Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Çin malı motor almak yerine Alternatif kaliteli motosiklet tavsiyelerim...

    REKLAM ALANI
  1. #21
    chcts1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    crypton s 2019
    bu tartışmalar bence boşuna. Çin deli gibi motosiklet üretiyor. Üretim varsa tüketim de olacak. İstediğiniz kadar almıyorum deyin yine bazıları satacak bazıları da alacak. Fakat hintli motorlar daha kaliteli gibi duruyor gerçekten tayvan ve Kore üretim motorlar da alternatif olabilir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Aslinda cinli motorlar sayesinde insanlar dusuk butce ile motora binmeye basladi, bu gormezden gelinemez..
    TEMBEL bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    15 Mart 2009
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Şu an yok.
    Çekmeyi becerebilirsem ilerki günlerde şuraya bir fotoğraf koyacağım, tartışmayı bitiren son nokta olacak.

    Bulunduğum ilçede trafikten çekilen motosikletlerin olduğu bir yer var, abartmıyorum futbol sahası büyüklüğünde bir yer ve yine abartısız bir 10 binin üzerinde ceset var!

    Dikkatlice baktım resmen çin çöplüğü, tek tük marka motorlar var ama oranı % 1 bile değil. Bu da mı tesadüftür? Herkes mi tek teker ramçoluk yaptı?

    Çin malı ile kalite birbirine zıt iki olgu. Doğanın kanununa aykırı.

  4. #24
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Cbf ye o paralar bence verilmez yokuşlarda bayırlarda bayılırsın sıfır japon almakla iş bitmiyor bence cbf düşünenler 2 el pulsar almalı 2 el almam dersen git bi yakından bak fikrin değişir belki Şu an kullandığım motoru satıp Ybr Cbf Discoveryeyi dönüpde bakmam satıyorsan daha iyisini al drift satılıpda Cbf alan adama gülerim Uzun vadeli ise Cbf alınır ama fiyatı ortada pulsar gibi bir seçenek varken Sıfır Cbf ye para verilmez kalitelidir Hondadır ama gücüde bellidir .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------

    Alıntı Yurdukoru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çekmeyi becerebilirsem ilerki günlerde şuraya bir fotoğraf koyacağım, tartışmayı bitiren son nokta olacak.

    Bulunduğum ilçede trafikten çekilen motosikletlerin olduğu bir yer var, abartmıyorum futbol sahası büyüklüğünde bir yer ve yine abartısız bir 10 binin üzerinde ceset var!

    Dikkatlice baktım resmen çin çöplüğü, tek tük marka motorlar var ama oranı % 1 bile değil. Bu da mı tesadüftür? Herkes mi tek teker ramçoluk yaptı?

    Çin malı ile kalite birbirine zıt iki olgu. Doğanın kanununa aykırı.
    10 senelik Titanlarıda biliyoruz çekebilirsen onlarıda çek ayakda duranların şasesine plastiğine sağına solunada iyi bak temiz olanlarada bir sor değişmedik hangi parçası kalmış
    tekoklava bunu beğendi.

  5. #25
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı twona adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Toplum olarak ne kadar tahammülsüz olduğumuzu buradaki saldırgan cevaplardanda çok rahat görüyoruz. Ülkemizdeki bir çok gerçeği göremeyen vatandaşın bu Çin malı motosiklet konusundada ne kadar bilinçsiz ve kör olduğunu şu cevapları okuduktan sonra daha iyi anladım. Mondial gibi bir markanın ne olduğu belli olmayan, Türkiyeden başka bir ülkede satılıp satılmadığı bile muamma olan Dfift modelinin Honda, Yamaha ve Hintli dev motosiklet üreticilerinin motorlarından daha iyi, daha kullanışlı olduğunu düşünen bir vatandaşa birşey anlatmak mümkün olmayacaktır.

    Hala çin malı ile Çinde montajlanan ürünlerin farkını anlayamayan arkadaşlarada selam olsun. Toyata bir aracın Türkiyedeki fabrikasında araçlarının montajını yapması demek Toyatanın Türk malı olduğuna gelmediği gibi, Sony marka bir cep telefonunun Çinde kurulan bir Sony fabrikasında üretilmesinden dolayı Çin malı olmadığını hala anlayamıyoruz.

    Bu topic motosiklete yeni başlayan, şu kadar param var ne alayım diyen kullanıcılar için açılmıştır. Burada Drift diye satılan çok övdüğünüz motorun akibetini 3-4 sene sonra daha iyi göreceğiz. Beğenmediğiniz Yamha Cryptonlar bile 10 sene sonra neredeyse sıfır fiyatına satılırken siz heryeri dökülmüş Driftinizi bayiye takas etmek için gittiğinzde 500 tl versede satsam diye bayiye yalvarır durumda olacaksınız. Bunları gördük, yaşadık. Adam 2 sene önce aldığı Çinli motoru verip YBR almak istediğinde bayi adamın motorunu 500 tl ye bile saymadı gözümün önünde. Benim ne demek istediğimi 3-5 yıl sonra daha iyi anlarsınız. Bakalım kim at gözklükleriyle bakıyor olaylara tekrar konuşuruz.
    Sen önce üslup öğren, saldırmak hayvanlara mahsustur.

