vites düşürürken teker kitlenmesi olur mu?
Reklamlar
-
bu işlerde çok yeniyim.
honda cbr 125 kullanıyorum. 3. vitese çıktıktan sonra 2. vitese inmeye çalıştım bir anda sanki motor fren yaptı her şeyi bırakınca tekrar açıldı
bunun olmaması için vites düşürürken devir kaçta olması gerekiyor? veya hızımızı ne kadar düşürmek.
bilgilendirme için teşekkür ederim.
Reklamlar
-
Normalde bir vites küçülttüğünde yapmaması lazım ama devir çok yüksekti sanırım.
-
Durumun tanımı motor kompresyonu, yolda toz ıslaklık, lastikler henüz yeni ise, fren yapmışçasına kaydırabilir dahi, yani kilitlenmiş hissi verir
Bu durum faideli dense'de, egzantrik zincirine etkisi göz ardı edilmemeli derim, arada sırada yapmakta faide olabilir belki.
Özetle durum normal motorunuzu kompresyona sokmuşsunuz, vites düşürme aralıkları ve devir hakkında cbr125 kullanıcıları en iyi bilgiyi verecektir diye umuyorum.
-
-
teşekkür ederim bu adam sayesinde doğru motoru seçtim inceliycem
-
vitesi neden küçültüyorsun. önündeki aracı sollayacaksan vitesi küçülttükten sonra debriyajı gaz vererek açarsın zaten, motor freni yapcaksan kilitler oda 50'yle giderken 1. vitese atarsan falan. muhtemelen çok yavaşlamadan vites küçültüyorsun, fazla motor freni yaptırma derim, fren balataları ucuz, motor pahalı.
-
wantura adlı üyeden alıntı
bu işlerde çok yeniyim.
honda cbr 125 kullanıyorum. 3. vitese çıktıktan sonra 2. vitese inmeye çalıştım bir anda sanki motor fren yaptı her şeyi bırakınca tekrar açıldı
bunun olmaması için vites düşürürken devir kaçta olması gerekiyor? veya hızımızı ne kadar düşürmek.
bilgilendirme için teşekkür ederim.
ayrıca bu olay kışın ıslakta olursa kesin yerdesin ,ıslak virajda oluşa tadından yen mez düşüşün
-
Eğer yeni motorcuysan , ve madem eğitim vs almayıda düşünmüyorsan , motosiklet eğitimi ile ilgili kitaplar var , onları oku. Nette bedavaya bulursun , kitaba para vermem dersen nette bedavada bulursun.
Her sıkıştığında buraya yazıp birilerinin yalan yanlış sana cevap vermesini bekleyeceğine başına gelebilecekleri hem doğrusu ile hemde daha gelmeden öğrenirsin.
-
Benimde başıma geliyordu bu olay. 1.vites'e düşürdüğüm zaman arka teker kitleniyordu kayma oluyordu yüksek hızda (devir) yaptığım zamanlarda olduğunu farkettim. Şuan daha dikkatli davranıyorum. Arkadaşlar size sorayım bu şekilde vites küçülttüğümüzde zararı ne oluyor.
-
13 Temmuz 2014, 04:24
#10
vites küçültmek için debriyajı sıktığında gaz ver motor devrini yükselt öyle bırak debriyajı.
-
13 Temmuz 2014, 04:50
#11
Hoşgeldin
Motosiklette halk tabirinde öne yığıldı denir. Aynı zamanda motor km/h vites oranına fazlaysa vites dişliye geçerken yapar bunu frene sanki basıp kaydırma yapıyormuş gibi olur. Bunun olmaması için km/h bakmayı ihmal etmemelisin ileride motosikletin sesinden bile anlarsın değiştirip degistirmeyecegini örn: 1.viteste 30 a kadar gelip degistiriyorsun bagirmadan , 2.viteste 60 bagirmadan 3.vitese atiyosun artik kaça kadar çıkıyosa vites kuculturken bunu (unutmamalısın). Zorlamadan kaçta degistiysen o hızın az aşağısına gelince vites dusurmelisin.
Hayırlı geceler.
-
13 Temmuz 2014, 09:50
#12
Olayı bilimsel açıklayacak olursak,
4. vites 5000 devirde 60 la gidiyoruz diyelim.. Bu hızın 3. viteste karşılığı da 7000 devir olsun.. Biz giderken vites düşüreceğiz.. Debriyajı sıktığımızda devir çok hızlı azalır eğer gaz vermezsek.. Debriyajı bıraktığımızda devrimiz 2000 civarı ise arada telafi edilmesi gereken 5000 devir kalıyor.. Arka frene güçlü bir şekilde basmaktan farksız..
