Yaz başlamadan daha büyük motorlara bakıyordum, ama artık pek mantıklı gelmiyor. Aslında istediğim motor supermoto, örneğin WR250X ya da CRF250M ama ikisi de Türkiye'ye gelmiyor.
Yazdığım motorların hepsi farklı tür farkındayım, WR250R dual sport, Ninja Sport tourer, duke390 naked
WR250R şehir içinde ve virajlarda ne kadar yatar tereddütüm var, ama ninja250'ye göre bile 130 km/h e kadar daha atik, daha torklu bir alet
Ninja300 için şehir içinde çukur vs oturuş pozisyonu konusunda emin değilim, uzun yolda rüzgar problemi olmadan gidilebilir,
Duke390 ise ebat olarak duke125den farklı değil, ebat olarak ufak tefek, birde fiyatı biraz yüksek
20-25 bin TL gibi rakamlara çıkmak istemiyorum, ayrıca sıfır almak istiyorum, zaten 125cc'yi başlangıç için almıştım. Bunlar da başlangıç motoru olarak (390 başlangıç olmayabilir) satılan motosikletler.
Motoru yaz kış ulaşım aracı olarak kullanıyorum, minimum haftada 2-3 kere beşiktaş - rumeli hisar üstü arası gidip gelmek için. Onun dışında İstanbul içi gezi ya da arada İzmit'e gidip geliyorum. Mevcut 125cc ile 60-80 km/h hızla E5'den İzmit'e giderken hiç bir sıkıntı yaşamadım, ve bu hızla seyahat etmek de çok büyük problem değil benim için. 125cc ile uzun yol denemedim, ama bu motorla o da çok sık olmasa da olabilir. Bu yazdığım motorlarda da e5 kullanıldığında bir sıkıntı olmıyacaktır. Ama Ninja olursa daha yüksek hızda seyahat etmek mümkün olabilir. Ninja250 ile Yunanistan'a giden arkadaşlarım var.
Bu motorlardan sadece duke390'ı deneme şansım var. Bir arkadaşımın ninja250 si var, ama hala deneme fırsatım olmadı. Wr250R'da belki bir offroad dersi alıp, orda benzer karakterde motorları deneme şansım olur.
Muhtemel alternatif tasviyeleri hakkındaki görüşlerim
CRF250L > Daha önce aklımdaydı ama şuan 12500 TL lik fiyatıyla, Wr250R arasında 3000 TL fark var ve bu nedenle mantıklı değil.
CBR250 > 13000 TL lik fiyatı ile yurtdışı fiyatı üzerine bizim vergileri koyduğumuzda bile fiyatı 12000TL civarına geliyor, değerinin üstünde fiyata sahip. Ninja300 vergi maduru ama yine de 4000TL fazla fiyatı fazlasıyla hakediyor. ninja250 olsaydı bu fiyata satılırdı, Honda meydanı boş bulunca abarttı fiyatı.
DUKE200 > Duke200 ün ABS'lisini alsak, lastikler 390 gibi değil, lastikleri değişsen, 390 fiyatına yaklaşıyor. 2013 model ABS'lisini 13000 TL nakite almış birisi ama şuan o fiyata alınabilir mi emin değilim.
WR125X > supermoto olması iyi güzel hoş, ama zaten 125cc kullanıyorum, biraz daha büyük cc olsun diye bakıyorum.
KTM supermoto > sıfır fiyatları astronomik, sanırım daha çok yarışçılara hitap eden motorlar bunlar.
Spekulatif olarak da YZF25 var, Türkiye'ye ne zaman geleceği belli değil, Endonezya'da satışta galiba, bu da MT serisi gibi iyi fiyatla gelirse, yok satar muhtemelen.
Ninja250'nin sıfırı satılsaydı 4500 euro olacaktı, ve vergilere rağmen ninja300 SE 5950 euro, ve böyle bakınca fiyatı çok mantıksız değil.
Kafa karışık, yurtdışı kadar istediğimiz tarz ve modeller yok malesef, ayrıca vergi oranları da oyunun şeklini değiştiriyor. Mesela Hindistan'da duke390 ninja300 den çok daha ucuza satılıyor (ninja nın 3 te 2 fiyatına), ama orda yapılan yorumlarda yine de ninja300 alınabileceği. Genel olarak daha kaliteli işçilik, şehir içinde ısınma derdi olmaması, rüzgar, duke'ün made in hindistan olmasından kaynaklı sıkıntılar vs. Amerika'da ise ninja 300 ABS siz modelin frenler hakkında olumsuz yorum var. Lastik almak lazım vs.
WR250R a supermoto jantı olayı da epey yaş, ön çatal mı değişmesi gerekiyormuş neymiş, sadece tekerle iş bitmiyormuş. Çok detaylı araştırmadım.
Kısaca daha çok WR250R alsam daha mı eğlenceli olur yoksa Ninja300 mü alsam, ya da hiç birşey almasam mı