    Bilgi sahibi olmadan 2 dakikada fikir sahibi olmuş insanlar her şeyi çok iyi biliyorlar maaşallah.

    Örneklerinde salladığın Drift modeli Arjantin, Rusya ve İngiltere'nin içinde bulunduğu onlarca ülkede satılan bir motor. Hele z-180 one dediğin motor'a Piaggio etiketini yapıştırıp İtalya'da aygır diye satıyorlar.

    Bunları 3 bin lira verip Hint malı motor aldıktan sonra değil, öncesinde bileceksin. Senin çin malı dediğin Mondial Yuki ve Asya gibi markaları toplu iğnenin ucu kadar şu piyasayı süzecek bilgi birikimine sahip bir insan ZongShen, Haojiang diye adlandırırdı.

    Senin gibi ukalalık ve küstahlık yapmaktansa bak sana bu motorların üretildikleri fabrika isimlerini yazayım;

    Drift - Haojiang - HJ-128-8B Panther adı altında

    Amerika Ticaret Fonu tarafından AAA notu almış,
    ISO 9001 kalite sertifikasına sahip,
    CE ve EEC (Avrupa) sertifikalarına sahip
    Yılda 2,5 milyon adet Motor üreten bir firma.

    Sen eğer Haojiang motoru bilmiyorsan, bu firmayı bilipte ürettiği motoru alan benim gibi insanlara söz söyleme hakkına sahip değilsin.

    2. büyük cehaletin ise yine üzerinde Mondial yazan z-150 ve z-180 denilen motosikletler dünyada 40'dan fazla ülkede satılıyor. Üreticisi Zongshen'dir. Zongshen Haojiand ve Lifan'dan bile büyük bir Çin motosiklet üreticisidir. Avrupalı motosiklet üreticilerine motor bloğu satar.

    Yani senin Mondial sandığın motorlar bilen adam için Dünya pazarına oynayan firmalar tarafından üretilmiştir.

    Senin önyargılar ile yazdığın yazılardan ziyade ben benim Drift'in CB 125'ten daha kullanışlı olduğunu iddia etmiyorum, gözüm kapalı söylüyorum.

    Son 1,5 ayda 6000 km yaptım, dün gece 800 km yol geldim sabaha kadar. Öyle 50 km uzağa gidince gezi yazısı diye paylaşan birisi değilim. Vücüdunun avret mahallerinden sallayan bir insanın sözlerinden daha değerli ve kaideye alınırdır diye umuyorum.
    tinerci, MELİH, atik216 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #26

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Yurdukoru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çekmeyi becerebilirsem ilerki günlerde şuraya bir fotoğraf koyacağım, tartışmayı bitiren son nokta olacak.

    Bulunduğum ilçede trafikten çekilen motosikletlerin olduğu bir yer var, abartmıyorum futbol sahası büyüklüğünde bir yer ve yine abartısız bir 10 binin üzerinde ceset var!

    Dikkatlice baktım resmen çin çöplüğü, tek tük marka motorlar var ama oranı % 1 bile değil. Bu da mı tesadüftür? Herkes mi tek teker ramçoluk yaptı?

    Çin malı ile kalite birbirine zıt iki olgu. Doğanın kanununa aykırı.
    çok saçmalamışsınız kusura bakmayın trafikten çekilen diyorsunuz demekki kullanıcısı ya plakası yok ya ehliyeti yok durup dururken neden trafikten çeksinler hepsidemi hurdaya çıkarıldı lütfen saçmalamayın
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  7. #27

    Üyelik
    15 Mart 2009
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Şu an yok.
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok saçmalamışsınız kusura bakmayın trafikten çekilen diyorsunuz demekki kullanıcısı ya plakası yok ya ehliyeti yok durup dururken neden trafikten çeksinler hepsidemi hurdaya çıkarıldı lütfen saçmalamayın
    Saçmalayan sizsiniz. Neden hep çin malları hurdalıkta? Muayeneden geçemedikleri için olmasın?

  8. #28
    Panther38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2013
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    YAMAHA R25 MİDNİGHT BLACK
    CB125E de güzel motor yalnız honda aceden memnun herhalde acaip çelişki bence sorunsuz makineydi eski motorumdu. aceden iyiydi

  9. #29

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Yurdukoru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Saçmalayan sizsiniz. Neden hep çin malları hurdalıkta? Muayeneden geçemedikleri için olmasın?
    bence ucuz olduğu için apaçi kısmına hitap ediyor ve hor kullanmaktan dağılıyor olmasın
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  10. #30
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence ucuz olduğu için apaçi kısmına hitap ediyor ve hor kullanmaktan dağılıyor olmasın
    Çin malı motora ne kadar bakarsan bak, hepsinin sonu aynı nasıl olsa. kasisten geçince egzozu düşüyor.


