Test yazısı: Suzuki Gladius İzlenimlerim
Reklamlar
-
19 Haziran 2014, 12:46
#1
Türkiye'de nedense değeri pek anlaşılamamış, yollarda çok göremediğimiz ve hakkında tek bir satır bile inceleme yazısı bulamadığımız bir model
Suzuki Gladius 650 ABS
Arkadaşım Can, Nc700x'e alternatif bir motor arayışı içersindeyken bana Suzuki Gladius alayım mı diye sormuştu, tüm marka ve modeller hakkında bilgim olan ben bu modeli
daha önce duymadığım için şaşırmış ve kendisine de bir cevap verememiştim. Nitekim Can motoru alalı aylar oldu ve halinden oldukça memnun
Bu japon aygırı, çift silindirli, 645cc, 72.1ps gücünde ve 64Nm Tork üretiyor. Arkada 160'lık Lastikleri 14.5litre deposu ve Çift Disk ABS mevcut. Toplam ağırlığı ise 205kg.
Mt07 çıkana kadar kendi alanında pekte rakibi olduğunu söyleyemem ancak her halikarda Mt07'den üstün yanları var.
Herşeyden evvel gladius bir alt vergi diliminden vergilendiriliyor.
Şekil ve tasarım açısından gözüme oldukça güzel gözüküyor, motorda bir uyum bir ahenk var yolda giderken veya bir yerlerde durduğunuzda hep ilgi odağı oluyorsunuz.
Üzerine bindiğinizde kendinizi çok iyi hissediyor ve rolanti sesine bayılıyorsunuz
Gösterge panelinde vites göstergesi güzel düşünülmüş, Kocaman bir analog devir saati ve en çok sevdiğimiz dijital hız göstergesi var
Gelelim sürüş keyfi ve yoldaki duruma:
Gladius beklediğimden dahada torklu bir makine çıktı, öyleki MT07'den bile daha iyi diyesim var, her ne kadar mt07 ile çok zaman geçirememiş olsamda ikisi arasında bir tercih yapmam gerekse Gladius'u seçerdim. Yolda giderken hangi viteste olduğunuzun bir önemi yok, 6.viteste 40-50'lerde giderken gaz açtığınızda tepki veriyor, veya hızla giderken vites küçülttüğünüzde motor yığılıp kalmıyor ve bir seviyeden sonra gerçekten de vitesle pek fazla işiniz olmadığını keşfediyorsunuz.
Altınızda heran tepkimeye hazır bir gaz kolu...
Yalova - Orhangazi yolunda motorla giderken keyif alıyorum, gazı açar açmaz 190km/hıza ulaşıyorum, bu hızlardaki rüzgar alımı maksimum seviyelere çıkıyor eğer yüksek hızlarda seyir edilecekse küçükte olsa bir ön cam takılmalı. Arabaların arasından geçmek motoru istediğim gibi kontrol etmek ve gazı açar açmaz ivmelenmesi beni fazlasıyla tatmin etti. Motordan indiğimde yüzümdeki tebessümü görmeliydiniz <br />
Tüm bunları yaparken ortalama 4 - 4.5lt yakıt tüketimi fazlasıyla sizi mutlu etmeye yetiyor. Gladius'la Suzuki markasının verdiği güvenle arkanıza bakmadan motora atlayıp özgürce süzülmek sizleri bekliyor.
Tabi herşeyin bir bedeli var bu güzelliğe de sahip olmanın bedeli 28.450 TL'cik
Netice itibari ile, görünüşü, torku, frenleri ve yola tam hakim gidişiyle gladius deneyimi çıplak motorlara olan ilgimi artırdı.
Tavsiye olunur.
Not: Arkadaşım bu motorunu satıyor ilgilenenler için
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-sahibinden-suzuki-gladius-sfva-650-abs-165891383/detay
Reklamlar
-
19 Haziran 2014, 12:59
#2
Vstrom un alt motor kısmını kullanıyor. Vstrom o ağır ve yüksek yapısıyla 200 km/h i görüyorsa gladius un rahat 220 seviyelerinde gitmesi gerek, yere yakın hafif ve 5 hp daha güçlü. 4 lt yi yakalamasi için 100 km/h ort ile gitmesi gerek ve sabit uzun yolda gitmeli. Yoksa s.içi Vstrom un 8 - 9 lt leri gördüğümüzü var sayarsak 4 - 4,5 ort olamaz. Zaten 250 lik makineler 4 lt ort yakıyor suzi den beklemek ayıp olur
Fiyat konusunda 2. el uygun fiyata alınabilir, param olsa bile gidip sıfırına 28 bin vermem.
