Hava soğutmalı motorda 120 KM ile giderken motorun elektriğini KESMEK !!!
Reklamlar
-
17 Haziran 2014, 19:14
#1
Başlıkta da belirttiğim üzere 120 km ile giderken hava soğutmalı motorun DAHA İYİ SOĞUMASI için motorun elektriğini kesmek sizce ne kadar doğru bir uygulamadır?
Ben bu soruya verilecek cevabı biliyorum ancak, bana bu konu ile ilgili doğruluğunu savunan bir arkadaşım üzerine bu soruyu size de sormak istiyorum...
Küfürsüz ve açıklamalı cevaplar kabul edilir.
Reklamlar
-
17 Haziran 2014, 19:44
#2
bana mantıklı gelmedi. 120 ile gider iken boş vitesi bulmak birinci sıkıntı .debriyaj sıkılı olsa bile vites ufaltirken gelecek sesler motosikletini seven bir sürücünün yüreğini burkacak cinsten.
viteste elektriği kesersen de sürtünme devam edeceği için bir faydası olmayacak.
şöyle olur. uzun yolda durmak istemiyorsundur ama motor aşırı ısınmıştır. tatlı bir yokuş bulunup 40 50km hızda iken boşa atıp kontak kapatılabilir.
ki bu da yakıt olarak 1-2 tl kazanç ve bolca risk barındıran bir iş.
-
17 Haziran 2014, 19:52
#3
elektriği kes, yakıtı kesmedikten sonra ne fayda. emilen yakıt ne olacak sonra ateşlemeyi verdinmi bomba gibi eksozda biriken yakıt patlar.sürtünme var illaki ısı olacaktır.ha motor enjeksiyonluysa gazı bıraktığında motor belli bir devirin üstündeyse yakıtı keser.(cutt-off)buda minumum ısı demektir.elektrik kesmekle motor soğumaz.ha boşa atarsın kontağıda kapatırsın olur,olurda sonu ne olur bilinmez..
-
17 Haziran 2014, 20:29
#4
Motoru kapama sebebi daha çabuk soğumasını sağlamak istemesi... Bunu yaparken motorun diğer aksamlarının durması(frenler vb önemli ekipmanların) sonrası oluşacak problemlerin göz ardı edilmesi kabul edilemez bir durum oluşturacaktır.
Asında şuna gelmek istiyorum. Motosikleti yada otomobili yada herhangi bir şeyi kullanırken onun hakkında bilmemiz gereken çok fazla şey olduğunu, sadece görüntüsüne, hızına, rengine, modeline bakarak bu tarz aletleri kullanmamızın ne kadar kötü sonuçlar doğurabileceğini bilmemiz gerekmektedir.
Motor süren arkadaşlarımızın kaçının İÇTEN YANMALI MOTOR bilgisi vardır.(Üniversite düzeyinden bahsetmiyorum.Geçtim tasarım üretim bilgilerini) En azından hava soğutmalı bir motorun SOĞUMASI için motoru 120 km sürat te iken "kapatırsam daha iyi soğur" kafasında OLMAYANLARIN sayısını merak ediyorum. Umarım çok çok fazladır.
-
17 Haziran 2014, 21:01
#5
120 km hava sogutmalı motorun aşırı ısınmayacagı ideal bi sürat.Kaldı ki hava sogutmalı motor ısıyı sever.
-
17 Haziran 2014, 21:05
#6
ben bunu 2 saattir su soğutmalı diye okuyorum su soğutmalı kullanmadığımdan cevap vermiyordum
-
17 Haziran 2014, 21:42
#7
su soğutmalıyı nasıl soğutcaz stop etmek mi gerekir yoksa rölantide mi çalışsın hayvancağız :D
-
17 Haziran 2014, 21:47
#8
Enjeksiyonlu motorda bunu yaparsan evet yakıtı keser ve motor daha hızlı soğur fakat kompresyon yüzünden motor yavaşlamaya başlar ve yeterli eğim yoksa bu sıkıntı yaratabilir. Diyelimki ankaradan istanbula geliyorsun bolu tünelini geçtin oradan yokuş aşağı inerken ateşlemeyi kapat motor buz gibi olur diye düşünüyorum.
Bunu bir gün denemek lazım :D
-
17 Haziran 2014, 21:48
#9
4 zamanlı hava soğutmalı motor 120 km hızda zaten soğuktur, ayrıca "hava" soğutmalı motoru neden soğutmak için uğraşıyor arkadaşınız ne gereği var ? ihtiyacı olsaydı zaten sıvı soğutmalı yaparlardı...yağı eksik olmadığı sürece sadece hava ile soğuyan motorda ısı nedeniyle sorun çıkarmak çok ama çok zordur.
-
17 Haziran 2014, 22:12
#10
Pek mantıklı bir soru olmamış. Eğer motor ısınmış ise durup dinlendirmek doğru olur.Fakat 22 yıl önce benzer bir uygulama yapıyordum. Mobiletlerde varyatôr üzerindeki mandalı çevirince motor ile teker bağlantısı kalmıyordu.4-5 km lik bir dağ inişinde hem motoru dinlendirmek hem de sürat yapabilmek için stop edip mandalı çevirdikten sonra bayır aşağı kaptırıyordum. Mobilet 70-75 km/h gidiyordu. Son derece basit yapısına rağmen doğru değildi. O zaman doğru bilgileri öğreneceğimız forumlar yoktu. Merak iyidir. Akıl daha iyidir.