  11. #31
    ronnytechno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2011
    Şehir
    Süleymanpaşalı
    Motosikleti
    TVS Apache 150 2013 Yeşil-Siyah
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cinden muzdarip bir adamin Honda Ace den baska alternatifi yok, cok zorda kalinirsa TVS olabilir..
    Çok zorda kalınırsa TVS olabilir demişsinde CBF ile TVS ARASINDA 20tl fark var
    Eğer kask takmıyosanız koruyacak bişeyiniz yok demektir!!!

  12. #32

    Üyelik
    01 Kasım 2011
    Motosikleti
    Mondial 125-KT idi satıldı.
    Bizim toplumumuz her konuda uzman ve çok ön yargılı.Ambleme çok değer veren bir milletiz.33 yaşındayım ve gerek arabalar ve arabalar kadar olmasa da motorlar konusunda tecrübeliyim.Bir malı kötüleyebilmeniz için en az o malı yapan mühendis kadar bilgi sahibi olmalısınız ve detaylı inceleme yapmış olmalısınız veya o marka modelden uzun bir süre kullanmış olmanız lazım.5-10 km değişik marka motorlar kullanınca bilginin tavan yaptığı bir durum yok yani.Millet niye mi çin malı alıyor şunun için;
    1)sırf önünde honda amblemi var diye sırf birazcık titreşimi az diye dünya kadar yağ yakan ve rampada 125 KT yi bile geçemeyen,ayak marşı bile olmayan CBF 150 ye 6000 TL gibi bir para vermemek için.
    2)Bisikletten bozma ve çin üretimi olan YBR ye 5 bin TL vermemek için
    3)Çin malını yapanlar da mühendis olduğu için.
    4)Çin malı motorlardaki estetik Japonlarda olmadığı için.
    5)Adam gibi kullanıldığı zaman çok güzel hizmet eden makineler olduğu için v.s diye uzar gider.
    Yok piston kol çıkarmış,yok şase ikiye ayrılmış çamura batmış yan yatmış falan filan...Benim genç arkadaşım bayiden motoru aldıktan sonra çıkıp düzlüğe sıfır motorla hız denemesi yaparsa,motoru sıkıştırırsa piston kol da çıkarır bacak ta...Anlamıyorum yani kötülemekten bıkmadığınız çin malı motorlardan (125 kt) bende de vardı güneydoğunun en bozuk yollarında köye gidip geldim,karda yağmurda çamurda ne birgün yolda kaldım,ne titreşimden motor ikiye ayrıldı ne de sağı solu bozuldu.Gayet güzel salına salına okula gider gelirdim hergün.En soğukta bile tek marş çalışırdı.sıfır aldım 4000 kilometre bindim periyodik bakım haricinde para harcamadım.2300 tl ye almıştım acil para lazım oldu bir haftada 1500 TL ye geçen sene sattım.Peki şimdi 6000 TL ye CBF 150 alsanız 3-4 sene binseniz sizce 5500 TL ye satılırmı,bence kimse 3500 TL den fazla vermez,demek ki japon almak daha çok zarar ettiriyor.ALLAH aşkına altı üstü 150 cc motor be o kadar para verilmesi bence çok saçma,araba alınır o paraya.Ama bugün 2500-3000 TL arasına iyi bir sıfır çin motor alabiliyorsunuz,parçası ucuz bozulursa hapı yutarım diye aklınıza gelmiyor.Ha tamam çok kaliteli değiller Honda veya Yamaha ile aralarında kalite farkı var elbette ama iki kat da fiyat farkı var,eleştiri yaparken bunları göz ardı ediyorsunuz,bazı parçaları çok dandik mesela sinyaller,koltukları falan ama motorları canavar gibi.Lütfen bu kadar ön yargılı olmayalım.Honda iyi olabilir ama servis ve yedek parça konusunda milleti yeteri kadar sömürüyor.CBF 150 nin orijinal gösterge paneli 700-800 TL Çin malı bir motorun 50-60 TL.Sakın Honda'nın ki sağlam bozulmaz falan demeyin,kul yapısı şey illaki bozulur.Göstergeniz bozulsun 700 TL verin alın bakalım daha japonu savunuyormusunuz.Ben KT 125'i köy yollarında dik rampalarda sıkıştırmama rağmen yağ değişim zamanında en ufak yağ eksilttiğini görmedim.Şu anda motor alacak olsam yine gider Çin malı alırım.Mesela Mondial MR Vulture veya Drift çok estetik,2.el piyasası iyi yakıtları iyi performansları iyi ve fiyatları 3000-3300 TL yani CBF 150 nin neredeyse yarı fiyatı,sorarım şimdi 5800 TL ye sıfır CBF almanın veya 20-30 bin kilometredeki ikinci el YBR veya CBF ye 3-3,5 bin TL vermenin bir mantığı varmı ? Mondial servisi bakıma 50 TL alıyorsa Honda servisi 100 TL alır,Mondial'in X parçası 30 TL ise Honda'nın ki 200 TL.Ne kadar ekmek o kadar köfte.Bu forumda sürekli bir CBF-YBR tavsiye etme hastalığı var,adam konu açıyor Kanuni Tiger alacam nasıldır diye,birisi çıkıp "o yaramaz YBR al" diyor ALLAH aşkına YBR ile Tiger'ın hiç benzer yönü varmı ve forumdaki motor tavsiye konularının %90'ı bu muhabbet etrafında dönüyor,sanki dünyada CBF ile YBR den başka motor yok ve çin malı motor sahipleri yatağını yorganını sanayiye taşımış ustaların dükkanının önünde yatıyor..Lütfen şu ön yargıları bırakalım artık ve eleştiri yapacaksak ta fiyat performans olarak yapalım.
    AttilaXtreme ve tekoklava bunu beğendiler.

