Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kafa Salınımı R6

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    cewdeath311 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Her yer
    Motosikleti
    Honda VFR800X Crossrunner 2015
    Merhaba herkese
    2013 R6 sahibiyim bugün yaşadığım kafa salınması olayını sizinle paylaşmak istiyorum.
    Gün batımı vakitleri düz bir yolda bir arkadaşımla beraber geziyorduk baktık yol boş biraz akselerasyon yapalım dedik.

    2nci viteste devir 4-5 bin civarındayken gaza yüklendim fakat alaca vakti olmasından kaynaklı yolun bozuk yüzeyli olduğunu farkedemedim. 12-13 bin devirdeyken ön lastik engebeden dolayı çok az miktar yerden kesti ve birden aynı videodaki gibi kafa sallamaya başladı hiç bu kadar korktuğumu hatırlamıyorum ki 6 senelik motor tecrübem var ilk defa başıma geliyor. Fakat R6 larda direksiyon amortisörü olmadığı için böyle birşey başıma geleceğini söyleyen arkadaşlar sayesinde birkaç yazı ve video izlemiştim bu sayede durumu o anda bertaraf edebildim şansımın da yardımıyla. Yarın ilk işim direksiyon amortisörü almak olacak. Bu arada nasıl bertaraf ettim derseniz gazdan asla elimi çekmedim tabi gaz vermedim sadece tok tuttum vede ilk başta direksiyona karşı bir kuvvet uygulamadım fakat kafa salınımı o kadar çok arttı ki direksiyonun salınımını durduracak şekilde uygulamak zorunda kaldım ama gazı tok tutmaya devam ettim 8-10 salınımdan sonra Allahıma şükür ki kaza olmadan kurtuldum. Çok şükür. Videoda izlemiştim aynısı başıma geldi hala inanamıyorum..
    alper_becker, glock ve tirmit bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    ön takım bilyaları ne durumda . Bizim 600 f de öyleydi .

  3. #3

    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Şehir
    izmir
    Ön kalktıktan sonra ön tekerin yere yamuk olarak temas etmesinden dolayı ve gidonu sıkı tutmanızdan dolayı tank slapper olmuştur muhtemelen. Doğru oturuş pozisyonu ve gidonu rahat bırakmak doğru seçenektir. Bir takım insanlar gaz vererek agırlıgı ön tekerden alacağınız için gaz açmayı, bir takım insanlarda gaz kesmenin doğru olduğunu savunur. Sanırım siz 3. bir seçenek yaratmışsınız Bu takım tecrübeler güzeldir. Ben daha yaşamadım fakat yaşamakmı daha iyidir yaşamamakmı tartışılır.
    Bu paylaştığım videoyu izlerseniz aslında çok çok basit birşey atlattığınızı anlayacaksınız. Geçmiş olsun çok güzel tecrübe

    NOT: videonun bu takım sitelerde paylaşımı engellenmiş, youtube'dan izleyin seçeneğine basarak izleyebilirsiniz.

    Dakika 1:18 dikkat =)

    glock bunu beğendi.

  4. #4
    Trasabaglar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    apache rtr 150
    Alıntı alper_becker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön kalktıktan sonra ön tekerin yere yamuk olarak temas etmesinden dolayı ve gidonu sıkı tutmanızdan dolayı tank slapper olmuştur muhtemelen. Doğru oturuş pozisyonu ve gidonu rahat bırakmak doğru seçenektir. Bir takım insanlar gaz vererek agırlıgı ön tekerden alacağınız için gaz açmayı, bir takım insanlarda gaz kesmenin doğru olduğunu savunur. Sanırım siz 3. bir seçenek yaratmışsınız Bu takım tecrübeler güzeldir. Ben daha yaşamadım fakat yaşamakmı daha iyidir yaşamamakmı tartışılır.
    Bu paylaştığım videoyu izlerseniz aslında çok çok basit birşey atlattığınızı anlayacaksınız. Geçmiş olsun çok güzel tecrübe
    NOT: videonun bu takım sitelerde paylaşımı engellenmiş, youtube'dan izleyin seçeneğine basarak izleyebilirsiniz.
    Dakika 1:18 dikkat =)

    http://www.youtube.com/watch?v=xzB6KSlD6ec
    wobbles la tank slapper farklı şeyler diye düşünüyorum wobbles yalpa götün gezmesi tank slapper gidonun deli gibi sağ sol yapması tam emin değilim ama daha iyi bilen arkadaşlar aydınlatsın

