Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Teknik bir soru !!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    brtvrdrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2011
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR150
    Karburatorlu 125 cc bir motorda yavas yavas giderken aniden gaz acildiginda motorun bogulmasi hava ayarinin fazla acik oldugunumu gosterir yani motora daha az benzin daha fazla hava gidecek sekildemi oldudugunun goatergesidir yoksa tam tersimi ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    tam tersi

  3. #3

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Bir teknik soruda ben sorayim hazir konu var iken .
    Z1000 hp.140 tork 120
    Tum 600 luk racingler gsxr 600 cbr 600 rr ve r6 ile vs de niyeyse gecemiyor.600 luk racinglerde hp tork z1000 den baya bir dusuk iken z1000 250 i zor goruyor.ve geciliyor youtubede izledim, sebebi ne

  4. #4
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    bi tek sebebi yokki kasa ,şase , dişli oranları , şanzıman dişli oranları bi ton neden var .

  5. #5
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir teknik soruda ben sorayim hazir konu var iken .
    Z1000 hp.140 tork 120
    Tum 600 luk racingler gsxr 600 cbr 600 rr ve r6 ile vs de niyeyse gecemiyor.600 luk racinglerde hp tork z1000 den baya bir dusuk iken z1000 250 i zor goruyor.ve geciliyor youtubede izledim, sebebi ne
    En büyük ve kesin olan neden; beygir gücü ve aerodinamik yapıdır. Aerodinamik yapının sonucu olarak z1000 in ss motorlara göre daha fazla rüzgar sürtünme katsayısı nedeni ile daha düşük son hızda kalması kaçınılmazdır. Yüksek hıza çıkmadaki en büyük etkenlerden biri rüzgar sürtünmesidir, çünkü hız arttıkça rüzgar negatif yönde motoru iter bu da son hıza olumsuz etki yapar. Bir çok insan ağırlığın çok etkili olduğunu zanneder ama ağırlık son hızdan ziyade ivmelenmede ( hızlanmada ) etkilidir son hıza çıkma süresini arttırır.
    Birde beygir gücü en önemli nedenlerden birisidir. Örneğin sürücüsü ile beraber 1500 kg gelen 600 hp lik bir otomobil 330-340 km gps ölçümü hızlara çıkabilirken. Yine sürücüsü ile beraber 260 kg gelen 180 beygirlik bir ss 290 km gps ölçümü hıza çıkabiliyor. Şimdi otomobile baktığımızda 1 hp başına 2.5 kg düşerken, motosiklette 1 hp başına 1.4 kg düşüyor fakat son hızda motosiklet, otomobilin oldukça gerisinde kalıyor. Buda gösteriyor ki belli hızların üzerine çıkıldığında araç istediği kadar hafif olsun rüzgar direnci ile baş etmesi gereken şey güçtür, yani beygir gücüdür. Aynı araçları drag yaptırsak belirli bir hıza kadar otomobil motosikletin plakası ile meşgul olacaktır.
    Şimdi diyeceksiniz ki ''z1000 in hp si 600 lük ss lerden fazla, madem neden son hızı az'' Çünkü z1000, ss e göre yüksek hızda yediği rüzgar farkını tolere edebilecek kadar ekstra güce sahip değil. Birde ek olarak 600 lük ss ler max gücünü z1000 e göre daha yüksek devirde veriyorlar. Buda top speed hanesine bir artı daha demektir.

    Bu arada ufak bir not daha düşeyim; aşırı yüksek hızlara çıkan bir aracın ağırlığının belli bir limitin altında olmaması gerekir. Çünkü araca ters yönde etki eden rüzgara direnemeyeceği için aynı güçle yapabileceğinden daha düşük hızda kalır. Pinpon topu ile aynı büyüklükteki taşı aynı güçle ileri fırlattığınızı düşünün hangisi daha çok hız kazanır ?
    zulu, barodi ve Lucas bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)