Ülkemizde SS neden bu kadar yaygın?
Reklamlar
-
07 Haziran 2014, 23:54
#1
Merhaba arkadaşlar.
Düzenli eğitim alırım ve baştan aşağı giyim kuşama oldukça önem veririm. Bütçeyi kesinlikle kısmam ve en kalitelisini almaya çalışırım.
Arkadaşlar, son günlerde o başlığı gördükçe içimiz cız ediyor hep.
Sadece ülkemizde, SS neden bu kadar cezbediyor bizleri? Lütfen yazdıklarımı yanlış anlamayın. Neden ss kullanma ihityacı duyuyorsunuz? Yada ss motosikleti arzuluyorsunuz? Daha rahat ve konforlu, güvenli, hatayı kabul edebilecek motorlar varken neden ss?!
Yollarımız ss tarzı motorlar için uygun değil. Trafik ise hiç değil.
Parayı bulduğumuzda neden ss motor düşünüyoruz? Gelecekteki hayalimiz neden 600-1000 lik bir ss? Ss motor alıp kot ve spor ayakkabıyla sürüyoruz. Kafelere gittiğinizde rahat etmek için mi? ( gerçi 100 cc lik bir motor bile olsa motosiklet botundan yanayım. Motosiklet ayakkabısı diye de saçma sapan bir şey var. Kaza yapınca bileğin kırılıyor ama ayak sağlam. Motosiklet botu olacak 30 cm koruyacak her bölgeyi.)
Çok mu iyi biliyorsunuz 190 beygirlik makinanın karakteristiğini? Kakasını yapan kedi modunda sırtınız kolunu beliniz tutula tutula kullanmak çok mu zevk veriyor size? Yoksa kafede, boş kafalı arkadaşlarınıza egonuzu nasıl tatmin ettiğiniz anlatmak mı sizi heyecanlandıran? Pist içindir o makinalar.
Korkuyormusunuz 150 cc lik makina aldığınızda arkadaşlarınız sizi geçip gidecek arkada ezik kalacaksınız? Eğer durum böyleyse arkadaşlık ilişkilerinizde ciddi sıkıntı var demektir.
Asfaltın aynı asfalt olduğunu unutuyormusunuz? Hiç düşünmüyormusunuz kafanızda sadece kask var mont DAINESE ama kot pantalon spor ayakkabı? Kafanız sağlam kalacak peki sonrası? Anlaşılan siz hiç 20 km hızla düşmemişsiniz. 30.000 tl bütçen varsa 2.500 liraya çok iyi bir takım çekersin kendine. 27500 lik motorlara neden bakmazsın be cahil?
Sevgili SS çi arkadaşlar, şansınız bol olsun...
Not: lütfen alınmayın, hem üzgünüm hem sinirliyim.
Reklamlar
-
07 Haziran 2014, 23:56
#2
ss motorcuların, tüm motorculara oranı çok az. ss motorcuların tüm motorlar arasında kaza oranı çok yüksek.
-
07 Haziran 2014, 23:59
#3
solmyr adlı üyeden alıntı
ss motorcuların, tüm motorculara oranı çok az. ss motorcuların tüm motorlar arasında kaza oranı çok yüksek.
Güzel bir bakış açısı arkadaşım. Değinmek istediğim konu aslında neden SS hayallerimizde. Yollarda olmasa bile, hayallerimizde SS var. Neden?
Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez
-
08 Haziran 2014, 00:01
#4
Şahsi fikrim.
Ss motor kullananların büyük çoğunluğu kızlara , oraya buraya hava atmak için biniyor;
Diğer türlü hiçbir + sı yok.
Herkes demiyorum fakat büyük çoğunluk.
Banada gelip demeyin sende cbr kullanıyorsun diye , geçiş motoru olarak en uygun cbr dı. En az ss olan diyeyim.
Sıradaki motorum büyük ihtimalle dl650 v-strom olacak.
-
08 Haziran 2014, 00:02
#5
Bu yazı bence tüm ss sürenlere değil de ss sürüp ekipmanları tam olmayan,bilinçsiz ve kontrolsüz sürenlere ithafen olduğunu belirtseydiniz daha yapıcı olurdu diye düşünüyorum.Çünkü ülkemizde bence bilinçli ss sürücüleri de var.
-
08 Haziran 2014, 00:05
#6
DL 650 candır
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------
cagataykk adlı üyeden alıntı
Bu yazı bence tüm ss sürenlere değil de ss sürüp ekipmanları tam olmayan,bilinçsiz ve kontrolsüz sürenlere ithafen olduğunu belirtseydiniz daha yapıcı olurdu diye düşünüyorum.Çünkü ülkemizde bence bilinçli ss sürücüleri de var.
Sizler bu yazıyı geliştireceksiniz konu gerekli egolara ulaşmıştır.
