerden iyi bilemem tabi fakat ben meraklıyım böyle işlere biraz ondandır ayrıca ateşleme Buji kablosu nu televizyon anten kablosu ile değiştim kablo içinde ince metal ince bakır sac tabaka var belki bu nedenle olabilir
-
01 Temmuz 2024, 13:37
#12
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)