numan gökçe boşuncu vites dediği için ben de boşuncu vites diyorum
120 ile giderken boşuncu vitesi her olumsuzluğa ramen buldun
120 ile gidiyorsun ani fren ihtiyacı duydun, motor freni iptal
boşta gitmek bana pek fazla güven vermiyor başıboş gitmek gibi bir durum
Saatlerce dip gaz gittiğinizde bile ısınma sorunu yaşamayacak şekilde tasarlanmış kaliteli bir motor alıp bu gibi şeylere kafa yormamak en güzeli.
O hızda hala ısınıyorsa o motordan koşarak uzaklaşmak lazım. Yada sorunu vardır.
Soğuma trafikte düşük hızda , düşük vites yüksek devir koşullarında önem kazanıyor.
O hızlarda öyle şeylere kafa yormayın.
Ayrıca motosiklet boş viteste kullanılmamalı. Acemilik zamanlarımda 2 ayda 3 kere düştüm hepsinde de boş vitesteydim ve nedenide boşta olmamdı. O gün bu gün tövbeliyim. 50 kuruş ekonomi için büyük risklere girmeye değmez. Birşey olur gaza abanıp gitmen gerekirken sen vites arıyor olursun. Sonra bir bakmışsın sela okunuyor .
Bindiğinizin ölümcül olduğunu unutmayın.
Önemli konuları çok boşluyoruz gereksiz hırdavatla dolduruyoruz zamanımızı ve beynımizi.
Adam 100 tl pahalı diye 30 tl ye boktan fren balatası alıyor ama 600 tl eksoza verirken hiç gocunmuyor. Birisi küfür yemesine diğeri hayatta kalmasına yarıyor.
Biraz mantıklı olalım. Biraz.
O hızlarda zaten rüzgarı yararak gitmiyormu ben 120 ile kossam sogumadık bir tarafım kalmaz :~ motor blogu hafifden ısınıyorsa sorun d3ğil bloğun fazla ısınmasında yağın çok önemi var yağını iyi seçmeli bence
dostum cbf de veya benzeri commuter sınıfı motorlar zaten küçük hacimli yüksek sürette çılgınca devir çevirir.bu durum tabiki ısı artışı olacaktır.fakat bu ısı artışı sıkışık trafikte şehir içinde rüzgarsız durumda kullanılan hava soğutmalı bir motordan fazla olmayacaktır kanısındayım.(eğer öyle olsaydı şehiriçinde kullanılan motorlar yanardı.)şayet bir müddet sonra motorun ısısı arttığını düşünüyorsan müsait bir yolsa eğer normal sürüş temponda git gaza fazla basmadan atıyorum 80kmh veya 70kmh motor fazla ısıyı çok geçmeden atacaktır.
BİR DÜŞMANI AFFETMEK ,BİR DOSTU AFFETMEKTEN DAHA KOLAYDIR.
he birde cbf kaç devir çevirebiliyor bilmiyorum ama yüksek devir karterdeki yağın motorun üst kısımlara daha hızlı ulaşmasını sağlar yani yüksek devir yağtığımızda aslında motorun içindeki yağ daha hızlı devirdaim oluyor ve yağın dolayısıyla motorun fazla ısınmamasını sağlıyor.. ama bu yüksek devirler redlinede sürekli giderek değil mesela 5 ten 3.vitese alıp redline yaparak 5. vitese getirmek gibi
Hava soğutmalı motorun o hızlarda zaten ısında olasılığı azdır,
motor ne kadar seri hareket ediyor ise motorun yağlamasıda o kadar seri olur,
ve seri yağ tazyikli hareketi soğumanın daha rakat ve sorunsuz oluşu anlamına gelir,
olurda motor stop etmek demek,
Gerek boşa alıp stop edilsin,Gerek debriyaja basılıp stop edilsin Motor her iki durumdada KRANK HAREKET ETMEYECEK olduğundan yağlamayı keseceğinden daha geç soğuyacaktır ve daha zararlı olacaktır,,,,
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/89862-yamaha-ybr-motor-yenileme-full-resimli-motor-yarma.html
Şu saçma muhabbetlere harcadığımız enerjiyi elektrik enerjisine çevirecek bir sistem yapsak ülkenin 100 yıllık enerji ihtiyacını 15 günde çıkarırdık galiba...Beyin bedava...
redline da daha hızlı yağ geliyor git işine adı üstünde kırmızı bölge burada yağ pompası görevini tam olarak yerine getiremez
Dediğine sonuna kadar katılırım. Zaten bu konuyu burada sormamın sebebi BU SAÇMA MUHABBETLERE bir son verilmesi içindi. Kullanıcıların bazı konularda bilgisiz olması, konuşmak yerine yaşayarak yada ortaya birkaç fikir atıp çekilmeyi tercih etmeden neyin doğru olduğunu anlaması açısından bu tarz konular bizim gibi CAHİL ülkelerde önemli MUHABBETLERDİR. Kaldı ki burada konuşan yorum yapan üyelerin hepsi bildiklerini yazarak bilgilerini, tecrübelerini anlattılar. Siz bazı konuları çözmüş olabilirsiniz. Siz bizden önce elektrikle ilgili yada dünyayı kurtaracak başka sistemler konusunda fikir üretmek için erkenden başlayabilirsiniz.
Ülkenin enerji ihtiyacını kısa bir sürede çözmek için beyinleri çalıştıralım.
Burada açılan konun amacı "ne alsam", "ne giysem" yada "yeni motorum bu" gibi bir paylaşım değildir. Sadece yanlış bilinen bir konu için TECRÜBELİ ve BİLGİLİ kişilerden gelen yorumlarla yanlış bilinen bir durumu düzeltmek amacı içindir.
Saygısızlık etmek istemem, ama "BEYİN BEDAVA" gibi bir kelime kullanmak, yeni fikirler üretmek isteyen biri için biraz yanlış bir kelime olmuş. Konuya girip yorum yapan arkadaşlara biraz saygı göstermeniz gerek.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)