Arkadaşınız satıp ne almayı düşünüyor?
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
-
19 Haziran 2014, 13:35
#3
28.000 TL param olsa MT-07 ile kıyaslanan Gladius'u değil, MT-09'u alırdım açıkçası.
MT-07'yi efsane yapacak şey, o torku, hafifliği, kaliteyi uygun fiyata sunmasıdır.
Ducati Monster ve Gladius'un zibil gibi olmamasının sebebi uçuk fiyatlarıdır...
-
19 Haziran 2014, 13:47
#4
Görüntü, renk uyumu ve estetik olarak çok güzelmiş gerçekten. Yalnız sınıfındaki diğer marka motosikletlerin (er6n, mt-07) fiyatına bakacak olursak, hatrı sayılır üstünde bir fiyatı var. Suzuki genelde hep bu fiyat politikasını sürdürdü ya neyse.
-
19 Haziran 2014, 15:36
#5
rebel_punto adlı üyeden alıntı
Vstrom un alt motor kısmını kullanıyor. Vstrom o ağır ve yüksek yapısıyla 200 km/h i görüyorsa gladius un rahat 220 seviyelerinde gitmesi gerek, yere yakın hafif ve 5 hp daha güçlü. 4 lt yi yakalamasi için 100 km/h ort ile gitmesi gerek ve sabit uzun yolda gitmeli. Yoksa s.içi Vstrom un 8 - 9 lt leri gördüğümüzü var sayarsak 4 - 4,5 ort olamaz. Zaten 250 lik makineler 4 lt ort yakıyor suzi den beklemek ayıp olur
Fiyat konusunda 2. el uygun fiyata alınabilir, param olsa bile gidip sıfırına 28 bin vermem.
Arkadaşınız satıp ne almayı düşünüyor?
Arkadaşımda sakin kullanıyor elbette 100km civarı hızlardaki tüketimi.
Satma sebebi işe gidip gelmek için daha küçük motor almak istemesi
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
19 Haziran 2014, 15:47
#6
hoş motor ama alta bi koruma demiri şart...
-
20 Haziran 2014, 09:10
#7
xismailaydin adlı üyeden alıntı
28.000 TL param olsa MT-07 ile kıyaslanan Gladius'u değil, MT-09'u alırdım açıkçası.
MT-07'yi efsane yapacak şey, o torku, hafifliği, kaliteyi uygun fiyata sunmasıdır.
Ducati Monster ve Gladius'un zibil gibi olmamasının sebebi uçuk fiyatlarıdır...
Merhaba evet sıfır fiyatı oldukça pahalı zaten geçen sene daha uygunken bu sene fahiş zam yapmışlar, Mt09 bu paraya elbette tercih edilir.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
20 Haziran 2014, 11:09
#8
3 yıl önce sıfırını almak amaçlı gitmiştim
yakından inceledikten sonra o rakamı etmeyeceğini düşünüyorum
tasarım ne yazık ki İtalyan taklidi
fiyat yüksek
plastik kalitesi yetersiz
sorunsuz bir motor bloğu var
standart abs olması artı bir özellik
her şeye rağmen görüntü olarak çok ilgi çekici
-
20 Haziran 2014, 12:43
#9
Çok hoş duruyor. Mavi beyaz rengi herhalde en güzide olanı. İnceleme için teşekkürler.
-
20 Haziran 2014, 13:11
#10
2013 fuarında bu motosikleti canlı incelemiştim ve çok hoşuma gitmişti.Türkiye'de tutmamasının sebebi öncelikle biz Türklerdeki SS hastalığı sonrasında ise biraz yüksek fiyatı.Yamaha nın MT serisi bu iki olumsuzluğun da üstesinden geldi.Son bir kaç yıldan beri naked-çıplak motosikletler yerli kullanıcının daha çok ilgisini çekmeye başladı.Fiyatı biraz daha aşağı çekseler Türkiye güzel satar bu alet.
-
20 Haziran 2014, 13:40
#11
mt-07 almadan (çıkmadan) önce bu motorun (aynı renk)düşük km de bir ikinci elini bulmuştum ve ciddi olarak almak üzereydim. ancak mt-07 fiyatı açıklandığı anda 0 ının bunun ikinci elinden 1000 tl daha ucuz olduğunu gördüm ve hiç görmeden mt-07 aldım.
şimdi ise şunu düşünüyorum. efsaneleşmiş ducati monster'ın güzel bir taklidini ducati monster dan daha pahalıya (hemen hemen) almak nasıl bir iş ola ki?
