Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Debriyaj kullanımı paylaşım

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Şehir
    izmir
    Merhabalar. Trafikte arkadaki araçlar hep sıkıştırıp daaat daat korna çaldıkları için, hep onlardan bir adım önde olup beni yakalayamamalarını sağlıyorum. Fakat aklıma birşey takıldı, araçlardan hızlı viraj almak için'de virajlara orta hızla girip virajın çıkışına doğru hızlanıyorum. Bazen öyle hızlanıyorum ki virajın dışına doğru akıp gidiyorum (kaldırım yada ne varsa artık oraya doğru). Herneyse gaz kesince motorun dikleştiğini biliyoruz cünkü fren etkisi yapıyor. Ben bu gibi durumlarda debriyajı sıkıyorum ve virajı bu şekilde kapayabiliyorum. Virajda debriyaj kullanımı hakkında hiçbiryerde birşey paylaşılmamış. Sadece açığa gidiyorsan biraz daha yatır ve gazı kesme sabit tut bunları duydum. Sizler debriyajı kullanıp motosikleti ne gibi durumlarda boşta sürüyorsunuz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    gazı kesince motor dikleşiyormu bence bu işte bir yanlışlık var daha uzmanlar cevaplasın http://www.altinelbiseliadam.com/mot...-gaz-kontrolu/

  3. #3

    Üyelik
    26 Aralık 2013
    Motosikleti
    SUPERDUKER
    debriyaj kullanmak ağırlık dengesini arka tekerden ön tekerleğe verip virajda low side denen öne tekerleğin ağırlığı arka tekerlek gibi kavrayamamasından dolayı kaymasına yatığınız tarafa düşmenize sebep olan duruma yol açar.
    Gaz kulanmazsanız bunu yapmazsanız jiroskopik etki den yararlanamazsınız ve virajı alabilceğiniz daha az bir hızla dönersiniz ve bu sizi istediğinizden uzaklaşır ve ayrıca ilk bahsetiğim sebepten dolayı tehlikelidir.
    ve motoru daha düzenli hale getiren bir kumanda vardır oda gazdır.
    viraja girdikten sonra eğer gazı açmış isen artalan olarak gazı açmaya devam edeceksin.
    motosiklet boşlukta viraj dönmezzzz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:11 ----------

    Alıntı biyeybaraküs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gazı kesince motor dikleşiyormu bence bu işte bir yanlışlık var daha uzmanlar cevaplasın http://www.altinelbiseliadam.com/mot...-gaz-kontrolu/
    evet dikleşir

  4. #4
    lickup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar 200NS için gün sayıyor
    Bırak virajı en keskin ve ufak dönemeçlerde bile debriyaj kullanmamaya çalıışıorum. Böylece elimin gaza olan hassaslığı arttı.
    tirmit, mystic80, alper_becker ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    lawyer_16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2014
    Şehir
    Bursa - Düzce
    Motosikleti
    Xmax
    alper kardeşim kullandığın motor 2 zamanlı sanırım. kontra tekniğini iyi kullandığına ve virajda doğru oturmaya dikkat ettiğine emin misin? mesela kontra ile değil de vücut ile yönlendirme yapıyorsan hızlandıkça motor dikleşir ve sende buna engel olamazsın. virajda içteki elciği ileri iterek dönüş yapmalısın. diğer taraftan virajlarda içteki ayaklığa sertçe basıyorsan eğer motor altından kayabilir. bunu hissettiğin zaman da motoru fazla yatırmaktan korkabilirsin. motoru yatırmadan döndüremeyeceğin için de dönüş çapın hızlandıkça genişler. virajlarda ağırlığını dıştaki ayağa vermeli ve depoyu dizlerinle tutmalısın.

    eğer bunlarda bir sıkıntı yoksa gaz kolunu biraz daha hassas kullanmalısın. çünkü mesela 50 ile girip 60 ile çıkabileceğin virajda 50 ile girip 70 ile çıkmaya çalışırsan doğal olarak yine dönüş çapı genişler. debriyaja basınca hızın aynı kalacağı hatta yavaşça düşeceği için dönüş çapın azalır ama doğru bir dönüş yapmamış olursun.

    umarım yardımcı olabilmişimdir. yanlışım varsa düzeltin lütfen.
    tirmit, lickup, dogrusukru ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Siz motora viraj aldıramıyorsunuz anlattıklarınıza göre, virajı alamayınca elbette ya frenle yavaşlamalı veya gazı kesip motoru yavaşlatmalı başka çaresi yoktur yoksa sizin dediğiniz gibi Allah korusun bir yere yazılırsınız. ayrıca bu iki zamanlı makinelerle öyle bilmedik yerde gaz açmamak gerekir sizin makineden bendede var, virajı alırken gaz vermeler gaz açmalar vesaire öğretiler bizim için pekte geçerli değil...