  13. #33
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı KASPINARLI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim toplumumuz her konuda uzman ve çok ön yargılı.Ambleme çok değer veren bir milletiz.33 yaşındayım ve gerek arabalar ve arabalar kadar olmasa da motorlar konusunda tecrübeliyim.Bir malı kötüleyebilmeniz için en az o malı yapan mühendis kadar bilgi sahibi olmalısınız ve detaylı inceleme yapmış olmalısınız veya o marka modelden uzun bir süre kullanmış olmanız lazım.5-10 km değişik marka motorlar kullanınca bilginin tavan yaptığı bir durum yok yani.Millet niye mi çin malı alıyor şunun için;
    1)sırf önünde honda amblemi var diye sırf birazcık titreşimi az diye dünya kadar yağ yakan ve rampada 125 KT yi bile geçemeyen,ayak marşı bile olmayan CBF 150 ye 6000 TL gibi bir para vermemek için.
    2)Bisikletten bozma ve çin üretimi olan YBR ye 5 bin TL vermemek için
    3)Çin malını yapanlar da mühendis olduğu için.
    4)Çin malı motorlardaki estetik Japonlarda olmadığı için.
    5)Adam gibi kullanıldığı zaman çok güzel hizmet eden makineler olduğu için v.s diye uzar gider.
    Yok piston kol çıkarmış,yok şase ikiye ayrılmış çamura batmış yan yatmış falan filan...Benim genç arkadaşım bayiden motoru aldıktan sonra çıkıp düzlüğe sıfır motorla hız denemesi yaparsa,motoru sıkıştırırsa piston kol da çıkarır bacak ta...Anlamıyorum yani kötülemekten bıkmadığınız çin malı motorlardan (125 kt) bende de vardı güneydoğunun en bozuk yollarında köye gidip geldim,karda yağmurda çamurda ne birgün yolda kaldım,ne titreşimden motor ikiye ayrıldı ne de sağı solu bozuldu.Gayet güzel salına salına okula gider gelirdim hergün.En soğukta bile tek marş çalışırdı.sıfır aldım 4000 kilometre bindim periyodik bakım haricinde para harcamadım.2300 tl ye almıştım acil para lazım oldu bir haftada 1500 TL ye geçen sene sattım.Peki şimdi 6000 TL ye CBF 150 alsanız 3-4 sene binseniz sizce 5500 TL ye satılırmı,bence kimse 3500 TL den fazla vermez,demek ki japon almak daha çok zarar ettiriyor.ALLAH aşkına altı üstü 150 cc motor be o kadar para verilmesi bence çok saçma,araba alınır o paraya.Ama bugün 2500-3000 TL arasına iyi bir sıfır çin motor alabiliyorsunuz,parçası ucuz bozulursa hapı yutarım diye aklınıza gelmiyor.Ha tamam çok kaliteli değiller Honda veya Yamaha ile aralarında kalite farkı var elbette ama iki kat da fiyat farkı var,eleştiri yaparken bunları göz ardı ediyorsunuz,bazı parçaları çok dandik mesela sinyaller,koltukları falan ama motorları canavar gibi.Lütfen bu kadar ön yargılı olmayalım.Honda iyi olabilir ama servis ve yedek parça konusunda milleti yeteri kadar sömürüyor.CBF 150 nin orijinal gösterge paneli 700-800 TL Çin malı bir motorun 50-60 TL.Sakın Honda'nın ki sağlam bozulmaz falan demeyin,kul yapısı şey illaki bozulur.Göstergeniz bozulsun 700 TL verin alın bakalım daha japonu savunuyormusunuz.Ben KT 125'i köy yollarında dik rampalarda sıkıştırmama rağmen yağ değişim zamanında en ufak yağ eksilttiğini görmedim.Şu anda motor alacak olsam yine gider Çin malı alırım.Mesela Mondial MR Vulture veya Drift çok estetik,2.el piyasası iyi yakıtları iyi performansları iyi ve fiyatları 3000-3300 TL yani CBF 150 nin neredeyse yarı fiyatı,sorarım şimdi 5800 TL ye sıfır CBF almanın veya 20-30 bin kilometredeki ikinci el YBR veya CBF ye 3-3,5 bin TL vermenin bir mantığı varmı ? Mondial servisi bakıma 50 TL alıyorsa Honda servisi 100 TL alır,Mondial'in X parçası 30 TL ise Honda'nın ki 200 TL.Ne kadar ekmek o kadar köfte.Bu forumda sürekli bir CBF-YBR tavsiye etme hastalığı var,adam konu açıyor Kanuni Tiger alacam nasıldır diye,birisi çıkıp "o yaramaz YBR al" diyor ALLAH aşkına YBR ile Tiger'ın hiç benzer yönü varmı ve forumdaki motor tavsiye konularının %90'ı bu muhabbet etrafında dönüyor,sanki dünyada CBF ile YBR den başka motor yok ve çin malı motor sahipleri yatağını yorganını sanayiye taşımış ustaların dükkanının önünde yatıyor..Lütfen şu ön yargıları bırakalım artık ve eleştiri yapacaksak ta fiyat performans olarak yapalım.
    Ne yazmışssın be usta,

