Bizim toplumumuz her konuda uzman ve çok ön yargılı.Ambleme çok değer veren bir milletiz.33 yaşındayım ve gerek arabalar ve arabalar kadar olmasa da motorlar konusunda tecrübeliyim.Bir malı kötüleyebilmeniz için en az o malı yapan mühendis kadar bilgi sahibi olmalısınız ve detaylı inceleme yapmış olmalısınız veya o marka modelden uzun bir süre kullanmış olmanız lazım.5-10 km değişik marka motorlar kullanınca bilginin tavan yaptığı bir durum yok yani.Millet niye mi çin malı alıyor şunun için;
1)sırf önünde honda amblemi var diye sırf birazcık titreşimi az diye dünya kadar yağ yakan ve rampada 125 KT yi bile geçemeyen,ayak marşı bile olmayan CBF 150 ye 6000 TL gibi bir para vermemek için.
2)Bisikletten bozma ve çin üretimi olan YBR ye 5 bin TL vermemek için
3)Çin malını yapanlar da mühendis olduğu için.
4)Çin malı motorlardaki estetik Japonlarda olmadığı için.
5)Adam gibi kullanıldığı zaman çok güzel hizmet eden makineler olduğu için v.s diye uzar gider.
Yok piston kol çıkarmış,yok şase ikiye ayrılmış çamura batmış yan yatmış falan filan...Benim genç arkadaşım bayiden motoru aldıktan sonra çıkıp düzlüğe sıfır motorla hız denemesi yaparsa,motoru sıkıştırırsa piston kol da çıkarır bacak ta...Anlamıyorum yani kötülemekten bıkmadığınız çin malı motorlardan (125 kt) bende de vardı güneydoğunun en bozuk yollarında köye gidip geldim,karda yağmurda çamurda ne birgün yolda kaldım,ne titreşimden motor ikiye ayrıldı ne de sağı solu bozuldu.Gayet güzel salına salına okula gider gelirdim hergün.En soğukta bile tek marş çalışırdı.sıfır aldım 4000 kilometre bindim periyodik bakım haricinde para harcamadım.2300 tl ye almıştım acil para lazım oldu bir haftada 1500 TL ye geçen sene sattım.Peki şimdi 6000 TL ye CBF 150 alsanız 3-4 sene binseniz sizce 5500 TL ye satılırmı,bence kimse 3500 TL den fazla vermez,demek ki japon almak daha çok zarar ettiriyor.ALLAH aşkına altı üstü 150 cc motor be o kadar para verilmesi bence çok saçma,araba alınır o paraya.Ama bugün 2500-3000 TL arasına iyi bir sıfır çin motor alabiliyorsunuz,parçası ucuz bozulursa hapı yutarım diye aklınıza gelmiyor.Ha tamam çok kaliteli değiller Honda veya Yamaha ile aralarında kalite farkı var elbette ama iki kat da fiyat farkı var,eleştiri yaparken bunları göz ardı ediyorsunuz,bazı parçaları çok dandik mesela sinyaller,koltukları falan ama motorları canavar gibi.Lütfen bu kadar ön yargılı olmayalım.Honda iyi olabilir ama servis ve yedek parça konusunda milleti yeteri kadar sömürüyor.CBF 150 nin orijinal gösterge paneli 700-800 TL Çin malı bir motorun 50-60 TL.Sakın Honda'nın ki sağlam bozulmaz falan demeyin,kul yapısı şey illaki bozulur.Göstergeniz bozulsun 700 TL verin alın bakalım daha japonu savunuyormusunuz.Ben KT 125'i köy yollarında dik rampalarda sıkıştırmama rağmen yağ değişim zamanında en ufak yağ eksilttiğini görmedim.Şu anda motor alacak olsam yine gider Çin malı alırım.Mesela Mondial MR Vulture veya Drift çok estetik,2.el piyasası iyi yakıtları iyi performansları iyi ve fiyatları 3000-3300 TL yani CBF 150 nin neredeyse yarı fiyatı,sorarım şimdi 5800 TL ye sıfır CBF almanın veya 20-30 bin kilometredeki ikinci el YBR veya CBF ye 3-3,5 bin TL vermenin bir mantığı varmı ? Mondial servisi bakıma 50 TL alıyorsa Honda servisi 100 TL alır,Mondial'in X parçası 30 TL ise Honda'nın ki 200 TL.Ne kadar ekmek o kadar köfte.Bu forumda sürekli bir CBF-YBR tavsiye etme hastalığı var,adam konu açıyor Kanuni Tiger alacam nasıldır diye,birisi çıkıp "o yaramaz YBR al" diyor ALLAH aşkına YBR ile Tiger'ın hiç benzer yönü varmı
ve forumdaki motor tavsiye konularının %90'ı bu muhabbet etrafında dönüyor,sanki dünyada CBF ile YBR den başka motor yok ve çin malı motor sahipleri yatağını yorganını sanayiye taşımış ustaların dükkanının önünde yatıyor..Lütfen şu ön yargıları bırakalım artık ve eleştiri yapacaksak ta fiyat performans olarak yapalım.