Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Hava soğutmalı motorda 120 KM ile giderken motorun elektriğini KESMEK !!!

    REKLAM ALANI
  1. #1
    çağın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul-TÜRKİYE
    Başlıkta da belirttiğim üzere 120 km ile giderken hava soğutmalı motorun DAHA İYİ SOĞUMASI için motorun elektriğini kesmek sizce ne kadar doğru bir uygulamadır?

    Ben bu soruya verilecek cevabı biliyorum ancak, bana bu konu ile ilgili doğruluğunu savunan bir arkadaşım üzerine bu soruyu size de sormak istiyorum...
    Küfürsüz ve açıklamalı cevaplar kabul edilir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    bana mantıklı gelmedi. 120 ile gider iken boş vitesi bulmak birinci sıkıntı .debriyaj sıkılı olsa bile vites ufaltirken gelecek sesler motosikletini seven bir sürücünün yüreğini burkacak cinsten.
    viteste elektriği kesersen de sürtünme devam edeceği için bir faydası olmayacak.
    şöyle olur. uzun yolda durmak istemiyorsundur ama motor aşırı ısınmıştır. tatlı bir yokuş bulunup 40 50km hızda iken boşa atıp kontak kapatılabilir.
    ki bu da yakıt olarak 1-2 tl kazanç ve bolca risk barındıran bir iş.

  3. #3
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    elektriği kes, yakıtı kesmedikten sonra ne fayda. emilen yakıt ne olacak sonra ateşlemeyi verdinmi bomba gibi eksozda biriken yakıt patlar.sürtünme var illaki ısı olacaktır.ha motor enjeksiyonluysa gazı bıraktığında motor belli bir devirin üstündeyse yakıtı keser.(cutt-off)buda minumum ısı demektir.elektrik kesmekle motor soğumaz.ha boşa atarsın kontağıda kapatırsın olur,olurda sonu ne olur bilinmez..
    crxforever bunu beğendi.

  4. #4
    çağın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul-TÜRKİYE
    Motoru kapama sebebi daha çabuk soğumasını sağlamak istemesi... Bunu yaparken motorun diğer aksamlarının durması(frenler vb önemli ekipmanların) sonrası oluşacak problemlerin göz ardı edilmesi kabul edilemez bir durum oluşturacaktır.

    Asında şuna gelmek istiyorum. Motosikleti yada otomobili yada herhangi bir şeyi kullanırken onun hakkında bilmemiz gereken çok fazla şey olduğunu, sadece görüntüsüne, hızına, rengine, modeline bakarak bu tarz aletleri kullanmamızın ne kadar kötü sonuçlar doğurabileceğini bilmemiz gerekmektedir.

    Motor süren arkadaşlarımızın kaçının İÇTEN YANMALI MOTOR bilgisi vardır.(Üniversite düzeyinden bahsetmiyorum.Geçtim tasarım üretim bilgilerini) En azından hava soğutmalı bir motorun SOĞUMASI için motoru 120 km sürat te iken "kapatırsam daha iyi soğur" kafasında OLMAYANLARIN sayısını merak ediyorum. Umarım çok çok fazladır.

  5. #5
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    120 km hava sogutmalı motorun aşırı ısınmayacagı ideal bi sürat.Kaldı ki hava sogutmalı motor ısıyı sever.
    tinerci ve çağın bunu beğendiler.

  6. #6
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    ben bunu 2 saattir su soğutmalı diye okuyorum su soğutmalı kullanmadığımdan cevap vermiyordum
    çağın bunu beğendi.

  7. #7
    chcts1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    crypton s 2019
    su soğutmalıyı nasıl soğutcaz stop etmek mi gerekir yoksa rölantide mi çalışsın hayvancağız :D
    çağın bunu beğendi.

  8. #8
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Enjeksiyonlu motorda bunu yaparsan evet yakıtı keser ve motor daha hızlı soğur fakat kompresyon yüzünden motor yavaşlamaya başlar ve yeterli eğim yoksa bu sıkıntı yaratabilir. Diyelimki ankaradan istanbula geliyorsun bolu tünelini geçtin oradan yokuş aşağı inerken ateşlemeyi kapat motor buz gibi olur diye düşünüyorum.

    Bunu bir gün denemek lazım :D
    çağın bunu beğendi.

  9. #9
    kamsea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul-4.Levent
    Motosikleti
    daelim s2 250
    4 zamanlı hava soğutmalı motor 120 km hızda zaten soğuktur, ayrıca "hava" soğutmalı motoru neden soğutmak için uğraşıyor arkadaşınız ne gereği var ? ihtiyacı olsaydı zaten sıvı soğutmalı yaparlardı...yağı eksik olmadığı sürece sadece hava ile soğuyan motorda ısı nedeniyle sorun çıkarmak çok ama çok zordur.
    çağın bunu beğendi.

  10. #10
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Pek mantıklı bir soru olmamış. Eğer motor ısınmış ise durup dinlendirmek doğru olur.Fakat 22 yıl önce benzer bir uygulama yapıyordum. Mobiletlerde varyatôr üzerindeki mandalı çevirince motor ile teker bağlantısı kalmıyordu.4-5 km lik bir dağ inişinde hem motoru dinlendirmek hem de sürat yapabilmek için stop edip mandalı çevirdikten sonra bayır aşağı kaptırıyordum. Mobilet 70-75 km/h gidiyordu. Son derece basit yapısına rağmen doğru değildi. O zaman doğru bilgileri öğreneceğimız forumlar yoktu. Merak iyidir. Akıl daha iyidir.
    çağın ve crxforever bunu beğendiler.