  5. #5
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Ön tekerlek hiç yerden kesilmeden bile olabiliyor.
    Benim başıma cruiser motorda geldi.
    O an hiç bitmeyecek gibi geliyor ama sakin olmak durumu bir nebze de olsa iyiye götürüyor.
    Gnelliklede iki tekerlek aynı çizgiyi takip edemediği durumlarda , aynı çizgiyi bulmaya çalışırken oluyor. Daha doğrusu ön tekerin çizgiden çıktığı durumlarda diyelim.
    Şaşi si zayıf motorlarda ön lastik havalanmadan da olabiliyor.
    Geçmiş olsun.
    Gidon amortisörünün şart olduğu bir model r6 . İstemsiz ön kaldırabilir ve sizi hazırlıksız yakalayabilir.

    Yukarıdaki Videoda olay farklı , burada çizgiden çıkan arka tekerlerğin doğru hatta girmeye çalışma çabaları var.

    Atllaki video olayın ta kendisi
    https://www.youtube.com/watch?v=GvHtChodNk0

  6. #6
    Trasabaglar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    apache rtr 150
    sanırım bu videodaki örnek daha geçerli bir örnek

    http://www.youtube.com/watch?v=Zu-vReD3Jx0

  7. #7

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    tank slapperı hıc dusunmedım bak

  8. #8

    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Şehir
    izmir
    Alıntı Trasabaglar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    wobbles la tank slapper farklı şeyler diye düşünüyorum wobbles yalpa götün gezmesi tank slapper gidonun deli gibi sağ sol yapması tam emin değilim ama daha iyi bilen arkadaşlar aydınlatsın
    wobble : titreme sendeleme demek. İkiside aynı şey. Wobble, shimmy, tank-slapper, speed wobble gibi terimler kullanılır hepsi aynı şeyi ifade eder. İki türlü meydana geliyor diye biliyorum biri virajda arka tekerin kaydıktan sonra tekrar tutunması, diğeri ön tekerin havalanıp yere cizgisi dışında inmesi yada bozuk yol şartları.

  9. #9
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    Bu durumda geriye kalıyor, gidon amortisörü hangi marka olmalı? Daha önce benim de başıma gelmişti fakat gidon amortisörü tamamen yok etmesede şiddeti oldukça azaltıyor.

  10. #10
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Gidon amortisörü kesinlikle tamamen bu etmeni ortadan kaldırmaz. Sadece minimuma düşürür...

    Ufak bir tüyo veriyim.

    Tank slapper'den kurtulmak için ne yapılabilir ? Bu hadise meydana geldiğinde gaz açın...
    __redandblac bunu beğendi.

  11. #11
    cewdeath311 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Her yer
    Motosikleti
    Honda VFR800X Crossrunner 2015
    Evet gaz açmak sanırım işin sırrı. Olay olduğunda oturuş pozisyonumda sorun olduğunu düşünmüyorum ama sanırım gazı açtığım için hızlanma anında direksiyonu sıkı tutuyorum artık buna dikkat edeceğim bir de direksiyon amortisörü alacağım şu an bakınıyorum.

  12. #12
    xismailaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Voge 525 DSX
    Bu tür riskleri alet/edevat ile sübvanse etmek yerine işin tekniğini öğrenip, sonra ek önlem olarak alet/edevata yönelmek daha mantıklı olacaktır.

    Yoksa alet/edevata güvenmek, daha büyük riskler oluşturabilir...
    tirmit bunu beğendi.

  13. #13
    tirmit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    Ben 2007 Yamaha YZF R6S kullandığım zaman bir kez yaşamıştım. İnsan kendisini kabusun içinde hissediyor. İki tekerin acemisi olmadığımı düşünüyorum ama bu türden vakalar gerçekten özel durumlar ve o anı yaşayan insana tabiri caiz ise feleğini şaşırtıyor. Yanlış hatırlamıyorsam İzmit'e yakın çimento fabrikasının önü civarlarında bir yerlerde başıma gelmişti. Bu hususu ilk defa yaşadığım için hiç bir tecrübem de yoktu. Sadece soğukkanlı kalmaya çalıştım ve nötr kalarak yani hızımı sabitleyerek geçiştirdiğimi hatırlıyorum. Hızım sanıyorum çok yüksek değildi 130 lar seviyesinde olsa gerekti. Çok şükür ki bu vakadan sonra çok daha yüksek hızlarda dahi bir daha karşılaşmadım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)