Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

97 oktan benzin

    REKLAM ALANI
  1. #1
    copycat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul(Tuzla)
    Motosikleti
    2023 CF 650MT- 2023 Peugeot Django
    arkadaşlar istanbul maltepedeyim burada hangi benzinliğe gidersem artık 97 oktan benzinin kalktığını sadece 95 oktan satıldığını söylüyorlar. arabada çok hissedilmiyor ama motorda performans kaybı çok keskin hissediliyor. 97 oktan benzinin artık satılmayacağı doğru mu ve bu nasıl bir saçmalıktır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Pangea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha WR 125 X
    Bence performans kaybı psikolojik.BÖyle bir oktan farkının bu kadar etkileyeceğini zannetmiyorum ama bir dyno da denemek lazım...

  3. #3
    Slang - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2014
    Şehir
    Motorla gidilen heryer
    Motosikleti
    Ninja 300
    Ben 95 kullanıyorum.Bir kere shell den 97 aldım motor değişti.Egzoz sesi değişti,gidişi değişti filan dedim tövbe.Ben 95 e alıştığım için 95 kullanıyorum ama 97 kalkacak filan hikaye.Ha belki isim değişirtirirler orasını bilemem ama yurtdışında kalkmazsa buradada kalkmaz.

  4. #4
    ramcixx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    cbf150 - cbr250 - cbf1000 - f650gs - cbf600
    Ben bir fark göremedim Petrol ofisinde sonra shell almıştım. Arkadaşımın dediği gibi psikolojik olabilir. Yada ne derece gerçek onu bilemiyorum.

  5. #5
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Yanlış bilmiyorsam yüksek oktanlı benzinler yüksek cc motorlarda iyi performans veriyor ama 250cc ve altı motosikletlere 95 oktan yeterli.Kullanım klavuzunda belirtilen tipte benzini kullanmakta fayda var.Bir de şu tarz bir kaç haber buldum Google amca sağ olsun.Ne kadar güvenilir orasını bilemem.;
    http://haber.rotahaber.com/benzindek...or_462792.html
    http://www.istanbulhaber.com.tr/benz...ber-198480.htm
    copycat bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Oktan_say%C4%B1s%C4%B1

    95 oktan daha performanslıdır.
    Thracian ve babaduru bunu beğendiler.

  7. #7
    copycat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul(Tuzla)
    Motosikleti
    2023 CF 650MT- 2023 Peugeot Django
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış bilmiyorsam yüksek oktanlı benzinler yüksek cc motorlarda iyi performans veriyor ama 250cc ve altı motosikletlere 95 oktan yeterli.Kullanım klavuzunda belirtilen tipte benzini kullanmakta fayda var.Bir de şu tarz bir kaç haber buldum Google amca sağ olsun.Ne kadar güvenilir orasını bilemem.;
    http://haber.rotahaber.com/benzindek...or_462792.html
    http://www.istanbulhaber.com.tr/benz...ber-198480.htm
    ben de aynısını biliyorum yeni ve yüksek ccli motorlar 97 istiyor deniyor.
    Thracian bunu beğendi.
    how can you know what the things are worth?
    ıf your hands won't move to do a days work.

  8. #8

    Üyelik
    22 Haziran 2012
    Şehir
    bolu
    Motosikleti
    Mondial 180 Z-one S
    95 oktan hız , 97 oktan güç veriyodu heralde

  9. #9
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    kitapçıkta yazan neyse onu kullanın

  10. #10
    krd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Türkiye de 97 oktan benzin YOKTUR.

    97 diye yazanlar katkılıdır gerçek 97 değildir.
    rimbaud bunu beğendi.

  11. #11
    fatek95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2013
    Şehir
    Denizli
    Alıntı XxFatiHxX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    95 oktan hız , 97 oktan güç veriyodu heralde
    Vışşş. Adaş naptın öyle oktan vuruntu ile alakalı bir şeydi. Bilimsel açıklamasını okumuştum zamanında.
    ytcksl bunu beğendi.

  12. #12
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı aytacaksel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her araca önerilen oktanda benzin en iyi performansı verir dersek sanırım tam olacak.Çünkü 97 oktan önerilen bir araca 95 oktan benzin koymak hem vuruntuyu arttırır hem de buna bağlı performansı bir miktar düşürebilir.Yalnız sanırım 95 ile 97 oktan arasında hem vuruntu hem performans açısından çok abartı bir fark yok.

  13. #13
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    97 oktan 2097'de kullanımdan kalkacak. 95 oktan da ilk kez 1995 yılında kullanılmaya başlandı. 2 yıl sonra üreticiler bu müthiş buluşun yıl dönümünü kutlamanın satışlarını arttıracağını düşünerek hazır yıl 1997 oldu bi de 97 oktan diye bişey çıkaralım kafalar iyice karışsın dediler.
    Kuş serisi Tofaş sahiplerinin 95'e normal 97'ye süper gözüyle baktıklarını gören üreticiler....
    OrhanGrafik ve ytcksl bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her araca önerilen oktanda benzin en iyi performansı verir dersek sanırım tam olacak.Çünkü 97 oktan önerilen bir araca 95 oktan benzin koymak hem vuruntuyu arttırır hem de buna bağlı performansı bir miktar düşürebilir.Yalnız sanırım 95 ile 97 oktan arasında hem vuruntu hem performans açısından çok abartı bir fark yok.
    hondayı örnek verirsek 91 oktan ve üstü der kullanım klavuzlarında. maksimum gücü 91 oktanda alırsınız. demek istediğim aslında buydu. 95 dusuk, 97 dahada düşük performansa yol açar.
    redlion999 bunu beğendi.