-
13 Temmuz 2014, 13:30
#13
redlion çok güzel açıkladın teşekkür ederim. vites düşürürken aynı anda gaz verip devir de yükseltmek gerekiyor anladığım kadarıyla
-
13 Temmuz 2014, 13:55
#14
Gittiğin sürat ve vitese bağlı olmadan pürüssüz bi vites geçişi sağlayabilirsin.Bunun için, debriyajı sıktın vitesi küçükltürken seri bir ara gaz verdin, ara gazın maksimumum noktasında yani gazı tekrar kapatma işlemene tam geçerken debriyajı bırakıyosun.Zamanla oturur bu videoda ki adam gibi olursun https://www.youtube.com/watch?v=BCd0bwqfEUo AEA nın videosunu da izle mutlaka.İlk başlarda fazla erken bırakıp motoru sektirmeler veya geç bırakıp yine yığılmalar olabilir ama zamanla oturacaktır
-
13 Temmuz 2014, 14:16
#15
yüksek hızda düşük vitese geçmen bu duruma sebep olmuş, arkadaşların dediği gibi de motor kompresyonu, yığılması, freni, artık ne derseniz. ben bunun motora faydalı olduğunu ilk defa duydum. bunu tahminen söylüyorum belki silindir içinde oluşan kurumların yada pisliklerin temizlenmesine bi nebze faydası olabiliyorsa da pek faydası olacağını sanmıyorum. yüksek devir ve düşük viteste motoru kullanarak, silindir içerisinde daha fazla basınç oluşmasına sebep olursunuz. bi kaç kere yapmanızda zararı olmaz ancak sürekli bu durumu devam ettirmeniz silindirdeki segmanlara zarar verecektir. ayrıca yüksek güç üreterek vites geçişi yaptığınız için debriyajınızın ömründen çalarsınız. vites kutusundaki dişlileri ekstradan yorarsınız. yine hızınızı tam olarak ayarlayamadığınız için daha çok fren yaparsanız ve fren balatalarınızın ömründen yersiniz vs. vs. kısacası uygun vites aralıklarında sürmeye çalışın. kullandığınız motorun uygun devir aralıklarını bilmiyorum ancak motorunuzun sesinden bile uygun viteste olduğunuz anlaşılır.
-
13 Temmuz 2014, 14:40
#16
94CanRR adlı üyeden alıntı
Gittiğin sürat ve vitese bağlı olmadan pürüssüz bi vites geçişi sağlayabilirsin.Bunun için, debriyajı sıktın vitesi küçükltürken seri bir ara gaz verdin, ara gazın maksimumum noktasında yani gazı tekrar kapatma işlemene tam geçerken debriyajı bırakıyosun.Zamanla oturur bu videoda ki adam gibi olursun https://www.youtube.com/watch?v=BCd0bwqfEUo AEA nın videosunu da izle mutlaka.İlk başlarda fazla erken bırakıp motoru sektirmeler veya geç bırakıp yine yığılmalar olabilir ama zamanla oturacaktır
Şimdilik bu tekniği uygulamak arkadaş için bayağı bir zor olacaktır. Onun yerine youtube arama butonuna "how to shift gears on a motorcycle" yaz ve çıkan videolara bir göz gezdir.
-
13 Temmuz 2014, 14:59
#17
yüksek güçteki motosikletlerde bu daha kolay yaşanır.bunu engellemek için pürüsüz ve akıcı kullanmasını öğrenmek lazım .
yada slipper clutch(kaydırmalı debryaj)alcan panpa
-
13 Temmuz 2014, 18:07
#18
senin basina gelen banada olmuştu bilenler bilir cup moturlari yari otomatik vites debryaj yok birgün hizlandim 1-2-3-4 vitesi unuttum tak boşa attim panik sonra tak 1 motor teker kitledi 8-10 mt lastik izi motorun üstünden ucuyodum allah korudu ozamanlar acemiydim motor yeniydi gerçekten bu aletlere biniyosak eğitimini korumasini almak lazim mazallah azraille tokalasmak var isin ucunda
-
13 Temmuz 2014, 19:27
#19
yaw bnm motordada 3.vitesten dusururken altta zincir laka luka zıplıyıp duruyor yeterli hızda yavaslattıgım halde
-
13 Temmuz 2014, 19:39
#20
Yavaşlamak için gazı komple kapatma cok hafif açık kalsın kompresyona bırakmamış olursun devrin düştüğünü hissettigin zaman duruma göre ara gazı ile vitesi düşür bu arada göz ucunla dahi göstergeye bakmıyoruz mümkünse göstergeyi komple kapat hic bir yeri görünmesin
Yarışçılar gibi yavaslarken vitesi 2 ser 3er düşüremiyorum devir cok yükseliyor hatta iflahı şaşıyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)