Hepimizin ortak noktası ucuz yada pahalı fark etmez motosikletten aldığımız haz ve sevgi. 100 cc kullanan arkadaşımda 1000 cc kullanan arkadaşımda motoruna aynı aşkla bağlı aslında. Peki neden keyif almak için aldığımız bu motorların zaman içerisinde eziyete düşmesine izin veriyoruz? Neden paramızı sokağa atıyoruz hiç düşündünüzmü?
Atalarımızında dediği gibi "ucuz mal alacak kadar zengin değilim" lafından yola çıkarsak Çin malı Motosikletlerin durumunu, kalitesini anlamak aslında mümkün. Çin malı Motosikletlerin Türkiyeye girdiği 2004 yada 2005 yıllarını bir düşünün. Müthiş bir patlamayla Çin malı motorlar satılmış, herkes bu motorlardan satın almıştı. Daha sonra beyaz eşya mağzlarının senetle Motosiklet satışlarıyla çoluk çocuk motor sahibi olmuş ve Apaçi diye tabir ettiğimiz tiplerde bu tarihten itibaren piyasaya çıkmıştır. Şimdi bir hatırlayalım; 2004 - 2005 yılında satılan o Çin malı Motosikletler nerde, kaç tanesi ayakta kalmış yada yürü vaziyette? Oysaki bilindik markaların 80 li 90 lı modelleri bile hala pırıl pırıl durmakta ve kullanılmakta. Peki o zaman hala neden Çin malı motor satın alıyouz, hala neden Kubamı, Asyamı yok efebdim Rks mi diye topicler açılıyor? Bu motorların geçmişi ne? Kendilerine özgü kaçtane safkan kendini kanıtlamış motorları var? Arge çalışmaları ne durumda ve hangi ülkelerde satılıyor hiç düşündünüzmü? Hadi eskiden Çin malı ucuz deniyordu ama şimdi allayıp pullayıp satılan Çinli motorların fiyatları Motor gacimlerine göre 10.000 tl yi bulmakta. Mondial Z-One 180 diye bir modeli 4350 tl ye satmakta. Kadırga diye bir marka ( Nasıl bir marka ismiyse hala anlam veremiyorum) 250 cc lik bir QM 250T diye bir Scooterı 9350 tl ye satmakta.
Kendi motosikletim için bir parça sormak için gittiğim Mondial servisinde gördüğüm durum içler acısıydı. Sıfır motorlarda arıza üstüne arıza, müşteri memnuniyeti sıfır, bisikletçiden dönme Motosiklet tamircileri ve artık tamir etmekten bıkmış servis ustaları.
Peki hala neden Çin malı? Aynı fiyatlara bilindik markaların bu kadar alternatifi varken neden Çin malı satın alıyoruz. En önemlisi kendi güvenliğinizi, canınızı hiçmi düşünmüyorsunuz? İlk haftasında kol çıkaran, egzosu düşen, sabah çalışmayan, bir tarafını yaptırırken bir diğer taraftan patara veren hep bu motorlar değilmi?
Şimdi size 3000-4000 bandında satın alıp uzun yıllar güvenle ve keyifle kullanabileceğimiz tavsiyeler veriyorum. 4000 tl den sonra zaten bilinen YBR, APACHE VE CBF üçlüsünü herkes bildiği için 4000 tl nin altında tercih edilebilcek motosikletleri veriyorum.
Herkese kazasız keyifli sürüşler...
4000 tl ye kadar seçenekler:
Bajaj Booxer - 3000 tl
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...73129568/detay
Honda CB 125 Ace - 3320 tl
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...70419725/detay
Bajaj Discover - 3850 tl
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...63918072/detay
Hero Glamour - 3795
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...73382152/detay
Bunların dışında da yarı otomatikler:
Yamaha Crypton 110 - 3380 tl
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...73445549/detay
Honda Wing GO 100 - 3750 tl
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...65493418/detay
TVS neo X3i - 3600 tl
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...70499265/detay