-
20 Haziran 2014, 14:28
#12
2008 den beri sv650s kullanırım; aynı motora sahip, full grenajlı modeli. Islak ağırlık bildiğim kadarıyla 189 kg dır. çok memnunum, keşke Suzuki daha iyi pazarlayabilse bu makinaları. Bu arada son hızıda 224 -225 km dir düz yolda; dah 1 km bile gitmez devir kesici girer.
Saygılarımla.
-
20 Haziran 2014, 14:51
#13
Arada ~10.000 TL gibi bir adet 0km 250cc motor parası farkı var. Teknik, görsellik ve dayanıklılık açısından aralarında nekadar fark olabilir ki bu fiyatı hak etsin. Tabiki de MT07 ile kıyaslıyorum. Kısacası kıyaslanamayacak kadar uçuk bir fiyat söz konusu. Ağzıyla kuş tutsa yine de bu motor fiyatını hak edemez. Parası olan elbette alır, zevklere bişey demiyorum. Ancak o fiyata öncelikle üstesinden gelmesi gereken bir MT-09 var (ki MT09 hala daha ucuz). Gladius'un da bir çok konuda MT09'dan daha iyi olamayacağı da aşina olduğuna göre aslında durumun nekadar komedi-dram olduğu bence ortada.
Bir de inceleme yazılarınızı takip ediyorum, güzel, yaptığınız şeye saygı duyuyorum. Ancak şu yeni nesil dergi vs, editörlerinin kronik hastalığına kapılmasanız daha da çok sevinicem. Şöyle iyi gidiyor böyle gaza tepkili vs, diye övdükten sonra (ki doğrudur, performansı iyidir) "Tüm bunları yaparken ortalama 4 - 4.5lt yakıt tüketimi fazlasıyla sizi mutlu etmeye yetiyor." gibi bir cümle sarfetmeyin lütfen. Okurken ne yapmamızı bekliyorsunuz, herkesin "vaay be, hem az yakıyor hem çok kaçıyor" deyip yüzünde gülücükler açmasını mı ?
Son olarak elinize sağlık diyorum, fotoğraflar vs, çok güzel olmuş
-
20 Haziran 2014, 14:51
#14
Anlaşılan 2.eli de pek güçlü değil...
-
20 Haziran 2014, 15:51
#15
Arkadaşım bu motoru satıyor diyene kadar gayet güzel okuyordum ama sonra reklamın iyisi kötüsü olmaz diyede düşünmedim değil.
-
20 Haziran 2014, 16:03
#16
Öncelikle inecleme yapana emekleri için teşekkür ediyorum. Fotoğraflarda çok güzel çeklimiş emeğinize sağlık. Kendi algıma ve deneyimlerime göre Suzukinin kalitesinin diğer japonlardan önde olduğunu düşünürüm. Bunu ayrıca çeşitli honda modelleri kullanmış biri olarak söylüyorum.
Ancak;
Yamahanın ingiltere fiatı 5200 pound iken http://www.yamaha-motor.eu/uk/products/motorcycles/mt/mt-07.aspx
Suzuki gladious aynı şeklide İngilterede 5000 pound https://www.suzuki-gb.co.uk/motorcycles/motorcycles/street/sfv/sfv650/
Lafın özü Yamaha Türkiye'de bu fiyatlardan satılıyorken kimse başka motora bakmasın alan aldığı fiyatın fazlasına ikinci el satar. Yamaha Türkiye'yi tebrik etmek lazım nasıl bir strateji izliyorlar bilmiyorum ama tüketici lehine olduğu bariz.
Suzuki makul ölçüde Yamahadan pahalı olsaydı da ben Suzuki tercih ederdim. Ama bu şartlarda galip çok belli.Suzuki Türkiye'de inazuma ve fiyatına bakmadan alan hayranlarının olduğu hayabusa haricinde motor satamaz gibi geliyor bana.
-
20 Haziran 2014, 23:57
#17
Sanırım bi dönem batuhandaki gladius bu. Okula giderken her gün vitrine bakardım her gün de aşık olurdum bu motora. Biraz reklam yapsa ve fiyatı mt gibi olsaydı çok satardı kesin, ama adını bile duyuramadı bu suzuki.
-
21 Haziran 2014, 00:30
#18
2.elide sıfırıda karizmasıda pek güçlü değil...
-
21 Haziran 2014, 00:47
#19
Not: Arkadaşım bu motorunu satıyor ilgilenenler için
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-sahibinden-suzuki-gladius-sfva-650-abs-165891383/detay
Her şey On numarayken
Bu Kısım ''Turp Sıktı''
-
21 Haziran 2014, 00:52
#20
28.450 nere 18.700 nerede üzgünüm biraz reklam gibi olmuş
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)