    ...bu nerden çıktı derseniz biz yarışmıyoruz, üzerinde tam tesisat kıyafet vardır lastik havası yarışlardaki gibi düşüktür pisste yarışıyorsundur viraj çıkışında gazla çıkarsın burada sorun yok...veya virajı alamazsanız motor sizi üzerinde atarsa veya yerde sürüklernirseniz pist kenarındaki lastikler mıcır taşlar lastikler üzerinizdeki kıyafet sizi koruyabilir...yani size anlatmak istediğim düz yolda boşken gaz açmanız veya viraja girecekseniz düzgün yavaş biçimde girmeniz,

    40-50 km hızla giderken motoru viraja sokacaksanız yolu dönecekseniz motorun üzerinde dik durup motosikleti gireceğiniz viraj yönüne doğru eğin bacaklarınızla ve direksiyonla kısa mesafelerde veya düşük hızda böyle dönülür genelde , ama dahada hızlıysanız örnek 60-80 km hız ki daha fazlasınla keskin viraj dönmenizi tavsiye etmem (iyice tecrübe ettikten sonra yapınız) bu sefer örnek sola doğru dönecekseniz virajın yolda ilerisine kafanızı uzatıp sol öne eğilip biraz birazda kıçınızı sola kaydırıp çok rahat bir şekilde virajı alabilirsiniz, veya test edin sadece kıçınızı kaydırın sola doğru ve motoru düz tutmaya çalışın bir miktar motorun virajı rahat bir şekilde aldığını göreceksiniz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:14 ----------

    Ayrıca iki zamanlı motorda fazla kompresör yapmak yani hızlı giderken gazı kesip viteste uzun süre ilerlemek motorun ömrünü etkiler çünkü bu esnada motora yağ pompalanmıyor gaz açmışsınız gibi...En son gaz verildiğindeki yağ yanıyor içerisinde...
    alper_becker bunu beğendi.

  7. #7
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikler gaz ile kullanilir. Helede viraj gibi ust duzey kontrol grrektiren bir manevrada elindeki tek gucu birakman ve su ana kadar basina bir sey gelmemesi cok sadaka verdigin anlamina geliyor.

    zhereon adli arkada cok guzel aciklamis tebrik ederim.


    Birincisi viraja girmeden once cikisina kadar olan sureci hazirlamis ve viraj ici de sadece cikisa odaklanip keyfini cikarir halde planlamani yapmalisin. Bir suru egitimi ragmen maalesef bu hatayi herkes yapmaya devam ediyor.

    Cozum, viraja hzili girdim motor disari atmaya basladiysa debriyaja sakin elleme sadece kadani cikisa cevir ve auarli bir sekilde arka frene dokun. Bu seni virajin ici e sokacaktir.
    Yok eger cok iceri girdoysen virajda on frene dokun ama bunu cok daha hassa yap bu seni diklestirecek ve virajin disina dogru atacaktir.

    Ama bu anlatilanlari yapabilmen ve sindirebilmen icin bir profosyonelden egitim al derim.


    "KAZASIZ SURUSLER"
    tirmit, mystic80 ve alper_becker bunu beğendiler.