  11. #11
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    arkadaşın sorma sebebi, motor "şişmeden" daha fazla yol alabilmek olabilirmi? Fren konusunda ise bildiğim kadarıyla motosikletlerde hidrolik pompası yok. dolayısıyla frenler için sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum -yanlışsa lütfen düzeltin-

    @çağın, sizin de dediğiniz gibi çoğu sürücü (ister otomobil ister motosiklet kamyoncu ve işmakinası kullananları ayrı tutmak gerekir) malesef teknik bilgiye haiz değiller.

    @crxforever'ın dediği gibi boşuncu vitesi (Mümin hocam'a selamlar olsun) ararken çıkan sesler ve dağılan dikkat insanın canından can alır.
    çağın bunu beğendi.

  12. #12
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    bu çok yanlış bir uygulama
    elektriği kestiğinizde çiğ benzin egzosta birikicek ateşlendiğinde patlayacak
    ateşleme olmadığı için motorseri bir şekilde yavaşlayacak
    vitesi boşa almaya kalkarsanızda o süratte 2. vites dişlisine gelene kadar hasar vericeksiniz

    sonuç olarak hiç gerek yok böyle şeylere siz motoru sürün her saat 1 başı 10 dk dinlendirseniz yeterli
    çağın bunu beğendi.

  13. #13
    çağın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul-TÜRKİYE
    Hepinize cevaplar için teşekkürler.

    Bunu yapmasının sebebi, motoru sürekli sabit bir şekilde yüksek devirde kullandığı (şile otobanı)(Hararet göstergesi yok. 150cc CBF) için motorun çok zorlandığını bu sebeple motorun ısındığını ve hararetin arttığını düşünmesinden dolayı böyle saçma bir yol izlemiş. Benim öğrendiklerim dahilinde durumu izah ettim ancak birkaç kişiden de yaptığının doğru olmadığını duyması sanırım fikirlerini değiştirmesine sebep olacaktır.

    Ayrıca, yanılıyorsam uyarın lütfen! Eğer seyir halinde iken motoru kapatırsak (Her türlü motor ile çalışan aletler için geçerli) sadece motorun elektriğini değil aynı zamanda fren sisteminin, direksiyon sisteminin(arabalar için) vb. güç ile çalışan diğer parçalarında çalışmasını kapatmış olmaz mıyız? Bu bana göre motorun ısınmasından çok daha önemli gibi geliyor. Motosikletler deki fren sistemleri motor elektriği kesildiğinde görevini yapamaz hidrolik sistem içerideki yağ basıncı azalana kadar fren görevini yapıp sonrasında taşlaşmış yada tepkisiz bir fren maneti durumuna gelemeyecek midir?

  14. #14
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    fren konusunda bir şey diyemeceğim fakat kontak kapatırken debriyaja basarak vitesi boşa alacaksınız herhalde bu durumun motosiklet çok fazla zarar verdiğini duymuştum

  15. #15
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    bahsettiğiniz fren sertleşmesi olayı sadece hidrolik fren ana merkezi olan araçlarda geçerlidir. Motosiklette ana fren hidroliği pompası olmadığından fren için sorun teşkil edeceğini düşünmüyorum (cbf vb comutter tipler için) zaten motor çalışmadan el ile iteklediğinizde de frenler tutuyosa bunun süratle ilgisi yoktur. eğer motosiklette fren sertleşiyosa sorunu araştırmak gerekir. elektiği kesmek yada kontak anahtarını çıkarmak gidonu kilitlemeyeceğinden olası bir tehlikede sorunsuz olarak durdurulabilir. tabi bunları yaparken sürücünün dikkati dağılmazsa.
    çağın bunu beğendi.

  16. #16
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    motosikletlerin büyük çoğunluğunda fren sistemleri tamamen mekaniktir. motorun çalışıp çalışmamasıyla alakası olmaz sizin anlattığınız sertleşme veya fren boşalması gibi durumlar ani rakım değişikliklerinde oluyor ama böyle bişeyle daha karşılaşmadım
    çağın bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    04 Haziran 2004
    Motosikleti
    Mondial, M 150 Vulture
    Kenara çekip az dinlemek gibi saçma bir hareket yapmasın. Kontağı kapatsın yola devam etsin.
    "Hayat kısa, yollar uzun" desturu ile yola çıkıp sadece mecburi tuvalet ve benzin molası haricinde durmadan yol alıyorsa birşey diyemeceğim.
    çağın bunu beğendi.

  18. #18
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    250 cc ye geçsin .
    çağın bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    04 Haziran 2004
    Motosikleti
    Mondial, M 150 Vulture
    @Time_shift olmadı ama, kontağı kapadım mı daha iyi soğur mu diyor, cc sıkıntım var deemiyor...
    çağın bunu beğendi.

  20. #20
    brtvrdrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2011
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR150
    Eger elektrigi keseceksen elin debriyajda olsun kontagi kapat tekrar ac. Motor yavasladiginda debriyaji birak motor vurdurulurak calissin.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)