-
08 Haziran 2014, 00:06
#7
Kocaeli İl Temsilcisi
Geçenlerde İzmit çarşıda gariban cbf'imle geziyordum . Yanımdan 2 tane genç 18 ile 22 yaşları arasında , altlarında ise kawasaki z1000 ve suzuki gsxr 1000 ile geçtiler . Baştan aşağı hiç bir şey yoktu üzerlerinde . Kısa kollu kasksız ve normal kot pantolon ile ara gaz çeke çeke artislik yapıyorlardı .Acıdım hallerine ....
-
08 Haziran 2014, 00:10
#8
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
08 Haziran 2014, 00:11
#9
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Geçenlerde İzmit çarşıda gariban cbf'imle geziyordum . Yanımdan 2 tane genç 18 ile 22 yaşları arasında , altlarında ise kawasaki z1000 ve suzuki gsxr 1000 ile geçtiler . Baştan aşağı hiç bir şey yoktu üzerlerinde . Kısa kollu kasksız ve normal kot pantolon ile ara gaz çeke çeke artislik yapıyorlardı .Acıdım hallerine ....
Bizim memlekette terlikle sürüyorlar Burak abi :D
Her serseri motorcu olabilir ama her motorcu serseri değildir.
-
08 Haziran 2014, 00:16
#10
100km hıza en ucuz en çabuk ulaşma yolu
az daha koy ybr al
-
08 Haziran 2014, 00:17
#11
evet ya bu ss ciler çok pislik ! :D (cbr 250 kullanıyorum) şaka bi yana genelde ss kullananlar hele 600-1000cc olanlar biraz asi takılıyorlar. yolda selam veren motorların coğu ya skuter yada touringler... chopperlar la ss çiler biraz ayrı takılıyolar...
-
08 Haziran 2014, 00:20
#12
Ben Efendi efendi takılan herkeze selam veridim Motorum gelebilse vermeye devam da ederim.
Ben SS Seviyorum gerektiğinde hızlı ivmelenmesinden olabilir bu sevgi.
-
08 Haziran 2014, 00:22
#13
Kocaeli İl Temsilcisi
emreaydin69 adlı üyeden alıntı
evet ya bu ss ciler çok pislik ! :D (cbr 250 kullanıyorum) şaka bi yana genelde ss kullananlar hele 600-1000cc olanlar biraz asi takılıyorlar. yolda selam veren motorların coğu ya skuter yada touringler... chopperlar la ss çiler biraz ayrı takılıyolar...
Yolda geçerken ss'cilere kornayla selam veriyorum adam iplemiyorlar bile
-
08 Haziran 2014, 00:27
#14
vurun ss cilere
bende hiç sevemedim ss motorları..ne bilim hiç çekici gelmiyolar bana hem domalarak motormu sürülür la
-
08 Haziran 2014, 00:32
#15
Konuyu açan arkadaş motosiklet camiasının spor motorlara hevesini sosyolojik bir açıdan ele almak istemiş ancak hemen sonrasında neden hemen kız tavlama cafede hava atma muhabbetine gidiyor bu mesele anlamıyorum. Ben de supersport ve superbike motorların fanı olan biriyim hatta yakın zamanda almayı düşünüyorum da. Ancak zerre kadar hava atma, şekil yapma gibi düşünceye sahip değilim. He ego tatmini boyutuna gelirsek evet egonun hunharca tatmin edildiği motorlardır bunlar. Bu kısma lafım yok.
Hava atma, rüzgar yapma niyetinde olan vatandaşlar sadece supersport veya superbike kullananlar da değil bunu itiraf edelim. Bazı Şahin egzozlu, orasına burasına faça çekilmiş 125cc 250 cc kullanıcılarının tutumu da kolda kask, tek bildiği ara gazı vermek olan bir R1 sürücüsünden farklı olmasa gerek! Ya da bakın ne çok param var motorumun CC si de eşşek kadar demek için 2-3 tane ss parasına GS ler Tenereler bilmemneler alıp hava atanların hali ss süren apaçiden çok mu farklıdır?
Neden SS? Bence; motor karakteristiği (yüksek beygir, yüksek devir çevirebilme), agresif şasi geometrisi (ben binek hayvan sırtında oturur gibi gitmekten değil de daha aerodinamik bir stilde sürüş yapmaktan hoşlanabilirim ve hatta hiç agrı sızı da çekmeyebilirim), daha yüksek sürat (herkes sagdan sagdan 90-90 gitmeyi başaramaz. Evet bence bu kesinlikle bir başarıdır, beceridir!)... Sebepler çoğaltılabilir. He kimisine göre sadece havadır, şekildir şemaldir ona bişey diyemem. (Bkz yuukarıdaki açıklamalarım)
Velhasılıkelam ss sürecek yollarımız da var caddelerimiz de. Ama ne kadar tecrübemiz, eğitimimiz ve otokontrolümüz var? Birçok motosiklet kullanıcısının bu özellikleri emin olun yollarımızdan ve hatta bilinçsiz otomobil kullanıcılarımızdan bile daha tehlikeli!