-
17 Haziran 2014, 22:45
#11
arkadaşın sorma sebebi, motor "şişmeden" daha fazla yol alabilmek olabilirmi? Fren konusunda ise bildiğim kadarıyla motosikletlerde hidrolik pompası yok. dolayısıyla frenler için sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum -yanlışsa lütfen düzeltin-
@çağın, sizin de dediğiniz gibi çoğu sürücü (ister otomobil ister motosiklet kamyoncu ve işmakinası kullananları ayrı tutmak gerekir) malesef teknik bilgiye haiz değiller.
@crxforever'ın dediği gibi boşuncu vitesi (Mümin hocam'a selamlar olsun) ararken çıkan sesler ve dağılan dikkat insanın canından can alır.
-
17 Haziran 2014, 23:28
#12
bu çok yanlış bir uygulama
elektriği kestiğinizde çiğ benzin egzosta birikicek ateşlendiğinde patlayacak
ateşleme olmadığı için motorseri bir şekilde yavaşlayacak
vitesi boşa almaya kalkarsanızda o süratte 2. vites dişlisine gelene kadar hasar vericeksiniz
sonuç olarak hiç gerek yok böyle şeylere siz motoru sürün her saat 1 başı 10 dk dinlendirseniz yeterli
-
18 Haziran 2014, 00:02
#13
Hepinize cevaplar için teşekkürler.
Bunu yapmasının sebebi, motoru sürekli sabit bir şekilde yüksek devirde kullandığı (şile otobanı)(Hararet göstergesi yok. 150cc CBF) için motorun çok zorlandığını bu sebeple motorun ısındığını ve hararetin arttığını düşünmesinden dolayı böyle saçma bir yol izlemiş. Benim öğrendiklerim dahilinde durumu izah ettim ancak birkaç kişiden de yaptığının doğru olmadığını duyması sanırım fikirlerini değiştirmesine sebep olacaktır.
Ayrıca, yanılıyorsam uyarın lütfen! Eğer seyir halinde iken motoru kapatırsak (Her türlü motor ile çalışan aletler için geçerli) sadece motorun elektriğini değil aynı zamanda fren sisteminin, direksiyon sisteminin(arabalar için) vb. güç ile çalışan diğer parçalarında çalışmasını kapatmış olmaz mıyız? Bu bana göre motorun ısınmasından çok daha önemli gibi geliyor. Motosikletler deki fren sistemleri motor elektriği kesildiğinde görevini yapamaz hidrolik sistem içerideki yağ basıncı azalana kadar fren görevini yapıp sonrasında taşlaşmış yada tepkisiz bir fren maneti durumuna gelemeyecek midir?
-
18 Haziran 2014, 00:05
#14
fren konusunda bir şey diyemeceğim fakat kontak kapatırken debriyaja basarak vitesi boşa alacaksınız herhalde bu durumun motosiklet çok fazla zarar verdiğini duymuştum
-
18 Haziran 2014, 00:54
#15
bahsettiğiniz fren sertleşmesi olayı sadece hidrolik fren ana merkezi olan araçlarda geçerlidir. Motosiklette ana fren hidroliği pompası olmadığından fren için sorun teşkil edeceğini düşünmüyorum (cbf vb comutter tipler için) zaten motor çalışmadan el ile iteklediğinizde de frenler tutuyosa bunun süratle ilgisi yoktur. eğer motosiklette fren sertleşiyosa sorunu araştırmak gerekir. elektiği kesmek yada kontak anahtarını çıkarmak gidonu kilitlemeyeceğinden olası bir tehlikede sorunsuz olarak durdurulabilir. tabi bunları yaparken sürücünün dikkati dağılmazsa.
-
18 Haziran 2014, 01:02
#16
motosikletlerin büyük çoğunluğunda fren sistemleri tamamen mekaniktir. motorun çalışıp çalışmamasıyla alakası olmaz sizin anlattığınız sertleşme veya fren boşalması gibi durumlar ani rakım değişikliklerinde oluyor ama böyle bişeyle daha karşılaşmadım
-
18 Haziran 2014, 01:07
#17
Kenara çekip az dinlemek gibi saçma bir hareket yapmasın. Kontağı kapatsın yola devam etsin.
"Hayat kısa, yollar uzun" desturu ile yola çıkıp sadece mecburi tuvalet ve benzin molası haricinde durmadan yol alıyorsa birşey diyemeceğim.
-
18 Haziran 2014, 01:10
#18
-
18 Haziran 2014, 01:13
#19
@Time_shift olmadı ama, kontağı kapadım mı daha iyi soğur mu diyor, cc sıkıntım var deemiyor...
-
18 Haziran 2014, 01:15
#20
Eger elektrigi keseceksen elin debriyajda olsun kontagi kapat tekrar ac. Motor yavasladiginda debriyaji birak motor vurdurulurak calissin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)