    güzel noktalara değinmişsin gerçekten. Ayrıca 125 KT en az Vulture ve Drift kadar güçlü bir motora sahip.

    Son olarak periyodik bakım için Mondial servisine gitmene gerek yok, yağın kralı 30-35 TL. Al kendin koy. 10 bin'e kadar 6 kere servise gitmen gerek. 6 * 50 = en az 300 TL. Zaten Mondial bir motorun pistonu "bacak" çıkarsa 300 TL masraf olmaz. Bunun için servislere boşuna para vermeyin.
    AttilaXtreme bunu beğendi.

  14. #34

    Üyelik
    01 Kasım 2011
    Motosikleti
    Mondial 125-KT idi satıldı.
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne yazmışssın be usta,

    güzel noktalara değinmişsin gerçekten. Ayrıca 125 KT en az Vulture ve Drift kadar güçlü bir motora sahip.

    Son olarak periyodik bakım için Mondial servisine gitmene gerek yok, yağın kralı 30-35 TL. Al kendin koy. 10 bin'e kadar 6 kere servise gitmen gerek. 6 * 50 = en az 300 TL. Zaten Mondial bir motorun pistonu "bacak" çıkarsa 300 TL masraf olmaz. Bunun için servislere boşuna para vermeyin.
    Aynen kardeşim doğru demişsin,mondiale her sene motor yaptırsan yine dokunmaz dediğin gibi 200-300 TL ye yapılıyor

  15. #35
    maxiscooter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2013
    Şehir
    K.K.T.C.
    Çın malı motorlar ıle japon motorlar arasındaki fark şudur.

    Japon(yada kaliteli işi ciddi yapan firma) bir sürü mühendis bulundurur ve büyük bir ekip bulundurur.Bu ekip büyük bir bütçe ile bir sürü denemelerle en optimum ayar için aylarını hatta belki yıllarını verirler. Burda iki kelimeyle yazılsada çok uzun,sıkıntılı bir süreçtir. Bu süreç sırasında testler vs yapılır. Gerekiyorsa motorda kullanıcak parçalar veya sistemler için patentler alınır, bunlara ciddi paralarda ödenir. Parçaların üretimi için kalıplar vs üretilir. Bunlar inanılmaz derecede pahalı olan işlemlerdir. Onca sıkıntılı süreç, büyük ekiplerin uzun süre çalışması sonucu üretime başlar,marka kalitesini yansıtacak kadar kaliteli malzemeler kullanılarak üretilir.Daha sonra bu ekip satış sıranda dahi araçların eksiklerini ve iyileştirmeleri için çalışır. Sen bunlara garanti kapsamında veya geri çağırmalarla optimum düzeye getirir.Bu marka büyük paralar harcayıp dünyanın her yerinde sana yakın olmaya çalışır. Belirli kalite standartı vardır.


    Çın markasıda gelir. Böyle bir ekibi olmadan birkaç markadan motorları alır.Parçalarını ayırır.Her parçanın kalıbını çıkarır ve üretir.ar-ge gibi birşeye para harcamamıştır. Marka kalitesi olarak çok derdi yoktur.Motorları çeşitli ülkelere onların istediği markaları basarak gönderir. Kendi adı geçmediği içinde rahattır. Kalitede düşüktür. Bu bahsettiğim kalıp çıkarıp üretme olayını sanayide iyi ustalar tarafından da yapılacak şeylerdir. Çinde maliyet daha ucuz diye bu firmalar türemiştir. Bu yüzden 5te 1 fiyata parça satma imkanı vardır. Kopyala yapıştır modeliyle düşük kalitede üretilmiş bi motosiklet hiçbir zaman kaliteli markalar kadar kaliteli olamaz. Ayrıca çinden gelen motorların neredeyse tamamı 15-20 yıl öncesi honda nın kullandığı motorların kopyaları...sadece kalite farkı ile...

    Şimdi hondada çinde üretiyor diyenler olacaktır. Üretildiği markanın kalitesi ile orda işçilik ve hammadde uygunluğu nedeni ile üretilmekte.yukarda bahsettiğim üretici ile pek benzerliği yoktur.
    twona, deepstrong99, Yurdukoru ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  16. #36
    twona - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Yamaha XMAX 400 & Bajaj BOXER 150
    Çin malı motosikletleri hala göklere çıkarıp efsane haline getiren insanlarla hiç birşey tartışmam ben. Şu ana kadar 20 tane motor satın aldım hiç biri Çin malı değildi, yani 3000 liralık Hint malı motor aldım diye bu konuyu açmadım daha öncede bu fiyatlarda birçok motor aldım.