-
08 Haziran 2014, 00:34
#16
canerol adlı üyeden alıntı
vurun ss cilere
bende hiç sevemedim ss motorları..ne bilim hiç çekici gelmiyolar bana hem domalarak motormu sürülür la
Ahah yazıyı okuyunca aklıma dün gördüğüm gsxr 1000 süren bi adam geldi.Pazardan domates almış ama 5 6 kilo vardı.Deponun üstüne koymuş düşmesin diye çenesiyle tutuyor..Gözümün önüne geldi yine agskadga
Her serseri motorcu olabilir ama her motorcu serseri değildir.
-
08 Haziran 2014, 00:37
#17
Super sport zevk motoru işte bizim millet te zevkine düşkün olduğundan bu kadar fazla yaygın
-
08 Haziran 2014, 00:38
#18
Benim ikinci motorum CBR 125R daha önce scooter kullanıyordum, 2011'den beri istediğim bir model'di bir ara cruiser bakıyordum kendime kısmet bu sene aldım 1 ay oldu ekipmanım kast,mont ve eldivenim vardı geçen, çıktığımda abimin botunu giydim, şimdi bir kask düşünüyorum daha yeni ve daha güvenli.Neden SS tipi hoşuma gitti alırken hep şu laflarla karşılaştım "
"hep Hyo al 125'i ne yapacaksın", "125 yetmez 250 ile başla". SS bilmediğim tür ve scooter'dan geçtim kendimi ölçüp tartmam lazım madem üstündeyim tanımam lazım, aa 125'lik diyip geçmedim abimle oturduk konuştuk dikkatli olacaksın, yolu okuyacaksın uyarılar hep aklımda ve halada konuşuyoruz sürekli. Bugün 20 Dk sürdük 15 dk dinlendik ve fikir alış verişi yaptık 125'lik bir makine bile olsa farkındayım tanımam lazım bilmem lazım, tepkileri kavramam lazım.
Ben 125 üzerinde bunları düşünürken 600 ve 1000 kullananların bazı yorumlarını gördüğümde üzülüyorum. Evet tip şekil, hız önemli, ortamlarda hava çok daha önemli.
Çok yazık etrafımdaki her insandan hep aynı şeyi duyuyorum.
"...600'lük olsa iyiydi", "sana 1000'lik yakışırdı" birde hiç bitmeyen muhabbet "600RR'la patladım", "hanım arkadamda 1000'likle gidiyorum bamm"
ya kardeşim ne 600'ü ne 1000'liği, CUP'a binmemişsin hayatında bu yalan bu hava kime. Yemin ediyorum bir gün üşünmeyeceğim kameraya alacağım ne adamlardan duyuyorum bunları.
Ama şunu farkediyorum
-
08 Haziran 2014, 00:40
#19
Eski bir Hyosung kullanıcısı olarak bir dipnot düşeyim, supersport ve superbike motorların (eski 4 silindir 250leri falan saymıyorum) 250 cc si 125 cc si olmaz arkadaşlar yapmayın. supersport motorlar 600-750 cc, superbikeler da 1000 cc motorlardır. Cbr250 Hyosung gtr Ninja 250 vs bunların neresi SS allahaskına?
-
08 Haziran 2014, 00:40
#20
imtarky adlı üyeden alıntı
Benim ikinci motorum CBR 125R daha önce scooter kullanıyordum, 2011'den beri istediğim bir model'di bir ara cruiser bakıyordum kendime kısmet bu sene aldım 1 ay oldu ekipmanım kast,mont ve eldivenim vardı geçen, çıktığımda abimin botunu giydim, şimdi bir kask düşünüyorum daha yeni ve daha güvenli.Neden SS tipi hoşuma gitti alırken hep şu laflarla karşılaştım "
"hep Hyo al 125'i ne yapacaksın", "125 yetmez 250 ile başla". SS bilmediğim tür ve scooter'dan geçtim kendimi ölçüp tartmam lazım madem üstündeyim tanımam lazım, aa 125'lik diyip geçmedim abimle oturduk konuştuk dikkatli olacaksın, yolu okuyacaksın uyarılar hep aklımda ve halada konuşuyoruz sürekli. Bugün 20 Dk sürdük 15 dk dinlendik ve fikir alış verişi yaptık 125'lik bir makine bile olsa farkındayım tanımam lazım bilmem lazım, tepkileri kavramam lazım.
Ben 125 üzerinde bunları düşünürken 600 ve 1000 kullananların bazı yorumlarını gördüğümde üzülüyorum. Evet tip şekil, hız önemli, ortamlarda hava çok daha önemli.
Çok yazık etrafımdaki her insandan hep aynı şeyi duyuyorum.
"...600'lük olsa iyiydi", "sana 1000'lik yakışırdı" birde hiç bitmeyen muhabbet "600RR'la patladım", "hanım arkadamda 1000'likle gidiyorum bamm"
ya kardeşim ne 600'ü ne 1000'liği, CUP'a binmemişsin hayatında bu yalan bu hava kime. Yemin ediyorum bir gün üşünmeyeceğim kameraya alacağım ne adamlardan duyuyorum bunları.
Ama şunu farkediyorum
bir de markaları saçma sapan uyduruyorlar suzuki cbr
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)