Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

İhtiyaç olduğunda devreye giren piston sistemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Mayıs 2014
    Motosikleti
    2011 YBR 125
    selamlar iyi forumlar
    bir zamanlar mercedes araçlarında yakıt ekonomisi için şöyle bir düzenek olduğunu duymuştum. Aracın fazla güce ihtiyacı olduğunda hali hazırda çalışan 4 pistonun yanına ek olarak 2 pistonun daha kendiliğinden devreye girerek motora artı güç kazandırıyordu. acaba şimdi motosiklette böyle bir sistem kullanan marka var mıdır arkadaşlar, eğer ki yoksa niye mercedes motosiklet çıkarmaz ki ;(


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    Öööle bişi var da...
    Mercedeste değil... Başkasında..
    Mercedes alanın.... zaten ekonomi gibi bi derdi yok.. Bizim ülkemizde dert edinenler ise TÜP taktırıyor.
    Motosikletlerde başka düzenekler var.
    Urban, racing vs gibi ayarlarla motosikletin şekli-şemali-huyu-suyu ve de yemi, arpası değişiyor.
    Ducati ve BMW nin enn pahalı modellerine bi bakıver..

  3. #3
    Pangea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha WR 125 X
    benim bildiğim o sistem 4 silindir arabalarda denendi. Araç şehir içinde 2 silindirde ateşleme ile gidiyordu ani güç ve belirli hız üstünde diğer iki silindir devreye giriyordu. Motosikletle bunun uygulanması bana göre zor dünyadaki ekonomik buhran sebebiyle motosikletlerin silindir sayısı sürekli azaltılıyor.bu gibi bir teknolojinin şirketlere kar getireceğine pek inanmıyorum...

  4. #4
    bikerboi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2005
    Şehir
    Beykoz/İstanbul
    Motosikleti
    23' Piaggio Beverly S 400
    Bahsettiğiniz sistem Maserati Quattroporte'de var. Araç Urban(şehiriçi) moddayken 6 silindir devrede oluyor, sport moduna alınca ise 8 silindir birden çalışıyor Nereden mi biliyorum

  5. #5
    zulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBR250
    Bu sistem Audinin rs modellerindeki TFSI motorlarında mevcut , sistemin adı Cylinder on Demand (silindir kapatma).. Motorsikletlerde kullanılırmı , zaman gösterecek...

  6. #6
    ake - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha - Xt 660 R
    benim bildiğim ferrari manarello da vardı ona benzer manuel bi sistem. 12 silindirin 6 sını ihtiyaç olmadığında kapatabiliyordunuz. 15 sene önceki bi araçtır.

  7. #7
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    bu anca tur motorlarında olur(k 1600 gtl 6 silindir) millet zaten performans için alıyor 4 silindiri

  8. #8
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Bu sistem halihazirda bilindik markalardan vag grupta vw vs. Araclardackullaniliyor act adi altinda. Motosiklete uygulamak mumkun hatta daha mumkun fakat maliyetli oldugu icin kaciyorlar bu sistemden.

  9. #9

    Üyelik
    03 Mayıs 2014
    Motosikleti
    2011 YBR 125
    hani benim param var parami basip ustun teknolojik bi cins alacam diyelim istedigim zaman piste istedigim zsman ulke turuna cikabilecegim bir motor ben bilmiyorum. harley desen pistte o biçim toz kaldirir ducsti desen kars mecralarinda girmedik yer biraktirmaz. biraz uc orneklemeler ama iki silindirin yanina ucuz basit bi dişli ile iki silindir daha katan bi kanuni bir mondialin bile bence sahane bir numara gideri olur. sonucta hepsi ayni fiyattan benzin aliyor fark tuketim ve performansta. ayrica hep spor yada turing bi zaman sonra bunaltir diye dusunuyorum

  10. #10
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Bahsettiğiniz sistem benim bildiğim amerikan hemi motorlarda var. 8 silindir motor sakin kullanımda 4 silindir çalışıyor, agresifte 8. Tamamen gaza basışınıza ve yol koşullarına bağlı olarak

  11. #11
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    harley davidson tanıtımında duymuştum, çalışır durumda beklerken ışıklarda vs... tek silindire düşüyor, harekete geçince diğer silindir de devreye giriyor demişlerdi

  12. #12
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    dediğinize benzer bir sistem audilerde prototipti enson, 2014 modellerde kullanılacağını duymuştum evvel zamanda.

    4 silindirli motorda sabit gazda düz yolda iki silindire yakıt gönderilmiyor. netice olarak hem yakıt ekonomisi hem de emisyonda düşme sağlanıyor.

    dediğinizi şöyle anladım:

    arabada çalışmayan 2. bir motor var ve fazladan güç ihtiyacında devreye giriyor. eğer böyleyse,

    -bu blok fazladan ağırlık yapmazmı?

    -ihtiyaç halinde ilk hareketi nasıl alır?

    -ana motorla senkronu nasıl sağlanır?

  13. #13
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Bahsettiğiniz teknoloji 2003ten beri chyrysler jeep dodge ailesinde kullanılıyor. 5.7, 6.1 ve 6.4 hemi'ler. v8 yapıdalar, gerekmediği sürece 4 silindirde ateşleme olmuyor, diğer 4 silindire bağlı olarak kranktan dönüyorlar. Gerektiğinde v8 tüm gücüyle hizmete hazır oluyor. almanların prototipini falan bilmem, alman arabası da sevmem. Amerikanlar bu sistemi 60larda geliştirmeye başlamışlar. Amerikan candır


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)