    Herkes istediği motoru almakta özgürdür ve benimki tecrübeli biri olarak sadece tavsiyedir. Herkese Çin malı motorlarıyla mutluluklar ama 2-3 sene sonra bana ukala diyen seviyesiz, hayvan gibi saldırgan ve en önemlisi tahammülsüz, bırak kendini kullandığı bir malı bile eleştiremeyen ve eleştirtmeyen insanlarla tekrar konuşuruz.

    İnadına tekrar söylüyorum. Çin malı motosiklet alarak, canınızı ve paranızı çöpe atmayın. Gidin en azından 2. el rüştünü ispatlamış bir motor alın keyifle kullanın...
    Yurdukoru ve kdiner bunu beğendiler.

  17. #37
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı maxiscooter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çın malı motorlar ıle japon motorlar arasındaki fark şudur.

    Japon(yada kaliteli işi ciddi yapan firma) bir sürü mühendis bulundurur ve büyük bir ekip bulundurur.Bu ekip büyük bir bütçe ile bir sürü denemelerle en optimum ayar için aylarını hatta belki yıllarını verirler. Burda iki kelimeyle yazılsada çok uzun,sıkıntılı bir süreçtir. Bu süreç sırasında testler vs yapılır. Gerekiyorsa motorda kullanıcak parçalar veya sistemler için patentler alınır, bunlara ciddi paralarda ödenir. Parçaların üretimi için kalıplar vs üretilir. Bunlar inanılmaz derecede pahalı olan işlemlerdir. Onca sıkıntılı süreç, büyük ekiplerin uzun süre çalışması sonucu üretime başlar,marka kalitesini yansıtacak kadar kaliteli malzemeler kullanılarak üretilir.Daha sonra bu ekip satış sıranda dahi araçların eksiklerini ve iyileştirmeleri için çalışır. Sen bunlara garanti kapsamında veya geri çağırmalarla optimum düzeye getirir.Bu marka büyük paralar harcayıp dünyanın her yerinde sana yakın olmaya çalışır. Belirli kalite standartı vardır.


    Çın markasıda gelir. Böyle bir ekibi olmadan birkaç markadan motorları alır.Parçalarını ayırır.Her parçanın kalıbını çıkarır ve üretir.ar-ge gibi birşeye para harcamamıştır. Marka kalitesi olarak çok derdi yoktur.Motorları çeşitli ülkelere onların istediği markaları basarak gönderir. Kendi adı geçmediği içinde rahattır. Kalitede düşüktür. Bu bahsettiğim kalıp çıkarıp üretme olayını sanayide iyi ustalar tarafından da yapılacak şeylerdir. Çinde maliyet daha ucuz diye bu firmalar türemiştir. Bu yüzden 5te 1 fiyata parça satma imkanı vardır. Kopyala yapıştır modeliyle düşük kalitede üretilmiş bi motosiklet hiçbir zaman kaliteli markalar kadar kaliteli olamaz. Ayrıca çinden gelen motorların neredeyse tamamı 15-20 yıl öncesi honda nın kullandığı motorların kopyaları...sadece kalite farkı ile...

    Şimdi hondada çinde üretiyor diyenler olacaktır. Üretildiği markanın kalitesi ile orda işçilik ve hammadde uygunluğu nedeni ile üretilmekte.yukarda bahsettiğim üretici ile pek benzerliği yoktur.
    İlk paragraf doğru ancak 2. kısım kısmen yanlış.

    Ezbere yaftalamak çok yanlış. Çin eğer isterse Alman'dan ve Japon'dan daha kalitelisini yapar ve bunu yapabilecek teknolojiye sahip bir ülke.

    Mesela dünyada 5. jenerasyon olarak tabir edilen savaş jetini USA'den önce üretti ve halen aktif olarak kullanabilen tek ülkedir. Amerikda ise bu jetlerle ilgili çalışmasını sürdürmekte. F-35 denilen uçak bahsettiğim.

    Çin para - çokomel mantığı ile çalışır. Sen ne kadar para verirsen sana o kadar paralık mal üretir. İsmi cismi belli olmayan motosiklet firmaları dediğiniz gibi alır CBF motorunu daha düşük malzeme kalitesi ile kopyalar ve herhangi bir teste tabi tutmadan piyasaya sürer. Ancak, Zongshen - Haojiang - Lifan - Thumpstar - Jincheng ( suzuki ile ortak band üretim yapar ) - Quingqi gibi çinli firmalar sizin söylediğinizin aksine gayet yeterli bir arge tesisine sahipler. Bu firmaların sitelerine girerseniz orada arge departmanında neler var, fabrika boyutu ve yıllık satış rakamlarını görürsünz. Zongshen'in fabrikasında 18 bin kişi çalışır. Yıllık 1 milyon adet hazır motosiklet satışı var.

