Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Disk fren hakkında yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    EsesLifan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2012
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mondial mcx 150, Lifan tay100
    S.a motorumun markası mondial mcx arka frenimde disk teker hareket halindeyken hızıma göre hızlı yada yavaş aralıklarla diskim aşırı derecede sürtüyor frene basıncada sürtme geçiyor biliyorum balatan bitmiştir yada bitiyordur diceksiniz ama daha 4bin kmde motorum daha çok kısa bi zaman değilmi bukadar çabuk bitebilirmi ya


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Sürekli olarak sürtüyorsa belki bir ihtimal fren pistonlarının ayarı kaymış olabilir.Normalden bazen sistem hava yaptığından lastik çıkarılıp takıldığında vb. durumlarda pistonlar olması gerekenden bir kaç mm ileride sabitleniyor bu da balataların sürekli olarak diske sürtmesine neden oluyor.Bu durumda ya sistemin havası alınacak yada pistonları geri itip tekrar ortalamak lazım tabi bu işlem sırasında fren hidroliğini değiştirmekte fayda var.
    Eğer tekerleğin dönüşüne göre belli aralıklarla sürtüyorsa ya tekerlekte bir dengesizlik var ya balatalarda belli yerlerinde fazladan aşınma olabilir.
    Yada sizin de düşündüğünüz gibi balatalar bitmiş olabilir.Benim aklıma ilk gelenler bunlar.Yanılıyor da olabilirim belki bunların dışında da bir nedenden kaynaklanabilir.Balatalar km den bağımsız olarak frenin kullanım sıklığına bağlı olarak aşınır sürekli olarak eli frende olan birisi 2000 km de de balataları bitirebilir.
    Ahmanamra ve EsesLifan bunu beğendiler.

  3. #3
    EsesLifan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2012
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mondial mcx 150, Lifan tay100
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer tekerleğin dönüşüne göre belli aralıklarla sürtüyorsa ya tekerlekte bir dengesizlik var ya balatalarda belli yerlerinde fazladan aşınma olabilir.
    Yada sizin de düşündüğünüz gibi balatalar bitmiş olabilir.Benim aklıma ilk gelenler bunlar.Yanılıyor da olabilirim belki bunların dışında da bir nedenden kaynaklanabilir.Balatalar km den bağımsız olarak frenin kullanım sıklığına bağlı olarak aşınır sürekli olarak eli frende olan birisi 2000 km de de balataları bitirebilir.
    Ya biraz saçma olucak ama maruz görün cahilliğime verin en son zincir ayarı yapmıştım tekerin ortadaki pimin 2 yandaki ana vidasını arkadaşa sıktırmıştım en son gördüğümde anahtarı falan kıracaktı baya sıkmış galiba o pimi aşırı sıkmak böyle bişeye yol açarmı
    Dört teker bedenini, iki teker ruhunu taşır...

  4. #4
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı EsesLifan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya biraz saçma olucak ama maruz görün cahilliğime verin en son zincir ayarı yapmıştım tekerin ortadaki pimin 2 yandaki ana vidasını arkadaşa sıktırmıştım en son gördüğümde anahtarı falan kıracaktı baya sıkmış galiba o pimi aşırı sıkmak böyle bişeye yol açarmı
    Gözle görmeden kesin bir şey söyleyemem ama zinciri gererken yada gevşetirken tekerlek iki taraftan da dengeli olarak geri ve ileri alınmamışsa ve bundan kaynaklı tekerlekte hafif dengesilik çok hafif bir yalpalama varsa yapabilir.Çünkü genelde pistonlar maşaya bağlı oluyor disk direk tekerleğe bağlı oluyor tekerlekte küçük bir dengesizlik diskinde dengesini bozar.Tekerleğin konumunu,gergilerini,yalpalama yapıp yapmadığını güzelce kontrol etmek lazım.
    cenkito bunu beğendi.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  5. #5
    EsesLifan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2012
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mondial mcx 150, Lifan tay100
    teşekkürler bunu kontrol edicem


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)