  15. #15
    HONDAANTALYA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    CBF 150
    97veya95 oktanın arasında hissedilir bir fark yok aslında.Motosikletin sesi veya gidişatı aslında hep aynıdır ,bu pisikoljik bişey yani.Son olarakta biliyoruzki , 95 oktan ve 97 oktan fiyatları aynı olmuştu 2 ay önce.O Yüzden fiyatlar aynı olduğundan 2 seçenekten birini kaldırdılar doğal olarak.

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Benzinli motorlarda sıkıştırma zamanında silindir
    içerisindeki yakıt + hava karışımının sıcaklığı
    sıkıştırmadan dolayı artar. Bu sıcaklık artışından
    dolayı, karışımın zamanından (buji
    ateşlenmeden) önce tutuşması vuruntuya neden
    olur. Vuruntu motorun performansını düşüren ve de ömrünü azaltan bir durumdur. Vuruntunun olmaması için benzinin daha zor
    tutuşması sağlanmalıdır. Benzinin "oktan sayısı"
    ne kadar fazla ise o benzin o kadar zor tutuşur.
    Bu yüzden yüksek oktanlı benzin vuruntuya
    karşı daha dirençlidir. Aynı zamanda benzinin zor tutuşması (yani
    oktan sayısının gereğinden fazla olması) da
    istenmeyen bir durumdur. Çünkü bujinin
    ateşlendiği anda benzinin tutuşması istenir.
    Oktan sayısı ne kadar fazla ise benzinin gerektiği
    anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. Bu da motorun performansını düşüren bir durumdur. Örneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar
    "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin
    kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile
    vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O
    arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz
    ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır. Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin
    kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar"
    gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması
    insanlarda psikolojik olarak performansın da
    artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük
    oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun
    performansı düşmektedir. Sonuç itibariyle, araçların kitabında minimum 95
    oktanlı benzin kullanın yazıyorsa 95 oktanlı
    benzin kullanılmalı. Bundan daha düşüğü ya da
    fazlası yukarıda belirtilen sebeplerden ötürü
    motorun performansını düşürmektedir.

    Vikipedi
    jemalizm bunu beğendi.

  17. #17
    KutlayGül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2013
    Şehir
    Frankfurt
    Motosikleti
    Honda Transalp xl 650, CBF 1000 ABS
    liseden hatirladigim; octane (oktan) 8 karbonlu bilesiklere verilen ad. aldigimiz benzinin yanacagini dusundukleri kisim iste bu 8 karbonlu bilesik kismi. 95 veya 97 karisim icindeki 8 karbonlu bilesigin yuzdesi.
    100 oktan benzin konvansiyonel ayristirma yontemleriyle elde edilemiyor ama katkilarla elde edilebilyor.
    muhendis kafasiyla konusursam, kitapcikta belirtilenler disindaki karisimda benzin kullanmak her zaman iyi degil. sonucta bu motorlarin belli tasarim parametreleri var ve onun disina cikmak her zaman risktir, ya da gereksiz.

    kimya hocamizin her sene yaptigi espriyi de ekleyim: heptan, oktan, boktan

  18. #18

    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Motosikleti
    Bajaj Discovery 125 ST
    Ahmet Kural ile Cemcir'in Tam bir Kardeş Payı bölüm açılış klasiği olur muş..
    tekeriniz düz bassın... lastiğiniz kabak olmasın... zinciriniz dişlisiz motorunuz yağsız kalmasın.. bujileriniz ıslak grenajınızda çatlak olmasın.. egsozunuzda mavi duman, artçınız acemi olmasın..

  19. #19
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    95 oktan daha kolay yanar,motorlarımız buna ayarlı olduğundan fabrika değerlerinde ateşlemeyi 95 oktana göre yapar.

    97 oktan alırsan daha zor yanan daha fazla sıkıştırma isteyen bir yakıt almış olursun,motorun sıkıştırma oranı sabit olduğu için ateşleme normalde olması gereken yerde yapıldığında benzinin tamamı güzelce yanmayacaktır.bu sebeple vuruntulu çalışacak motora zarar verecek.sürekli 97 kullanılacaksa ona göre rötar verilmesi gerekir

    eğer enjeksyonlu bir motorsa heleki vuruntu sensörüde mevcutsa yakıtın kalitesine bakmadan vuruntuyu dinleyerek ideal avans-rötar pozisyonunu beyin ayarlayarak hem ciddi bir performans kaybı yaşatmayacak hemde motora zarar vermeyecektir.motora zarar vereceği noktaya geldiğinde oktan sayısı(90 oktanda olabilir bu,100 oktanda) beyin fI ışığı yakarak stop edecek ve kendini koruyacaktır.

    drag yarışlarında veya bazı klasmanlarda özel hazırlanan motorların kullanacağı benzine göre bir motor haritası çıkarılır.buna göre o kalitede benzini yakmaya programlanır ateşleme sistemi ki bu günlük gullandığımız motorlar değil.

    kısaca 97 oktan 95 oktana göre daha hızlı daha yavaş daha verimli yada daha verimsiz değildir.motorumuzun ateşleme sistemimizin ayarlayıp tolere edebileceği oktanda yakıt vardır.buda genelde 95tir.

    2-3 sene önceydi ankara kalitesiz bir benzin vardı 2-3ay.turbo ve yüksek turbo basıncında gezen modifiyeli bir çok araç kötü düşük oktanlı benzinin erken yanmasından ötürü hararetten piston eritenlere kadar türlü türlü sorunlar yaşamışlardı.çünkü çoğu motor 97 oktana göre daha fazla güç için yazılımlıydı


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)