Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

yağ sorunu..

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    Mondial 100 UGK
    Merhabalar arkadaşlar benim bir problemim var umarım yardımcı olursunuz ve fikir verirsiniz.

    Bildiğiniz üzere motorum mondial 100ugk 1500 km re önce motoruma castrol power 1 racing 10-40 yağ koydum. yağı koyalı 1500 km oldu herhangi bi eksilme yok ama motorla 20 km civari yapınca vitese geçmiyor. basıyorum basıyorum zorla geçiyor. soğukken bi sıkıntı yok. her zaman 60-70 km hız kullanan biriyim. yağ özelliğini yitirdi desem castrol bu kadar çabuk bozulmamalı diye düşünüyorum. sizce soğukken sorun yok ama ısınınca vitese zor geçmesinin sebebi ne olabilir. yağ mı ? başka birşey mi ?
    şimdiden teşekkürler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    Yagdan kaynakli bi problem sizin motorunuza ince geliyor yaz aylarinda 20w 40 kullanin kisinda 15w 40

  3. #3
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    bende önceki motoruma mondial 125 mg rodaj dan sonra petrol ofisi 15 50 yağ koymuştum (sürüş hep şehir içi hem o zaman havalar daha ısınmamıştı )sıkıntı yaratmamıştı belki bu cg serileri hava soğutmalı olduğundan daha kalın yağ istiyordur

  4. #4

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    Mondial 100 UGK
    bu castrol actevo 20-50 olması lazım bu nasıl sizce uygun olurmu

  5. #5

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    Mondial 100 UGK
    arkadaşlar yeni konu açıp kirlilik yapmak istemiyorum. kısacası motor çalışmıyorken vitesler çok rahat geçiyor. ama 4 le gidiyorm mesela ışıklara geldim 4-3-2-1 den sonra 1 den boşa geçmiyor. vites ayağını kıracam nerdeyse boşa geçmiyo. motoru stop ediyorum tık geçiyo o zaman. anlamadım sorun ne olabilir.

  6. #6
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Castrol actevo 20 40'tır .
    Eğer sıcak memlekette oturuyorsanız yazın 20 40 iyi olur Ybr125 te senelerce kullandım tek sorunu mineral oldugundan cabuk eskimesi ama ucuzlugu ile amorti ettiriyor

  7. #7

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    Mondial 100 UGK
    şimdi 1. viteste çalışıyorken motor boşa geçmiyo abanıyorum hareket ediyorum yine geçmiyo. ama debriyajı bırakıyorm stop ediyo o zaman tık geçiyo. çalışırken geçmemesi yağla alakalı bi durum olabilir mi onu anlamadm

  8. #8
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Şöyle özetleyim özellikle rolantideyken şıkır şıkır ses geliyorsa motordan büyük ihtimal yağ ince gelmiştir sübablardan olablir .

  9. #9

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    Mondial 100 UGK
    sorum subab değil. stop haldeyken motor 1 den boşa sıkıntısız geçiyor da çalışırken neden geçmiyor.

  10. #10

    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Bu castrolün üstünde cup motor resmi olan bi yağı var onu koyupda denesene

  11. #11
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    O da yağdan ,yağ ince geliyor arkadaşların dediği gibi

  12. #12

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    Mondial 100 UGK
    benim motorda cub motorlu ama debriyajlısı tamam onu deneyeceğim teşekkür ederim. arkadaşlar yine parçadan falan olabilecek bişeyse yardımcı olun değişeyim. ışıklara yada çarşı içinde trafikte durmam gerekiyo 1 e kadar iniyor sonra boşa geçmiyo çok sıkıntı oluyo

  13. #13
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Alıntı metin_0067 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu castrol actevo 20-50 olması lazım bu nasıl sizce uygun olurmu
    o yağı benim motora servis koydu memnun kalmadım vitesler rahat geçmiyor gibi geldi

  14. #14
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    actevo sıcaktan cabuk bozuluyor gibime geliyor.en azından adana da öyle.
    her yag değişiminden 300-500 km sonra vitesde sertlesme oluyordu.
    bende actevo yerine yaklasık aynı fiyata petrol ofisi sentetik 10-40 almaya basladım cok daha iyi oldu.
    sorunuza gelince debriyaj sisteminde sorun olabilir.
    telin kavrama noktasını üste ayarlayın , teli az gerin.belki sıkınca yeterli cekme yapmıyordur.
    debriyaj sac ve balataları ile debriyaja yag giden kanallarada bakılabilir.
    ama öncelikle yagı değişin.
    bence cg yada cup motorlarda en fazla 1000 km dayanıyor yaglar
    daha sonra azda olsa özelliklerini yitirmeye baslıyorlar
    kolay gelsin

    ve mutlaka yag süzgecini de temizleyin temizlettirin.
    o tel süzgec bile tıkanmıs olabiliyor
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  15. #15
    Zeronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yamaha YBR125(1.),Yamaha Wr125X(2.),Yamaha YZF R25
    cenkitya atılıyorum debrıyaj ıle ılgılı bır sıkıntı oldugunu dusunuyorum yagdan olsa dururken nıye rahat gecsın
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    actevo sıcaktan cabuk bozuluyor gibime geliyor.en azından adana da öyle.
    her yag değişiminden 300-500 km sonra vitesde sertlesme oluyordu.
    bende actevo yerine yaklasık aynı fiyata petrol ofisi sentetik 10-40 almaya basladım cok daha iyi oldu.
    sorunuza gelince debriyaj sisteminde sorun olabilir.
    telin kavrama noktasını üste ayarlayın , teli az gerin.belki sıkınca yeterli cekme yapmıyordur.
    debriyaj sac ve balataları ile debriyaja yag giden kanallarada bakılabilir.
    ama öncelikle yagı değişin.
    bence cg yada cup motorlarda en fazla 1000 km dayanıyor yaglar
    daha sonra azda olsa özelliklerini yitirmeye baslıyorlar
    kolay gelsin

    ve mutlaka yag süzgecini de temizleyin temizlettirin.
    o tel süzgec bile tıkanmıs olabiliyor
    * Yağmurda kullanmıyorsan motosiklet kullanıyorum deme.

  16. #16

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    Mondial 100 UGK
    anladm arkadaşlar teşekkür ederim. bencede debriyajla alakalı bi durum. cub tan cg yapmışlar debriyajı tam oturtamamışlar. debriyajı sıkıp bire atıosun motor gidecem diyo. ayarı az sıkıyorum bu sefer kavramıyo tuhaf bi iş


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)