    Bu paraları oynayan, bu rakamları yakalamış firmalar sizin dediğiniz gibi dandik motor üreticisi olamazlar.

    Amerika, Rusya, ingiltere, Avrupa ülkeleri gibi 40'tan fazla ülkede satış yapan firmalar bunlar.

    Aynı motosiklet şasesi üzerine dilersen 4 farklı motor bloğu sunuyorlar. Honda hangi motorunda bu özelliği sunar? Bun yapamaz çünkü satamayacağından emin olmadığı motor bloğunu üretmez, ama bu firmalar milyonlarca blok üretir ve herhangi bir motora takıp satıyorlar.

    Z-180 one denilen motorun 4 farklı motor seçeneği hem ingiltere'de hem Amerika'da satışta.

    Drift'in ise 2 tane 125'lik 2 tane 150'lik motor bloğu var aynı firmaların sitesinde.

    Çin malı motor alırken sadece firmanın orjinini araştırmak yeterli, mevzu bahis arge, mühendislik ve kalite sertifikalarının hepsi bu firmalarda da mevcut.

    Medeniyet tarlasında yayılmamış bazı mahluklar Cenab-ı Hakk'ın rahmetine sığınarak işkembe-i Kübra'dan atabilirler, siz onlara aldırmayın. Onlar bilgi sahibi olmadan fikirlerini bir mıh gibi gömmüşlerdir beyin(!)lerine. Türkiye'den başka ülkede satıldığı meçhulmüş, 18 bin tane çinli sadece Türkiye'ye motor üretmek için çalışıyor zaten Zongshen fabrikasında.
    tekoklava bunu beğendi.

  18. #38
    maxiscooter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2013
    Şehir
    K.K.T.C.
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk paragraf doğru ancak 2. kısım kısmen yanlış.

    Ezbere yaftalamak çok yanlış. Çin eğer isterse Alman'dan ve Japon'dan daha kalitelisini yapar ve bunu yapabilecek teknolojiye sahip bir ülke.

    Mesela dünyada 5. jenerasyon olarak tabir edilen savaş jetini USA'den önce üretti ve halen aktif olarak kullanabilen tek ülkedir. Amerikda ise bu jetlerle ilgili çalışmasını sürdürmekte. F-35 denilen uçak bahsettiğim.

    Çin para - çokomel mantığı ile çalışır. Sen ne kadar para verirsen sana o kadar paralık mal üretir. İsmi cismi belli olmayan motosiklet firmaları dediğiniz gibi alır CBF motorunu daha düşük malzeme kalitesi ile kopyalar ve herhangi bir teste tabi tutmadan piyasaya sürer. Ancak, Zongshen - Haojiang - Lifan - Thumpstar - Jincheng ( suzuki ile ortak band üretim yapar ) - Quingqi gibi çinli firmalar sizin söylediğinizin aksine gayet yeterli bir arge tesisine sahipler. Bu firmaların sitelerine girerseniz orada arge departmanında neler var, fabrika boyutu ve yıllık satış rakamlarını görürsünz. Zongshen'in fabrikasında 18 bin kişi çalışır. Yıllık 1 milyon adet hazır motosiklet satışı var.

    Bu paraları oynayan, bu rakamları yakalamış firmalar sizin dediğiniz gibi dandik motor üreticisi olamazlar.

    Amerika, Rusya, ingiltere, Avrupa ülkeleri gibi 40'tan fazla ülkede satış yapan firmalar bunlar.

    Aynı motosiklet şasesi üzerine dilersen 4 farklı motor bloğu sunuyorlar. Honda hangi motorunda bu özelliği sunar? Bun yapamaz çünkü satamayacağından emin olmadığı motor bloğunu üretmez, ama bu firmalar milyonlarca blok üretir ve herhangi bir motora takıp satıyorlar.

    Z-180 one denilen motorun 4 farklı motor seçeneği hem ingiltere'de hem Amerika'da satışta.

    Drift'in ise 2 tane 125'lik 2 tane 150'lik motor bloğu var aynı firmaların sitesinde.

    Çin malı motor alırken sadece firmanın orjinini araştırmak yeterli, mevzu bahis arge, mühendislik ve kalite sertifikalarının hepsi bu firmalarda da mevcut.

    Medeniyet tarlasında yayılmamış bazı mahluklar Cenab-ı Hakk'ın rahmetine sığınarak işkembe-i Kübra'dan atabilirler, siz onlara aldırmayın. Onlar bilgi sahibi olmadan fikirlerini bir mıh gibi gömmüşlerdir beyin(!)lerine. Türkiye'den başka ülkede satıldığı meçhulmüş, 18 bin tane çinli sadece Türkiye'ye motor üretmek için çalışıyor zaten Zongshen fabrikasında.

