Sübaplar ses yapıyoken sürmek..??
Reklamlar
-
09 Haziran 2014, 19:50
#1
Arkadaşlar herkese iyi akşamlar tek silindirli 170cc bir motorum var. Motor 3000km deyken subaplar ses yapmaya başladı ve yaklaşık 400 km böyle bindim şimdi bu sübap sesi varken binsem motora ayar yaptırmasam bir sorun olur mu yoksa yaptırmalımıyım?
NOT: Motorun eskisine göre çekişten düşmedi.
Reklamlar
-
09 Haziran 2014, 20:10
#2
Subap ayarı ayar yaptırmadan sürülerek çıkan arızadan ucuza mal olur.Yaptırırsan iyi olur.Yaptırmassan ne gibi arızaların çıkacağı belli olmaz az bişey de çıkabilir yüksek maliyetli arızalarda.
-
09 Haziran 2014, 20:21
#3
Subap ara ölçüsünü bilmediğimizden honda innovayı 5000 km kadar kullandım sorun olmamıştı
-
09 Haziran 2014, 20:50
#4
babaduru adlı üyeden alıntı
Subap ayarı ayar yaptırmadan sürülerek çıkan arızadan ucuza mal olur.Yaptırırsan iyi olur.Yaptırmassan ne gibi arızaların çıkacağı belli olmaz az bişey de çıkabilir yüksek maliyetli arızalarda.
subabların gevsek olması hiçbir kalıcı zarar vermez.
bosluk dolayısıyla en kötü ihtimal subab yeterli miktarda acılmadıgından
cekiş düşer. cok sıkı olması zararlıdır
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
09 Haziran 2014, 23:46
#5
Peki motor sadece rolantide tekliyor subaplarin gevsek oldugundan yani ayarsizligindan kaynaklanir mi yardimci oldugunuz icin tes
-
09 Haziran 2014, 23:58
#6
gt170 adlı üyeden alıntı
Peki motor sadece rolantide tekliyor subaplarin gevsek oldugundan yani ayarsizligindan kaynaklanir mi yardimci oldugunuz icin tes
subap ayarı gevşek olunca subap tam açılamıyor, tahminimce emme zamanında pistona giren yakıt-hava biraz daha az olur. atık gaz için pek sorun olacağını sanmıyorum, o çekilen değil itilen birşey olduğundan egzoz boşalmasında sıkıntı olmaz. ama silindire giren karışım azalacağından, sıkıştırma da düşecektir, güçten düşer haliyle. düşük sıkıştırma verimliliği de azaltır. yani yakıt tasarrufu sağlar gibi geliyor düşününce ama yakıt artacaktır yani egzoz gazında yanamayan yakıt olur. bunlar teori, pratikte başıma gelmedi.
-
10 Haziran 2014, 00:11
#7
gt170 adlı üyeden alıntı
Peki motor sadece rolantide tekliyor subaplarin gevsek oldugundan yani ayarsizligindan kaynaklanir mi yardimci oldugunuz icin tes
rolantide tekleme genelde ya rolanti düşüklüğünden yada hava ayarından olur
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
10 Haziran 2014, 00:14
#8
Aynı sıkıntı bende de var, subaplar alkış tutuyor sürekli, ustaya uzun yola çıkacam sıkıntı olur mu diye sordum, sıkı olursa subaplar sıkıntı çıkarabılır ama gevşek subap senı yolda bırakmaz dedi. 2000-2500 km lık bır gezıye cıkacağım onumuzdekı hafta, bende tam cenkitoya mesaj atacaktım adam kendisi koşa koşa gelmiş cevap vermiş bile. Sağolsun, varolsun.
-
10 Haziran 2014, 01:19
#9
Motorun yağını kaç kilometrede bir değiştiriyorsunuz ?
-
10 Haziran 2014, 01:41
#10
Zuzuuw adlı üyeden alıntı
Aynı sıkıntı bende de var, subaplar alkış tutuyor sürekli, ustaya uzun yola çıkacam sıkıntı olur mu diye sordum, sıkı olursa subaplar sıkıntı çıkarabılır ama gevşek subap senı yolda bırakmaz dedi. 2000-2500 km lık bır gezıye cıkacağım onumuzdekı hafta, bende tam cenkitoya mesaj atacaktım adam kendisi koşa koşa gelmiş cevap vermiş bile. Sağolsun, varolsun.
sende sagol
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
10 Haziran 2014, 02:19
#11
Hiçbirsey olmaz merak etme , daha rahat çalışır , çekiş düşmez . Onun sana vereceği 0.00bilmem kac oran sana at ile deve değil yok yeterli karışım girmezmis falan filan bunlar masal piston nasıl basınçlı çekiyor onu . Rahat ol keselenme
-
10 Haziran 2014, 12:25
#12
Cekiste bir sorun yok zaten sadece rolantideyken tekliyor ve teklerken stop ediyor subaplarin gevsek oldugundan mi hava ayarindan mi anlamadim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)