  8. #8
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    sizi kendi halinize bırakıyorum istediğiniz gibi dönün
    bassturbin bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    05 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Sportster Iron883
    Virajda makul düzeyde ön fren motoru dikleştirir. Arka fren de virajın içine alır tabi Hart diye köklemiceksin makul düzeylerde
    alper_becker bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Viraja girdikten sonra gaz haric herhangi bir seye dokunuyorsaniz zaten viraja yanlis girmissiniz demektir.viraja girmeden once frenleme isi bitmis olmalidir viraj icerisinde asla frenleme yapilmamalidir(rossi degilseniz tabiki)cunku on fren de olsa arka fren de olsa virajda kullanmak ustalik ister fazladan basarsaniz frenlere ya on hakimiyeti gider ya arka(bastiginiz frene gore degisir)lutfen simdi birileri cikip ben yapiyorum bisey olmuyor demesin o sizin sansiniz ya da beceriniz.dogru olan viraja girmeden frenleme biter viraja girdikten sonra uygun noktadan otibaren gaz acilir
    alper_becker bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Şehir
    izmir
    Beyler yorumlarınız için herkese öncelikle teşekkürler. Ben motosikletin viraj alma konusunda nelerin ne olcagını gayet iyi biliyorum twist of the wirst belgeselini 10 kere falan izlemiştim. Her kareyide ayrı ayrı boş alanlarda uyguladım. Benim sormak istediğim gaz kullanımı yada fren kullanımı değildi. Anlatmaya çalıştığımı anlatmak için şöyle bir şema yaptım. Mavi ince olan herkesinde anlayacağı gibi motosikletli benim. Arkadaki araçlarda daha kırmızıdan sarıya geçmeden korna çalmaya başlayan ayılar. Haliyle aralardan tırım tırım öne gittim ve ışıklardan dönmeyi bekliyorum. Herneyse ben bunu ilkkez yaşamıyorum bu sebeple böyle bir konu açtım. Arabaların virajları daha dengeli ve hızlı aldıkları bir gerçek. Arka tekerlek kayma noktasına gelene kadar gaz açıyorum fakat, millet yarış motorunu görünce; sanki "aga ben bunu şimdi bir geçicem bak" diyor kendi kendine bir triplere giriyor? Ben bu Gerizekalı psikopat şöförlerden kaçmak için ışığın yeşil yanmasını beklemiyorum bile karşı şerit durunca basıyorum gaza. Şimdi şemada debriyajı bırakıp gazı actım ve motoru yatırdım, hatta kanca tekniği denen o CSS nin uygulattığı tekniği bile yapıyorum fakat o biraz daha süratli virajlar için sanırım. Hernseyse maksimum süratim burada 30-35 oluyor Haliyle bir U dönüşü. Bu şemaya bakarak tekrar cevaplayabilirseniz sevinirim. Çevreyolundan şehir içine kıvrılan o keskin ve hızlı virajları sormuyorum yanlış anlaşıldığım için özür dilerim.
    tirmit ve Sokollu bunu beğendiler.

  12. #12
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Bence bu şekilde risk alıyorsun. Madem böyle bir tedirginliğin var herkesten önce dönmek seni kurtarmaz her zaman. Aksine anlattığın tipteki adamlar nedeni ile riske bile sokar. Gerçi bu durumla günde kaç defa karşılaşıyorsun bilemem ama. Sana tavsiyem en dışta kal, dönüşlerde araçlar virajı içerisinde kalacak şekilde birlikte dönün. Ve kendini bir şekilde göster. Önlerinde gittiğinde bu tip insanlar tahrik olup sıkıştırabilirler ancak yanlarında olursan risk daha az olacaktır. Senin de yarıştaki ilk çıkışı yapan ben olmalıyım gibi bir sıkıntın yok ise.

    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    tirmit, alper_becker ve Sokollu bunu beğendiler.

  13. #13
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    güç her zaman tekerde olmalı, bu gücü ayarlamak da elinin altında...aksi taktirde motorum bütün yükünü vücudunla taşıyor olursun...
    alper_becker bunu beğendi.

  14. #14
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Yanlış yapıyorsun virajda gaz açmak hızlı giderken yapılacak birşey, bu virajda ben gaz falan açmam gayet temkinli ve sol ayağımı ayaklığa basmadan virajı alana kadar dışarda yere değecek gibi dönmeye çalışırım veya yavaşça dönerim, sizin gaz açmanız gereken yer veya kim kullanıyorsa tam ok işaretinin ucu varya işte orasıdır çünkü virajla alakanız kalmıyor.Şunuda belirteyim yarış tipinde motor kullanıyorum diye yarışıyormuş gibi şahsen hareketler viraj denemeleri yatırmalar hiç yapmam.Yatırma işini kafadan komple silmek gerekir sokakta caddede.Zaten 120 kg lık motor kullanıyorsunuz unutmayın...

    Gazı açınca ki güç valfide devreye girerse biliyosunuz arka tekerlek patenaja kalkar yine Allah korusun toplayamasanız motor yere devrilebilir...
    tirmit ve alper_becker bunu beğendiler.

  15. #15
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Gazı fazla açtım, dışa mı savruluyorum ? O zaman gazla hiç oynamadan çok hafif arka fren. Bahsettiğiniz virajı kapama -veya gavurların tabiriyle oversteer- etkisini bu şekilde sağlıyorum ben.

    Gitmedim, fakat eğitime gitseniz sanırım bu şekilde gösterirler. Çünkü ben de seneler önce bir videoda izledim bunu diye hatırlıyorum (Barkın'ın olabilir).
    alper_becker bunu beğendi.