    Ben çin kaliteli ürün yapamaz demedim. Ayrıca o saydıklarının kat kat daha iyisini Türkiyede de yapabilirsin. Çini bu kadar gözünüzde büyütmenize gerek yok. Insanlar çok ucuza çalıştıkları için maliyetler bu kadar aşağıda. O yüzden herkes ürün yaptırıyor. Konu bu değil. Bahsettiğin firmalarıda biliyorum. Evet benim dediğimden farklı çalışıp gerçekten ürün üreten firmalar. Z-one modeli var evet. Mondial getirtiyor. Peki bu modelin kökeni neye dayanıyor? Piaggio grubun ürettirdiği bahsettiğim patent muhabbetleri yüzünden ufak tefek farklılıklarla z-one adını verip sattıkları motosiklet. Bu modelin başarılı olduğunu söyleniyor,ileride görürüz. Peki ama farkındamısınız. Bu ürün Derbi markasıyla ülkemizde 4800 tl gibi bir rakama saışına başlandı.Mondialse 150 cc olanını 4300 küsür tl ye satıyor. Birisinin arkasında dünyaca bilinen derbi markası -ki piaggio grup içinde- diğerinin markası mondial. garanti koşullarını hepimiz biliyoruz.Bunlar aynı kalitede ise arada 500 lira civarı fark var. Bunuda marka olarak bilinen garantiye bağlayabiliriz. Bundan çıkan sonuçta çinden gelen firmalarda bir motor yapıyorsa ve kalitesi bilinenler seviyesinde ise fiyatıda o seviyede oluyor. Demem o ki 2 bin tlye satılan motosiklet 6bin likten iyi olamaz.Aynı kalitede olursada zaten o 2 bin tl olmaz 5 olur 5.5 olur...

  19. #39
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    kullanmadığım şey hakkında yorum yapmak istemem , ancak bir şey dikkatimi çekti.
    sahibindende motor araştırırken ybr nin 2005-6-7 modellerinde bile ilk günkü kondisyonda motosikletler bulabiliyorken ,
    aynı senelerin tvs ve çinlilere baktığımda hep dökük motorlar karşıma çıkardı.
    bana biraz hızlı dökülüyormuş gibi geliyor.

  20. #40
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı maxiscooter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çın malı motorlar ıle japon motorlar arasındaki fark şudur.

    Japon(yada kaliteli işi ciddi yapan firma) bir sürü mühendis bulundurur ve büyük bir ekip bulundurur.Bu ekip büyük bir bütçe ile bir sürü denemelerle en optimum ayar için aylarını hatta belki yıllarını verirler. Burda iki kelimeyle yazılsada çok uzun,sıkıntılı bir süreçtir. Bu süreç sırasında testler vs yapılır. Gerekiyorsa motorda kullanıcak parçalar veya sistemler için patentler alınır, bunlara ciddi paralarda ödenir. Parçaların üretimi için kalıplar vs üretilir. Bunlar inanılmaz derecede pahalı olan işlemlerdir. Onca sıkıntılı süreç, büyük ekiplerin uzun süre çalışması sonucu üretime başlar,marka kalitesini yansıtacak kadar kaliteli malzemeler kullanılarak üretilir.Daha sonra bu ekip satış sıranda dahi araçların eksiklerini ve iyileştirmeleri için çalışır. Sen bunlara garanti kapsamında veya geri çağırmalarla optimum düzeye getirir.Bu marka büyük paralar harcayıp dünyanın her yerinde sana yakın olmaya çalışır. Belirli kalite standartı vardır.


    Çın markasıda gelir. Böyle bir ekibi olmadan birkaç markadan motorları alır.Parçalarını ayırır.Her parçanın kalıbını çıkarır ve üretir.ar-ge gibi birşeye para harcamamıştır. Marka kalitesi olarak çok derdi yoktur.Motorları çeşitli ülkelere onların istediği markaları basarak gönderir. Kendi adı geçmediği içinde rahattır. Kalitede düşüktür. Bu bahsettiğim kalıp çıkarıp üretme olayını sanayide iyi ustalar tarafından da yapılacak şeylerdir. Çinde maliyet daha ucuz diye bu firmalar türemiştir. Bu yüzden 5te 1 fiyata parça satma imkanı vardır. Kopyala yapıştır modeliyle düşük kalitede üretilmiş bi motosiklet hiçbir zaman kaliteli markalar kadar kaliteli olamaz. Ayrıca çinden gelen motorların neredeyse tamamı 15-20 yıl öncesi honda nın kullandığı motorların kopyaları...sadece kalite farkı ile...

    Şimdi hondada çinde üretiyor diyenler olacaktır. Üretildiği markanın kalitesi ile orda işçilik ve hammadde uygunluğu nedeni ile üretilmekte.yukarda bahsettiğim üretici ile pek benzerliği yoktur.
    buyük yatırım yaparlar arge çalaışmaları vardır ama honda motora yağ yakma işlemini hala gideremediler nasıl bir çalışma arge işi ise anlamak mümkün değil onlar kaliteli motor üretsinler bizler de yağ yakan motoru almaya ve övmeye devam edelim sorun değil. ilk çıktığı günder beri bir çıvı bile çakılmayan cbf 150 ye devam edelim.
    Orkidor61

    Adı: Kemal 0546 416 86 00


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)