İster 200, ister 300 le gidin. Lakin kamuya açık yerlerde, zor ama bir zahmet kurallara uyun.200 le giderken bir araca çarpma veya başka türlü kazaya sebep olma ihtimaliniz var, size ne deme lüksünüz yok. En son buralarda Marmaris te biri sürat yaparken motoru ikiye böldü, kendi rahmetli oldu ,konusu açılmıştı.2 Hafta önce de soytarının biri gözümün önünde Dalaman da kavşağı hızlı geçeyim derken bekleyen otomobile çarptı, dengesini kaybetti, başka bir aracın altında kalmaktan zor kurtuldu. Ne diyelim şimdi, motor benim istediğimi yaparım mı?
alah korusun fena (TOP SPEED İM 145)
benim scooter de 90 km sonra gidon halay çekmeye başlıyor
Yine klasik bir forum yazısı. Konuyu açan arkadaş ve konu boyunca ona destek veren kitle ; kimsenin hayatını tehlikeye atmaya hakkınız yok. Otobanda olsa hız limiti 130km dir. Gidip başkasına zarar vermeyecek yerlerde ölmeyi deneyin. O motorları alacak paranın bir kısmını eğitime harcasaydınız keşke. Motosiklet sürüş eğitimi değil toplumda nasıl yaşanacağını,kuralların neler olduğunu,nasıl ve neden uymak gerektiğini vb şeyleri öğrenmek için. Ha ayrıca plakalarınız olan fotoğraflar ve burda yazdığınız "şu kadar km hız yaptım" yazılarınız polis tarafından ceza yazmak için yeterli olduğunu unutmayın.
Ender faydalı konulardan biri olmuş. Ben de bildiklerimi yazayım. Bi kere bazı motosikletler tasarımları gereği belli hızlardan sonra kafa sallarlar veya sallamaya meyilli olurlar. Yarış motorları hariç hemen hepsi diyebiliriz. Kimisi farkedermez ve/veya umursamaz devam eder kimisi de hassastır hemen hisseder-rahatsız olur. Birinci bakılacak yer gidon göbek bilyalarındaki boşluktur, boşluk oluştukça bu olay artar. Dik oturup gidona sıkı sıkı yapışma, yine yazıldığı üzere lastik-balans problemleri yumuşak-yanlış amortisör ayarı gibi uygulamalar da yapabiliyor.
Bazı arkadaşlar bizi galiba körü körüne her yerde hız yaptığımızı ve her fırsatta 200 ile gittiğimizi sanıyor tabiki de öyle değil. Ayrıca polis kişileri suçu işlerken yakalamalıkı cezayi işlem uygulayabilsin o işler öyle düşündüğünüz kadar basit değil!!! Her neyse konu fazla dağilmadan ve bilmezlerin yorumları artmadan sıkıntının olası nedenini şöyle açıklayım. Ön janta hafif bir yamukluk tespit edildi. Önce bu giderilecek sonra ön arka tekere balans yapılacak. Ayrıca arka amortisörüde sertleştirdim. Mesnet rulmanları zaten yeni. Lastik basınçları ok. Sonrasında müsait yollarda tekrar denenecek ve sizlere aydınlatıcı bilgi olsun diye paylaşılacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:28 ----------
Mantıklı insan zaten şöyle düşünür; Aaa adam 200 gidiyor ama bir terslik olduğunu hissediyor anlıyor ve olayın ve ya hatanın üstüne gidiyor ve düzeltemeye çalışıyor. Başka birileri ise; bişey olmaz, ne var ki? Normaldir ya, gazlamaya devam ve sonra bir gün bammmm!!!! Allah korusun da yetmiyor o zaman. Herzaman bakımlı ve bildiğin makine ile gazlayacaksın tabi kide yol ve trafik müsade ettiği müddetçe!
ne dersen de ülkemiz şarlarında 200 yüksek bir sürat. Otoban asfaltı bile hafif eğimli virajlarda yol tutmaz, sen yine bildiğini yap hayat senin, fakat şunuda unutma, bir kedi karşıdan karşıya geçerken kediyi görürsün, ama ona çarpmamak için başka yere yönelemezsin o hızda, yani göz göre göre ölüm. Emin ol hayatını kaybeden insanlarda "zaten herzaman yapıştırmıyorum şuracıkta yapıştırıvereyim" diyipte ölüyorlar. Ya bir araba kıvırıyor önüne ya yolda bir engebele giriyor. 200 ne kelime 100 ile giderken bile düşsen, o hızda bir bariyere çarpsan hiçbir güvenlik önmeli kurtaramaz seni.
"izmirden ankaraya araba ile giderken 500 metre arkadan selektör yakmaya başlayan güzel bir mersedes, ben 120 ile giderken farkedip sağ şeride geçtim ve yanımda 200 üzeri bir hızla ışık gibi geçti, yarım saat sonra bir polis cevirmesine takılmıştı. Yani ben 120 ile giderek 200 ile giden aracı geçmiş oldum. Sanırım acelesi vardı bir yere fakat farkında olmadan yolda onca geçtiği insanın arkasında kaldı. Eminim benim gibi çok kişi dalga geçmiştir. İstatistik olmayalım arkadaşlar, vızır vızır geçtiğimiz araçlar sonra yere yapışmış motosikletinizin yanından geçerken -bakın motosiklet tehlikeli demiştim- diyecek yanındaki kişilere. Ne gerek var kaybedeceğimiz zaman 5-10 dakika olsun. Hız için deliriyorsanızda piste lütfen."
Çözümü de paylaşmış olmanıza sevindim, kim ne kadar yorum yazarak karşı da çıksa bu tarz 4 silindir makinaları kullanan çoğu kişi limitleri zorluyor. Ki 100 le gitmek için de kimse almıyor. Hepimiz piste çıkmak isteriz elbette ama şartlar imkanlar herkes için elverişli değil.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)