  16. #16
    tirmit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    Ben de genellikle ikinci sırada yani solumda bir araç sırası olacak şekilde kalmayı tercih ediyorum ve diğer araçlarla birlikte ve onların dışından dönüyorum. Böylece sol tarafıma da siper almış oluyorum.

    Senin yaptığın şekilde en önde kalcak olursam da zaten motorun güçlü olduğundan fazla gaz açmadan en önden çıkış yapıyor olacaksın. Ancak bu durumda yarış psikolojisine giren tipler de olabileceğinden arkadandaki değil de yan sıralardaki araçlardan seni zora sokacak olabilir. Böyle bir şey olursa da tavsiyem sürüşünü bozmaman ve trafik akışını da aksatmadan yavaş ve emniyetli bir şekilde dönüşüne devam etmen olur.

    Dönüş meselesine gelince bu bir "U" dönüşü dolayısıyla hız yavaş. Bu durumda arkadaşların bahsettiği viraj tekniklerini çöpe atman gerek, burada sana lazım olan tek şey bisikletle nasıl dönüyorsan öyle dönmek olacak yani temel teknik. Yavaş olduğundan ya içteki ayağını yere destek yaparak yatırarak dönebilir, ya da ağırlığını ters tarafa vererek ayağını yere hiç koymadan yine yatırarak dönebilirsin. Tabi bu esnada gazı kontrollü açman gerekir ki arka lastiğin bir anda savrulup gitmesin. Ancak bu teknikleri trafikte değil, boş bir alanda çalıştıktan sonra uygulaman doğru olur.

    Motosiklet kullanırken sebep ne olursa olsun, durmadıktan sonra sürüş esnasında debriyajı çekmene gerek yok, gazla işini halletmeye çalış.
    alper_becker bunu beğendi.

  17. #17
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Aslında sorunun cevabı sizin yazdıklarınızın içinde, '' Arkadaki araçlarda daha kırmızıdan sarıya geçmeden korna çalmaya başlayan ayılar. ''

    Ah yokmu o ayılar...

  18. #18
    mystic80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HD Sportster 883 2004
    Kardeşim verilmiş sadakan varmış o şekilde viraj alıyorsan. Viraja girmeden frenleme işi yapılır virajda fren kesinlikle kullanılmaz. Motora gaz verildikçe dikleşir yavaşladıkça yatar. Tavsiyem Honda gs2 eğitimi almanızdır. Debriyaj durmak ve vites değiştirmek dışında kullanılmaz. Gaz kontrolü denilen bir şey vardır. Onu eğitimde bir öğrenin ondan sonra zaten debriyaja pek gerek duymayacaksınız.

    Alıntı Burak Süyün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Virajda makul düzeyde ön fren motoru dikleştirir. Arka fren de virajın içine alır tabi Hart diye köklemiceksin makul düzeylerde
    Sen dediğinin farkında mısın ? ön fren sıkıp insanları yere yapıştırmak falan mı istiyorsun ? yavaşlamak istiyosan arka fren denilen bir şey vardır. Arka fren yavaşlamak ön fren durmak içindir. Boş muhabbetlerle insanların kazasına sebebiyet vermeyin.

  19. #19
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Çok güzel bir konu açmışsınız. Yukarıdaki deneyimli arkadaşlar kadar faydalı bilgiler sunamayacağım ama yeşil yanmadan karşı şerite geçmeye çalışmanız çok riskli. Ben bile çoğu zaman kırmızıya takılmayayım diye sarının yandığını görünce gaza abanıp kırmızıda geçtiğim oluyor. Taksiciler,minibüsler de aynı şekilde. Sizin bence yapmanız gereken arkadaşların dediği gibi viraja mümkün olduğunca en dıştan girip, motosikletin yönü virajı girene kadar düşük hızla seyretmeniz. Bu durumda gireceğiniz virajın en sağı (ok işaretinin gösterdiği) sizin ulaşmanız gereken yer. Yani kancayı oraya atacaksınız. Sonrasında sizinle beraber veya sizin arkanızdan dönen ilk araç ( şemada arkanızda duran araçtan bahsediyorum) ya sol şeride geçip devam edecektir, ki bunu yapabilmesi için hızını düşürüp keskin bir viraj alması lazım, ya da sizin arkanızda kalıp sağ şerite ulaşmaya çalışacaktır. Bileğin dansında anlatılan iki aşamalı viraj tekniği işinize yarar sanırım.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)